• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve vaan kaikille!
Olis nyt meikäläiselläki ensimmäisen pyörän laitto edessä ja tähän kyseiseen pärrään oon päätyny  
062802moto_prv.gif

Kysyisin vaan teiltä tietäviltä, että mitenkä toimia kun kaverilla olisi myynnissä -05 7k km ajettu zeta ja saisin sen melko edullisesti, ainoa vaan että pyörää ei ole huollettu muuten kuin että öljyt ja suodatin on vaihdettu kahdesti (ei ole siis käyny edes tarkistuksissa)
crazy.gif
Olisiko järkevintä viedä pyörä suoraan 6k huoltoon? Mitään vikoja pyörässä ei kuulemma ole ja enkä niitä kyllä silmämääräisesti löytänyt, mutta enpä kyllä niitä osannut etsiäkkään, sen verran tumpelo olen näitten vempaimien kanssa  
lookaround_orig.gif

Pyörä pitäis myös saada täystehoseksi papereihin kun siellä tällä hetkellä lukee 25kw. Pyörään on vaihdettu Micronin high mallin slipari. Kuulemma orkkis slipari kiinni ja katsastukseen?

Sitten vielä jos joku osaisi suositella jotain näppärää kilpitelinettä johon sais vielä vilkut mahtumaan niin ettei ne ota tuohon slipariin kiinni? Oon koittanu selata tätä threadia eikä oo tullu vastaan  
nixweiss.gif

Kiitokset jo etukäteen!  
bowdown.gif

Terve vaan kaikille!
Olis nyt meikäläiselläki ensimmäisen pyörän laitto edessä ja tähän kyseiseen pärrään oon päätyny  
062802moto_prv.gif

Kysyisin vaan teiltä tietäviltä, että mitenkä toimia kun kaverilla olisi myynnissä -05 7k km ajettu zeta ja saisin sen melko edullisesti, ainoa vaan että pyörää ei ole huollettu muuten kuin että öljyt ja suodatin on vaihdettu kahdesti (ei ole siis käyny edes tarkistuksissa)
crazy.gif
Olisiko järkevintä viedä pyörä suoraan 6k huoltoon? Mitään vikoja pyörässä ei kuulemma ole ja enkä niitä kyllä silmämääräisesti löytänyt, mutta enpä kyllä niitä osannut etsiäkkään, sen verran tumpelo olen näitten vempaimien kanssa  
lookaround_orig.gif

Pyörä pitäis myös saada täystehoseksi papereihin kun siellä tällä hetkellä lukee 25kw. Pyörään on vaihdettu Micronin high mallin slipari. Kuulemma orkkis slipari kiinni ja katsastukseen?

Sitten vielä jos joku osaisi suositella jotain näppärää kilpitelinettä johon sais vielä vilkut mahtumaan niin ettei ne ota tuohon slipariin kiinni? Oon koittanu selata tätä threadia eikä oo tullu vastaan  
nixweiss.gif

Kiitokset jo etukäteen!  
bowdown.gif
-6tkm huoltoon ei kuulu öljynvaihtoa.
-Ensimmäinen iso huolto on "vasta" 24tkm, jolloin tarkastellaan venttiilivälykset ja muut.

Pyörääsi on siis "huollettu" paremmin tai ainakin useammin mitä valmistaja suosittelee. 6tkm huolto on mielestäni muutenkin aika pitkälti valohoitoa (silmämääräisiä tarkastuksia jne). Mielenrauhaa tietty sillä voi hakea jos ajat pyörän suoraan 6tkm huoltoon.

-Jay

Yleensäkin nuo pyörän huollot on aikalailla valohoitoo ja turhaa rahastusta mut takuun takia uusissa peleissä kantsii tehdä! Tuo 24t välein tehtävä iso huolto lienee tärkein. Öljynvaihto tais olla 12t välein. Itse oon ne kyllä kerran vuoteen vaihtanu mikä onki suositeltavaa. 18t tais olla vielä ilmanputsarin vaihto. Niitä ruuveja ym. voi itsekin kiristellä aina välillä.

Katselin tuota -07 Zetan käyttöohjekirjaa ja noita huoltovälejä siitä. Tämmönen kohta pisti silmään kun siinä mainitaan, että venttiilivälysten tarkastus olisi 42.000 tkm välein. Voiko tuo pitää paikkansa, kuullostaa kovin pitkältä verrattuna vanhemman mallin 24.000 tkm:ään. Ettei vaan olis joku painovirhepaholainen...

Tehtaan huoltomanuaalin mukaan uuden Zetan venttiilinvälysten tarkistusväli on tosiaan tuo 42tkm. Mielenkiintoisena huomiona samaisessa manuaalissa mainitaan että Australian markkinoille suunnatuissa malleissa tämä samainen tarkastusväli on kuitenkin 24tkm.

