• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZRX 1200 R/S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On se kyllä kaunis!
En tiedä mikä on mennyt,kun on alkanut isoa Suzukia mieli tekemään.
Sitä se teettää kun järki voittaa tunteen....
inlove.gif

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että mikä hyöty tuosta esim KerKeristä on?
Alkaa noi tehot jo loppumaan kahden ajon jälkeen...
wink.gif
biggrin.gif
*NOT*
tounge.gif

... onko siitä muuta hyötyä kuin ulkonäkö ja soundit?
Eli mitä hyötyä saa ZRX:llä jos vaihtaa putkiston paremmin virtaavaksi.
Ja miten paljon, jos hyötyä tulee?

Terveisin,
withstupid.gif

Kyllähän pyörä ainakin kevenee putken vaihdolla. Tehojen suhteen tunnutaan olevan ainakin kolmea mieltä.
tounge.gif

Hieno on Dunkun Kawa! Todella hieno!

Pelkällä kannun vaihdolla ei Rexiin(ainakaan mun exRexiin), eikä kuulemma oikeen muihinkaan Kawoihin, suurta hyötyä tule. Kokoputkistolla(ja vaparilla ja s.sarjalla) saavutetaankin sitten vähän isommin hyötyä huipputehon ja teho- ja vääntökäyrän muodon suhteen. Näin olen käsittänyt. Kawoissa on kuulemma paljon paremmin virtaavat alkuperäisvaimentimet kuin esmes suzukeissa(Bandit), joissa jo vaimentimen vaihto VOI tuoda isostikin hyötyä.

Mutta kyllähän pelkkä vaimentimen vaihto keventää kummasti Rexin ulkonäköäkin ja tuo mukavaa, jotenkin nimenomaan ZRX:ään kuuluvaa, ärinää pyörän ääneen.
wink.gif
smile_org.gif

Tuli tosta mieleen että tää Muzzyn kokoptukisto on muuten yllättävän hiljanen, melkeen liiankin tuhnu. 12R:n samanmerkkinen titaanipönttö kun riekkuu niin maan perk..

Dunkulle vinkkiä (ja onnittelut oivallisesta valinnasta) että jollet jo ole niin käys vilkasees ZRXOA:n sivuilta lisäinfoa eri putkista ja muista viriviri-osista niin tierät enempi. Runsaasti hyvää infoa on siellä.
Omassa on ny toi em. putkisto, Ivansin jettikitti, KLEEN-systeemit poistettu ja airboxia avarrettu Ivansin ohjeitten mukaan.
Tsekattiin seokset paikallisella kaasarigurulla ja oli vähä turhan rikkaalla alapäästä. Setä neuvo että seosruuveja puol kiekkaa pienemmälle ja neuloja puolen pykälää alemmas niin vot, ja nyt lähtee nikottelematta mutkasta kun kääntää kahvaa. Ennen tuppas hiukan empimään kun mottorijarrusta avas.
Suotittelen siis tota Ivansin kittiä kokoputken kaveriks.

Helevetti että on muuten komia tuo Hessun Kerkkeri...

Kiitti Jali,

Tuli vain mutkia matkaan tuon Ted´sin putki kiinnikkeen kanssa. Se kun ottaa nyt nykyisen Lucasin jalkatappisarjan tuoman muutoksen johdosta kiinni tuohon takajarrun työsylkyn banjon pulttiin.
Banjon pultissa on itsessään tuo jarruvalon kytkin. Jos ois ollu vakiokytkimellä, ois toiminut.

1172886L.jpg

Mutta, on muuten Lucaksen laakeroidut jalkatapit niin herkät ku vaan voi olla poijjaat. Lähti klappi pois esim vaihdekiksistä heti.

Jouduin siis heittämään vakio putki/ matkustajan jalkatappi kiinnikkeen väliaikaisesti paikoilleen. Hitto!

Nooh, mä tilasin nyt Wyn´sin valmistaman rosterisen kiinnikkeen, joka tulee siitä takaiskarin yläkiinnityksestä änkkärille. Harjattu teräs  
inlove.gif
Racee rrracee!

Hei kundit ja gimma! Milloin mennään saunomaan Karin luo  
smile_org.gif
?

Kohta pitää suunnitella eka kokoontumisajokin...

-Hessu-

Joo,

Mä ajattelin ihan samaa, mutta se työsylkky ei tuu sitten oikein linjattua tuon uniballin kanssa, joka on taas sitten pedaaliin yhteydessä.

Toisekseen, mitä olen kuvia tuosta Wyn´sin pidikkeestä nähnyt, niin soon ihq hiano.

Eiköhän se ole minulla ensi viikolla.

-Hessu-

Jep jep,

Menen kanssa tänään perjantaina 23.03. tallille ja pesen pyörän valmiiksi kevättä varten.

Lauantaina sitten itsekin lähden pörräämään, kun on luvattu hienoa ilmaa.
Pitää itsekin ottaa iisisti, kun on uusi takanakki alla ja voi olla pluikas.

Kesällä pitää viimeistään miettiä sellaista vaihtoehtoa, että porukalla vuokrataan joku saunamesta, jostain päin Suomen retkimestoja ja yövytään ja ja jne...

-Hessu-

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Tänään baanalla!! Kävin munkanrannassa salaatilla ja OLUELLA!! Lämmin ilma oli namia, seura vaan puuttui....

Jari jos oot sunnuntaina menos, ilmottele, voisin tulla vastaan! Tai muut hesalaiset, bembölen kaffestuga vois vaikka kutsua!!

