Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikö sulla oo ikinä mitään muuta sanottavaa, kuin että tehoaJoo, mutta menee Suikkasen ohi vasta 9000rpm jälkeen.. Alle 7000rpm on Suitsa aika selkeesti tehokkaampi kuin Kawa.Jottei täällä pääsisi liikaa tylsistymään niin tuossa on vielä yksi tehokäppyrä:
Sport Rider dyno
Enpä tiedä onko tuohon uskomista, mutta tuon käppyrän mukaan oli kawassa ainakin aika reippaasti löylyä suikkaan verrattuna.
Ja tuossa on vielä hondastakin käyrä:
Sport Rider dyno, honda
Käyrien perusteella tykkään Gixxerin koneesta enemmän.. Mä en ainakaan vaihtas Gixxerin koneen ominaisuuksia tollaseen, ala- ja keskikierrosvääntö rules!!
Tossa on nyt menty siihen, että mahd korkean huipputehon kustannuksella lähdetään huonontamaan koneen muita ominaisuuksia. Radalla tuo on varmasti hyvä... 3000-7000rpm aika selkeesti heikompi kuin Suzuki, tuo on kadulla tärkein alue... Iskunpituus tossa Kawassa on niin lyhyt, se sen aiheuttaa..
Sitä mukaan kun uusista litrasista jotain konkreettista tietoa tihkuu, niin tylyttäjä keksii uusia perusteita joilla pystyy uskotteleen, lähinnä itselleen, että uuden mopon hankkiminen ei ollut tarpeenEikö sulla oo ikinä mitään muuta sanottavaa, kuin että tehoa
enemmän ylhäällä ja vähemmän alhaalla ja vääntöä on
vähemmän keskellä ja alhaalla ja radalla ehkä hyvä ja muuten
huono.dyno käppyrästä näkee bla bla blaa....
Ajaisit joskus noita muita ja ehkä sen jälkeen miettisit minkä
takia tyypit ottaa jonkun muun kuin sen sun mielestä
parhaan vaihtoehdon.![]()
Käytännössä noitten mopojen paremmuuden kaupunkiliikenteessä taitaa ratkasta ennemmin esim. ajoasento, kun dynokäyrät. Näytti niissä kaikissa olevan riittävä määrä tehoa liikutteleen niitä 50km/h. Epäilen että radallakin kaikilla ehtii.
Jos kaikkia pääsis koeajaan niin ois ehkä helpompi valita mieleisensä. Hankala se on pelkkien dynojen perusteella valita paras mopo kaupunkiin tai radalle. No itellä ei oo vaikeuksia valita. Kun ei rahat riitä, niin on ehdittävä wanhalla![]()
Itse en IKINÄ tule ostamaan MITÄÄN ilman koeajoa.Omakohtainen koeajo antaa aina pyörästä paremmin kuvan kuin nippu lehtiartikkeleita. Jopa ylipainoinen kannattaa koeajaa ennen hankintapäätöksen tekemistä.Jos mopo keväällä vaihtuu itse en tee valintaa ennenkuin olen lukenut kasan vertailutestejä![]()
Realiteetti on kuitenkin nykyään se ettei pyöriä enää pääse koeajamaan niinkuin joskus ennen on saattanut päästä.quote]
Itse en IKINÄ tule ostamaan MITÄÄN ilman koeajoa.![]()
Mikä ihmeen pakko on saada joku MUKA pyörä, ennen kuin se on edes tehtaan porteista saatu OIKEASTI toimivana ulos?Realiteetti on kuitenkin nykyään se ettei pyöriä enää pääse koeajamaan niinkuin joskus ennen on saattanut päästä.quote]
Itse en IKINÄ tule ostamaan MITÄÄN ilman koeajoa.![]()
Varsinkin näin keväällä kun kauppa on pakko päättää jos jotain meinaa saada..
Itsellä kävi samoin viime keväänä, tarpeeksi kun malttoi odottaa niin pääsi edes yhden esittelypyörä päällä istumaan että tiesi mahtuuko "kabiiniin". On se vaan hullua touhua ostaa sikaa säkissä![]()
-C9B5R4-
Mikä ihmeen pakko on saada joku MUKA pyörä, ennen kuin se on edes tehtaan porteista saatu OIKEASTI toimivana ulos?-C9B5R4-
Nyt on halua olla ehdoton.Mikä ihmeen pakko on saada joku MUKA pyörä, ennen kuin se on edes tehtaan porteista saatu OIKEASTI toimivana ulos?