-Jay

Ilmeisesti se on sitten tuo 42 tkm kun tuossa käyttöohjeessa on sama. No, eipähän tarvitse olla ihan heti olla tarkastamassa/säätämässä.
062802jumpie_prv.gif

Kokeillaanpa tuleeko tastä nyt mitään... Eli jos kuva näkyy niin siinä pitäisi olla zeta ixilin putkilla. Pikkasen hankalat asentaa mut onnistuu kuitenkin  
smile_org.gif
oman pyörän kuvia ei voinu lähettää koska en jaksa alkaa opettelee miten kuvan kokoa sais muutettua niin että vois tänne laittaa  
033102ass_1_prv.gif
MOROT!
Ajattelin itekkin tilata tollaset Ixilin underseat tuplaputket Englannista, hintaa 510e+postikulut. Kysyisin vaan kavereilta jotka noita on asentaneet että miten kova homma ne on saada paikalleen? Pitääkö työstää ite jotain ylimääräisiä kannakkeita? soitin kyllä sinne englantiin sille kauppiaalle ja se sano että kaikki tarvittavat hilut tulee mukaan.. mutta kun en oikein aina halua uskoa noita kauppiaita. mun pyörä on siis z750 vm2007. minkälaiset soundit noista tuplaputkista lähtee? vähän sekin arveluttaa kun noi pöntöt on niin pienet ja ne on alumiiniputket joten onko soundit ihan helvetin kovat... kovat siis negatiivisessa mielessä vaikka kaiketi jotain sen suuntaistahan tässä haetaankin!!!
biggrin.gif

Kokeillaanpa tuleeko tastä nyt mitään... Eli jos kuva näkyy niin siinä pitäisi olla zeta ixilin putkilla. Pikkasen hankalat asentaa mut onnistuu kuitenkin  
smile_org.gif
oman pyörän kuvia ei voinu lähettää koska en jaksa alkaa opettelee miten kuvan kokoa sais muutettua niin että vois tänne laittaa  
033102ass_1_prv.gif
MOROT!
Ajattelin itekkin tilata tollaset Ixilin underseat tuplaputket Englannista, hintaa 510e+postikulut. Kysyisin vaan kavereilta jotka noita on asentaneet että miten kova homma ne on saada paikalleen? Pitääkö työstää ite jotain ylimääräisiä kannakkeita? soitin kyllä sinne englantiin sille kauppiaalle ja se sano että kaikki tarvittavat hilut tulee mukaan.. mutta kun en oikein aina halua uskoa noita kauppiaita. mun pyörä on siis z750 vm2007. minkälaiset soundit noista tuplaputkista lähtee? vähän sekin arveluttaa kun noi pöntöt on niin pienet ja ne on alumiiniputket joten onko soundit ihan helvetin kovat... kovat siis negatiivisessa mielessä vaikka kaiketi jotain sen suuntaistahan tässä haetaankin!!!  
biggrin.gif
Mulla tuli paketissa kaikki tarvittevat viimeistä prikkaa myöten mukana. Siitä oikeelta puolen joutuu sitä alumiinista jalkasuojaa vähän leikkaamaan ja penkin lukon siirtää toiseen paikkaan. Näin ainakin vanhemmassa mallissa, uudemmasta en tiedä. Tietysti vilkkujen ja kilvenvalon piuhat liittämään. Alumiinipönttöjen äänistä en tiedä, mulla ja tuossa kuvassa olevat on rosteria, ja äänet on ilman db-killeriä mehukkaan mureat
tounge.gif
Ei todellakaan liian iso tai häiritsevä että ne earit voi jättää laatikkoon pölyttymään
smile_org.gif

smile_org.gif
033102ass_1_prv.gif
MOROT!
biggrin.gif
Mulla tuli paketissa kaikki tarvittevat viimeistä prikkaa myöten mukana. Siitä oikeelta puolen joutuu sitä alumiinista jalkasuojaa vähän leikkaamaan ja penkin lukon siirtää toiseen paikkaan. Näin ainakin vanhemmassa mallissa, uudemmasta en tiedä. Tietysti vilkkujen ja kilvenvalon piuhat liittämään. Alumiinipönttöjen äänistä en tiedä, mulla ja tuossa kuvassa olevat on rosteria, ja äänet on ilman db-killeriä mehukkaan mureat  
tounge.gif
Ei todellakaan liian iso tai häiritsevä että ne earit voi jättää laatikkoon pölyttymään  
smile_org.gif
kuulostaa hyvältä. Siis tuleeko siinä kilpiteline mukana vai täytyykö se hommata erikseen? vai mitä tarkoitit tolla että täytyy vilkkujen ja kilpivalon piuhat liittämään?

