• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainakin osassa pikakaasuja kehä ei ole pyöreä vaan välitetty siten että isommilla kaasunasennoilla välitys on nopeampi. Itse ainakin tykkään tuollaisesta.

Minä en etsi pelkästään isompi kehästä kahvaa, vaan juuri semmosta missä esim 1/3 kaasusta ylöspäin on nopeampi välitys.
(joku viisas aikanaan sanoi tuommosta progressiiviseksi?)

Pelkästään isompi kehänen voipi olla vaarallinen?

Jaa milleen?
No ainakin kaasukontrolli on tarkempi avauksissa jos välitys hitaampi pienillä kaasuasennoilla kuin isoilla joten pienempi high siderin riski.
Kannattaako ollenkaan pikakaasua asentaa jos ei ole täyttä turvallisuutta ja sen tunnetta. Tottumattomalla todennäköisesti näppituntuma siihen kasvaa vasta muutaman kaadon jälkeen,kun esim. perä karkaa alta yllättäen ITSE SUOSITTELISIN VAIN KISA KÄYTTÖÖN! huomautan tietenkin,että pikakaasun tulisi olla
kusiaisien pakollinen lisävaruste, kun menot alkaa vasta kun varvikello on tapissaan
biggrin.gif
Parhain Terveisin
062802moto_prv.gif

ps. miksi pikakaasun kehän tulisi olla sellainen että välitys pienillä asennoilla hitaampi kuin isoilla.Parempi on että veto on tasainen alusta loppuun silloin kaasua on helpompi annostella tarpeen mukaan. Nopeutta ja turhan pitkää kahvan kääntämistä vartenhan niitä käyttää pääasiassa kisakuljettajat (Tietenkin poikkeuksena voidaan pitää kaikkia alitehoisia kattiloita joiden nopea kaasuvaste nostaisi menot edes normaali levelille)
033102bebe_1_prv.gif

Jaa milleen?
No ainakin kaasukontrolli on tarkempi avauksissa jos välitys hitaampi pienillä kaasuasennoilla kuin isoilla joten pienempi high siderin riski.
Kannattaako ollenkaan pikakaasua asentaa jos ei ole täyttä turvallisuutta ja sen tunnetta.  Tottumattomalla todennäköisesti näppituntuma siihen kasvaa vasta muutaman kaadon jälkeen,kun esim. perä karkaa alta yllättäen  ITSE SUOSITTELISIN VAIN KISA KÄYTTÖÖN! huomautan tietenkin,että pikakaasun tulisi olla
kusiaisien pakollinen lisävaruste,  kun menot alkaa vasta kun varvikello on tapissaan  
biggrin.gif
Parhain Terveisin  
062802moto_prv.gif

ps. miksi pikakaasun kehän tulisi olla sellainen että välitys pienillä asennoilla hitaampi kuin isoilla.Parempi on että veto on tasainen alusta loppuun silloin kaasua on helpompi annostella tarpeen mukaan. Nopeutta ja turhan pitkää kahvan kääntämistä vartenhan niitä käyttää pääasiassa kisakuljettajat  (Tietenkin poikkeuksena voidaan pitää kaikkia alitehoisia kattiloita joiden nopea kaasuvaste nostaisi  menot edes normaali levelille)
033102bebe_1_prv.gif
Kannattaa asentaa koska helpottaa ajamista varsinkin radalla. Ei siihen mitään kaatoja tarvii, koska välitys nopeutuu vasta kun avaat kaasua enemmän ja silloinhan pyörä on jo pystyssä. Pikakaasu ei vaikuta mitenkään siihen miten meno alkaa kun "varvikello on tapissa" joten sen suhteen ei ole merkitystä onko kusiainen vai joku muu pyörä. Samoin pikakaasu ei vaikuta kaasuvasteeeseen mitenkään (ei edes alitehoisissa kattiloissa).

Onhan noissa pikakaasu-kahvoissa isohko hintahaitari.
Dominon kahvaa saa 55.- stormilta, Activen kahvaa nopealla etsimiselllä löytyi hintaan 150.-(Carpimoto)

Dominosta en tiedä onko lie lineaarinen vai progressiivinen, ja hintaan sisältyy "vain" kahva+tupet mol.puolille.

Activen kahvaan tulee 2kpl vaijerirullia, joissa molemmissa on 2 eri "asentoa" , näin ollen paketissa olisi 4 eri pikakaasu-vaihtoehtoa.
Pakettiin sisältyisi myös uudet vaijerit.

