• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jaa-a en tiedä sitä. Mutta hyvä että joku tietää näistä jotai, mä osaan vaa ajaa ja sitäkin välttävästi... Ja kun osais hakua käyttää nii apua ois voinu löytyä mutta noh, toimiipaha nyt toi mopo...
thumbs-up.gif

En oo kiitoksen kipee mutta mihinkähän nuo lainausten "omistuskirjoitukset" häviää...
Sun viestistähän se lainaus oli, mutta en osannu lainata kahta viestiä samalla kertaa niin, että molemmissa olis nimet säilyny, sorry  
smile_org.gif

E: Hyvä, että löyty vika. Muita yleisiä murheen aiheita näissä ei oikein taida ollakaan, eli nyt vaan huoletta ajoa!
smile_org.gif

Joo. Ja toi toinen noista oli kun uus mutta se toinen.. Se oli ihan musta eli vissii ottanu lämpöä. Liitin oli sulanu ihan muodottomaks joten se piti halkasta kokonaa että sen sai auki. Sisältä sit löyty muovia joka välistä kun oli sulanu+ joka paikka hapettunu ja semmosessa mössössä...

Oliskohan kenelläkään tietoa,sopiiko C mallin Öhlinssi D malliin,ja mikähän mahtaa olla ero?
Siis kyseessähän on 10r.

Olis vaan etusasti saatavilla,jos ei oo hirveesti pituuseroo.

En oo kiitoksen kipee mutta mihinkähän nuo lainausten "omistuskirjoitukset" häviää...
Sun viestistähän se lainaus oli, mutta en osannu lainata kahta viestiä samalla kertaa niin, että molemmissa olis nimet säilyny, sorry  
smile_org.gif

E: Hyvä, että löyty vika. Muita yleisiä murheen aiheita näissä ei oikein taida ollakaan, eli nyt vaan huoletta ajoa!  
smile_org.gif
Sun pitää manuaalisesti lisätä ensimmäiseen "quote" takiin nickki ja päiväys. Esim "quote=Goofy S,Heinä. 02 2011,00:06" (lainausmerkkien tilalla tietysti hakasulut)

Lainaus näyttää tältä

oottekos muuten kellottaneet esim. racechronolla miten kybät kiihtyy 100 --> 200 km/h ? Suljetulla alueella tietysi
wink.gif

oottekos muuten kellottaneet esim. racechronolla miten kybät kiihtyy 100 --> 200 km/h ? Suljetulla alueella tietysi  
wink.gif
Ovat sen verran kovia aikoja, että Rykkösellä ei ole samoihin karkeloihin asiaa  
tounge.gif
Mä oon todennutkin että tuolla välillä mun zx9r ois vienyt rykköstä, kun siinä oli pari palikkaa paikoillaan. Valitettavasti ei ikinä tullut kellotettua ko väliä kun palikat oli kiinni.
sad_orig.gif

Kaveri mittas 4.2 s c-kybällä, mutta mä oon kuitenkin hieman skeptinen siihen aikaan
wink.gif
Ja todettakoon että olosuhteet oli silloin kaikin puolin erittäin suotuisat
smile_org.gif

Nyt on kiinni Zetorin Nissinit,punosletkut ja Brembon palat.Tulihan jarruista kerrastaan loistavat
062802jumpie_prv.gif
. Vakio jarruilla oli kahvan säätö 4/5 ja tarvi kolmee sormea,jotta perä nousu maasta,Nyt kahva 1/5 ja takapyörän irrottamiseen riittää etusormen voima
bowdown.gif

Alle 200€,ja 2006 10r:ssä on jarrut
sport05.gif

Nyt on kiinni Zetorin Nissinit,punosletkut ja Brembon palat.Tulihan jarruista kerrastaan loistavat
062802jumpie_prv.gif
. Vakio jarruilla oli kahvan säätö 4/5 ja tarvi kolmee sormea,jotta perä nousu maasta,Nyt kahva 1/5 ja takapyörän irrottamiseen riittää etusormen voima
bowdown.gif

sport05.gif
Kuulostaa kyllä hyvältä. Itsekkin tekisi mieli päivitellä jarruja, vaikka nykyisilläkin kyllä pärjää vallan mainiosti.

Mistä hommasit Nissinit? Menee ilmeisesti suoraan paikalleen ilman modauksia?

wink.gif
Ovat sen verran kovia aikoja, että Rykkösellä ei ole samoihin karkeloihin asiaa  
tounge.gif
Mä oon todennutkin että tuolla välillä mun zx9r ois vienyt rykköstä, kun siinä oli pari palikkaa paikoillaan. Valitettavasti ei ikinä tullut kellotettua ko väliä kun palikat oli kiinni.
sad_orig.gif

Kaveri mittas 4.2 s c-kybällä, mutta mä oon kuitenkin hieman skeptinen siihen aikaan
wink.gif
Ja todettakoon että olosuhteet oli silloin kaikin puolin erittäin suotuisat
smile_org.gif
4-5s väliin pitäs mennä. 0-100km/h noin 3s ja 0-200km/h n.7,5s huippukuskilla vakioalustalla.

eikait tuossa 0-200km/h pitäs kovinkaan kauaa mennä
tounge.gif
Mulla ainakin vakio välit ja näyttää kulkevan 170km/h ykkösellä joten ainoastaan vaihteen vaihto ilman sifteriä hidastaa jonkin verran.

