• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ne palat vaan ei auta siihen perusongelmaan eli jarrujen osittaiseen häipymiseen just radalla tai kunnon aktiivisessa ajossa. Vika on satuloissa ja sylkissä, puskee ilmeisesti turhan hätäseen lämpöjä nesteeseen jolloin tiedossa kiehumista, ainakin vähänkään vanhemmilla nesteillä. Tätäkin ketjua voi lukea hieman taaksepäin, jotta saa käsityksen mikä on lopputulos zetorin satuloilla jotka menee vielä kaiken hyvän lisäksi bolt-on. Ei tarvi tuon lisäksi muuta, tai no teräspunokset toki, mutta nämähän porukka vaihtaa yleensä muutenkin. Tuota kymppien jarrukeskustelua (2004-2007 mallit pääasiassa) voi käydä lukemassa kymmenien sivujen verran zx-10r.net:n puolella..

- P

Siis vaikka ei paljoo kaahailis nii tuo on silti ihan paska. Ei tietookaa et takapään sais ilmaa kevyesti painamalla miten gixxulla teki. Saa painaa stongaa kiinni vivun ennenkö mitää tapahtuu. Ja on sellane kumimaine toi vipu, niiku olis ilmaa siel. Mutta on ilmattu huolella.

Kyllä mulla kohtuu kepeästi stoppieksi menee jarrutuksissa, halutessaan. Tuo kumipallomaisuus kyllä viittais siihen ilmaan kuitenkin. Mulla meni hermot kympin ilmauksen kanssa ja oon pari viimeistä kertaa tehnyt homman helvetin isolla lääkeruiskulla (isoin mitä apteekissa myyvät). eli ruiskun avulla vetänyt satulasta entistä ulos, samalla kun kaveri piti huolen ettei vedä yläpuolelta ilmaa. Ilman tuota (kompurakäyttöisetkin toki ok, maksavat vain) ei menannut tulla kuin kumipallojarrut.

Kuten sanottua jo aiemmin, kyllä ne kunnossa ollessaan toimivat ihan ok perusajossa..

- P

Kyllä mulla kohtuu kepeästi stoppieksi menee jarrutuksissa, halutessaan. Tuo kumipallomaisuus kyllä viittais siihen ilmaan kuitenkin. Mulla meni hermot kympin ilmauksen kanssa ja oon pari viimeistä kertaa tehnyt homman helvetin isolla lääkeruiskulla (isoin mitä apteekissa myyvät). eli ruiskun avulla vetänyt satulasta entistä ulos, samalla kun kaveri piti huolen ettei vedä yläpuolelta ilmaa. Ilman tuota (kompurakäyttöisetkin toki ok, maksavat vain) ei menannut tulla kuin kumipallojarrut.

Kuten sanottua jo aiemmin, kyllä ne kunnossa ollessaan toimivat ihan ok perusajossa..

- P
Eli ensiksi käyt hakeen motonetistä Motul RBF600 jarrunestettä. On edullista ja on toiminut c-kybässä erittäin hyvin rataajossa, koska se kestää hyvin kuumuutta.

Vaihat ne nesteet pari kertaa kesässä. Ja ilmaa erittäin huolellisesti KAVERI apuna. Ei millään bilteman ilmauslukon avulla!
tounge.gif
Itsellä oli n. 70€ arvoinen käsikäyttöinen alipaineella ja ylipaineella toimiva ilmain, jolla homma onnistui hyvin. Sillä vehkeellä sai ilmattua joko perinteisesti alaspäin tai sitten ylöspäin
smile_org.gif

hmmm no pitääpä vaihtaa ne palat ja koittaa ilmailla sit uudestaa toi. Itelläki isoruisku käytössä ja ilmasin molempii suuntii, ja ilmaa kun ei enää tullu nii lopetin. Ilmaa kyllä oli siellä sillon, mutta eipä noista jarruista kovin hyviä silti tullu. Mutta torstaina vois yrittää uusien palojen ja nesteiden kaa...

Kyllä ainakin itsellä on toiminut kympin jarrut ihan tyydyttävästi niin radalla kuin kadullakin vaikka ihan suht kovaakin laskettu. Toki voimaa saa käyttää vähän enemmän kuin jossain muissa pyörissä mutta kyllä noita nyt aikuinen mies jaksaa ongelmitta käyttää
thumbs-up.gif

Melekeen viimesiin kirjoituksiin liittyen. Tänään kävin postista zetorin satulat ja pazzo-kopio-kahvat hakemassa. Hienot oli noi kopiotkin ja nyt voi kirjaimellisesti sormella, parilla hoitaa jarrut. Satulatkin olivat kuin uudet. Pittää loppuviikosta asennella paikoilleen, kun menee lapsien kesälomariennoissa jokunen päivä, laitanpa raporttia viikonloppuna kun on päässyt noit testaamaan kunnolla
smile_org.gif

- P

Nii kyllä gixxussa aina riitti se 2 sormii vaikka ei siinäkää vakiona nii huippu jarrut oo. Mut pitää ilmailla tota omaa viel lisää sit ja kokeilla tota sun tyyliä. Jos löytäs jonku kaveriks. Mulla on vielä tuo jarruneste säiliö 1/5 kokone siitä vakiosta tilavuudeltaa...