Nyt sitten miettimään onko toi activen sarja hintansa väärtti, vai "tyytyisikö" tuohon dominon sarjaan...?

VOI VOI, -niin paljon hankittavaa,niin vähän rahhaa.
tounge.gif

Jaa milleen?
Kannattaako ollenkaan pikakaasua asentaa jos ei ole täyttä turvallisuutta ja sen tunnetta.  Tottumattomalla todennäköisesti näppituntuma siihen kasvaa vasta muutaman kaadon jälkeen,kun esim. perä karkaa alta yllättäen  ITSE SUOSITTELISIN VAIN KISA KÄYTTÖÖN! huomautan tietenkin,että pikakaasun tulisi olla
kusiaisien pakollinen lisävaruste,  kun menot alkaa vasta kun varvikello on tapissaan  
biggrin.gif
Parhain Terveisin  
062802moto_prv.gif

ps. miksi pikakaasun kehän tulisi olla sellainen että välitys pienillä asennoilla hitaampi kuin isoilla.Parempi on että veto on tasainen alusta loppuun silloin kaasua on helpompi annostella tarpeen mukaan. Nopeutta ja turhan pitkää kahvan kääntämistä vartenhan niitä käyttää pääasiassa kisakuljettajat  (Tietenkin poikkeuksena voidaan pitää kaikkia alitehoisia kattiloita joiden nopea kaasuvaste nostaisi  menot edes normaali levelille)
033102bebe_1_prv.gif
Kannattaa asentaa koska helpottaa ajamista varsinkin radalla. Ei siihen mitään kaatoja tarvii, koska välitys nopeutuu vasta kun avaat kaasua enemmän ja silloinhan pyörä on jo pystyssä. Pikakaasu ei vaikuta mitenkään siihen miten meno alkaa kun "varvikello on tapissa" joten sen suhteen ei ole merkitystä onko kusiainen vai joku muu pyörä. Samoin pikakaasu ei vaikuta kaasuvasteeeseen mitenkään (ei edes alitehoisissa kattiloissa).
Tekstiä kirjoittaessani tarkoitin sillä että nopeati varvit tappiin, vai eikös sillä isokehäisellä ranneliike lyhene,mitä pienempiin pyöriin tulee ne tarvii kierroksia huipputehon saavuttaakseen.mitä kaasuvasteeseen tulee ei se parane vaan nopeutuu korjaan. Onnea sitten vaan turvallisille syys testeille!
biggrin.gif
Parhain terveisin
062802moto_prv.gif

Nonni, pyörä jäi säädettäväksi aamulla.

Sen verran ehdin dataa näkemään ensimmäisestä vedosta, ennen kuin poistuin paikalta, että käyrä näytti heti alkuun aika nätiltä / tasaiselta. Penkittäjä meinasi, että käyrän perusteella huipputehoja ei saa tuohon enää sen kummemmin, mutta aikoi hieroa ala- ja keskialuetta vielä ajettavammaksi. Pohjana mulla oli Dynojetin sivuilta nettimappi vastaavaan pärrään Aratan täysputkistolla, eli ei ihan päin prinkkalaa ollut tuolla nettimapillakaan. Parempihan siitä toki on tulossa, kun päivä penkissä hierotaan kuntoon.

Loppuun pakko mainita, että on tuossa Aratan putkistossa imho parhaat äänet, mitä oon kuullut. Ollut itsellä mm. Yoshimuran täysrööriä ja Akraa on kuultu paljon, mutta voi jumalauta kun on pikkukiekoilla murea/matala ja ylhäältä sitten täys helvetti irti! Anteeksi hehkutus, mutta ihan loistoäänet
smile_org.gif
kun vielä pääsi itse nyt vierestä kuuntelemaan kun toinen vääntää hanat kaakkoon.

- P

Aloitus: 165,3hv @ 11710rpm / 110,8Nm @ 9282rpm
Lopussa: 166,6hv @ 11662rpm / 111,6Nm @ 9377rpm

Käyrä oli muuten alkuun tosi tasainen ja nätti, mutta 2500/3000rpm kohdalla monttu, jonka säätäjä veikkasi johtuvan toisioläppien (2ndary butterflyt) poistosta. Säädön jälkeen todella hienon tasainen käyrä ja tuon alhaalla olevan montun sai näköjään myös hierottua aika suoraksi.

