• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Zrx 1200 r / z 750

aarrgghhh.. no ny se sit tapahtui.. sv meni vaihtoon ja keväällä tulee 05 mallia zrx 1200 ELR..
Loistavaa!
062802jumpie_prv.gif

Ja ei muuta kun kesällä sitten zrx-kokoontumiseen! Linkki

se on nätti, tekniikka kestävä, jo vuodesta 1988 samanlaisena tehty kawoissa, zx10:stä alkaen ja kawasakio. onnea.

kiitos kiitos.. vielä 3 kk ajokauteen?.. aarrgghhh... (vai zrx 1200 R sittenkin? ELR taitaa olla se ihan alkuperäinen?)

Niin, virallinen mallimerkintä on R, mutta ainakin minä ymmärrän kirjainyhdistelmän ELR tarkoittavan Eddie Lawson Replicaa, mikä se onkin. Sama pyörä mielestäni kyseessä, ainaskin jos kyseessä on vihreä?

Kyllä se Kawasakilta kuulostaa. Pitää rouheempaa rouskutusta ja murinaa kuin muut jaappanilaiset. Itse pääsin livenä kuulemaan vierekkäin kesällä omaani ja tonnista Yamaha Fazeria. Melko lailla möreempi ja äänekkäämpi oli Kawa, vaikka ei tietysti niin kova, etteikö se avoimella putkella paranis.
wink.gif

Vakio pömpelillä ääni on tuota nykypyörille tyypillistä suhinaa, mutta mausteena tuo Kawalle tyypillinen lievä rouskutus.

Mulla on hiilari Devil joka sitten muuttaa äänen sellaiseksi matalaksi murinaksi ja kovilla kierroksilla ääni on sit taas sitä rivinelkuille tyypillistä (kovaa)ulvontaa, mutta mukavan matalalla silti. Tuo em. taitaa johtua kyllä siitä, että Devil on carbonia. Samanlaisessa pyörässä alu-Akra melskasi hivenen korkeemmalla laululla, mutta ei missää falsetissa sekään...
tounge.gif

Mulla vois tuo Devil Trophy (irrotettava db-killer) olla myynnissä jos ihan oikeeta kiinnostusta löytyy. Tekis mieli Akra SP putkistoa...

Putkella on ajettu max 3000km. Ja on naarmuton. Ja muutenkin laadukas. Db-killerin kiinnitysniittikin on jo valmiiksi porattu irti ja korvattu ruuvilla. Ihan polkuhintaan en sitä viitti myydä kun tääkin on helvetin hyvä. Ja se akra kallis...
tounge.gif
Oiskohan 400€ sopivan pyöreä hinta? Jos ei, nii kokeile tarjota jotain.

edit. Kattelin uuden carbon Trophyn hinnan viime vuotisesta luettelosta ja näytti olevan 544€...

arg.. hyvä.. lisää löylyä kiukaalle, ja kuume nousee... mitäs ottaa huippuja noin mittarin mukaan? entäs miten nopeudet suunnilleen eri vaihteilla, olen lukenut jostain muistaakseni  että 5. olis melkoinen loikkari?

Kyllä se Kawasakilta kuulostaa. Pitää rouheempaa rouskutusta ja murinaa kuin muut jaappanilaiset. Itse pääsin livenä kuulemaan vierekkäin kesällä omaani ja tonnista Yamaha Fazeria. Melko lailla möreempi ja äänekkäämpi oli Kawa, vaikka ei tietysti niin kova, etteikö se avoimella putkella paranis.
wink.gif
biggrin.gif
Joo, 50cc Suzuki PV:kin kuullostaa vakion Fazerin rinnalla julmemmalta. Ehkä hitusen liioiteltuna, mutta hitusen vain...
confused_orig.gif

arg.. hyvä.. lisää löylyä kiukaalle, ja kuume nousee... mitäs ottaa huippuja noin mittarin mukaan? entäs miten nopeudet suunnilleen eri vaihteilla, olen lukenut jostain muistaakseni  että 5. olis melkoinen loikkari?
Oman pyörän mittari on näyttäny parhaimmillaan 235km/h ja oli erittäin vakaa, mutta kait se vielä tuostakin pikkasen kovempaa menee jos uskallusta riittää... Mulle tosin riittää nuokin huiput hyvin. S-malli kulkee varmasti paremman katteensa ansiosta vielä vähän kovempaa. (Jopa lähes 250km/h on mitattu S-mallille)

Eri vaihteilla en ole nopeuksia katellu, mutten myöskään allekirjota, että vitonen ois jonkinlainen "overdrive". Viitosellakin riittää puhtia nimittäin esim. ohituksiin pienissäkin nopeuksissa.  
bowdown.gif

Siinä se pyörii jossain 3800 kierroksen paikkeilla... Vääntöä omassani noilla kierroksilla dynosta saadun tulosteen mukaan NOIN 115Nm. Max vääntö 118,66Nm noin 6500 kierroksen paikkeilla ja teho huippu 115,64 8000 kierroksella. Eli vääntöä riittää ihan mukavan tasasella käppyrällä...
062802jumpie_prv.gif

Back