• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Zx-63 636 -05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JukkaPoika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
BTW kawa voitti myös Performance Bikes:in testin... "best 600 ever"
"Never been 600"
wink.gif
tounge.gif
(636)
biggrin.gif
On kyllä outoa että ottavat aina vertailuun mukaan 636:n, eikä 599cc RR-mallia..

BTW kawa voitti myös Performance Bikes:in testin... "best 600 ever"
"Never been 600"
wink.gif
tounge.gif
(636)
biggrin.gif
On kyllä outoa että ottavat aina vertailuun mukaan 636:n, eikä 599cc RR-mallia..
outoa se olis sit jos verrattais supersport luokan laitteita,mun tietääkseni katupyörissä ei ole mitään kuutioylärajaa
biggrin.gif
otettiinhan esim. noihin 750:en testeihin mukaan cbr900,mun mielestä se on jo vähän oudompaa
tounge.gif

outoa se olis sit jos verrattais supersport luokan laitteita,mun tietääkseni katupyörissä ei ole mitään kuutioylärajaa  
biggrin.gif
otettiinhan esim. noihin 750:en testeihin mukaan cbr900,mun mielestä se on jo vähän oudompaa  
tounge.gif
Se on kyllä totta.. Testissä ei vaan pitäis tällöin puhua suorituskyvystä, vaan pelkästään ajo-ominaisuuksista ja käytettävyydestä yms.

Se on kyllä totta.. Testissä ei vaan pitäis tällöin puhua suorituskyvystä, vaan pelkästään ajo-ominaisuuksista ja käytettävyydestä yms.
Suorituskyky on muutakin kuin moottoriteho. Siksi on mielenkiintoista, että verrataan eri kokoisilla moottoreilla varustettuja pyörämalleja.

----------------------------------------------
off-topic:

Toivottavasti uuteen 636:seen löytyy vähemmän "peränvaihtajia", kuin vanhempiin mopoihin. Turhaan taidan toivoa, sillä aina löytyy lasikuidun hartsihuuruista kicksejä saavia TIS-miehiä.

Ja tietysti myös Biken voitto kotiin eli kawalle
biggrin.gif
Eikö kukaan orkkilaisita oo ostanut tommosta? Kiinnostais kuulla ajokokemuksia.(vai onko liian aikaista vielä?)

Tutun kawasta otin kylmä testin. Ainakin pleksin muotoilu on täysin
033102ass_1_prv.gif
. Mittaristoa ei näe kuin sen pleksin yli/läpi katsomalla. Se pleksi kun tulee melkein vaakatasossa kohti kuskia. Ja voisin olettaa, että tuuli riepottelee kuskia tosi paljon. Ja sen mitä siitä mittarista näkee, niin senkin toi pleksi taittaa sopivasti, eli mittarista ei näe yhtään mitään. Jos siihen meinais tuplakuplan hankkia, niin pyörä sen kun rumenee entisestään. Sori kawa-miehet, mut tää on kylmä totuus sen pyörän ulkonäöstä. Jos rehellisiä ollaan, niin pitkästä aikaa yksi rumimmista pyöristä. Esim. toi -04 mallinen on paljon komeampi laite.

Kylmätyypit on tullut otettua useammanki kerran, silti ainakin tällä hetkellä tuntuu että voiton olisi viemässä 600rr, joka on siis zx-6:selle se toinen vaihtoehto. R6 ja gsx-r ei oikein sytytä. Täytyisi päästä molemmilla koeajolle, syntyykö siinä eroa Hondan ja Kawan välillä, ja kumpaan suuntaan?

Kylmätyypit on tullut otettua useammanki kerran, silti ainakin tällä hetkellä tuntuu että voiton olisi viemässä 600rr, joka on siis zx-6:selle se toinen vaihtoehto. R6 ja gsx-r ei oikein sytytä. Täytyisi päästä molemmilla koeajolle, syntyykö siinä eroa Hondan ja Kawan välillä, ja kumpaan suuntaan?
Unohda Tuppu toi 600rr ja tuu koajaan mun zx6r:ää -03 jossa mausteina se piikkiä pienee eturatas ja yoshimuran TRS slipari.

Kyllä lähtee... ja keula nousee kakkosellakin ilman sirkusliikkeitä, sehän sun ostopäätökseen kuitenkin vaikuttaa
wink.gif

Unohda Tuppu toi 600rr ja tuu koajaan mun zx6r:ää -03 jossa mausteina se piikkiä pienee eturatas ja yoshimuran TRS slipari.

Kyllä lähtee... ja keula nousee kakkosellakin ilman sirkusliikkeitä, sehän sun ostopäätökseen kuitenkin vaikuttaa
wink.gif
Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon on kierroksia satasessa tuolla piikkiä pienemmällä eturattaalla. Keula ei ainakaan taida pysyä kiihdytyksissä alhaalla eli varmaan hauska modi
tounge.gif

wink.gif
No joo... Nyt on tullut koemaattua kylmänä noita uusia pelejä ja kateltua ja vertailtua ja ja ja... Koko viime viikko. Päätös on tehty! Kyllähän se Kawa vaan paljon parempi hienompi yms. on, siitä tykkää kaikki eniten! Ehkä on uusi jo tilattu...???

Vanhana sirkusapinana keulin vaikka Zündapilla!