Ka-le-vi,,,,, on höpöttänyt sauna illasta, mutta kutsua ei ole tullut  
sad_orig.gif

Vaikka lupas mulle oman saunavuoron.....
wink.gif

CU all!!!
sport05.gif

Hehee, huomenna lähtee! Päätin aikaistaa ajokauden alkua viikolla nähtyäni huomisen säätiedotteen. Aamulla Kawaa Kap57:n tallista hakemaan ja suoraan bänditreeneihin Tampereelle. Pitänee ottaa iisisti, kauden eka ajo on aina vähän vaarallinen.

Just muistin että jäi muuten kalusto pesemättä syksyn jäljiltä. Ja silloin marraskuussa oli melkoinen kurakeli kun sen sinne talliin ajoin... Nooh, kukapa sitä puhtaalla rottapyörällä muutenkaan.

Postaillaanpa nyt tänne taas, kun se minulle on jotenkin tavaksi tullut. "Vääräuskoisena" exRexerinä...
tounge.gif
Elikkäs huomenna mölähtää sitten myöskin Harrikka tulille ja baanalle! Tänään meni vielä koko päivä tallilla vilkkuja, takalamppua, lokaria ym. pientä asentaessa. Soundeissa löytyy... Oli ihan pakko kokeilla uuden putkiston luomaa äänivallia vaikken ajamaan päässytkään...
wink.gif
thumbs-up.gif

Ajelkaahan Rexerit varoen. Kuten Ripleykin totesi, niin ekat kevätkilsat on ne kauden pettävimmät.

Tänään kaivoin ajovarusteet esille ja onhan se pyörä huomenna ajoon haettava. Hiljaiseloa vietetty pyörien suhteen koko talvi. En edes aikaisempien vuosien tapaan käynyt katsomassa pyörää talven aikana, no messuilla sentään tuli käytyä.

Mitenkäs Senio oletko Turussa huomenissa tulossa käymään? Olis kiva nähä mies ja uudistunut Bob. Vois juoda sumpit ja käväistä parissa paikallisessa mopokaupassa toteamassa koeajoarsenaalit...niin myönnettävähän se on, että vaihtokuume se on minuunkin tarttunut.
lookaround_orig.gif

Aah,

Sain kaverin kanssa vaihdettua oman Kushitanin, Wintexin oikean väriseen nahkapukuun.
Nyt on Rexiin sopiva vihreä/ lila/ musta/ valkoinen väritys puvussakin
inlove.gif

Nyt pitää sitten kengät saada joko mustat, tai sitten Kawa vihreät...

Kohta taas ajamaan!

-Hessu-

Tänään kaivoin ajovarusteet esille ja onhan se pyörä huomenna ajoon haettava. Hiljaiseloa vietetty pyörien suhteen koko talvi. En edes aikaisempien vuosien tapaan käynyt katsomassa pyörää talven aikana, no messuilla sentään tuli käytyä.

Mitenkäs Senio oletko Turussa huomenissa tulossa käymään? Olis kiva nähä mies ja uudistunut Bob. Vois juoda sumpit ja käväistä parissa paikallisessa mopokaupassa toteamassa koeajoarsenaalit...niin myönnettävähän se on, että vaihtokuume se on minuunkin tarttunut.  
lookaround_orig.gif
No voihan pärkkele sentään kun huomasin tän vasta äsken! Kyllähän mä olisin mopokaupoille lähtenyt! Ja sumpille kans. Ja käväsinkin jokirannassa röökillä ihan synttäreitten ja ajokauden avauksen kunniaksi! Tilaa oli..(mun pyörä oli ainoa parkissa) Jos keskiviikkona on vielä hyvä keli, niin pääsetkös jokirantaan?

Jytinää löytyy uudesta putkistosta enemmän kuin luulinkaan. En tiiä miksi mutta kuulosti tallissa(!?) hiljaisemmalta kuin ulkona. Korkeammilla kierroksilla mylvii kuin joku viritetty V-8!
062802jumpie_prv.gif
Ajoasento on kapeammalla ja matalammalla tangolla paljon parempi kuin sillä alkuperäsellä.

Muistatkos muuten, Qwert, kaverini, eli hän jolla joskus oli SV1000? Hänellä on nyt Monster S4R... Ei paskemmat soundit siinäkään tupla Termareilla! Kävin kotimatkalla kuuntelemassa... Tosin ei niitä pakoääniä juuri kuule sen helvetillisen kytkimen kolinan ja rahinan yli.
biggrin.gif
tounge.gif

Puhutaanpas vähän Rexien vakuutuksista!
smile_org.gif

Eli paljon on teidän vakuutukset, missä yhtiössä, paljon on bonarit + muut kiklleet.

Itsellä ei vielä laskua ole tullut, mutta Pohjolassa olen pitänyt.
Laskurilla tuli 70/30 bonareilla omalle pyörälle vuoden ympäri noin 880e.

Millähän ihmeen tökötillä hessu75 on saanut ne Kerkerin pakosarjojen ja kokoojan väliset saumat tiiviiksi...

On sen verran ohutseinämäistä tavaraa tuo putki, että lämpömuodonmuutokset ovat melkoisia. Täällä nimittäin wanha herra painii tiiviysongelman kanssa. Kun ei saa tupsuttaa niin ei saa!

Ai niin Länsi-Wantaalle vakuutuksista; traktorin vakuutukset Ifistä ovat vanhat seisontaoikeudelliset liikenne ja kasko 150€ omavastuulla ja lunastusturva ja koko 2006 vuoden maksut 471€ sisältäen ajoaikaa 5kk ja 2 vkoa. Ja samanlainen vakuutuskirja näytti tulevan tällekin vuodelle.

Back