• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jauhis tietää ainakin, kuinka lussu on -06(siitä puuttuu kaiken ratkaisevat 10 hv).  
Terveisin -KK  
062802moto_prv.gif
Jep, tiedossa on... Ei kuitenkaan murheisiin aihetta, saatan antaa vetoapua jyrkimmissä ylämäissä. Kyllähän se -06 kybä imussa jaksaa kiivetä kunhan ei liikaa sukisukilla kahvaa.
Sorry vaan Jauhis mutta kilo Gigserillä(jos on niin täytyy olla isketty paljon ekee kiinni fillariin ja kuljettajan virheisiin ei ole varaa) en kyllä äkkiseltään uskoisi olevan edes mitään jakoja tällä hetkellä  olevaan konseptiin ajettavuuden sekä tehopotentiaalin osaltakaan,mitä sitten tulee muutoksia myöhemmin,on kuitenkin  sen verran raskaan sarjan veivaukset, että mennään sitten jo ihan eri teho levelille, tietenkin imussa kyllä on kiva ajaa hetken ennen ohitusta ja mitä siihen veto apuun tulee voit huoleti säästää sen joillekkin muille kuin minulle  
biggrin.gif

ps tietenkin jos olet remmiahtanut tai turbottanut ko.fillaris
on kiva nähdä kivoja unia ja muuten uneksia niissä kaikki on mahdollista mutta kuitenkin varmaan sukisukilla taitavat vaijerit venähtää ja liikerata loppua kesken.
Parhain terveisin -KK  
062802moto_prv.gif
biggrin.gif

Jauhis tietää ainakin, kuinka lussu on -06(siitä puuttuu kaiken ratkaisevat 10 hv).  
Terveisin -KK  
062802moto_prv.gif
Jep, tiedossa on... Ei kuitenkaan murheisiin aihetta, saatan antaa vetoapua jyrkimmissä ylämäissä. Kyllähän se -06 kybä imussa jaksaa kiivetä kunhan ei liikaa sukisukilla kahvaa.
Sorry vaan Jauhis mutta kilo Gigserillä(jos on niin täytyy olla isketty paljon ekee kiinni fillariin ja kuljettajan virheisiin ei ole varaa) en kyllä äkkiseltään uskoisi olevan edes mitään jakoja tällä hetkellä  olevaan konseptiin ajettavuuden sekä tehopotentiaalin osaltakaan,mitä sitten tulee muutoksia myöhemmin,on kuitenkin  sen verran raskaan sarjan veivaukset, että mennään sitten jo ihan eri teho levelille, tietenkin imussa kyllä on kiva ajaa hetken ennen ohitusta ja mitä siihen veto apuun tulee voit huoleti säästää sen joillekkin muille kuin minulle  
biggrin.gif

ps tietenkin jos olet remmiahtanut tai turbottanut ko.fillaris
on kiva nähdä kivoja unia ja muuten uneksia niissä kaikki on mahdollista mutta kuitenkin varmaan sukisukilla taitavat vaijerit venähtää ja liikerata loppua kesken.
Parhain terveisin -KK  
062802moto_prv.gif
Me ollaan jo eellä. Sierra jättää sen.

Jos joku haluaa ruveta virittelemään 10R:äänsä niin C-D mallissahan on nokkien vakioajoitukset sellaiset että niiden puolesta pystyy kyllä muuttamaan koneen luonnetta vakiosta jonkunverran molempiin suuntiin (lisää keskialuetta tai lisää huipputehoa). Nokat on muutoin aika hyvät mutta imunokassa on nostoa vähän vaisusti jos huipputehoa hakee.
E mallissa ei nokkia kääntelemällä saa huipputehoa juurikaan enempää mutta 6-11 tonnin väliin saa paukkua ihan huomattavasti lisää.

Mulla löytyy muuten hyllystä pari kipaletta Kawan omia 0,45 paksuja racing kit pahveja 35€ hintaan (11004-0023).
Tuntuvat suosivan tuota Kawan omaa kittinokkaa imupuolelle, pakopuolelle taas ei missään nimessä, vaan pakopuoli vakiolla.

