• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZRX 1200 R/S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Enpä tiedä kyseisestä laitteesta kun tänään vasta tilasin,mut odotukset on korkealla. Vanha peli oli Buellin 12s="kiva peli mut ei sillä mitään tee"osat kun saa ameriikan päädystä ite soutamallakin nopeemin haettua,kuin pystyvät toimittamaan. Laitteillahan on sama maahantuoja,mut tohon vihreeseen saa kyllä takuulla osat helpommin.Ny sit kuumia viri jippoja uudelle Kawistille kertoon.
sport05.gif

Pitääpä täältäkin kysyä,

eli pulverimaalaamo hävitti multa muutamia osia. Jos joltain löytyisi seuraavia ja on halukas myymään, niin viestiä tulemaan. Pyörä on 1100.

-Takajarrun linkkitanko!!!
-Takajalkatappien rungot+tapit!!!
-Kauhukahvat
-kantapääsuojat
Eikö kellään ole?
Total13,

Jos on edelleen ajankohtaista, on mulla justiinsa kysely päällä Saksasta.
Ilmoittelen sinulle.
Linkkitangon ja kauhukahvat saan varmasti ZRXOAn kautta,takalkatappitelineet ehkä.

eli takatappienrungoille+tapeille saattaisi olla tarvetta.

Pitääpä täältäkin kysyä,

eli pulverimaalaamo hävitti multa muutamia osia. Jos joltain löytyisi seuraavia ja on halukas myymään, niin viestiä tulemaan. Pyörä on 1100.

-Kauhukahvat
-kantapääsuojat
Eikö kellään ole?
Total13,

Ilmoittelen sinulle.
Linkkitangon ja kauhukahvat saan varmasti ZRXOAn kautta,takalkatappitelineet ehkä.

#ittun #ittu
Rudi kai sä panit maalamon ees maksamaan ton töpeksin
mad.gif

Enpä tiedä kyseisestä laitteesta kun tänään vasta tilasin,mut odotukset on korkealla. Vanha peli oli Buellin 12s="kiva peli mut ei sillä mitään tee"osat kun saa ameriikan päädystä ite soutamallakin nopeemin haettua,kuin pystyvät toimittamaan. Laitteillahan on sama maahantuoja,mut tohon vihreeseen saa kyllä takuulla osat helpommin.Ny sit kuumia viri jippoja uudelle Kawistille kertoon.
sport05.gif
Moro tampesteriin nääs,

Ei muuta kuin tervetuloa hullujen Rexi omistajien joukkoon.

Jos olet jo ZRXOAn sivuja lukenut, niin modauskärpänen pääsee puraisemaan aikas helposti. Varo vaan.

Mitä tulee modauksiin, on jokaisen oma maku se paras maku.

Itse suosin sitä kliiniä luukkia pyörässäni ja siksi juuri takapää pitää Rexissä olla "sheivattu". Se undertray tuo heti tarvitun tuloksen.
Ne isot vilkut vaihtoon.
Vakiopeilit vaihtoon.
Vakio etulokari pienempään. Tää modi tuottaa sitten kuran lentoa sateella.

Sitten kun mennään viriosiin ja hallittavuuden parantamiseen, on seuraavat hyviä kohtia:

Eteen pamppujen väliin ns forkbrace.

TAI

ZX9R up side down keula. Vaatii uudet ylä ja ala T kappaleet. Tiedän paikan, joka pystyy tekemään sinulle ne suoraan Rexin laakereille ja emäputkelle. Myös halvempi mitä Raspo concept Ranskassa.

Sitten jos haluat vakio etupamput paremmiksi, on Öhlinsin jouset ehdottomat ja uudet öljyt.

Myös ihan peruspampuilla pärjäät, jos säädät ne ajotapojesi ja ohjeiden mukaan, mitä löytyy vaikka .ORGin sivuilta.

Sitten takapää. Lappiksen teettämä modi takaswingiin. Antaa saman efektin, mitä kalliit Öhlinsin rataiskarit.

Niin, sitten ne Öhlinsin iskarit taakse. Se on semmoinen 1200€ lovi lompakkoon. Mutta on niin bling kuin vaan voi olla Rexissä.

Tuohon sinun 1200 Rexiin saat sitten helposti sen 200 takapallon. Jotkut sanovat, että ei tuo lisää hallittavuutta, mutta olen kuullut vain positiivista palautetta siitä. Ainakin on leveä, jos ei muuta.

Kone:

Jos haluat helppoja heppoja ja rahaa löytyy, niin suosittelen Muzzyn sivuja. Siellä on big borea ja valmiiksi tehtyjä kansia, niin 1100seen kuin 1200seen.
Taas halvemmalla pääsee jo lähelle 130-140HPn tehoja, kun menee perus-setillä.
Neulasatsi, putkisto, VV- suodattimet.
Ajaminen kärsii kaupungissa. Ne on ne alipainekaasarit, jotka on perssiistä säätää VV- suodattimille. Onnistuu kyllä, mutta on osattava hommansa.

