• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä toi munkaan yksilö kovin helposti kaasusta keuli, ykkösellä ja kakkosella vain _todella_ voimakkaalla repäisyllä hiukan nostaa tassua. Tai sitten olen vaan liian läski...
wink.gif

Eipähän ainakaan tarvii pelätä että ympäri keulis. Mopo mikä mopo.

No perkeles, uskaltaisin epäillä, että se turbo on tosiaan salaa asennettu siihen!!  
033102bebe_1_prv.gif
Mikäköhän noissa sitten on, kun näyttää olevan aika mopokohtaista tuo kaasusta keuliminen :o Ei voi muuta sanoa, kun että onneksi nuo rattaat eivät ole ton kalliimpia  
thumbs-up.gif

Ykkösellä nostaa etusta helposti ihan pelkällä kaasulla...  
cool.gif
kakkosella ei varmaankaan enään kaasulla nouse ilman auttavaa rykäisyä  
lookaround_orig.gif

Kyllä tuo oma mopotin ainaki nyt keulii helposti kaasulla 1&2 vaihteilla. 3:lla pikkusen kytkimellä avittaa niin 150kmh vauhdista lähtee vielä nostamaan, sitten tietenkin isompaa pesään
smile_org.gif
Tosiaan @7k kierroksilla 115kmh vauhtia ja @10k kierrokset niin ~160kmh.
Just puhkes 6tkm ajettu Metzelerin takanen terävään kiveen...Eikait auta kun huomenna lähteä rengasta metsästämään että pääsee lauantaina Halliin kokeilemaan mitä se kulkee.

Huh, onni onnettomuudessa, ettei käynyt mitään renkaan takia! Itelläkin repes ja räjähti takarenkaan venttiili omia aikojaan, kun olin töissä ruokatunnilla.

Olisiko kellään ylimääräisenä nurkissa pyörimässä zx-6r -05 mallin oikean puolen takavilkun lasia? Oli päässyt eilen tipahtamaan kun olin ajelemassa  
mad.gif

Keulimisista.
Viime kesänä kun pyörän (-06) hommasin, niin sitä koitettiin kuinka se nousee.. vaikeeta se oli, tosin olen sen verran sissy ettei oikein luonannut.
1. kun kiihdytti vaan raakasti normi asennossa niin ylös kyllä alkoi nousemaan.
Tänä kesänä kiihdytin lujaa 2.:lla ja jossain 130 korvilla latasin kolmosen ja kaasu pohjassa niin nosti vaikka makasin tankin päällä kypärä pleksissä kiinni.
Ja kerran laskin ramppia alas kakkosella, alamäessä oli notkahdus ja väänsin siinä kaasun pohjaan noin 80 vauhdista ja ylös potkasi.
Mä oon tällänen vahinko keulija, sitten kun oikein koittaa niin ei ole luonnetta ja taitoa.... siksipä olis sellanen myynnissä, ostakee pois .
033102beer_1_prv.gif

Onko tuo nokkaketjun rallattelu vaarallista ? Tuntuu prkl ettei kuule edes pakoääniä kaiken koneesta tulevan nakutuksen ja sirinän läpi :S

sanoi:
Kun slipari vaihdetaan niin servomoottorin päälle (yleensä) ruuvataan metallinen palikka joka rajoittaa servon liiketta, vastaavasti ku orkkis sliparilla se venttiilin liikerata rajoittaa. Omassa pyörässä servo hajosi vähän ajan kuluttua (muutama hammas rattaasta irti) ja siksi pääse liikkumaan "yli rajojen". Tämä sytyttää Fi valon ja antaa kaksi vikailmoitusta koskien servon liikettä. Itse hommasin servomoottorin eliminaattorin (120€) eikä tarvinnut enää katsella Fi valoa...toki se sit syttyy jos jossain muualla on vikaa  
033102beer_1_prv.gif

Tilasin myös omaan 07:aan tuon eliminaattorin Enklannista, rahat on ainakin lähtenyt tililtä ja mailia tuli että tilaus on laitettu tulemaan. Hintaa oli 89€ ja paikkana sgmotorsport.

Katsotaan onko apua.
sport05.gif
No ei sitten mitään apua, valo vilkkuu kuten ennenkin  
sad_orig.gif

Taidan laittaa osan takaisn sumujen saarille.

Onko tuo nokkaketjun rallattelu vaarallista ? Tuntuu prkl ettei kuule edes pakoääniä kaiken koneesta tulevan nakutuksen ja sirinän läpi :S
Minkä vuotinen? Paljon ajettu?

Yleensä tuo nokkaketjun rallatus ei ole hälyyttävää.
Ketju toisinaan alkaa rallattamaan ennekuin kiristäjä etenee jousivoimalla seuraavaan koloonsa.

Ellei siis mopollasi ole ihan hirveitä ajettu niin kohta se hiljenee se rallatus.

Ketju toisinaan alkaa rallattamaan ennekuin kiristäjä etenee jousivoimalla seuraavaan koloonsa.

Ellei siis mopollasi ole ihan hirveitä ajettu niin kohta se hiljenee se rallatus.
Voi se kiristin olla "jumissa" tai lähinnä sen jousi on niin löysä että se ei jaksa painaa kiristintä kireemmälle jolloin sitä joutuu käsin kiristämään. Viime kesänä alko kuulostaa omassa ketju sen verran pahalle jo että kirin tuota käsin ja ketju hiljeni.

Voi se kiristin olla "jumissa" tai lähinnä sen jousi on niin löysä että se ei jaksa painaa kiristintä kireemmälle jolloin sitä joutuu käsin kiristämään. Viime kesänä alko kuulostaa omassa ketju sen verran pahalle jo että kirin tuota käsin ja ketju hiljeni.
Joo... Mulla on toi -06vm ninja ja mittarissa se 16660km..
Pitänee itekki kattella jos koittais kiristää sitä ketjua. Onkohan tossa netissä ladattavassa manuaalissa muuten ohjeet siihen ?

Joo... Mulla on toi -06vm ninja ja mittarissa se 16660km..
Pitänee itekki kattella jos koittais kiristää sitä ketjua. Onkohan tossa netissä ladattavassa manuaalissa muuten ohjeet siihen ?
On siinä ohjeet kiristimen irroitukseen. Välttämättä ei tarvii irrottaa koko kiristintä, riittää kun irrottaa kiristimen keskipultin ja painaa siitä reijästä pykäkän tiukemmalle esim. kuusiokoloavaimella.

Terve!

Omistan ZX-6r -05 vuosimallia olevan pyörän. Olisin kiinnostunut ostamaan siihen ohjausiskunvaimentimen, joka olisi tietty laadukas, mutta ei hirvittävän kallis.

Googletin jo asiaa, mutta sivuja löytyy satoja ja merkkejä vaikka kuinka. Haluaisin kuulla käyttäjien omia kokemuksia ja suosituksia merkistä/mallista.

Terve!

Omistan ZX-6r -05 vuosimallia olevan pyörän. Olisin kiinnostunut ostamaan siihen ohjausiskunvaimentimen, joka olisi tietty laadukas, mutta ei hirvittävän kallis.

Googletin jo asiaa, mutta sivuja löytyy satoja ja merkkejä vaikka kuinka. Haluaisin kuulla käyttäjien omia kokemuksia ja suosituksia merkistä/mallista.
LSL? 300e bauttiarallaa? Stormilta saa..

Back