• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZRX 1200 R/S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tällaista olen kattellut...
smile_org.gif

Mutta hinta hieman hirvittää. Noh, ainahan sitä kattella saa...
Hinta voi hirvittää, mutta tuon merkin pyyntihinnat ovat tulleet rajusti alas vaikka kolmen vuoden takaisesta. Ja olet varmaan huomannut ettei esimerkiksi katsomasi pyörän hinta juurikaan laske seuraavan kymmenen vuoden aikana. Ja lähelle tuota hintaluokkaa menevät kaikki halvimmatkin HD:t jotka ovat ajokuntoisia ja siinä kunnossa ettei tarvitse heti maalauttaa ja ehostaa. Ilman sen suurempaa fanaattisuutta sanoisin, että kannattaa harkita. Rexistä ei olisi kuitenkaan kannattanut luopua ;) Sen olen jo huomannut, että HD:n kohdalla vuosimallilla ei ole harrastajien joukossa mitään merkitystä. Pyörän tyyppi, malli ja mahdolliset muutokset merkkaavat enemmän. Niin ja osia ja tarvikkeita on saatavilla aivan käsittämättömän paljon ja suhteellisen nopeasti. Jouduin itse mm vaihtamaan kytkimen painelaakerin mistä soitin yhtenä iltapäivänä Loimaan edustajalle, seuraavana aamupäivänä laakeri oli minulla ja ennen päivällistä kytkin oli kunnossa. Vrt odtin Sumekolta yhtä kytkinkopan pulttia yli kuukauden. Suosittelen jos vaihtelua kaipaa. Ja älkää rexerit nyt vetäkö poroja nokkaan, olen mukana edelleen Rexin omistajana ja siitä pyörästä en hevillä luovu.

smile_org.gif

Hinta voi hirvittää, mutta tuon merkin pyyntihinnat ovat tulleet rajusti alas vaikka kolmen vuoden takaisesta. Ja olet varmaan huomannut ettei esimerkiksi katsomasi pyörän hinta juurikaan laske seuraavan kymmenen vuoden aikana. Ja lähelle tuota hintaluokkaa menevät kaikki halvimmatkin HD:t jotka ovat ajokuntoisia ja siinä kunnossa ettei tarvitse heti maalauttaa ja ehostaa. Ilman sen suurempaa fanaattisuutta sanoisin, että kannattaa harkita. Rexistä ei olisi kuitenkaan kannattanut luopua ;) Sen olen jo huomannut, että HD:n kohdalla vuosimallilla ei ole harrastajien joukossa mitään merkitystä. Pyörän tyyppi, malli ja mahdolliset muutokset merkkaavat enemmän. Niin ja osia ja tarvikkeita on saatavilla aivan käsittämättömän paljon ja suhteellisen nopeasti. Jouduin itse mm vaihtamaan kytkimen painelaakerin mistä soitin yhtenä iltapäivänä Loimaan edustajalle, seuraavana aamupäivänä laakeri oli minulla ja ennen päivällistä kytkin oli kunnossa. Vrt odtin Sumekolta yhtä kytkinkopan pulttia yli kuukauden. Suosittelen jos vaihtelua kaipaa. Ja älkää rexerit nyt vetäkö poroja nokkaan, olen mukana edelleen Rexin omistajana ja siitä pyörästä en hevillä luovu.
no nimenomaan tuo vaihtelun kaipaaminen kun on meikäläisen ongelma...totta sekin että hinta pysyy tuossa merkissä paremmin kuin muissa.

Tuo pyörä on kyllä kaunis, mutta en ole koskaan moista vempainta ajanut, minkähänlainen mahtaa olla kurvailla?
062802moto_prv.gif

Pitäis varmaan jostain tonkia koeajoon vehje.

Menis tosin ajovermeetkin vaihtoon, ei taida ihan vanha potta sopia tyyliin. Jotain positiivistakin (huom Jarijii!!) ei tarttis ketjuja rasvailla...
biggrin.gif
biggrin.gif

nojoo, tämä on vasta haaveiluasteella.

smile_org.gif

no nimenomaan tuo vaihtelun kaipaaminen kun on meikäläisen ongelma...totta sekin että hinta pysyy tuossa merkissä paremmin kuin muissa.