Lisäksi noista asteista on paljon eri koulukuntaa näköjään. Kawan race-manuaali suosittelee 108/102, mutta ilmeisesti ollut porukalla vähän huonoja kokemuksia tuosta ja asiaan vaikuttanee se, että muutkin muutokset tulisi tehdä tuon manuaalin mukaan, jotta kyseiset luvut pätisivät.

Hyviä tuloksia saatu ilmeisesti ainakin kombinaatiolla 107/102 ja ilmeisesti myös 105/103.

Noh, pitänee opiskella lisää jos tuohon innostuu talven aikana. Ikäviä (ja kalliita) vaan testailla näitä ajokauden aikana. Eli levälleen muutos, ajo(penkitys) ja taas kenties muutos. Olis hyvä löytää joku "varma" lukukombinaatio heti valmiiksi.

Pitää myös lueskella, miten ovat tuota pakopuolta vanhemmissa käsitelleet. Lueskelin tuossa, että enemmän ahdistaisi pakopuoli kuin imu tuossa vanhemmassa kympissä.

Mutta kiitoksia hyvistä vinkeistä sinne! Jos ei itse pyörään tapahdu mitään, niin ainakin mielenkiintoista keskustelua
smile_org.gif

- P
Tuo Kwaakun Race-manuaalin 108/102 asteet perustuu ilmeisesti siihen, kun käyttävät mäntiä puristuksella +14. Ja lisäksi muut muutokset mottiin.Ainakin aiemmin oli saatavilla Kawan kitti mäntiä 14.3 puristuksilla.
Ei ihme, jos ei vakiopuristuksilla toimi parhaiten.

Itellä kit-imu, 107/105, Muzzyn pahvi ja lievä kansityö.
Tehokäyrä nousee tasaisesti rajoittajaan asti, eikä vääntökäyrässäkään kuoppia ole.

Jenkkifoorumilla näky jotkun täyttävän imukanavia. Ovat imukanavan lattiaa nostaneet alusta aika paljon.

^^high velocity porting. Tuo on tosiaan hieman kiistelty tyyli, jolle löytyy puoltajat ja haukkujat. Keskialueelle ilmeisesti tuo lisää tavaraa.. tuossa kanavan virtausnopeutta pyritään kasvattavaan todella suureksi, verrattuna normaaliin avartamiseen ja/tai vakiokanaviin. Periaatteena siis, että nopeammin virtaava kanava parantaa täyttöä varsinkin silloin kun imuvena on jo pikkuista vaille kiinni ja sylinteri ei enää vedä kunnolla "viimeisiä" seoksia kanavaan. Kun kanavan virtausnopeus on suurempi, niin venttiilin sulkeutuessa itse virtaus painaa vielä viimeisetkin seosrippeet palotilaan, vaikkei mäntä itsessään aiheuta enää imua kanavaan.

Tosiaan ovat tehneet jonkin verran kymppeihin tuohon tyyliin ja keskialuetta ovat saaneet parannettua hyvin. Toisaalta paha sanoa itse kannen vaikutusta, kun yleensä noissa projekteissa on heitetty 1000cc+ kokoon ryhmä, lisätty puristuksia yms. joten itse kanavien vaikutusta paha sanoa.

Tjuu, kokonaisuus vaikuttaa kuten tässä monen kirjoittajan toimesta onkin mainittu. Eli mihin asteisiin lyödään loppupeleissä.

- P

Onko kelennäkään myydä vihreää vasemman puoleista (mis seisontatuki) takakatetta? vuosimalli on 2008. Ilmotelkaa jos löytyy..
Hakusessa...
Mustana olis....
Kyllähän tuo mustakin voisi sopia jos vihreää ei löydy.. Saahan sen maalattua, mutta onko siinä sitten järkeä? Voisko saaha edullisesti?
Eipä tuo varmaan kallis olis.Ja kyllähän noi värjättyä saa,mut luulen jollakin on vihreet valmiiksi ylimääräisenä.