Nii kyllä gixxussa aina riitti se 2 sormii vaikka ei siinäkää vakiona nii huippu jarrut oo. Mut pitää ilmailla tota omaa viel lisää sit ja kokeilla tota sun tyyliä. Jos löytäs jonku kaveriks. Mulla on vielä tuo jarruneste säiliö 1/5 kokone siitä vakiosta tilavuudeltaa...
Koetas vetää nippusiteellä tms jarrukahva kiinni yöks.Tää "itseilmaus" muuten tekee ihmeitä.

Koetas vetää nippusiteellä tms jarrukahva kiinni yöks.Tää "itseilmaus" muuten tekee ihmeitä.
Pitääpä koittaa kun taas täältä reissusta pääsee kotia
smile_org.gif

smile_org.gif
Jos teet itseilmauksen, niin sun pitää tsekata et saat pyörän pystyyn semmoseen asentoon, ettei mihinkää kohtaan jarruletkua pysty jäämään ilmataskua. Eli letkujen pitää nousta koko ajan pääsylinteriin päin.

ZX10R -09 tuli edellispäivänä uudeksi perheenjäseneksi, nyt oon pohtinut slip-onin ostoa ja laittoa. Onko tossa mallissa joku samanlainen "vaijerisysteemi" kuin edellises pyöräs (-08 kilogikseri), joka pitää poistaa kun alkuperäisen pöntön ottaa pois? Ja pitääkö johonkin johdotuksiin koskea?! Ja paljonko joutuu pyörää purkamaan? Jotenkin nyt on tullu jo "niin vanhaks" ettei enää kauheesti jaksais roplailla ylimääräisiä vaan mieluummin viettää aikaa tyttären kans, eli ajan sitten vaiks vakipöntöl kuin vietän 3h tallis jonkun sliparin kimpussa - I´m so ooooooold.... FUCK!
crazy.gif

smile_org.gif
Jos teet itseilmauksen, niin sun pitää tsekata et saat pyörän pystyyn semmoseen asentoon, ettei mihinkää  kohtaan jarruletkua pysty jäämään ilmataskua. Eli letkujen pitää nousta koko ajan pääsylinteriin päin.
Joo tein ton ja putsasin satulat kunnolla, alko hieman paremmin jo toimimaa. Onkos haittaa kun toisessa satulassa palat oli melkein kun uudet ja toisessa puoliks suunnillee kulunu?

smile_org.gif
Jos teet itseilmauksen, niin sun pitää tsekata et saat pyörän pystyyn semmoseen asentoon, ettei mihinkää  kohtaan jarruletkua pysty jäämään ilmataskua. Eli letkujen pitää nousta koko ajan pääsylinteriin päin.
Joo tein ton ja putsasin satulat kunnolla, alko hieman paremmin jo toimimaa. Onkos haittaa kun toisessa satulassa palat oli melkein kun uudet ja toisessa puoliks suunnillee kulunu?
Multa sais nyt ostaa virheettömät 1400 abs zetorin nissinit uusilla paloilla+uudet varapalat,jos jollain on tarvetta. 10 läks uuteen kotiin rata 6r:n tieltä. Pistähän privaa,jos kiinnostaa

MYYTY!

smile_org.gif
Multa sais nyt ostaa virheettömät 1400 abs zetorin nissinit uusilla paloilla+uudet varapalat,jos jollain on tarvetta. 10 läks uuteen kotiin rata 6r:n tieltä. Pistähän privaa,jos kiinnostaa
Laitoin sulle privaa.

smile_org.gif
biggrin.gif

Ei taida olla ihme että jarrut ovat olleet vähän nihkeät! Kuulostaa siltä että toinen satula on toiminut, mutta toisessa on ollut reilusti ilmaa, joten se ei ole juuri jarrutellut
smile_org.gif

Suosittelen että putsaat  jarrulevyjen niitit, jos et ole sitä vielä tehnyt. Jarrucleaneriä ja  hammasharjaa, samalla kun pyörittelet niittiä esim. sopivankokoisella kuusiokoloavaimella tai millä tahansa mikä puree sopivasti niitin reikään.

