Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...
...
Ps. Vanhaan kybää 55 nakki taakse 50 tilalle, niin eiköhän se hieman korjaa mittarivirhettä eikä tarvii speedohealeriaOn vielä timmimpi kääntymäänkin![]()
![]()
DID525ZVM, steel colour, 17-42-114. Rattaiden merkkiä en muista.. jotkut "perinteiset" teräsrattaat kuitenkin. Ketjusta kylläkin tuli sitten loppujen lopuksi työkalun avulla 112-lenkkinen eli saituus voitti vs. takanen hieman taaemmas rauhoittamaan menoa.
Eipäs eipäs! Huomioi tuo "vs." tuossa eli en kasvattanut wheel-basea, vaan takanen on mahdollisimman edessä siis...
...
Ps. Vanhaan kybää 55 nakki taakse 50 tilalle, niin eiköhän se hieman korjaa mittarivirhettä eikä tarvii speedohealeriaOn vielä timmimpi kääntymäänkin![]()
![]()
DID525ZVM, steel colour, 17-42-114. Rattaiden merkkiä en muista.. jotkut "perinteiset" teräsrattaat kuitenkin. Ketjusta kylläkin tuli sitten loppujen lopuksi työkalun avulla 112-lenkkinen eli saituus voitti vs. takanen hieman taaemmas rauhoittamaan menoa.
toiset tahtoo rauhottaa menoa ja toiset taas parantaaMutta pää asia on että pääsee.![]()
![]()
Mä oon kyl kateudesta kawan värinen, kun mies vaihtoi oikeaan leiriin! Mulla ei oo käytännön mahdollisuutta vaihtaa pyörää tänä kesänä, kun tuli se pikku kippi. Ja kukkarokaan ei oikein anna vaihtoon periks.Eipäs eipäs! Huomioi tuo "vs." tuossa eli en kasvattanut wheel-basea, vaan takanen on mahdollisimman edessä siis...
...
![]()
toiset tahtoo rauhottaa menoa ja toiset taas parantaaMutta pää asia on että pääsee.![]()
eli keulimista tiedossa.. eli saituus voitti mulla "rauhoittamisen". Ketju oli alunperin 114 lenkkinen eli olis tullut tosi taakse ja varmaan 5000km päästä olis pitänyt vaihtaa jo uudet kun säätövara loppuu eli ei oikein mitään järkeä.![]()
Hyvin tuo taittuu alusta säädettynä omalle painolle, olen ollut kyllä tosi tyytyväinen käytökseen nyt viime aikoina. Ainahan tuossa vähän viilattavaa on, mutta kohtuu hyvä alkaa olla. Renkailla en osaa kikkailla, eli vakiokoot on ja pysyy alla. Ihan tyytyväinen olen noihin, varsinkin kun on uudet nyt alla ja pitoa tuntuis riittävän ok.
- P
Nautit nyt ysistä sen aikaa, että talous antaa periksi vaihtamisen. On se ysi mun mielestä edelleen ihan *itun hyvä pyörä! Tietyllä tavalla kaipaan sitä aika useinkin, varsinkin motarilla, tai pidemmissä siirtymissä jos ei ole kunnon mutkapätkää alla.. siinä ysi oli aiwan mahtava.. isot katteet ja todella vakaa menijä.Mä oon kyl kateudesta kawan värinen, kun mies vaihtoi oikeaan leiriin! Mulla ei oo käytännön mahdollisuutta vaihtaa pyörää tänä kesänä, kun tuli se pikku kippi. Ja kukkarokaan ei oikein anna vaihtoon periks.Eipäs eipäs! Huomioi tuo "vs." tuossa eli en kasvattanut wheel-basea, vaan takanen on mahdollisimman edessä siis...
...
![]()
eli keulimista tiedossa.. eli saituus voitti mulla "rauhoittamisen". Ketju oli alunperin 114 lenkkinen eli olis tullut tosi taakse ja varmaan 5000km päästä olis pitänyt vaihtaa jo uudet kun säätövara loppuu eli ei oikein mitään järkeä.![]()
Hyvin tuo taittuu alusta säädettynä omalle painolle, olen ollut kyllä tosi tyytyväinen käytökseen nyt viime aikoina. Ainahan tuossa vähän viilattavaa on, mutta kohtuu hyvä alkaa olla. Renkailla en osaa kikkailla, eli vakiokoot on ja pysyy alla. Ihan tyytyväinen olen noihin, varsinkin kun on uudet nyt alla ja pitoa tuntuis riittävän ok.