Ei nyi ollenkaan, vetää tasaisesti ja iloisesti vastaa kaasuun, eli tyytyväinen kai tässä pitää olla. Oli vertaillut vastaavaa pyörää (Akran sivuilla) Akran täysrööreillä ja suur.piirt. samoilla hilppeillä, niin 165hv:n kieppeillä olleet, eli aika linjassa menee Aratan putkistolla näköjään noihin nähden.

- P

Käyrä oli muuten alkuun tosi tasainen ja nätti, mutta 2500/3000rpm kohdalla monttu, jonka säätäjä veikkasi johtuvan toisioläppien (2ndary butterflyt) poistosta. Säädön jälkeen todella hienon tasainen käyrä ja tuon alhaalla olevan montun sai näköjään myös hierottua aika suoraksi.

Ei nyi ollenkaan, vetää tasaisesti ja iloisesti vastaa kaasuun, eli tyytyväinen kai tässä pitää olla. Oli vertaillut vastaavaa pyörää (Akran sivuilla) Akran täysrööreillä ja suur.piirt. samoilla hilppeillä, niin 165hv:n kieppeillä olleet, eli aika linjassa menee Aratan putkistolla näköjään noihin nähden.

- P
Moikka! P-
Hevosista ei niin väliä kunhan väätöä piisaa käyttöalueella riittävästi ja kun sun C-modeliin saadaan tasainen tehokäyrä sillä kuitenkin matka joutuu nopeammin ja tehoa voi käyttää paljon hyödyllisemmin.
Kyllä kybään jää silti se rajuus kun vain kahvaa kääntää tarpeeksi,Tuskin enään tapahtuu niin joskus aiemmin kun oli kiirus automaatille! Aika korkealla kuitenkin max vääntö silti on.Onko noi tehot takanakilta.Pistä käyrää näytille. montusta haittaa tuolla alueella tuskin sinulle on ///////////////////////////////////////////
Tosi hyvin oli peruskartoilla säädöissään onneksi olkoon tulipahan ajettavuutta fillariin  :jippikaijee:Parhain terveisin  
062802moto_prv.gif

Ps itse en usko montun johtuvan toisioläppien poistosta kuitenkaan johtuvan How know !  
sport05.gif

kyllä ainakin mulla on Akran race-line täysi röörillä mahtavat soundit ! mun omassa oli alussa paras vääntöalue 8364 rpm 114Nm takaselta muistaakseni 171 hv
wink.gif

- P
Moikka! P-
Hevosista ei niin väliä kunhan väätöä piisaa käyttöalueella riittävästi ja kun sun C-modeliin saadaan tasainen tehokäyrä sillä kuitenkin matka joutuu nopeammin ja tehoa voi käyttää paljon hyödyllisemmin.
Kyllä kybään jää silti se rajuus kun vain kahvaa kääntää tarpeeksi,Tuskin enään tapahtuu niin joskus aiemmin kun oli kiirus automaatille! Aika korkealla kuitenkin max vääntö silti on.Onko noi tehot takanakilta.Pistä käyrää näytille. montusta haittaa tuolla alueella tuskin sinulle on ///////////////////////////////////////////
Tosi hyvin oli peruskartoilla säädöissään onneksi olkoon tulipahan ajettavuutta fillariin  :jippikaijee:Parhain terveisin  
062802moto_prv.gif

Ps itse en usko montun johtuvan toisioläppien poistosta kuitenkaan johtuvan How know !  
sport05.gif

kyllä ainakin mulla on Akran race-line täysi röörillä mahtavat soundit ! mun omassa oli alussa paras vääntöalue 8364 rpm 114Nm takaselta muistaakseni 171 hv
wink.gif
Morjensta, takistehoahan tuo ilmeisesti oli. Crankshaftista ei mainintaa, itse kun en kovin guru ole noita lappusia lukemaan
biggrin.gif

Mutta jutuistaan päättelin, että takistehoista kyse, koska penkittäjä kyseli paljonko tehdas lupaa kampuralta tehoa ja sanoi sitten, että aika linjassa mun pärrä oli vastaavien akrojen kanssa (tai no vajaa 2 heppaa enemmän) buahaha..

Tjuu, eipä niitä tehoja ollut tarkoitus tosiaan tuijotellakaan. Halusin pyörään ajettavuutta ja sitä tuli. Eli ei mennyt säätäminen hukkaan. En mä usko, että vakionkaan C-mallin käyrässä mitään hirmu piikkejä on? Se vaan pukkaa tosiaan tuo malli nuo huippuväännötkin ylemäpänä, eli siellä 9000rpm tietämillä takanen alkaa olla kovilla.. tiedä sitten noista. Ei se vakionakaan missään nimessä huono ollut.