Taas sitten jos hommaa Mikunin RSt tai kalliimmat Keihin FCRt, niin homma on helpompaa.

Sitten se Rexiporukalle tyrkyttämäni syttypyörä
biggrin.gif

Kysele, jos tulee jotain mieleen lissää...

-Hessu-

Huomenna 20.4.2006 pitäisi ilmestyä uusi Tekniikan Maailma ja siinä pitäisi olla nakupyörien testi. Pitäis olla oikea testi jossa on oikeita mittaustuloksiakin. Mukana myös ZRX. Saas nähdä miten lahnaksi ZRX haukutaan sillä mukana on myös 167-heppainen BMW K 1200 R...

Bemu takoo varmaan suorituskyvyssä melkoiset lukemat...no onhan hinnassakin eroa. Kas kun bemun hinnalla saa käytännössä kaksi Kawasakia.
crazy.gif

Saas nähdä miltä nakupyörä maistuu pitkän nakutauon jälkeen. Moottoritie ei taida oikein kutsua...Viime kesänä ajoviima ei paljoa tuntunut sillä Honda RR:n kate suojas todella hyvin.

Öljypohjan rikkojalle parempaa onnea loppuajokaudella!

Bemu takoo varmaan suorituskyvyssä melkoiset lukemat...no onhan hinnassakin eroa. Kas kun bemun hinnalla saa käytännössä kaksi Kawasakia.  
crazy.gif
Joo, on ihan käsittämätöntä, miten tota bemua vertaillaan retrojapseihin. Taitaa olla teeämmän porukalla hyvät välit bmw-maahantuojaan. Sehän tulee näkymään myös testituloksessa.

Ai on taas TM:ssa isot nakut testissä! Täytyykin lukea jos siinä on Rexkin mukana. Mulla kun on edelleen tunteita tuota pyörää kohtaan.  
inlove.gif
On se sen verran hieno! Mutta niin kuin joskus käy, tuli vieras ameriikkalainen sotkemaan ja lopettamaan hyvin alkaneen suhteemme...  
pftroest.gif
TM on aikasemminkin testannut isoja nakuja. Silloinkin yks pyöristä oli Rex. Tuolloin 1100:nen versio. Muita oli ainakin Yammu xjr1200, iso Bandit ja joku Trumppa. Muistaakseni kehuivat Kawassa mm. alhaista kulutusta, jota sitten taas kaikissa muissa julkaisuissa moitittiin.
tounge.gif
Siis korkeaa kulutusta.

Mulla muuten oli tuommonen fork brace omassa tonnikakssatasessani. Eihän sitä normaalissa ajossa huomaa, enkä ees radalla, mutta enhän mä osaa kovaa ajaakaan(tais olla osasyy siihen että hankin HD:n). Kait se brace tuo tukevuutta jos ihan limiitillä vetää... Ainakin toi palikka oli helvetin hienon näköinen ja hyvin tehty! Tilasin sen joltain tyypiltä joka niitä tuolla ZRXOA.orgissa valmisti. Samoin kuin tilasin myöskin äänenvaimentimen kannattimen jolla pääsi takatapeista eroon. Tuli pikkasen retro-race-lookia lisää...
tounge.gif

Pyörä on nyt myynnissä SGN Turussa. Sen kun joku ostaa niin saa kyllä taatusti hyvin pidetyn laitteen. Hopeinen R-malli on vielä Suomessa aika harvinainen, eikä ollenkaan niin vaisu väri kuin miltä kuvissa näyttää. Pyörässä on lisäksi edessä t.punosletkut, matala tanko, pikkuvilkut, suutinsatsi, Konna ja Devilin bolttis. Tämä EI sitten ole tuon em. firman mainos.
smile_org.gif

Eipä muuten kuin turvallisia ja hauskoja kilometrejä kaikille Rexereille! Moikkaan taatusti kun teitä vastaan tulee!
062802moto_prv.gif

Meniks se SenioRRin fork brace pyörän mukana vai onko se kenties myytävänä  
wink.gif
?

Joo joo, kyllähän siinä luki, että pyörässä oli lisäksi...

Meniks se SenioRRin fork brace pyörän mukana vai onko se kenties myytävänä  
wink.gif
?

Joo joo, kyllähän siinä luki, että pyörässä oli lisäksi...
Joopa joo, kyllä se on siellä pyörässä kiinni. Ikävä kyllä. Tota fork bracea kyseltiin multa jo syksyllä kun pyörä paperilla vaihtui. Ei taida olla enää täällä kotona muuta Kawassa ollutta osaa kuin kypärälukko(irrotin kun oli niin ruma), ja minifeikkicarbon-peilit...Kaik muut hilppeet ja kilkkeet on myyty.

sport05.gif
Moro tampesteriin nääs,

Ei muuta kuin tervetuloa hullujen Rexi omistajien joukkoon.