Sitten putsaat myös ne jarrusatulat mäntien puolelta. Otat satulan irti, poistat jarrupalat ja painelet varovasti jarrua, että saat mäntiä ulospäin. Laitat vaikka jonkin sopivan kokosen palikan väliin, ettei männät työnny ulos asti. Sitten taas hammasharjaa myös männille.

Lopuksi asennat ne uudet palat, joko xrac:it tai ne toiset mainitut, niin johan on kuin ois kokonaan uudet jarrut sulla
smile_org.gif

Sitten vielä sitä Motul RBF 660 jarrunestettä motonetistä kehiin.

E: Vastaus siihen että onko sillä väliä jos toisessa satulassa on kulahtaneemmat levyt. On sikäli, että mitä vähemmän männät joutuvat tulla ulos satulasta, sen paremmin ne toimivat. Olisi hyvä jos kumpikin puoli toimisi samalla lailla. Näin ollen itse ainakin suosittelen vaihtamaan jarrupalat hyvissä ajoin, eikä sitten vasta kun pinta on viimeistä milliä myöten käytetty
smile_org.gif

Nyt voisi vähän parannella oman pyörän jarruja, kun tuli ostettua Nissinin satulat ja uudet palat. Lisäksi vielä pitäisi ennen asennusta käydä ostamassa teräspunosletkut. Josko sitten saisi persettäkin jo ilmaan yhdellä sormella
tounge.gif

8331455.jpg

Nyt voisi vähän parannella oman pyörän jarruja, kun tuli ostettua Nissinin satulat ja uudet palat. Lisäksi vielä pitäisi ennen asennusta käydä ostamassa teräspunosletkut. Josko sitten saisi persettäkin jo ilmaan yhdellä sormella  
tounge.gif
itse olen tässä miettinyt juuri tuota, että kannattaako ne loppuun asti trimmatut jarrut, jos ei oo abseja?

Meinaan vaan että äkkitilanteessa saattaapi olla, että eturengas on lukossa ja seuraavassa hetkessä mennään sen takia jo kylkiliuussa....

Ei sikäli että olisi kokemusta
blush.gif
Ei ainakaan hyvillä jarruilla
smile_org.gif

tounge.gif
itse olen tässä miettinyt juuri tuota, että kannattaako ne loppuun asti trimmatut jarrut, jos ei oo abseja?

Meinaan vaan että äkkitilanteessa saattaapi olla, että eturengas on lukossa ja seuraavassa hetkessä mennään sen takia jo kylkiliuussa....

blush.gif
smile_org.gif
Mä en oikein abseja osaa pyörässä arvostaa - tosin silläkin voi olla jotain tekemistä asian kanssa, että en ole koskaan absillisella pyörällä ajanut ja päässyt itse kokeilemaan absien toimintaa käytännössä
biggrin.gif

Mutta tähän Tokico --> Nissin upgradeen. Nissineillä tuo jarrutuntuma paranee huomattavasti ja jos näiden Nissinien jälkeen kokeilee Tokicoilla olevaa kymppiä, niin ensimmäisenä tulee mieleen, että onko jarruissa jotain vikaa.

Ja sekin vielä, että rahallisesti tämä päivitys on niin halpa, että en keksi yhtäkään syytä olla tekemättä sitä.

tounge.gif

blush.gif
smile_org.gif
Mä en oikein abseja osaa pyörässä arvostaa - tosin silläkin voi olla jotain tekemistä asian kanssa, että en ole koskaan absillisella pyörällä ajanut ja päässyt itse kokeilemaan absien toimintaa käytännössä
biggrin.gif

Mutta tähän Tokico --> Nissin upgradeen. Nissineillä tuo jarrutuntuma paranee huomattavasti ja jos näiden Nissinien jälkeen kokeilee Tokicoilla olevaa kymppiä, niin ensimmäisenä tulee mieleen, että onko jarruissa jotain vikaa.

Ja sekin vielä, että rahallisesti tämä päivitys on niin halpa, että en keksi yhtäkään syytä olla tekemättä sitä.
Mä haluaisin päästä kokeileen abs:ja kunnon testiolosuhteissa: sporttirengas, hiekkatie ja pyörä sais olla jonkun muu ja omavastuu minulle 0%!
tounge.gif

Se on aina plussaa jos tuntuma paranee. Lähinnä pohdituttaa jos jarrut saa liian helpolla lukkoon. Eihän ne toki mene rataolosuhteissa lukkoon, mutta sitten kun kylmä ja vaikka vähän kostea/hiekkaa.

Back