• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten on,onko kympissä joku rajoitin että se antaa vasta täydet tehot vitos vaihteella,jos on niin millä sen saa pois päältä?
withstupid.gif
Joo, on. ECU "ryssii" sytkää liian myöhäselle pikkuvaihteilla, ettei olis niin paljon potkua ja pysyis paremmin hankassa. Esim. juuri tuolla Gipron vaihdenäyttö+aTRE modauksella se onnistuu huijata. Siinä on kolme asentoa, vakio (rajoitus päällä), Soft ja Hard (kokonaan ilman sytkän myöhästystä). Sama palikka kävi ainakin 1400:seen zetoriin myös.

Tosin se rajoitus oli käsittääkseni voimassa vain alle 6000rpm:n pikkuvaihteilla.

Gipro

Sitten yhtä tarpellinen ostoshan on Speedo Healer, jolla saat sen 300kmh nopeusrajoituksen pois pyörästäsi..
tounge.gif

speedohealer

Ei vaan, todellisuudessa tarpeellinen laite jos aiot välityksiä tihentää (esim. radalle kympin aavikkovälitys on aivan liian pitkä). Tuolla pystyt kalibroimaan nopeusmittarin kohdalleen.

Nyt noita settejä hieman haeskelin ja löysin tällaisen "lyhen umpioon" tarkoitetun version.Lamppu

Nämä vaan satuvat olemaan kahden lampun paketeissa. Jolloin pitäisi ottaa paketti näitä ja toinen paketti "normaaleja" tai jopa niitä 50W versioita. Tällöin vaan jäisi ylimääräinen lyhyen ja pitkän poltin.

Mahtaisikohan kellään muulla olla vastaavaa muutosta mielessä, jolloin voisi kimpassa tilata ja jakaa polttimot?

Eihän tuo lyhyen valon erikoispoltin mitään hyvää itselle toisi, mutta vastaantulijat voisivat katsoa hieman suopeammin...
Oletko jo operaation suorittanut? Täällä pukkais samanlaista päivitystä sekä lyhyiden, että pitkien osalta. Jos on vielä projekti vaiheessa ja olet hankkimassa xenoneja, niin ota yhteyttä ja suunnitellaan projektia kimpassa.

marko_toivanen@netti.fi

tyhmä kysymys mutta kysäsen kuitenkin!monta kappaletta jarrupaloja menee 2004 zx10r:än etu jarruihin.tilasin kaverin pyörään ko mallin palat ja sieltä tuli 8kpl paloja ja yllätyin koska luulin niitä olevan 4.ja kyseessä on ferodon palat.

Onko kellään kiinni 04-05 kymmpi ärrässä ivan's tre modia?
Ite aattelin tollasen investoida niin häviää noi rajoitukset ala- ja keskikierroksilta 1-4 vaihteilla...

http://www.motoring.fi/product_details.php?p=264&c=111

Ois mukava kuulla kokemuksia kyseisestä härpäkkeestä...
vm. 2004-2005 zx10ärrässä ei ole rajoituksia alemmilla vaihteilla. siinä mielessä tre on hukkahankinta tuossa ekassa kypässä. asiaa aikanaan tiedustelin sumekolta ja japanista asti. uudemmassa kypässä voi olla jo jotain, sen kohdalta en asiaa ole kysellyt enkä tiedä.

kyllähän myyntimies myy vaikka kilon shittiä, jos joku ostaa, vaikka sitä piisaisi omastakin takaa.
No, hitto nyt vasta huomasin tän viestin...

Eli jos noin olisi, se selittäisi miksi en oikein huomannut eroa noiden Gipron TRE-asetusten välillä ajossa.
tounge.gif

Itse tosin ostin tuon mokkulan puhtaasti vaihdenäytön takia.

Onkos täällä kenelläkään insinöörillä tietoa siitä, miten tuossa vanhemmassa '04-'05 10R:ssä on ajovalot toteutettu pitkän osalta? Eli onko ero umpiossa, polttimen sijoituksessa, vaiko missä. Kiinnostaa vaan, kun pitäis päivittää valot xenoneiksi ja siinä samalla kiehtoisi lähivalojen "kahdentaminen".

Nyt tuli uus kymppi r omistaja leiriin. Tänään kävin vaihtamassa pikku zetan pois. Ajamaan onneks pääs ku päätiet on sulia, joku 20km tuli päästeltyä ja mukavaa oli.