Jos olet jo ZRXOAn sivuja lukenut, niin modauskärpänen pääsee puraisemaan aikas helposti. Varo vaan.

Mitä tulee modauksiin, on jokaisen oma maku se paras maku.

Itse suosin sitä kliiniä luukkia pyörässäni ja siksi juuri takapää pitää Rexissä olla "sheivattu". Se undertray tuo heti tarvitun tuloksen.
Ne isot vilkut vaihtoon.
Vakiopeilit vaihtoon.
Vakio etulokari pienempään. Tää modi tuottaa sitten kuran lentoa sateella.

Sitten kun mennään viriosiin ja hallittavuuden parantamiseen, on seuraavat hyviä kohtia:

Eteen pamppujen väliin ns forkbrace.

TAI

ZX9R up side down keula. Vaatii uudet ylä ja ala T kappaleet. Tiedän paikan, joka pystyy tekemään sinulle ne suoraan Rexin laakereille ja emäputkelle. Myös halvempi mitä Raspo concept Ranskassa.

Sitten jos haluat vakio etupamput paremmiksi, on Öhlinsin jouset ehdottomat ja uudet öljyt.

Myös ihan peruspampuilla pärjäät, jos säädät ne ajotapojesi ja ohjeiden mukaan, mitä löytyy vaikka .ORGin sivuilta.

Sitten takapää. Lappiksen teettämä modi takaswingiin. Antaa saman efektin, mitä kalliit Öhlinsin rataiskarit.

Niin, sitten ne Öhlinsin iskarit taakse. Se on semmoinen 1200€ lovi lompakkoon. Mutta on niin bling kuin vaan voi olla Rexissä.

Tuohon sinun 1200 Rexiin saat sitten helposti sen 200 takapallon. Jotkut sanovat, että ei tuo lisää hallittavuutta, mutta olen kuullut vain positiivista palautetta siitä. Ainakin on leveä, jos ei muuta.

Kone:

Jos haluat helppoja heppoja ja rahaa löytyy, niin suosittelen Muzzyn sivuja. Siellä on big borea ja valmiiksi tehtyjä kansia, niin 1100seen kuin 1200seen.
Taas halvemmalla pääsee jo lähelle 130-140HPn tehoja, kun menee perus-setillä.
Neulasatsi, putkisto, VV- suodattimet.
Ajaminen kärsii kaupungissa. Ne on ne alipainekaasarit, jotka on perssiistä säätää VV- suodattimille. Onnistuu kyllä, mutta on osattava hommansa.

Taas sitten jos hommaa Mikunin RSt tai kalliimmat Keihin FCRt, niin homma on helpompaa.

Sitten se Rexiporukalle tyrkyttämäni syttypyörä  
biggrin.gif

Kysele, jos tulee jotain mieleen lissää...

-Hessu-
Tampesterin tietämätön kyselis viel et: Onko vm-04 jälkeen tapahtunut joitakin radikaaleja muutoksia tos zrx 1200 mallissa,kun kaikki viri palikat rajoittuu melkeen ko. vuosimalliin vai eikö palikoitten valmistajat vaan ole viitsinyt päivittää esitteitään?
withstupid.gif

Pitääpä täältäkin kysyä,

-Kauhukahvat
-kantapääsuojat
Eikö kellään ole?
Total13,

Ilmoittelen sinulle.

#ittun #ittu
Rudi kai sä panit maalamon ees maksamaan ton töpeksin
mad.gif
kyl mä sinne vein lapun, mitä noi sumekolla maksaa.(793,64€)
crazy.gif

Kuhan se maalaamon pomo tulee saikulta niin pääsee neuvottelemaan.

jestas pojat, teidän juttuja kun lukee niin tulee miettineeks et onkohan mulla väärä pyörä vai olenkohan mä tulossa vanhaksi...

ja koska mulla EI ole väärää pyörää niin kai mä sitten olen vanha, kun mä tykkään mun pyörästä JUST sellasena kun se nyt on. ALKUPERÄISENÄ.
pftroest.gif

Sitä ei muutella miksikään. Tykkään sen hiljaisesta äänestä ym.
033102bebe_1_prv.gif

Ah, se on NIIIIN ihana. 200 km ajettu jo tänä kautena, huomenna huoltoon ja renkaitten vaihtoon, sitten taas baanalle.