Oletko muuten kysellyt MP-Foorumin tai SRRA:n sivuilta?
SRRA:n sivuilla joku pohjosen poika kauppas viimekesänä vihreen kawan katteita.
Ainut ehto myynnille oli, että ostaa kaikki kerralla.(Jos en ihan väärin muista) ?

Eikös -08 vihreessä kympissä ole mattamustana ala-osan katteet?
Eihä niitä sillon tarviis maalata, ko ovat samaa väriä??
Täytyy kysyä nuista sivuilta. Ja onhan ne mattamustat mutta siis meinaatko että toinen puoli olis vihree ja toinen musta
wink.gif

^^high velocity porting. Tuo on tosiaan hieman kiistelty tyyli, jolle löytyy puoltajat ja haukkujat. Keskialueelle ilmeisesti tuo lisää tavaraa.. tuossa kanavan virtausnopeutta pyritään kasvattavaan todella suureksi, verrattuna normaaliin avartamiseen ja/tai vakiokanaviin. Periaatteena siis, että nopeammin virtaava kanava parantaa täyttöä varsinkin silloin kun imuvena on jo pikkuista vaille kiinni ja sylinteri ei enää vedä kunnolla "viimeisiä" seoksia kanavaan. Kun kanavan virtausnopeus on suurempi, niin venttiilin sulkeutuessa itse virtaus painaa vielä viimeisetkin seosrippeet palotilaan, vaikkei mäntä itsessään aiheuta enää imua kanavaan.

Tosiaan ovat tehneet jonkin verran kymppeihin tuohon tyyliin ja keskialuetta ovat saaneet parannettua hyvin. Toisaalta paha sanoa itse kannen vaikutusta, kun yleensä noissa projekteissa on heitetty 1000cc+ kokoon ryhmä, lisätty puristuksia yms. joten itse kanavien vaikutusta paha sanoa.

Tjuu, kokonaisuus vaikuttaa kuten tässä monen kirjoittajan toimesta onkin mainittu. Eli mihin asteisiin lyödään loppupeleissä.

- P
Moikka P-
Tyyli on kiistelty, mun mielestä siinä tapauksessa vastaus olis EI
Kansien virtauksiin voi vaikuttaa monella tavalla, mutta siinä täytyy vain tehdä koko kone ! Kun halutaan asiallisesti tasaista raakaa vääntöä ja voimaa lisää RANKASTI täytyy kuutiotilavuutta kasvattaa ja uusiksi menee jo koneen osalta tai ainakin laittoon mm Veivit,kanget,männät,laakerit,noket ja kannen muut HI-Perf kamat,polttoaineensyöttöpuoli ,sytytys jne uusiksi kone kannattaa ohjata uusiksi (EI VAKIO PURKKIA ENÄÄN) Noin hätäisesti ja järjellä ajateltuna muuten kone ei enään pysy nipussa
biggrin.gif
Vaihe-2 Aletaan rakentaa fillarin tehopotentiaalia silmällä pitäen mm iskarit,jarrut.....jne

On aika vaikeaa muuten enään ajella edes korkeaoktaanisella huoltoasema bensalla ! Niiin korkea puristeinen hyvin kulkeva vapari on todella haasteellinen ja kallis rakennettava (Kalleimmat 20 Hv katuvireiseen lisää) On helpompi tapa ostaa vaikka uusi Kawasakin ZX 10R Pekka perus virikikkeillä ja pistää NOS (Siis kemiallisesti ahtaminen maltillisesti vain tilapäiseen käyttöön)
TÄÄ KONSEPTI TULEE HALVEMMAKSI KUIN VANHAN KAWASAKIN RAKENTAMINEN KISA KUNTOON)
Kuitenkin onhan sitä kiva aina jotain itsekkin väsäillä aikansa kuluksi.Ainoa asian varjopuoli Viritys hommissa on, että rahaa palaa ihan sikana vaikka tekis itse hommat tai ainakin osan niistä.
Tuloksesta kuitenkaan ei ole mitään takeita kokemuksesta sen voin sanoa. Halvin tapa on vain vähän pähkäillä asiaa ja jättää muutokset tekemättä siis vain teoria tasolle ! Parhain Terveisin - KK -