Itsellä on nyt ollu 350km ajossa toi uus 636 ja ei tuo yhtään hullumpi laitos ole. Plexi tosiaan on hieman oudosti toteutettu, mutta tuplakupla odottaa jo hakua liikkeestä, niin sillä korjaantuu sekin vika. Tosin ei tuo ajossa ole haitannut pätkääkään. Tällainen persjalkainen kun olen, niin ei paljoa tarvitse päätä alaspäin kääntää, niin näen koko mittariston. En pysty vielä kovin paljoa vertailemaan 03 malliin millä ajoin pari vuotta, mutta ehkä ekojen ratakeikkojen jälkeen voi enemmän arvostella. Nyt ei pahemmin pysty tehosta / väännöstäkään mitään sanomaan, kun yritän kovasti sisäänajon suorittaa about taiteen laatimien sääntöjen mukaan.

Sen verran ehkä vois sanoa, että ajoasento on meikäläiselle aika hyvä. Orkkis kilpihärpäke ihan hirvee (lähti tokapäivänä kiitämään). Kaikki toimii paljon smoothimmin ku kaks vuotta ajetussa 03:ssa. Jalat ei yllä yhtähyvin maahan (enemmän varpaillaan) syynä ehkä hieman leventynyt penkki(?). Alustavasti vois sanoa, että ei ollu huono ostos
smile_org.gif

wink.gif
No joo... Nyt on tullut koemaattua kylmänä noita uusia pelejä ja kateltua ja vertailtua ja ja ja... Koko viime viikko. Päätös on tehty! Kyllähän se Kawa vaan paljon parempi hienompi yms. on, siitä tykkää kaikki eniten! Ehkä on uusi jo tilattu...???

Vanhana sirkusapinana keulin vaikka Zündapilla!
Asiaa!!
062802jumpie_prv.gif

Kyllä mä olen ainakin niiin tyytyväinen tuohon omaan pyörään ,vähistä kilometreistä huolimatta, etten vaihtaisi sitä enää mihinkään muuhun kuussataseen.

wink.gif
Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon on kierroksia satasessa tuolla piikkiä pienemmällä eturattaalla. Keula ei ainakaan taida pysyä kiihdytyksissä alhaalla eli varmaan hauska modi  
tounge.gif
Ilmoittelen noista kierroksista heti ku menen seuraavan kerran ajeleen. Noup eli hauska modi
buttrock.gif

sanoi:
Hmmm....eiköhän se keuli kakkosella kaasusta ku jo toi 03-mallinen keulii kaasusta kakkosella.. on se vaan kova pyörä!!

ei keuli kakkosella kaasusta. piste.
Piste löytyy näppikseltä siitä pilkun vierestä, ei sitä tarvii kirjottaa. Toi pyörä keulii kakkosella "kaasusta", eli ilman kytkimen apua, kaasua vaan vähentämällä ja sitten heti lisäämällä.

Eri asia on miten kaasusta keuliminen "virallisesti" määritellään.
Vetämällä tuppi nurin, ei pumppaamalla. Tehon puutteesta kärsivät, kuten minä, joutuvat pumppamaan tai vaihtelemaan ilmassa vaihteita että voipi keulitella kakkosella. Oikeilla moottoripyörillä se onnistuu vääntämällä kaasua.
Mitä nää oikeet moottoripyörät on?
GSX-R 1000 16 piikkisellä eturattaalla (originaalilla 17 piikkisellä joskus, mut ei aina), R1 vähän prepattuna, ZX 10R.. Noi ny ainakin. En tiedä että muilla onnistuis puhdas powerwheelie kakkosella. Välityksiä ronkaamalla onnistuu melkeen millä vaan.

Mä määrittelen kaasusta keulimisen silleen, että keula nousee voiman takia vaikka kesken kiihdytyksen. Ei mitään on/off kaasukikkailua.
Juuri näin. Oma 750 gigseri (vakio tällä hetkellä) ei todellakaan keuli kaasusta kakkosella, ellei sitten tee on/offit kaasulla ja vähän nykäse. Eli voisin kuvitella, että ei keuli uusi 636:kaan. Lehdet nyt väittää mitä sattuu, omastakin sanottiin, että kakkosella keulii ihan tosta vaan. Bull shit. No sinällään asia ei minua yhtään häiritse, kun en keuliakaan osaa
biggrin.gif

kyllä mulla ainakin useimmiten keulii kakkosella. jos se vaan on vastakkaista sukupuolta. onhan se kivaa vaihtelua jatkuvan ykkösellä ajelun sijaan. harvoin vain pääsee kakkoselle vaan on tyydyttävä ykköseen.

wink.gif
tounge.gif
Tänään tuli käytyä taas ajelees. Kierrokset satasessa tuolla piikkiä pienemmällä eturattaalla on 5500 rpm.

Nyt JukkaPoika ei enää ainakaan mun toimesta tule juttua tälle topicille noitsa vanhoista kawoista.

wink.gif
tounge.gif
Tänään tuli käytyä taas ajelees. Kierrokset satasessa tuolla piikkiä pienemmällä eturattaalla on 5500 rpm.

Nyt JukkaPoika ei enää ainakaan mun toimesta tule juttua tälle topicille noitsa vanhoista kawoista.
Mittaako se laatikosta/eturattaalta nopeuden vai etupyörästä? Jos mittaa laatikosta, niin mittari vaan valehtelee enemmän, eli todellinen rundien nouse 100km/h vauhdissa ei selviä mittaria kattomalla, vaan se näyttää samoin välityksistä riippumatta.

Back