- P![]()
Tuota ratastusta on miettinyt omassa pyörässänkin. Käytännössä se ei jaksa kelata huippuja vakioväleillä ja vakio koneella, joten akselivälin lyheneminen ja välitysten lyheneminen auttaisi käytännön huippujen tavoittamista, parantaisi kääntymistä ja parantaisi keulimisherkkyyttä.
Kokeile nyt ensin vaikka hidastaa sitä ulospäin vaimennusta. Pari napsua kiinni putkien yläpäästä ja jos ei riitä niin sitten pari lisää. Oma -07 ainakin rauhoittui näin.Morot.
Onko joku säätänyt -08 keulaa?
Eli onko kellään tiedossa/muistissa tehdasasetuksia,ohjekirja antaa vaimennuksiin 10 napsausta tiukimmasta (~70kg henkilölle),mutta noi ei oikein toimi vaikka olen suurinpirtein noita painoja.
Keula tekee muutaman ylimääräisen jouston esim. patin ylityksen yhteydessä.
Ja tuntuu että tien epätasaisuudet alkaa pompottamaan keulaa,joka on varsin ikävä ilmiö pitemmässä matkassa.
Pitäiskö noita vaimennuksia alkaa kiristämään vai löysäämään?
Mitenpäin se pitää ajatella,vaimentaako se nyt liikaa vai liian vähän ??
Ainakin hiukan piristetty & kevennetty blade tarjoaa kiltisti eturengasta ylös kolmosella ja satunnaisesti nelosellakin, kun sopiva töyssy osuu kohdalla (jossain 9000 rpm tienoilla).No täytyy kyllä todellakin olla tehopainosuhde kuskin kanssa kohdallaa, jos rehellinen powerwheelie kolmosella vakiolla 08-10R:lläVakiohan se. Taitaa tehopainosuhde olla kuskin kanssa kohdillaanMitä virityksiä sun kymppiin on tehty? Vakio ei keuli pelkällä kaasulla edes kakkosella.Näyttää se 10r:kin keulivan vielä kolmosella pelkällä kaasulla. Piti radalla ohittaa hitaampi ja tuppi nurin......
...![]()
Muoks; ja vaihtamisen yhteydessä tapahtuvasta keulimisesta ei ole kyse, koska koko rata mennään ympäri samalla vaihteella.![]()
Ratkaisu on tässä ketjussa tuossa vähän ylempänä.Noniin, hyppään tänne Kawasaki-kerhon puolelle niin, että suhisee. Tuli ostettua tuollainen 2007 vuosimallin musta kymppiärrä.
Jotta ei tule ihan OT, niin onko tuossa vuosimallissa normaalia, että pienillä kierroksilla (2000-5000rpm) tulee värinät läpi ohjaukseen, aina kun tiessä pientä pomppua/epätasaisuutta (kun etujousitus painuu kasaan)?
Tuon saa aikaiseksi myös siten, että vauhdissa työntää/tönii etupäätä alaspäin. Tuo ilmiö "poistuu" yli 5000rpm jälkeen melkein kokonaan.
Ihan kuin moottorin värinät johtuisivat läpi kun jousitus joutuu hommiin.
Muuten tuo keula tuntuu ihan hyvältä, ei kolise hidastetöyssyissä ym. (mitä nyt kotiinajon aikana kerkesi tunnustelemaan sen 140km).
Ei pitäisi kyllä keulan säädöillä olla suuremmin vaikutusta noihin resonointeihin.Ok, täytyy kokeilla tuota kumituttihässäkkää. Jotenkin vaan tuntuu hassulta, että tuollainen virtalukonpideke (tai mikä onkaan) aiheuttaisi tuollaisen väristyksen/tärinän. Tarkennuksena, että tuo ilmiö on pahimmillaan 4000-5000rpm välissä.
Noista keulan säädöistäkään en ole kyllä hajulla, eli nekin voivat olla mitä vain. Miten tuon default-säädön saisi takaisin, josta sitten voisin ruveta katsomaan omaan tyyliini sopivaa (kuinka monta napsua ja minne suuntaan)? Voiko tuo aiheuttaa tuota värinää (väärä setup)?
Perussäätö keulassa on rebound: 10 naksua, compression: 10 naksua ja jousen esijännitys 17mm.Ok, täytyy kokeilla tuota kumituttihässäkkää. Jotenkin vaan tuntuu hassulta, että tuollainen virtalukonpideke (tai mikä onkaan) aiheuttaisi tuollaisen väristyksen/tärinän. Tarkennuksena, että tuo ilmiö on pahimmillaan 4000-5000rpm välissä.