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Onko kelennäkään myydä vihreää vasemman puoleista (mis seisontatuki) takakatetta? vuosimalli on 2008. Ilmotelkaa jos löytyy..
Hakusessa...
Mustana olis....
Kyllähän tuo mustakin voisi sopia jos vihreää ei löydy.. Saahan sen maalattua, mutta onko siinä sitten järkeä? Voisko saaha edullisesti?
Eipä tuo varmaan kallis olis.Ja kyllähän noi värjättyä saa,mut luulen jollakin on vihreet valmiiksi ylimääräisenä.

Oletko muuten kysellyt MP-Foorumin tai SRRA:n sivuilta?
SRRA:n sivuilla joku pohjosen poika kauppas viimekesänä vihreen kawan katteita.
Ainut ehto myynnille oli, että ostaa kaikki kerralla.(Jos en ihan väärin muista) ?

Eikös -08 vihreessä kympissä ole mattamustana ala-osan katteet?
Eihä niitä sillon tarviis maalata, ko ovat samaa väriä??
Täytyy kysyä nuista sivuilta. Ja onhan ne mattamustat mutta siis meinaatko että toinen puoli olis vihree ja toinen musta  
wink.gif
Katos kun oli taas pienehkö luki-häiriö.
idea3.gif

Sä olet siis takakatetta vailla.
Mä kun luin että tarviit sitä vasenta ala-katetta. (mis seisontatuki).

No mulla on ne mustana,jos et muualta vihreenä löydä...

Onko jonkun Orgilaisen entinen vihreä -08 10R Vantaan BW:ssä myynnissä?

Ei muuten,mutta kävin k.o kamppeella äsken koeajolla ja rupesi kyllä kuumottamaan...

Kiinnostais vaan historia yms...

Tere, kyykkäpyörää tekis mieli ja kawasaki kuumottelee tarjonnan ja hinnan puolesta. 10r:ää ei ole täälläpäin koeajettavissa, mutta kokeiltu on 1000 gsxr k4 ja yzf-r1 k4. gsx-r tuntu ihan hirveeltä ajaa, mutta yamaha taas tuntu loistavalta ohjauksineen ja ajoasentoineen+ hyvät ajovalot.
Joten kyselisinkin tuota 10r:än verrattavuutta esim r-1:seen

Eikös noi R1:set oo just niitä lussuja? Älä semmosta osta. Kymppiärrää vaan peliin, ei voi valinta mennä pieleen
biggrin.gif

Heh, no olipahan ainakin halpa korjata toi edellisen sivun mystinen pätkiminen. Penkki irti, että pääsin tarkistamaan liittimiä ja kappas, akkukaapeli ilmeisesti päässyt ajan myötä tärinässä löystymään. Ruuvin kiristys vähemmän yllättäen poisti ongelman.. Ei helvetti.
blush.gif

Heh, no olipahan ainakin halpa korjata toi edellisen sivun mystinen pätkiminen. Penkki irti, että pääsin tarkistamaan liittimiä ja kappas, akkukaapeli ilmeisesti päässyt ajan myötä tärinässä löystymään. Ruuvin kiristys vähemmän yllättäen poisti ongelman.. Ei helvetti.  
blush.gif
Olipas helppo nakki,mutta aika kummallista että se teki sen vian aina nopeusmittarin lukeman mukaan.Taitaa siinä vauhdissa tulla jonkinmoiset vapinat.HIENOA ETTÄ SAIT FILLARIN KUNTOON !
Parhain terveisin -KK  
062802moto_prv.gif

-EDIT On ainakin kybä foorumilla hiljaista kuin jeesuksen haudassa pääsiäisaamun jälkeen
biggrin.gif

Back