Tuo pyörä on kyllä kaunis, mutta en ole koskaan moista vempainta ajanut, minkähänlainen mahtaa olla kurvailla?
062802moto_prv.gif

Pitäis varmaan jostain tonkia koeajoon vehje.

Menis tosin ajovermeetkin vaihtoon, ei taida ihan vanha potta sopia tyyliin. Jotain positiivistakin (huom Jarijii!!) ei tarttis ketjuja rasvailla...
biggrin.gif
biggrin.gif

nojoo, tämä on vasta haaveiluasteella.
Kaksi vuotta minäkin haaveilin, kunnes löytyi se yksilö minkä halusin. Kriteereinä oli malli, hinta ja kunto. Suurin syy tähän valintaan oli, ettei rexin tyyppistä minua miellyttävää pyörää uusien markkinoilta löytynyt. Sporsterin ominaisuuksista ei ole oikein kokemusta. Kahta olen ajanut, toinen on rakennettu pitkäkeulaiseksi ja toinen oli orggis versio. Helppoja ajettavia olivat molemmat. Omastani olen yllättynyt, miten letkeä se on ajaa mutkatiellä, kuvittelin tuollaisen malmikasan olevan kankea. Kypärä piti hankkia, mutta virttyneet nahkakamppeet oli onneksi ennestään. Ei muuta, kuin ostajan elkein johonkin liikkeeseen koeajolle. Sen jälkeen ainakin tietää, että onko oikeasti kiinnostusta tähän merkkiin.

Tulin äsken Tampereelta kotia Kawalla ja pysähdyin kahville Tiiriöön.
Lähtiessä viereiseen parkkiruutuun ajoin herra just samanlaisella pyörällä. Kumpikin oli yhtä hämmästynyt, kun samanlaisia ei kumpikaan ollut nähnyt liikenteessä.
Mutta asiaan. Ko. herra kertoi, että Tiiriöstä n. 5km Pälkäneelle päin
on motoristien suosima kahvio. Eli sekin vois olla hyvä kokoontumispaikka seuraavalle kerralle. Eli nimi on Mierolan Silta Cafe ja osoite on Ventolantie 2, Parola. Voin käydä joskus ohiajaessa katsastamassa sen.
On muuten todella nätti paikka kesällä tuo Mierolan silta-kahvila. Ja ruokakin on sellaista "perushyvää".
Hieno paikka, muutaman kerran kahvitellutkin siellä. Laitetaasko seuraavaa reximiittiä sinne???

Kartta...

Edittiä. Sorry piti lainata eikä editoida.
No paikka onkin sitten jo sovittu.
bowdown.gif
Nyt vaan allakat eille.
Toukokuulle menee ja eka vkl on vappu joten myöhemälle.
Mites toukokuun muut viikonloput? Mulle sopii parhaiten lauantait, eli 8.5, 15.5 ja 29.5. 22.5 on Posari, joten se ei sovi muutamalle.

Rexin ketjunsäätö...

Taas tyhmä kysymys ZRX-mallista- ketjunkireyden säätö. Ennemmin tai myöhemmin varmaan eteen tulee, ja kun aiemmin on ollut sellaisia toisella lailla säädettäviä, niin tämä epäkeskohässäkkä on vieras. Printtiohje sanoo, että löyhätään pultit ja toiselta puolelta kuusiokoloavaimella käännetään haluttu tiukkuus. Ohjekirjan kaliforniankielisessäkin on eri säätö pyörän linjaukselle ja toinen ohje em. tapaan kireydelle. Onko nyt siis niin, että jos ohjeen a) mukaan löysää haarukanpäät molemmin puolin ja vääntää kuusiokololla kirran kohdilleen, niin ketjulinja pysyy kohdallaan automaagisesti? Vai pitääkö suorittaa tämän jälkeen operaatio 2, viritellä pyörä suoraan?