Noista keulan säädöistäkään en ole kyllä hajulla, eli nekin voivat olla mitä vain. Miten tuon default-säädön saisi takaisin, josta sitten voisin ruveta katsomaan omaan tyyliini sopivaa (kuinka monta napsua ja minne suuntaan)? Voiko tuo aiheuttaa tuota värinää (väärä setup)?
Aika tarkka arvio toi on. Vanha loppunajettu katutakanen hävis alta hevosenkengässä (vauhti matala 1.34) -> lowsideri seinään josta toiselle kyljelle (johon ei ihme kyllä tullut oikeen mitään) -> oik. kylkeen skraidua ja perä n. 3750e + tankin maalausHeitin just pienet lipat 10ärrällä ja kokonais kustannukset oli 3000€ korjaamolla. leovincen slipari (490€). kaikki oikean puolen katteet. jarrupoljin ja molemmat posket.Tonniin ei kyllä kovin kummoista lippaa tarvitse ainakaan siinä tapauksessa että työ tehdään korjaamolla oman autotallin sijasta. Mulla on ihan empiiristä kokemusta, mut ei kuitteja tallessa joten en osaa varaosien hintoja tai muita heittää.Elikkäs lipan pitäisi kustantaa väh. kiloeuro, jotta tuosta vaihdosta tulisi jotain kotiin päin mahdollisen lipsun kohdalla. Ei kuitenkaan mitään hajua mitä noi pikku lipsujen paikkomiset kymppiin tyypillisesti tekee, että osaisi päättää vaihtaako yhtiö vai maksaa omasta pussista vahingon sattuessa?
Suuntaa antaen voisi sanoa että pyörä kyljelleen vähäksi matkaa liukumaan niin lunnaiksi meno on aika todennäköistä (oli sitten mutkatie tai rata). Vaikka vielä ajamalla kotiinkin saisi.
Kiitos ja kumarrus. Pitää tutustua asiaan paremmin ensi viikolla kun alkaa kesälomaPerussäätö keulassa on rebound: 10 naksua, compression: 10 naksua ja jousen esijännitys 17mm.
Eli ensin vaimennuksen säädöt kiinni (myötäpäivään) ja sitten nuo 10 naksua auki.
Värinä tulee virtalukosta joka on kiinni siinä ylä t-kappaleessa kumiheloilla ja katkopulteilla. Määrätyllä taajuudella se ottaa kiinni siihen suojakuoreen ja värinä välittyy sitten stongaan.
Vaimennuksen säätö saattaa vaikuttaa minimaalisesti tuohon.
Pikkusen vaan ruuvarilla raottaa niin ton pissapojan letkun pätkän saa sinne väliin helposti.Kiitos ja kumarrus. Pitää tutustua asiaan paremmin ensi viikolla kun alkaa kesälomaPerussäätö keulassa on rebound: 10 naksua, compression: 10 naksua ja jousen esijännitys 17mm.
Eli ensin vaimennuksen säädöt kiinni (myötäpäivään) ja sitten nuo 10 naksua auki.
Värinä tulee virtalukosta joka on kiinni siinä ylä t-kappaleessa kumiheloilla ja katkopulteilla. Määrätyllä taajuudella se ottaa kiinni siihen suojakuoreen ja värinä välittyy sitten stongaan.
Vaimennuksen säätö saattaa vaikuttaa minimaalisesti tuohon.![]()
Tuohon kuvaan liittyen, miten sait putken pätkän sinne väliin? Jouduitko purkamaan/vääntämään jotain? Oliko iso änkeminen?
Et sitten lukenut tuota mun viestiä ollenkaan?Kiitos ja kumarrus. Pitää tutustua asiaan paremmin ensi viikolla kun alkaa kesälomaPerussäätö keulassa on rebound: 10 naksua, compression: 10 naksua ja jousen esijännitys 17mm.
Vaimennuksen säätö saattaa vaikuttaa minimaalisesti tuohon.![]()
Tuohon kuvaan liittyen, miten sait putken pätkän sinne väliin? Jouduitko purkamaan/vääntämään jotain? Oliko iso änkeminen?
edit. onko kellään tietoa mistä saisin omistajankäsikirjan, kun tuossa ei tullut mukaan (vain huoltokirja)? Noista naksuista ym. on siinä varmaan kattavammin kuin tuossa koneelta löytyvästä service manualissa.
No prkl, taisin ajatella kokoajan service manuaalia. My bad, täytyy ottaa silmät käteenEt sitten lukenut tuota mun viestiä ollenkaan?Eli toistetaanpa, Sumekolle yhteydenottoa joko sähköpostitse tai pöhelimellä. Pistävät sulle nopsaan tulemaan kopion kyseisestä läpyskästä.![]()
- P