• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mlou sanoi:
Nohonii, näyttäis kansipahvi tihkuvan vaihdepolkimen puolelta -05 kympissä... Kannattaako lähteä itse vaihtamaan, vaiko paljonko kustantaa pajalla suurinpiirtein..?

Tarkoitat varmaan venttiilikopan tiivistettä? En itse vaihtaisi jos ei siis ihan älyttömästi tihku, seuraavan venatsekkauksen yhteydessä sitten..

Z-man sanoi:
Tarkoitat varmaan venttiilikopan tiivistettä? En itse vaihtaisi jos ei siis ihan älyttömästi tihku, seuraavan venatsekkauksen yhteydessä sitten..

Kiitos korjauksesta! Juurikin se. Eipä nyt ole putsaamisen jälkeen enää kauheasti tuikannut pihalle, mut siltikin saattais olla vaihto paikallaan...

Lasse.L sanoi:
Nyt kun kevät on koittanut ja taas päässyt mopoilemaan, niin viime kesältä tuttu resonanssiääni moottorin/pakoputken suunnalta noin 4000rpm kohdalla kuuluu edelleen. Onko muilla -04-05 10ärrän omistajilla ollut samanlaista vikaa/ominaisuutta? Google kertoi ulkomaisilla foorumeilla ihmisten ihmetelleen moottoriääntä juuri kyseisellä kierrosluvulla. Itsellä pyörässä vielä vakio käyrästö ja pakoputken läppäsäädin, joka muuttaa asentoaan tällä kierrosluvulla. Ei kuulosta sattumalta?

Pyörä on itselläni siis vasta toista kautta. PC3 ja Yoshin vaimennin löytyy, mutta niiden säädöistä ei ole mitään dokumenttia...

Nyt vähän hävettää. Resonanssiääni kuuluukin jostain mittariston luota eikä moottorista. :D
Mittariostoa painamalla ääni häviää, mutta mittariston kiinnityksen parantaminen ei asiaa auttanut. Täytyypi vielä pureutua asiaan.

Tuosta venttiilikopan vuotamisesta ollut joillain muillakin foorumeilla juttua. Itse päätin laittaa talvella venttiilien säädön yhteydessä kaikki venttiilikopan tiivisteet uusiksi, kun pyörällä kuitenkin ikää se 9v. RM Heinolla setti maksoi 180€, mutta tulipahan ostettua. Olisi mielenkiintoista tietää onko kellään kokemusta ebay-tiivisteistä. Kumiakin on niin monen sorttista...

Ja sen verran työläs homma tuo venttiilikopan irroittaminen on, että pienen tihkumisen korjaisin vasta talvella. :grin:

Lasse.L sanoi:
Nyt vähän hävettää. Resonanssiääni kuuluukin jostain mittariston luota eikä moottorista. :D
Mittariostoa painamalla ääni häviää, mutta mittariston kiinnityksen parantaminen ei asiaa auttanut. Täytyypi vielä pureutua asiaan.

Tuosta venttiilikopan vuotamisesta ollut joillain muillakin foorumeilla juttua. Itse päätin laittaa talvella venttiilien säädön yhteydessä kaikki venttiilikopan tiivisteet uusiksi, kun pyörällä kuitenkin ikää se 9v. RM Heinolla setti maksoi 180€, mutta tulipahan ostettua. Olisi mielenkiintoista tietää onko kellään kokemusta ebay-tiivisteistä. Kumiakin on niin monen sorttista...

Ja sen verran työläs homma tuo venttiilikopan irroittaminen on, että pienen tihkumisen korjaisin vasta talvella. :grin:
Se taitaa olla se virtalukko joka pitää ääntä. Ominaisuus ainakin vm 07 asti.

Goofy S sanoi:
Gear position switch malfunction, wiring open or short.
Oxygen sensor #1 inactivation, wiring open or short.

Onko jollain kokemusta/tietoa, että voiko tuo vikakoodi 25 johtua speedohealerin asennuksesta joka juuri laitettiin..

Hitman sanoi:
Onko jollain kokemusta/tietoa, että voiko tuo vikakoodi 25 johtua speedohealerin asennuksesta joka juuri laitettiin..

Voi johtua jos speedohealerin "plug and pray" johtosarjassa on joku vika.
Tarkista ensin liittimet, että ovat kiinni ja mikään pinni ei ole vääntynyt tai ei ole
oikealla korkeudella liittimessä. Jos ei sittenkään toimi niin mittaa johtimet, että
virta kulkee.

Näillä nyt ensimmäiseksi...

