• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-12R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Painoin rasvaa kerran vuodessa 12r:ään, oliko niitä viisi nippaa.Rasvaa ei kannata pumpata kuin hiukan kerralla, tilavuudet pienet. Käytin loppu ajan punaista, siinä hyvät ominaisuudet tuollaiseen melkein paikallaan hakkaavaan laakerointiin.
E. Täysin ehjä takahaarukka, takajarru systeemi kokonaan ja takavanne löytyy vielä ja jotain muutakin satunnaista sälää. Olikohan 00-02mallia.

Mikä on keinuhaarukka? Jos tarkotat sillä swingiä niin sinne menee kyllä paljon.. Kaikki mihin mä oon törmänny on ollu aina ihan kuivia. Mä oon tunkenu sinne ihan jotain bilteman vaseliinia, punanen varmasti parasta. Takaiskarin niveliin sitten menee vähemmän.

Painoin rasvaa kerran vuodessa 12r:ään, oliko niitä viisi nippaa.Rasvaa ei kannata pumpata kuin hiukan kerralla, tilavuudet pienet. Käytin loppu ajan punaista, siinä hyvät ominaisuudet tuollaiseen melkein paikallaan hakkaavaan laakerointiin.
E. Täysin ehjä takahaarukka, takajarru systeemi kokonaan ja takavanne löytyy vielä ja jotain muutakin satunnaista sälää. Olikohan 00-02mallia.
Swingin laakerointiin menee tolkuttomasti rasvaa, ainakin ensimmäisellä kerralla.. Tehtaalla on nähtävästi asennusvaiheessa rasvattu vain laakerointi suoraan, eikä nipan kautta täytetty?

Omaani pumppasin ensimmäisellä kerralla varmaan puoli tuubia, ennenkuin oli mitään merkkiä, että jostakin tulisi vanhaa rasvaa ulos.. Epäilin jo, että rasva pääsee koko swingin sisään..
smile_org.gif

Tollanen kenno siellä takahaarukan sisällä oli:
Rakenne sisältä

Ja tällanen rakenne niissä hitsatuissa akselin kiinnikkeissä:
Akselin paikat

Kun saan tuon takasin kasaan pidemmällä säätövaralla niin yhdet pultattavat jatkot olis myytävänä, jatkaa minimissään 5 tuumaa ja maksimissaan jotain 9 tuumaa(?), itelle ei kelvaneet ku tuntu liian pitkiltä. Kerran pultattu paikoilleen mutta ei ajettu metriäkään.

Mitäs eroa 00 - 03 vuosimallin koneilla on? Äkkiseltään en keksi mitään. Vasta tuplaflextien kanssa tuli erilainen etukiinnitys.

Mitäs eroa 00 - 03 vuosimallin koneilla on? Äkkiseltään en keksi mitään. Vasta tuplaflextien kanssa tuli erilainen etukiinnitys.
Eipä juuri hirveästi. Pyörintätunnistin on eri nokalla, se pitää vaihtaa alkuperäiseen paikkaan jos/kun käyttää vanhaa ecu:a.

Painavampi vauhtipyörä...erilainen kaasuläpän pylpyrä.. ja jostain syystä staattorin kansi ei ole samanlainen mutta sillä nyt ei ole seksuaalista merkitystä.

nyt kun sai ton dynojetin shifterin toimiin niin aika usein 2 .selta 3.selle vaihtaessa löytyy välivapaa ,onko muilla samanlaista onkelmaa, katkoaika on 90ms
Kuten jo aiemmin mainittiinkin, niin shifterin kanssa käännetty kaavio, ja mulla on aina ollut katkoaika luokkaa 60ms.
Tänään ihmettelin tuota ja miten te ootte tuon kääntänyt kun se vaihteistosta tuleva tappi on liian lyhyt ainakin jos haluaa pitää eturattaan suojakopan kiinni?

päällisin puolin ei juuri mitään, mutta kun niitä alkaa purkamaan niin siellä täällä pieniä muutoksia näyttää olevan. eri paikoissa kiinnityksiä (mm. kannessa), erilaisilla pulteilla, vahvistuksia jne... tarkemmat selitykset löytyy netistä. Liittynee varmaan lähinnä noiden A- ja B-mallien välisiin eroihin. A- malli 2000-01 ja B- malli 2002 ->

nyt kun sai ton dynojetin shifterin toimiin niin aika usein 2 .selta 3.selle vaihtaessa löytyy välivapaa ,onko muilla samanlaista onkelmaa, katkoaika on 90ms
Kuten jo aiemmin mainittiinkin, niin shifterin kanssa käännetty kaavio, ja mulla on aina ollut katkoaika luokkaa 60ms.
Tänään ihmettelin tuota ja miten te ootte tuon kääntänyt kun se vaihteistosta tuleva tappi on liian lyhyt ainakin jos haluaa pitää eturattaan suojakopan kiinni?
kulmahiemokoneella hipaset siivun pois siitä vaihdeakselista niin soppii hyvin

Eipä juuri hirveästi. Pyörintätunnistin on eri nokalla, se pitää vaihtaa alkuperäiseen paikkaan jos/kun käyttää vanhaa ecu:a.