Peli vm 05 ja ajettu 16tkm

Onko kellään kiinni 04-05 kymmpi ärrässä ivan's tre modia?
Ite aattelin tollasen investoida niin häviää noi rajoitukset ala- ja keskikierroksilta 1-4 vaihteilla...

http://www.motoring.fi/product_details.php?p=264&c=111

Ois mukava kuulla kokemuksia kyseisestä härpäkkeestä...
vm. 2004-2005 zx10ärrässä ei ole rajoituksia alemmilla vaihteilla. siinä mielessä tre on hukkahankinta tuossa ekassa kypässä. asiaa aikanaan tiedustelin sumekolta ja japanista asti. uudemmassa kypässä voi olla jo jotain, sen kohdalta en asiaa ole kysellyt enkä tiedä.

kyllähän myyntimies myy vaikka kilon shittiä, jos joku ostaa, vaikka sitä piisaisi omastakin takaa.
No, hitto nyt vasta huomasin tän viestin...

Eli jos noin olisi, se selittäisi miksi en oikein huomannut eroa noiden Gipron TRE-asetusten välillä ajossa.
tounge.gif

Itse tosin ostin tuon mokkulan puhtaasti vaihdenäytön takia.
Mä mietein kanssa tota "rajotin" hommaa et ei voi olla! ku ei ainakaan mun pyörä (vm05) mieti kun sitä kahvaa vääntää
062802moto_prv.gif

en löytänyt haun avulla juttua zx10r öljyistä niin tuli tossa mieleen et mitä öljyä porukka käyttää? ihan sitä mitä ohjekirjassa suositellaan vai onkos porukka koittanut jotain muuta?

en löytänyt haun avulla juttua zx10r öljyistä niin tuli tossa mieleen et mitä öljyä porukka käyttää? ihan sitä mitä ohjekirjassa suositellaan vai onkos porukka koittanut jotain muuta?
Castrol R4 10W-50
JA Castrolin Gps..

R4 Käyttö kielletty.. Tai niin ainakin sumekolta tuli viestiä, että poistaa sylinterin pinnasta jotakin..Ei suositella.

R4 ne yrittää kawasakiin tunkea Allrightissa, mutta kawan R pyörissä sen käyttö on ainakin "kielletty"! En kyllä usko, että mitenkään tavallisessa ajossa vaikuttaa, mutta itse en ainakaan käytä sitä! Vain Castrollin GPS joka on halvempaakin (ainakin 4 euroa).. Ja kytkin kyllä pitää ihan hyvin eikä "pala"
tounge.gif

Moro,onko kukaan zx10r omistajista kokeillut Teboilin Super Bike öljyä.Kävin työkeikalla eräässä paikassa ja ne antoi mulle 4kpl neljän litran kannuu mukaan.Mun zx900 Kawa on ainekin pelannut ihan hyvin sillä,mutta uskaltaako laittaa 10 ärrään!
omg.gif

Pyörässä käytetty aina motul 300v. Toimivuudesta ei tietoa ku tullu pyörällä ajettuu vasta 20km, ainaskii kallista ainetta se on.

Castrol R4 10W-50
JA Castrolin Gps..

R4 Käyttö kielletty.. Tai niin ainakin sumekolta tuli viestiä, että poistaa sylinterin pinnasta jotakin..Ei suositella.

R4 ne yrittää kawasakiin tunkea Allrightissa, mutta kawan R pyörissä sen käyttö on ainakin "kielletty"! En kyllä usko, että mitenkään tavallisessa ajossa vaikuttaa, mutta itse en ainakaan käytä sitä! Vain Castrollin GPS joka on halvempaakin (ainakin 4 euroa).. Ja kytkin kyllä pitää ihan hyvin eikä "pala"
tounge.gif
OHO!
omg.gif

Aika uskomatonta. Jos tuossa olisi jotain perää niin eiköhän Sumeko olisi tiedottanut asiasta jälleenmyyjiään ja huoltopisteitään, sekä pyörien omistajia. Myös Castrol valmistajana olisi varmasti reagoinut ongelmaan. Eikä kawan sylintereissä varmaankaan ole mitään pinnoitusta mitä ei muilla pyörämerkeillä ole.

Itse olen ajanut ko. rasvalla kymmeniä tuhansia kilometrejä, sekä katua, että rataa ilman mitään ylimääräisiä kulumisia. Kytkimen kanssakaan ei ole ollut mitään ongelmaa.

Nyt olisi mielenkiintoista kuulla Sumekon virallinen kanta asiaan.

Back