Hitman sanoi:

Komppaan dYNYä.
Melko usein häiriötilanteet johtuvat jostain viimeksi tehdystä toimenpiteestä.
Eli kyllä, melkoisella todennäköisyydellä jokin Speedohealerin kytkentä ei ole ihan onnistunut.

jaulis sanoi:
Onko jollain 1-3gen kymppi jonka mittaristo/virtalukko ei resenoi?

Mulla :grin:

Oon yrittäny kaikkia mahdollisia kikkoja ja viime vuonna annoin periksi ja annoin olla.
Talven aikana kawakeiju on ilmeisesti käynyt tallissa koska se ¤"¤+#prrrrk pärinä
on kadonnut! Mittarissa nyt reilut 50tkm.

Osmo A. Wiioa lainatakseni:"On vain asioita joita tiede ei voi selvittää". :blink:

dYNY sanoi:
Mulla :grin:

Oon yrittäny kaikkia mahdollisia kikkoja ja viime vuonna annoin periksi ja annoin olla.
Talven aikana kawakeiju on ilmeisesti käynyt tallissa koska se ¤"¤+#prrrrk pärinä
on kadonnut! Mittarissa nyt reilut 50tkm.

Osmo A. Wiioa lainatakseni:"On vain asioita joita tiede ei voi selvittää". :blink:

Eli vaatii vaan riittävän sisäänajon... Pitää vissiin alkaa turraamaan tourinkia, nykyisillä ajomäärillä menee muuten vielä ainakin 15v. ennen kuin oma kymppi hiljenee. :D

Nokkaketjun kiristin vaihettu. Toivottavasti ei tullut liian tiukalle :no:

Onko mitään mistä voisi ilmetä jos tuo nyt tuli ruuvattua liian tiukkaan (eli mitä hajoo ekana)? :p

Rankkis sanoi:
Nokkaketjun kiristin vaihettu. Toivottavasti ei tullut liian tiukalle :no:

Onko mitään mistä voisi ilmetä jos tuo nyt tuli ruuvattua liian tiukkaan (eli mitä hajoo ekana)? :p

Ohjurit kuluvat ekana. Parasta on säätää se käynnissä. Ensin paikallaan kireälle
ja sitten käynnissä löysemmälle. Äänestä kyllä kuulee, kun alkaa rallattamaan. Siitä sitten "hieman" kirämmälle, että ääni katoaa.

dYNY sanoi:
Ohjurit kuluvat ekana. Parasta on säätää se käynnissä. Ensin paikallaan kireälle
ja sitten käynnissä löysemmälle. Äänestä kyllä kuulee, kun alkaa rallattamaan. Siitä sitten "hieman" kirämmälle, että ääni katoaa.

Tämä oli perustekniikkana. Lähinnä kokemattomalle se, että kuinka suurista toleransseista on kyse. Ja kun Kawasakista nyt puhutaan, niin ei ihan satavarma ole, että kuunteleeko tässä nyt oikeaa kolinaa tai räminää :)-

Rallatuksen kyllä erotti helposti kun tarpeeksi löysäsi.

Ja minun "hieman" oli ehkä noin puoli kierrosta.

Rankkis sanoi:
Ja kun Kawasakista nyt puhutaan, niin ei ihan satavarma ole, että kuunteleeko tässä nyt oikeaa kolinaa tai räminää :)-

Noi Kawan kolinat ja räminät ovat urbaania legendaa...:grin: Vaihoin kawasikani Yamasakiin ja samat räminät ja kolinat kuuluivat edelleen päässäni. Tästä syystä aina ajolenkin jälkeen epäilen olenko enään järjissäni:paikallatuulee:

Mistäs kannattaisi alkaa metsästämään Akran koko putkistoa -05 kymppiin? eBayssa hinnat tuntuu lähentelevän 2000€:ssa! :blink:

Tuleeko muita varteenotettavia kokoputkistoja mieleen? .. Saati paikkoja mistä kannattaisi etsiä, käytetytkin tuntuu olevan kiven alla.

Viimeksi muokattu:
Mullekin kelpais joku tarvikemallin alkukäyrästö, niin sais sen pakoputken läppäsysteemin pois. Luulisi noita kawasakeja menevän sen verran lunastukseen, että käyrästöjä olisi jäänyt joillekkin nurkkiin lojumaan. Siis sellaisia "parempia" käyrästöjä. Eikä mielellään sais maksaa taas mitään. :grin:

Ja asiasta moottorisahaan: Loppuihan ne etukatteen pärinät, kun pisti vähän pehmikettä keulakatteen ja mittariston tukiraudan väliin. Mutta mikäs sellainen pieni sirittävä/rallattava ääni pienillä kierroksilla sieltä nyt kuuluukaan... :right:

Back