Mulla ei ainakaan koskaan tule olemaan niin kiire.
Se 10R maksaa jo loppukesästä tonnin pari vähemmän kuin keväällä ja ekat päivitykset toimimattomaan ruiskuun, nopeusmittariin, systytykseen, jarruihin, ajoasentoon, jousitukseen, renkaisiin yms. voi olla jo saatavilla..![]()
Että järki käteen ja pyörät alle, ennen kuin rahaa liikutellaan.
Huoh.. Etten sanoisi: "Liikuttavaa touhua"![]()
Kuten sanottu. Nyt ei tosiaan ole kyse merkistä. Ihan sama olisiko se vaikkapa Ducati, Honda, Yamaha, MZ, Suzuki, MV Agusta yms. Koeajotta en ostaisi.Nyt on halua olla ehdoton.Mikä ihmeen pakko on saada joku MUKA pyörä, ennen kuin se on edes tehtaan porteista saatu OIKEASTI toimivana ulos?
Se 10R maksaa jo loppukesästä tonnin pari vähemmän kuin keväällä ja ekat päivitykset toimimattomaan ruiskuun, nopeusmittariin, systytykseen, jarruihin, ajoasentoon, jousitukseen, renkaisiin yms. voi olla jo saatavilla..![]()
![]()
Saatte valita meneekö tämä teidän säälittävä itkeminen kymppiärrän erinomaisuudesta huonon itsetunnon vai kalvavan kateuden piikkiin![]()
Jep. Itse mopoa ostaessani luotin siihen että keskimittaisena ja -painoisena mopo sopii mulle, ja miltä osin ei heti sovi niin siihen sopeudun. Kylmätyypit oli toki otettu. Lisäksi kaikki ne ylistävät kommentit mitä moposta oli saanut lukea helpottivat päätöstä. Ajattelin, että 600:sta valittaessa ratkaisu on makuasia, kaikki ovat riittävän hyviä mun käyttöön. Ja todennut olen, että testiajajien kommentit(joihin osittain nojasin) pitävät ihmeen hyvin paikkansa.Nyt on halua olla ehdoton.Mikä ihmeen pakko on saada joku MUKA pyörä, ennen kuin se on edes tehtaan porteista saatu OIKEASTI toimivana ulos?
![]()
Saatte valita meneekö tämä teidän säälittävä itkeminen kymppiärrän erinomaisuudesta huonon itsetunnon vai kalvavan kateuden piikkiin![]()
Kuten sanottu. Nyt ei tosiaan ole kyse merkistä. Ihan sama olisiko se vaikkapa Ducati, Honda, Yamaha, MZ, Suzuki, MV Agusta yms. Koeajotta en ostaisi.
Itse en vaan tuollaista riskiä aio ottaa, että uusi kallis pyörä ei olisikaan itselle oikeasti sopiva. Siksi koeajan pyörää kuin pyörää ennen kauppoja. Sama koskee tietty kotiloitakin.
Että tulis jo se huhtikuu..![]()
Jos et huutele käppyröiden perusteella niin oot ilmeisesti päässyt koeajamaan uusia tonnisen gsx-r:n haastajia. Se, että rahat ei riitä ostamaan ko. mopoja, ei tarkoita etteikö niillä ikinä olisi niillä ajanut (poislukien toistaseks noi uusimmat). Tämä _rakentava_ kritiikki vain siksi, että nämä samat suzukin ylistyshuudot tuntuu kaikuvan joka foorumilla, vaikka kellään ei oo tosiasiassa pohjalla kuin enintään kylmätyypit ja pari dynoviivaa.Jaaha.. Meikäläinenhän on ollu erittäin riittinen kun hankin kilo-gixun.. Ekaks petyin vääntöön, heti ekassa kiihdytyksessä. En tässä huutele pelkästään minkään käppyröiden perusteella tosiaankaan, ja tosiaankin tiedän mitä odottaa.
Ajakaa te joskus jollain niin ehkä teillä on jotain kerrottavaa. Mä oon kyllä ajanu sen verran noilla vehkeillä että uskallan sanoa...![]()