Noh, nyt tosiaan kuullostaa kuitenkin prätkälle ja ajettavampihan tuo kuitenkin on, ei tosiaan vakionakaan huono, mutta on se nyt mukavampi / herkempi.

- P

Edit: ja ihan uskottava juttu tuo toisioläppäveikkaus häneltä oli, koska perusteli sillä, että itse omistaa kilosen zetan ja oli poistanut läpät ja ihan sama efekti kuin tuossa mun pyörässä. Vääntöä saa hieman lisää, mutta semmoisen pikku kuopan se tuonne alas tuppaa tekemään. Noh, sai sen käyrien mukaan haltuun (jälkimmäinen käyrä on jo mielestäni oikeasti hyvä) ja on tosiaan niin alhaalla, että no hätä.

Edit2: lapun skannailu pitää hoitaa työpaikalla viikon päästä. Ens viikko naatiskellaan pyörästä, koska otin tässä viimeisen kesälomaviikon pidettäväksi.

- P
Moikka! P-
062802moto_prv.gif

sport05.gif

wink.gif
Morjensta, takistehoahan tuo ilmeisesti oli. Crankshaftista ei mainintaa, itse kun en kovin guru ole noita lappusia lukemaan
biggrin.gif

Mutta jutuistaan päättelin, että takistehoista kyse, koska penkittäjä kyseli paljonko tehdas lupaa kampuralta tehoa ja sanoi sitten, että aika linjassa mun pärrä oli vastaavien akrojen kanssa (tai no vajaa 2 heppaa enemmän) buahaha..

Tjuu, eipä niitä tehoja ollut tarkoitus tosiaan tuijotellakaan. Halusin pyörään ajettavuutta ja sitä tuli. Eli ei mennyt rahat hukkaan. En mä usko, että vakionkaan C-mallin käyrässä mitään hirmu piikkejä on? Se vaan pukkaa tosiaan tuo malli nuo huippuväännötkin ylemäpänä, eli siellä 9000rpm tietämillä takanen alkaa olla kovilla.. tiedä sitten noista. Ei se vakionakaan missään nimessä huono ollut.

Noh, nyt tosiaan kuullostaa kuitenkin prätkälle ja ajettavampihan tuo kuitenkin on, ei tosiaan vakionakaan huono, mutta on se nyt mukavampi / herkempi.

- P

Edit: ja ihan uskottava juttu tuo toisioläppäveikkaus häneltä oli, koska perusteli sillä, että itse omistaa kilosen zetan ja oli poistanut läpät ja ihan sama efekti kuin tuossa mun pyörässä. Vääntöä saa hieman lisää, mutta semmoisen pikku kuopan se tuonne alas tuppaa tekemään. Noh, sai sen käyrien mukaan haltuun (jälkimmäinen käyrä on jo mielestäni oikeasti hyvä) ja on tosiaan niin alhaalla, että no hätä.

Edit2: lapun skannailu pitää hoitaa työpaikalla viikon päästä. Ens viikko naatiskellaan pyörästä, koska otin tässä viimeisen kesälomaviikon pidettäväksi.
Kyllä se varmaan teho oli mitattu takanakilta uskoisin myös,kun kuitenkin olet fillaria muutenkin rakennellut.Kyllä se C-mallin julmuus on paljolti sen tuottaman tehopiikin syynä.Hienoimpia pyöriä edelleen vain ei kokemattoman käyttöön kuitenkaan kaikkein paras!
Putkiston vaihto on melkein makeimpia juttuja mitä pyörään voi tehdä(mm jo soundien puolestakin).Ei munkaan putkistolla taida Apparalle olla asiaa desibelit menee yli kuitenkin normaali ajoharjoitus päivien osalta , mutta thats shit vaarallinen ja paska rata minun mielestäni ainakin.
Hyvät kesälomat kuitenkin...ei muuta kuin baanalle  
biggrin.gif

Mun fillarista pistetää alkavalla viikolla etupää täys remottiin simmataan ja pistetään stefat uusiksi ym, kun oikea etupumppu itkee jo pahasti kesän pikku leikkimisten johdosta ilmeisesti.voihan se teho kuoppa siitä toisioläppien poistostakin johtua johtua,mutta kyllä sen pitäis ylärekisterissä vääntöä parantaa.satutin lomalla ollessani toisen kyljen, mutta alkaa jo pikkuhiljaa hieman parantua(ribsit meni vähän rapeeksi)
P-     Parhain Terveisin
062802moto_prv.gif
kilonen on voimaa, mutta kunnolla laiteltu ZX 10 R on ylivoimaa  
buttrock.gif

