• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R 2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bullet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta tärkeintä on verrata GSX-R vs. ZX-10R miltei peräkkäin samassa penkissä. 10hp eroa takapyörällä. En väittäisi, että peli on mikään hirvittävän lussu.
Toisaalta, on keskustelun arvoista, onko sillä väliä onko pyörässä 160 vai 170 hp ja onko ne tehot kammella vai takanakilla.

Tärkeimmät ominaisuudet ZX 10R:ssä ovat luistokytkin ja kevyet vanteet. Ne tuntuvat ajossa.

Jos nyt vertailee noita hondan, kawasaki, yamahan ja suzukin tehoeroja lehtien testien perusteella niin eihän niissä oikeasti ole mitään eroa. Veikkaan että tavallinen tallaaja (niin kuin minä
tounge.gif
) ei huomaa niitä tehoeroja millään tavalla.
Kaikki menee 300 km/h ja ajaa sen varttimailin 10s pintaan.

Ainoa asia minkä huomaa ja tuntee on alusta ja ulkonäkö.
Ja tietysti bensankulutus
smile_org.gif
, mikä on mun mielestä kawassa uskomattoman pieni: 5,5L / 100km.

Eri asia on sitten kun lähetään kisailemaan, siinäkin varmaan on enemmän kiinni kuskin taidoista ja pyörän ominaisuuksista kun pyörän +/- 5% tehoerot (SAE, DIN korjattu tai ei).
*mitähän noi lyhenteet tarkottaa*
nixweiss.gif

Mutta mun mieleen on kyllä kuitenkin 10ärrä. Se on hauskempi ajaa kun gsxr (joka oli mun edellinen pyörä)...
kybä keulii ykkösellä ja kakkosella kaasusta... kolmosta kun heittää pesään niin se nostaa kyllä vielä mutta ei enää kaasusta. Kiitos!
062802jumpie_prv.gif

jeps, ja viitaten tuonne aikaisempaan postaukseen 170hepon takanakkitehoista.. bullllllsssssshit!

liiotelkaa niissä tehoissa, mutta ei noin paljon!

Bomberweekendissä
bowdown.gif
lauantaina todistettua;
10R vs KiloGixxer, molemmat -04, ajettu samanverran, täysin vakioita, peräkkäiset vedot samassa penkissä.
10R: 154,8hp
Gixxer: 145,6hp

jes, vihdoin Akran slipari kiinni. Tehoja bike worldin penkistä mitattiin 173.6hp akselilta...
Hmm, tuntuu olevan pyörissä suuria yksilöeroja. Joissain mittauksissa eroja on huomattavastikin ja toisinaan ollaan ihan samoissa. Mulla oli samaisessa penkissä 1000RR:ssä 173.5 kampiakselilla täysin vakiona. Sikäläisen laskentatavan mukaan tuo vastaa ~159 renkaalla ("hiukan" optimistista  
tounge.gif
).

Olitko launtaina vai sunnuntaina radalla?? Itse näin perjantaina yhden kaadon (kaveri). Missä kohtaa rataa napsahti?

Bomberweekendissä
bowdown.gif
lauantaina todistettua;
10R vs KiloGixxer, molemmat -04, ajettu samanverran, täysin vakioita, peräkkäiset vedot samassa penkissä.
Kumpikohan penkki oli kyseessä. Edestäpäin vasemmanpuoleinen kullemma näytteli enemmän kuin oikean puoleinen. Kaverin vakio 10R antoi oikeanpuoleisessa 148hp, Busa Devilin putkilla heti perään 158hp. Piru kun olis ollut se yks heppa lisää niin olis päässyt palkinnoille.  
sad_orig.gif

Olitko launtaina vai sunnuntaina radalla?? Itse näin perjantaina yhden kaadon (kaveri). Missä kohtaa rataa napsahti?
Sunnuntaina, toiseksi viimeinen kurvi (vasemmalle kaartuva) ennen lähtösuoraa...
Mitkä renkaat siinä on ensiasennuksena? Gixxerissä oli BT-012 ja ainakin niillä oli takapään pidon kanssa ongelmia. Onneksi selvisin yksillä kevyillä lipoilla, muutama paljon pahempi oli todella lähellä...

Bomberweekendissä
bowdown.gif
lauantaina todistettua;
Kumpikohan penkki oli kyseessä. Edestäpäin vasemmanpuoleinen kullemma näytteli enemmän kuin oikean puoleinen. Kaverin vakio 10R antoi oikeanpuoleisessa 148hp, Busa Devilin putkilla heti perään 158hp. Piru kun olis ollut se yks heppa lisää niin olis päässyt palkinnoille.  
sad_orig.gif
Nuo vedot tehtiin juuri siinä vasemmanpuoleisessa penkissä.

Melkein sanoisin ja sanonkin ,että kannattaa laittaa joko Rennsport tai joko Diablo Corsa tai sitten Dragon Super Corsat 10 R alle. Ei tule niitä ylläri ylläri hetkiä tiukoissakaan paikoissa. Tuntuvat myös pitävän hyvin märällä. Tietty noi kuluu nopeemmin, mutta voipa ainakin luottaa renkaaseen.

Melkein sanoisin ja sanonkin ,että kannattaa laittaa joko Rennsport tai joko Diablo Corsa tai sitten Dragon Super Corsat 10 R alle. Ei tule niitä ylläri ylläri hetkiä tiukoissakaan paikoissa. Tuntuvat myös pitävän hyvin märällä. Tietty noi kuluu nopeemmin, mutta voipa ainakin luottaa renkaaseen.
Mulla on Diablo Corsat Gixxerissä nyt, radalle en ole niillä vielä kerinnyt, mutta tuntuu joka tapauksessa kaikin puolin paremmilta renkailta kuin BT-012 oli...

Mitkä renkaat siinä on ensiasennuksena? Gixxerissä oli BT-012 ja ainakin niillä oli takapään pidon kanssa ongelmia. Onneksi selvisin yksillä kevyillä lipoilla, muutama paljon pahempi oli todella lähellä...
Dunlop Sportmax 218.. ainakin yhen lipsahduksen niillä kokenut, onneks ei pahempaa, vaihtoon menossa justiinsa..
Mulla on kans ollut dunlopien pidon kanssa ongelmia, taitaapi mennä kans renkaat kohta vaihtoon...

Dunlop Sportmax 218.. ainakin yhen lipsahduksen niillä kokenut, onneks ei pahempaa, vaihtoon menossa justiinsa..
Mulla on kans ollut dunlopien pidon kanssa ongelmia, taitaapi mennä kans renkaat kohta vaihtoon...
Ette siis osta multa käyttämättömiä orggisrenkaita. EUR 200/setti nopeimmalle
biggrin.gif

Back