Jos epäkeskot molemmin puolin samoissa merkeissä pitäisi pyörä olla automaattisesti linjassa ja kääntämällä epäkeskot saat kurveihin uuden ulottuvuuden
smile_org.gif
Sama säätö muuten uudessa Z1000:ssa...

Sairaalaelämä lusittu ja hiljaiselo alkaa olemaan mopoilun osalta historiaa.
Kävin kaivamassa piiiitkästä horrostilasta oman Rexin ja pienen pesun ja akun latauksen jälkeen paukkui käyntiin ja jopa kaikilla pytyillä.
Noh, lämpimässä tallissahan se horrostanut.

Paritkymmenet kilsat luovittu hiekan ja pölyn seassa staadenin kartsoilla.

Nyt vielä säätää venat ja pyörä on taas valmis kesän koitokseen.

olikos se muuten nokat irti kokonaan, vai riittikö vain pyöräytys, että saa säätöpalan poies? On muuten hetki kun on tehnyt sitä tuohon mopooni.

-Hessu-

Moro!
Venttiilin painajat vain sivuun, niin pääsee palan vaihtaa.
Ei tartte nokkia ottaa irti.
Ite en ole ottanut sivukoppaa pois, vitonen päälle ja pyörittää takarenkaasta saa hyvin kohilleen.

Kertokaas kavereille, jotka ihailee pyöriänne... että tässä ois loistava yksilö tarjolla. Tinkiäkin saa, jos osaa!
smile_org.gif

Do diid, nyt on sitten uus mopo alla!!
062802moto_prv.gif

Musta tuli virallisesti ny sitten exrexeri.
No kerro, mikä tuli hankittua? Ostitko Sporsterin?
Ostin.
2004 vuosmallia olevan 1200 roadsterin.....ja se on  
inlove.gif

Linkittäisin kuvankin, muttakun en vieläkään osaa.

Koeajo tuli suoritettua eilen, kun ajoin sen seinäjoelta kotiin, abauttirallaa reilut 400 km. Hyvin pelitti, ja tuntui minulle sopivalta peliltä. Tarpeeksi "iso" jottei heti ala ketuttaa, ja kuitenkin pienempi kuin tuo kawa. Ja ihan riittävästi liikahtaa. Ehdottomasti suurin plussa on vakuutusmaksut, pieneni reippaasti.
Mopo tuli ekalta omistajalta, ajettu n. 14000 eli käytännössä kuin uusi.

Toistaiseksi älyttömän tyytyväinen hankintaan. Nyt vaan pitää kaivaa vanhat nahkavermeet jostain, ja tietty avopotta....
smile_org.gif

...niin ja korvatulppien käyttö pitää opetella....
biggrin.gif

nimimerkillä, lievää tinnitystä eilisen ajon jälkeen...

haluaisin alkaa rexeriksi, potkin muutenkin trendejä vastaan. ilman vastaanpotkimisiakin,, haluan alkaa rexeriksi. vaihtoa saa ehdottaa, vaihdossa tulisi zx12r kawa limited edition vm. 2000, rapiat 70k ajettu. rahasta oletan ettei paljoakaan tarvitse vaihtaa kumpaankaan suuntaan. taspauskohtaisesti toki.

12r on ns. kawabata-special, toista yhtä räyheetä ei tule vastaan. pöriö.

tarjokkaista etusijalla on 1200r tai perusmalliset. myös 1100r mallinen käynee.

privaa aiheesta saa tyrkätä.

Do diid, nyt on sitten uus mopo alla!!
062802moto_prv.gif

Musta tuli virallisesti ny sitten exrexeri.
Syvin osanottoni!  
bawling.gif

Tästähän on tulossa jonkinlainen trendi... Ensin SSenior, sitten jyry, ja nyt Eppu.
"ExRexeri" = Henkilö, joka Kawaan kapsahdettuaan hurahtaa HooDeeseen...???
Paitsi, että minä en ole exrexeri. Kawa on tallissa edelleen enkä ole aikeissakaan siitä luopua.
Näin se menee! Onnittelut myös tähän threadiin Epulle Moottoripyörään siirtymisen johdosta!
biggrin.gif

Sportista on varmasti hupia vuosiksi etiäpäin!

Back