^^ Kiitoksia lomatoivotuksista. Ajattelin nautiskella nyt ihan kunnolla, kun kylmät kelit jo pukkaa ja muutenkin oli pärrä muutaman viikon melkein levällään kun tuon kanssa tuusasin. Ajokausi lyhenee kokoajan, ikävä kyllä
sad_orig.gif

Hitto että olen muuten hölmö, otin tuossa silmät käteen ja katoin dynolapun läpi vielä kertaalleen, niin ylälaidassa lukee helvetin isolla "Laskennallinen teho ja vääntömomentti takarenkaalta"
biggrin.gif

Itse tutkiskelin aiemmin silmät ristissä vain DIN-kertoimia
biggrin.gif

- P

^^ Kiitoksia lomatoivotuksista. Ajattelin nautiskella nyt ihan kunnolla, kun kylmät kelit jo pukkaa ja muutenkin oli pärrä muutaman viikon melkein levällään kun tuon kanssa tuusasin. Ajokausi lyhenee kokoajan, ikää kyllä
sad_orig.gif

Hitto että olen muuten hölmö, otin tuossa silmät käteen ja katoin dynolapun läpi vielä kertaalleen, niin ylälaidassa lukee helvetin isolla "Laskennallinen teho ja vääntömomentti takarenkaalta"
biggrin.gif

Itse tutkiskelin aiemmin silmät ristissä vain DIN-kertoimia
biggrin.gif

- P
Nimen omaan laskennallinen teho ! onneksi veit dynoon oikeaan paikkaan, ei olis kiva pitää esson baarilappuja edes kaapissakaan.
Kukaan ei ota kuitenkaan huomioon Kawan Ram-air systeemin tuomaa pientä tehonlisäystä, joka kuitenkin on todellinen !
Kuitenkin parasta penkitys on pyörän toiminnan kannalta ja tietää sitten ainakin että kaikki on OK
Kyllähän tässä vielä ilmoja piisaa ajeluille, kun vain aikaa riittäisi,
Eipäs sitten muuta kuin kybä karstojen poistoon  
Parhain Terveisin -KK      
ps,eipäs sitten muuta kuin kyykyttään Cepareja ja Gigsuja huom!
Gigsuja vain on todella koviakin tuolla liikenteessä mopoautojen seassa.Mulla ei ole kuin yksi sulka hattuun tälle kesälle siis  uuden karhea Busa yritti mut kyykyttää,mutta tulos hieman epäonnekas Suzukin luotijunalle.Enpä vain tiedä kumpi loppui ensin kuski vai pyörä.Toivottavasti heebo muistaa miltä näyttää kybän takavalot (tältä se järjestys näytti jo muutaman sadan metrin kihdytyksen jälkeen) ....  
062802moto_prv.gif
       .........  
062802moto_prv.gif

-Ilmeisesti putkiviritteinen Busa on kuitenkin parhaillaan lentokentän nopeus ajoissa  
033102bebe_1_prv.gif

Joo, Itselläni on kans samoja kokemuksia Z1000:sen toisioläppien poistosta eli läppien poisto aiheutti alapäähän selkeen montun.
Mutta jonkinlaiseen kompromissi ratkaisuun pääsi poistamalla vain osan läpistä, jolloin monttu oikeni ihan huomattavasti
wink.gif

Joihinkin pyöriin taidetaan ihan myydäkkin tuollaisia pienennettyjä toisioläppiä.

^^ no o se seppä prkl!
tounge.gif

Tjuu, Atrehan ei oikeasti esim. C-mallin kympissä tee yhtään mitään muuta, kuin avaa noi toisioläpät hieman nopeammin kuin ecu normaalisti. Sytytyksen kanssa ei tietääkseni tässä ekassa generaatiossa ole mitään tekemistä, siksipä tuo läppämodi tuli sitten tehtyä.

Jännä vaan, ettei jenkkipoijjat ole saanut tuommoista kuoppaa aikaiseksi, tai sitten asiasta ei vaan ole puhuttu, vaan on heitetty "loppu-täyskaasu-veto" säätämisen jälkeen Intterwebbiin.