Painavampi vauhtipyörä...erilainen kaasuläpän pylpyrä.. ja jostain syystä staattorin kansi ei ole samanlainen mutta sillä nyt ei ole seksuaalista merkitystä.
Onkos tää helppo modi tehdä vai fiksumpaa metästää b-malli ecu ebaysta.

kulmahiemokoneella hipaset siivun pois siitä vaihdeakselista niin soppii hyvin
itse laitoin prikan siihen vaihdevivun  väliin, niin mahtu ilman rälläköintiä

Onkos tää helppo modi tehdä vai fiksumpaa metästää b-malli ecu ebaysta.
Ei pitäisi olla mikään paha rasti. Sulla on varmaan vanha kone niin siitä siirrät pako nokan ja sen ajoitus sensorin. Sitä sensoria kun ei voi vain vaihtaa kun nokassa ei oo sille paikkaa.. Nokat ovat muuten identtisiä. Jos ecun vaihtaa menee koko johtosarja ja nippu muita komponentteja uusiksi kuten esm mittaristo jne jne. Joku tosin tais tehdä jotain palikkaa jonka vaihtamalla tuota nokka swappia ei tarvi tehdä.

kawasakiworldissa on tosta juttuakun siellä ovat noita swappeja tehneet. Tee sinne jotain engine swap ecu hakua tjs.

http://kawasakiworld.com/zx-12r/29016-01-02-motor-interchangable.html

http://kawasakiworld.com/zx-12r....er.html

tossa pari threadia mutta siellä on kyllä parempiakin, ei jaksa nyt hakee. Jenkit vaan on niin yksinkertaisia että puolet on aina ihan bullia  
tounge.gif

Meneeköhän 00 vuosimallin kansi 02-03 mosaan enempi kitisemättä?
Eipä siinä tainnu muuta eroa olla kuin se kiinnityskohta joka tulee sitten runkoon, siis aika merkittävä kuitenkin.. jos nyt oikein muistan. Kannattaa tarkistaa.
Joo, mutta käsittääkseni sen A mallin kiinnityksen saa kyllä taiteiltua siihen uuteenkin, ts siinä on pulteille "paikat" tarvii vain porata ja tehdä kierteet. Tai näin ainakin mä oon käsittänyt.

Toki voi hommata ne kiinnikeraudat ja flektit ni ei tarvi sitä säätää.

Meneeköhän 00 vuosimallin kansi 02-03 mosaan enempi kitisemättä?
Eipä siinä tainnu muuta eroa olla kuin se kiinnityskohta joka tulee sitten runkoon, siis aika merkittävä kuitenkin.. jos nyt oikein muistan. Kannattaa tarkistaa.
Joo, mutta käsittääkseni sen A mallin kiinnityksen saa kyllä taiteiltua siihen uuteenkin, ts siinä on pulteille "paikat" tarvii vain porata ja tehdä kierteet. Tai näin ainakin mä oon käsittänyt.

Toki voi hommata ne kiinnikeraudat ja flektit ni ei tarvi sitä säätää.
B mallin mosan etukiinnikkeet ei vaan taida sopia A mallin runkoon. No kuhan saan ton sekasikiön siihen pisteeseen että naittamista pääsee edes yrittämään niin sittenhän ollaan viisaampia.

pysyykö muilla veden ,pinta paisuntasäiliössä samalla tasolla,eilen huomasin että pinta oli ala rajalla pistin vähän lisää ja tänään sama homma ,eikun ajoin lämpimäks ei mitään vuotoja ,nyt sitten olikin pinta yli ylärajan varmaan saman verran mitä olin lisännyt ,öljykorkissa oli  tatinaa mutta tarkastus ikkunasta katottuna öljy oli normaalia ja pinta ei ollut noussut ,jos tossa menis öljyt ja vedet sekasin kyllähän se pintakin nousis

pysyykö muilla veden ,pinta paisuntasäiliössä samalla tasolla,eilen huomasin että pinta oli ala rajalla pistin vähän lisää ja tänään sama homma ,eikun ajoin lämpimäks ei mitään vuotoja ,nyt sitten olikin pinta yli ylärajan varmaan saman verran mitä olin lisännyt ,öljykorkissa oli  tatinaa mutta tarkastus ikkunasta katottuna öljy oli normaalia ja pinta ei ollut noussut ,jos tossa menis öljyt ja vedet sekasin kyllähän se pintakin nousis
kuumana on vähän ylempänä ja kylmänä alempana kuitenkin suht lähellä max-viivaa. käydessä ollessa on kierrossa. öljyä olisi nesteenkin seassa, jos ne sekoittuisivat.

a- ja b-malleissa on kiinnityskohdat erit, siis a-mallin runkoon menee a-mallin kansi, ja b-keskenään, mutteivät ristiin ilman temppuja.

Käännä kaavio toisinpäin niin loppuu välivapaat. Toki katkoajat vaikuttaa kans, mut tuo oli suurin ongelma mulla aikoinaan. käännetyllä kaaviolla ei ole välivapaita löytyny
joo pitää ekana koittaa säätää pedaalia.oli viime kesänä toi vaihdettu kaavio ja onnistuin sählään sen kanssa,näytti muuten olevan vihdoin toi hallin lähtöjärjestys päivitetty ja nimi listassa joten tilasin ton speedohealerin luottaen siihen että 300 menee rikki ,eikös jollain tommonen ollut ja vielä toiminutkin ?
Omassa mopottimessa on tuo healeri ja penkissä saatiin vähän pidemmillä välityksillä 325kmh. Toimii! Vielä en oo päässy virallisesti koittamaan mut oon tyytyväinen kaikkeen yli 300kmh todellista.

Itsellä kans shifteri(bensansyötön katkaiseva) lyö välivapaata joskus. Vika taitaa olla vivun asennossa, kun jalka jää  helposti vaihdon jälkeen "lepäämään" vivun alle, eikä päästä kaikkia löysiä pois. Pitää koittaa säätää vivun asentoa hieman ylemmäs.

Back