Miten sen teidän suunnitteleman miitinkin kävi? Vaikka en minä kehtaa sinne tulla....
shaun.gif

Ei taida olla enää täällä kotona muuta Kawassa ollutta osaa kuin kypärälukko(irrotin kun oli niin ruma), ja minifeikkicarbon-peilit...Kaik muut hilppeet ja kilkkeet on myyty.
No voihan helkkari, mää kun oon just vastaavanlaisia peilejä suunnitellu ostavani. Mikäli SenioHD sulla ei noille carbon-peileille käyttöä ole niin mähän ostan noi sulta puis?

...kypärälukkoa en kuitenkaan tarvi.
tounge.gif

tamperelainen,

En nyt mene aivan sataprosenttisesti vannomaan, mutta uudenkarheaan 1200seen pitäisi kaikki vanhemmatkin kilkkeet käydä.
Ei taida olla kuin värityksessä eroa vanhempaan malliin.

Sain sitten tuon öljypohjan vaivatta pois eilen keskiviikkona.
Kun sitä aikani tutkailin ja sitä irronnutta palaa sommittelin takaisin, tulin siihen tulokseen, että turhaa edes yrittää lähteä sitä hitsaamaan.
Se on nähtävästi samalla levittänyt sitä öljypropun tyhjennysreikää, samalla kun osui kynnykseen. Soon siis soikea ny.
Sain yhdeltä Berliiniläiseltä MP- purkaamolta tarjouksen, 100€ rahteineen kotiovelle ehjä pohja. Tilaukseen meni.
Toivottavasti tulee ennen 05.05. pe, muuten joutuu lainaamaan kaverin -05 Kymppi ärrää yhteen miittinkiin.

Kattelin tota 19tkm ajettua konetta sielä öljypohjan kautta taskulampulla ja näyttää hienolta. Ei oo mitään huomattavaa jälkeä tai kulumaa.
Itse öljypohjan siinä "oil screenissa" ei ole kuin joku pikkuinen kökköpalanen. Elikkäs siinä sihdissä. Kaikki O- renkaat ja tiivarit täysin OK.

Tällä aikaa voi sitten hiomatahnalla kiilloitella Rexin putkiston peiliksi, kun on vähän päässyt kellastumaan.
Nyt mä lähden uusien öljyjen ostoon.

-Hessu-

Vuosimalliin 2004 vai 2005 taisi tulla ne sähköiset suljinventtiilit uimurisäiliöiden pohjiin. Tarkoitus on jotenkin vähentää päästöjä? Niillä voi olla merkitystä suutinsarjojen sopivuuteen koska joidenkin sarjojen sopivuuden ilmoitetaan loppuvan -03 tai -04?

Bolt-on-vaimentajissa sopivuudessa voi olla ongelmia -06 koska alkuperäisessä putkessa oleva katalysaattorielementti on ilmeisesti eri kohdassa tai isompi kuin aikaisemmin.
talktohand.gif

Vuosimalliin 2004 vai 2005 taisi tulla ne sähköiset suljinventtiilit uimurisäiliöiden pohjiin. Tarkoitus on jotenkin vähentää päästöjä? Niillä voi olla merkitystä suutinsarjojen sopivuuteen koska joidenkin sarjojen sopivuuden ilmoitetaan loppuvan -03 tai -04?

Bolt-on-vaimentajissa sopivuudessa voi olla ongelmia -06 koska alkuperäisessä putkessa oleva katalysaattorielementti on ilmeisesti eri kohdassa tai isompi kuin aikaisemmin.  
talktohand.gif
Joo,

Mä ite kanssa justiinsa lueskelin uuden 1200sen korjaamokäsikirjaa ja sieltä huomasin nuo mainitsemasi jutut myös.

Ääh, sitä orkkis putkistoa mihinkään tarvii. Parempaa tilalle vaan
biggrin.gif

-H-

"Mä ite kanssa justiinsa lueskelin uuden 1200sen korjaamokäsikirjaa ja sieltä huomasin nuo mainitsemasi jutut myös.

Ääh, sitä orkkis putkistoa mihinkään tarvii. Parempaa tilalle vaan"

Siis uuden 1200sen kkk? Se on sitten Amerikasta asti?

Suomesta saatavilla olevat putkistot ovat aika harvassa tuohon ZRX:ään. Ja kun ulkomailta tilailu ei ole ihan pelkkää päivänpaistetta niin ei tiedä miten sen asian ratkaisis...

Jenkeissähän tuohon on ainakin kahtakymmentä putkistoa.

ostin ruokiksella tuon uuden TM. ihan asiallinen/hyvä testi ja odotettu tulos (ainaki miulle).. kolme tähteä.. honda voitti... aika kalliita huoltohintoja kawalle jossain näyttää olevan.. ja tehoja näytti löytyvän järestään enemmän kuin ilmoitettu, paitsi bmw ..

Sekin vielä prkl.

Noh, onneksi on tuo 1100 Rexi. Siihen saa kilkettä koto Suomesta ja sitten kun loppuu niin Saksasta saa kaikkea erikoisosaa.

-H-

Back