Toisaalta tosiaan säätäjä sai moponi kohdalla tuon aika siistin näköiseksi ja ajossa ei tunnut mitään, joten näillä mennään
smile_org.gif

- P

Edit: ensimmäisenä tulee mieleen noista hieman modatuista läpistä, että aika vekkulit virtaukset voi olla imukanavissa ennen kuin läpät kokonaan aukeavat, mutta jos toi on ihan yleisesti tiedossa oleva homma ja säkin olet tuon ihan penkissä asti testannut, niin varmasti toimiva patentti. Yksi asia mihin en ole löytänyt mistään eksaktia vastausta on kuitenkin se, että mikä noiden läppien tärkein funktio on? Jossain on väitetty, että ihan turhat, mutta se on joka puolella selvinnyt, että alarekisteriin ne vaikuttaa aika olennaisesti. Tuskin Jaappanin inssit niitä huvikseen sinne on laittaneet. Kaikkea mahdollista äänistä yms. virherpiiperryshommiin noista on olemassa, muttei mitään faktaa.

Edit2: onko sulla muuten noi modatut/itseväsätyt(?) läpät poppareilla kiinni?

^^ no o se seppä prkl!
tounge.gif

Tjuu, Atrehan ei oikeasti esim. C-mallin kympissä tee yhtään mitään muuta, kuin avaa noi toisioläpät hieman nopeammin kuin ecu normaalisti. Sytytyksen kanssa ei tietääkseni tässä ekassa generaatiossa ole mitään tekemistä, siksipä tuo läppämodi tuli sitten tehtyä.

Jännä vaan, ettei jenkkipoijjat ole saanut tuommoista kuoppaa aikaiseksi, tai sitten asiasta ei vaan ole puhuttu, vaan on heitetty "loppu-täyskaasu-veto" säätämisen jälkeen Intterwebbiin.

Toisaalta tosiaan säätäjä sai moponi kohdalla tuon aika siistin näköiseksi ja ajossa ei tunnut mitään, joten näillä mennään
smile_org.gif

- P

Edit: ensimmäisenä tulee mieleen noista hieman modatuista läpistä, että aika vekkulit virtaukset voi olla imukanavissa ennen kuin läpät kokonaan aukeavat, mutta jos toi on ihan yleisesti tiedossa oleva homma ja säkin olet tuon ihan penkissä asti testannut, niin varmasti toimiva patentti. Yksi asia mihin en ole löytänyt mistään eksaktia vastausta on kuitenkin se, että mikä noiden läppien tärkein funktio on? Jossain on väitetty, että ihan turhat, mutta se on joka puolella selvinnyt, että alarekisteriin ne vaikuttaa aika olennaisesti. Tuskin Jaappanin inssit niitä huvikseen sinne on laittaneet. Kaikkea mahdollista äänistä yms. virherpiiperryshommiin noista on olemassa, muttei mitään faktaa.

Moikka -P
TRE huijaa Boxia niin ,että olis aina 5 -päällä (ei rajoitinta)
Voinhan tietenkin olla väärässä ja tasaa tyhjäkäynnin ja alakierrokset myös ! Mielestäni Ivans parempi, Gipro Atre hienompi kun saa vaihdenäytön samalla
wink.gif
Parhain Terveisin
062802moto_prv.gif

ps ei minullakaan toisioläppiä ole , muttei kuoppiakaan (on TRE)
toimii C-modelissa myös !!! Tyyppi Ivans TRE 006 Smart on tehty ZX 10 R 04-05 C-modeliin
biggrin.gif
TOIMII/////////////////////////////////

^^ no o se seppä prkl!
tounge.gif

smile_org.gif

- P

No joo, toi on melkein suora kopio Ivanin myymistä läpistä
tounge.gif

Esimerkiksi FZ1:ssä Ivanin läppien halkaisija on öbaut sentin verran alkuperäisiä pienemmät ja ovat siis muodoltaan pyöreät.
Itselläni ei into riittänyt pyöreiden tai tässä tapauksessa ovaalien läppien väsäämiseen, joten tuli vaan peltisaksilla napsastua pois pienet palat molemmista päistä (läpät olivat alumiinia) ja näyttää se noinkin toimivan
biggrin.gif

Läpät ovat kiinni pienillä ruuveilla, joten ne on helppo irroittaa ja laittaa takaisin.

Ja vielä edittiä.
Eipä ole itelläkään mitään faktaa noiden läppien pääasiallisesta funktiosta - itse olen kuvitellut että niillä valmistaja
saa säädettyä alapään tehot haluamakseen, eli voivat halutessaan estää että mopo lähtisi sananmukaisesti keulimaan
biggrin.gif

Mutta tiedä sitten...

Back