Tosin eipä tarvitse käydä myöskään aikaa kokeilemassa vielä 3 viikkoon
biggrin.gif
kun kortti jo juhannuksesta ollu huilaamassa poliisin hallussa
mad.gif

062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif

sport05.gif
Kuulostaa kyllä hyvältä. Itsekkin tekisi mieli päivitellä jarruja, vaikka nykyisilläkin kyllä pärjää vallan mainiosti.

Mistä hommasit Nissinit? Menee ilmeisesti suoraan paikalleen ilman modauksia?
Saksan ebaystä löyty kuukauden bongaamisen jälkeen. Ovat aika suosittuja. Paikalleen menee heittämällä ja jo pelkät satulat muutti jarrut aivan toisiksi,punosletkut ja palat päälle....helevetin hyvät

tounge.gif
Mulla ainakin vakio välit ja näyttää kulkevan 170km/h ykkösellä joten ainoastaan vaihteen vaihto ilman sifteriä hidastaa jonkin verran.

biggrin.gif
mad.gif
Niin 170km/h mittariin, totuus on aina karumpi. Saa ainakin 220km/h mittarissa olla että on tuo 200km/h rikki.

156,5km/h ykkösellä todellista rajottimella, kakkosella 193,5km/h. Eli 2 vaihtoa joutuu tuossa 0-200km/h tekemään.

tounge.gif

biggrin.gif
mad.gif
Niin 170km/h mittariin, totuus on aina karumpi. Saa ainakin 220km/h mittarissa olla että on tuo 200km/h rikki.  

156,5km/h ykkösellä todellista rajottimella, kakkosella 193,5km/h. Eli 2 vaihtoa joutuu tuossa 0-200km/h tekemään.
Eipäs yleistetä. Oma mittari vakioväleillä ja rengastuksella ei näyttänyt noin paljoan väärin ja nyt kun on kalibroitu vielä speedohealerilla, niin tilanne on vielä eri eli näyttää hyvin 1:1 GPS:n kanssa.

Tarkoitin vakiomittaria ja vakiovälityksillä. Em. nopeudet on siis rajoittimen kierrosluvulla laskettuja vakiovälityksellä ja renkaalla.

Eli jos c-malli ottaa 170km/h ykkösellä on joko a) välitystä pidennetty , b) rajoittimen kierroslukua nostettu ylöspäin. Mikäli näin ei ole tehty, on mittarinopeuden ja todellisen nopeuden erotus n.15km/h kyseisessä nopeudessa.

Kannattaa ottaa huomioon että mikäli mittari heittää esim. 5% eli vaikkapa 5kmh/100kmh vauhdissa, heittää se jo 10kmh/200kmh vauhdissa ja siitä ylöspäin heitto prosentuaalisesti kasvaa entisestään, kun renkaaseen tulee luistoa. Japsipyörissä mittarin heitto vakiokunnossa on normaalisti 5-10% välimaastossa.

Eli se on tosi että tarvitsee 2kertaa vaihtaa 0-200km/h kiihdytyksessä, mikäli ei ole välityksiin koskettu tai rajoitinta nostettu(jossa ei kyllä ole järkeä, mikäli kyseessä ei ole vähintään SBK-kilpuri)...

Menee pikkasen ohi aiheen mutta pyörien mittarivirheistä kun on kyse niin kerron että 2000-mallisen 12R:n joskus omistaneena ja motarilla poliisien vanhalla pistoolitutkalla huippuja mittailleena niin kun tutkaan sai nopeuden 304km/h niin Kawan mittarissa viisari värisi 340-lukeman ja sen viimeisen viivan(350) välissä. Mittarivirhe on noissa nopeuksissa jo kiusallisen suuri. Siksi joskus kun kuule jonkun vaikka huoltoaseman baarissa kehuskelevan että vedettiin äsken motarilla 250km/h niin on aivan selvää että todellinen nopeus on ollut jotain aivan muuta! Useimmathan kun sitä omaa mittaria vain tuijottelee 
smile_org.gif

Menee pikkasen ohi aiheen mutta pyörien mittarivirheistä kun on kyse niin kerron että 2000-mallisen 12R:n joskus omistaneena ja motarilla poliisien vanhalla pistoolitutkalla huippuja mittailleena niin kun tutkaan sai nopeuden 304km/h niin Kawan mittarissa viisari värisi 340-lukeman ja sen viimeisen viivan(350) välissä. Mittarivirhe on noissa nopeuksissa jo kiusallisen suuri. Siksi joskus kun kuule jonkun vaikka huoltoaseman baarissa kehuskelevan että vedettiin äsken motarilla 250km/h niin on aivan selvää että todellinen nopeus on ollut jotain aivan muuta! Useimmathan kun sitä omaa mittaria vain tuijottelee 
smile_org.gif
Oliko poliisi mittaamassa huippuja
smile_org.gif

Tuossa 300 km/h vauhdissa on renkaassakin luistoa jo sen verran, että helposti heittää mittari vähän enemmän jo.

Oliko poliisi mittaamassa huippuja
smile_org.gif

Tuossa 300 km/h vauhdissa on renkaassakin luistoa jo sen verran, että helposti heittää mittari vähän enemmän jo.

Ei onneksi ollut poliisin kädessä tuo tutka!  
smile_org.gif
 Autoliiton toimistosta sai lainaksi poliisien sinne lahjoittaman tutkan jolla pariinkin kertaan nopeuksia mittailtiin. Joo rengas sutii noissa nopeuksissa jo jonkin verran. Kulunut takanen häviää ihan silmissä kun motarilla ajelee kovimpia vauhteja. Loppuunkulunut rengashan on pidoltaan selvästi hyväkuntoista huonompi.  
cool.gif

Back