Kilpiteline tuli mukana. Eipä niitä vilkkuja taida saada vanhasta irti katkomatta johtoja ja kun kuitenki ne minivilkut laittaa siihen
tounge.gif

Terve vaan kaikille!
062802moto_prv.gif

crazy.gif
lookaround_orig.gif

nixweiss.gif

Kiitokset jo etukäteen!
bowdown.gif
ite ainakinkatsasti leovince sliparilla kun muutos katsastin täys tehosesta 25kw

mites muuten onkos kellään menny laatikko z:tastaan kun kuulin että olis tyyppi vika näissä että laatikko ei kestä itekin oon huomannu että on alkanut rusahtamaan kun vaihtaa ylös päin
nixweiss.gif
muttä se kyl voi johtuu mistä tahansa

Oottekos uuden zetan omistajat millasia säätöjä löytäny jousitukseen? Itse testasin ohjekirjan suositussäätöjä 70 kiloselle kuskille ja ei ne kyllä hyviltä tuntunu. Itse siis olen about tuon painoinen. Täytyy ruveta ihan ajatuksella perehtymään tuohon säätämiseen. Tiedä sitten kuinka hyviä säätöjä tuohon voi edes saada.
nixweiss.gif

moro moro.. noista jousituksen säädöistä z750 k7 sen verran et joka vehkeeseen joka on ollut niin on tarttenut kireimpiä säätöjä.
painankin n.90kg.... ja vielä jos tuon eukon sovitta taakse niin takajousta vaan surutta paripykälää tiukemmalle. etujouset vakiosta pariviivaa tiukemmalle ja palautus joustoa kans sit pehmeemmäksi.

mites muuten onkos kellään menny laatikko z:tastaan kun kuulin että olis tyyppi vika näissä että laatikko ei kestä itekin oon huomannu että on alkanut rusahtamaan kun vaihtaa ylös päin
nixweiss.gif
No ei ole onneksi mennyt ja en kyllä ole moisesta onneksi edes kuullut. Pikku rusahtelu nyt taitaa olla ihan Kawan ominaisuus...toivottavasti
nixweiss.gif

Saakos tätä z750 millää piristettyä sillee ettei takuu katois ja moottori ei hajois
biggrin.gif
bike lehdes tuli vähä nimittäi miinusta näistä asioista:

-moottori tuntuu kuristetulta eikä herää kunnolla ennen viimeistä 3000 kierrosta ennen punarajaa.

-Polttoaineen epäsuorasuihkutus. kaasua lisättäessä saatta kakistella ennen lähtöä.

-eikä vastaa kaasuun välittömästi
tounge.gif

tehoputkella tai jollai vähä lisätehoa noihin ongelmiin ?
Tosin mullaha ei omaa kokemusta oo tästä pyörästä ni saatto olla vaa ton arvostelijan oma mielipide mikä ei sit muitte mielestä oo sama
baaa.gif

nixweiss.gif
Tonnisia tiedän pari joista on mennyt 6.vaihde, mutta en ole kuullut että kenelläkään olis sattunut täystuhoa.
Ja sinun yksilön loota on vähän rutisut uudesta asti, lisäks 5. ja 6. välistä löytyy jos välivapaa... eri öljyt vaikuttaa aika paljon. Ainakaan castrolia ei kannata käyttää Kawassa.
Ja se loota pelaa paremmin kovassa ajossa paremmin ilman kytkintä...

Saakos tätä z750 millää piristettyä sillee ettei takuu katois ja moottori ei hajois
biggrin.gif
bike lehdes tuli vähä nimittäi miinusta näistä asioista:

-moottori tuntuu kuristetulta eikä herää kunnolla ennen viimeistä 3000 kierrosta ennen punarajaa.

-Polttoaineen epäsuorasuihkutus. kaasua lisättäessä saatta kakistella ennen lähtöä.

-eikä vastaa kaasuun välittömästi
tounge.gif

tehoputkella tai jollai vähä lisätehoa noihin ongelmiin ?
Tosin mullaha ei omaa kokemusta oo tästä pyörästä ni saatto olla vaa ton arvostelijan oma mielipide mikä ei sit muitte mielestä oo sama
baaa.gif
Noi kaks viimestä asiaa on sellasia joita luultavimmin et mitenkään havaitse, jos et omaa vuosien kokemusta erilaisten pyörien testaamisesta. En ole lukenut ko. Bike-lehteä, mutta luulen että nämä kaasuun vastaamattomuudet ja kakistelut on jotain sellaisia luokkaa 0,2 sekunnin viivästyksiä. Tuosta voit sitten päätellä paljonko ne normaali pulliasta haittaa.
smile_org.gif

Ja toi eka kohtakin on mun mielestä vähän niin ja näin. Zeta ei ole tosiaan mikään raketti, mutta että se tuntuis kuristetulta, on vähän liioittelua.
tounge.gif

Noita jokaista kohtaa voi parantaa jonkin verran esim. powercommanderilla + muilla sen sortin hilppeillä. Takuun katoamisista en osaa sanoa..

Eilen kävin testailemassa veljen 636, eikä kyllä yhtään tekis mieli vaihtaa sellaseen. Z on vaan pirun paljon mukavempi kadulla ja jokapäiväisessä ajossa!

Back