• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ei oo havaittavissa vielä (10 000km) mitään korroosiota iskarissa. Mahtaako -06 mallissa olla sitte paksumpi sauma, vai onko jollain tän kesän mallilaisella alkanu jo kukkimaan?
Minulla on 4000 mittarissa ja tämän vuoden mallia. Pientä ruostumista on saumassa. Puhtaana olen yrittänyt pitää ja kuivassa ja lämpimässä tallissa seisoo kun ei ole ajossa.

Löysin Hollannista firman, joka toimittaa Kawaan alkuperäisiä osia, joskus paljonkin Sumekoa halvemmalla: https://www.cmsnl.com

Katsotaan miten homma pelaa, pistin yhden tilauksen sisään...
Tilauttu 31.8. Paketti tuli tänään perille, postikulut oli 20 euroa.
Tilausvahvistus tuli heti tilauksen jätön jälkeen sähköpostilla, siinä ei näkynyt postikuluja. Sen jälkeen sieltä ei tullut mitään ilmoituksia, ei tieto että onko kama varastossa tai milloin tilaus lähtee... tänään vaan ilmestyi paketti kotiovelle.
Visalta oli laskutettu 7.9. tavarat + 20 euroa postikuluja.

Edit: Kuittikin löytyi, kun tajusin katsoa paketin pohjasta... siellähän se oli muovin alla.

Shell Advance Ultraa käytin ite ja hienosti pelas.
Pari kannua pitäis olla tallissa ylim. a/30euroa jos tarttet.
kannut siis 4 litrasia eli yksi riittää yhteen vaihtoon.
Nimimerkki -moponsa myynyt- soita 040-5131568
Paljonkos tollanen maksaa huoltoasemalla ja mikäli maltaita, niin vieläkö löytyis ylimääräsenä? Tosin pitäis jo tänään vaihtaa litkut
confused_orig.gif

EDIT: Ja kumpaa kannattais käyttää 10-40W vaiko 10-50W? Ohjekirja kertoo 10-40W..

onkos pojilla tai miksei myöst tytöillä kawassa peeceetä?
Paljo makso ja oliko mitää hyötyy?? ja viel mistä hankitte?

Onkos Shellin ölöt radikaalisti parempia verrattuna Mobilin tuotteisiin? Ei ole shelliä ihan vieressä niin mikäli Mobil toimisi...
omg.gif

Hei kai nyt jollain pc moposta löytyy?
confused_orig.gif
Taitaa toi TFI olla melkeen yhtä hyvä ratkasu Zetaan, koska sitä karttaa ei tarvi kuin rikastaa ala- ja keskialueelta. Halvempi se ainakin on ronskisti..
eli mikä on TFI ? onko jotain linkkii tai keneltä saa ?
smile_org.gif

Asiahan on nyt täällä seuraavanlainen:

Vaihdoin öljyt (en öljynsuodatinta) Shellin Advanced Ultraan 10-40W. Moottori tuntuu öljyistä pitävän mutta vaihteisto reistailee
thumbs-up.gif

Alas päin vaihteet menee muitta mutkitta mutta kun vaihdan isommalle, niin vaihdepoljin ei palaudu vaan se pitää kevyesti alaspäin painamalla itse palauttaa... Olisiko neuvoja?
idea3.gif

Asiahan on nyt täällä seuraavanlainen:

Vaihdoin öljyt (en öljynsuodatinta) Shellin Advanced Ultraan 10-40W. Moottori tuntuu öljyistä pitävän mutta vaihteisto reistailee  
thumbs-up.gif

Alas päin vaihteet menee muitta mutkitta mutta kun vaihdan isommalle, niin vaihdepoljin ei palaudu vaan se pitää kevyesti alaspäin painamalla itse palauttaa... Olisiko neuvoja?  
idea3.gif
koitappa irrottaa se vaihdevipu ja putsaa hiekat ym. paskat pois...

confused_orig.gif
Taitaa toi TFI olla melkeen yhtä hyvä ratkasu Zetaan, koska sitä karttaa ei tarvi kuin rikastaa ala- ja keskialueelta. Halvempi se ainakin on ronskisti..
Mulla on TFI, eikä se itse asiassa ole paras mahd. ratkaisu. Sillä sa kyllä erikseen ala-, keski- ja yläaleueen, mutta säätämisessä ei saa huomioitua mitenkään kuormitusastetta. Nimittäin täyskaasulla rikastusta ei tarttis laittaa yhtään lisää, mutta seosta piti rikastaa, jottei vajaakaasuvedot menisi turhan laihalle. Seuraus on se, että täyskaasulla menee vähän turhankin rikkaalle (keskialueella).
PC:llä pystyis kai jarrupenkissä tekemään kai kunnon kartan eri kaasunasennoille. No vähä hifistelyä toi jo on, mutta veikaan että PC:llä saa paremman kaasuunvastaavuuden aikaan.

Edit: halpoja nää TFI:t on, niitä saa uutenakin alle $160. Ja sama malli käy lähes kaikkiin 750-1000 rivinelosiin.

confused_orig.gif
Mulla on TFI, eikä se itse asiassa ole paras mahd. ratkaisu. Sillä sa kyllä erikseen ala-, keski- ja yläaleueen, mutta säätämisessä ei saa huomioitua mitenkään kuormitusastetta. Nimittäin täyskaasulla rikastusta ei tarttis laittaa yhtään lisää, mutta seosta piti rikastaa, jottei vajaakaasuvedot menisi turhan laihalle. Seuraus on se, että täyskaasulla menee vähän turhankin rikkaalle (keskialueella).
PC:llä pystyis kai jarrupenkissä tekemään kai kunnon kartan eri kaasunasennoille. No vähä hifistelyä toi jo on, mutta veikaan että PC:llä saa paremman kaasuunvastaavuuden aikaan.

Edit: halpoja nää TFI:t on, niitä saa uutenakin alle $160. Ja sama malli käy lähes kaikkiin 750-1000 rivinelosiin.
No joo, mutta kyllä kai tolla TFI:llä saa myös kaasuunvastaavuutta ja ala- ja keskialuetta paremmaks? Varsinkin jos on ränniä ja ilmaboxia modattu?

Ei taida ola mitään järkee laittaa sen osakaasun takia mitään PC:tä, säädön kanssa ihanan halpaa...,ja eihän kukaan kiihdyttele osakaasulla
tounge.gif
smile_org.gif

Kuten aikasiemmin oli puhetta tästä saa TFI:n kohtuu edukkaasti...

Juurikin tuo kaasuun vastaavuus ei minusta parantunut juuri ollenkaan, ehkä vain aavistuksen alle 3000rpm. Eli en huomaa ajossa oikeastaan mitään eroa onko tuo TFI käytössä vai pois. Käytän sitä siksi, ettei nuo 3/4 kaasun kiihdytykset jossain 4-8000 alueella mene laihalle. Täyskaasulla rikastusta ei tarttis siis ollenkaan.
Alle 3000rpm toiminta on edelleen huonompaa kuin vakioputkella. En sitten tiedä miten muilla toimii, mulla on modattu vähän sekä sliparia että ilmaboksia. Huomanna saan db-killerin, niin pitää taas käydä säädöt uusiksi...

Edit: siis säädän sitä itse "ajossa", eli lambda kiinni pyörään ja ajamaan. Sitten pysähdytään, säädetään ja ajetaan taas...

Juurikin tuo kaasuun vastaavuus ei minusta parantunut juuri ollenkaan, ehkä vain aavistuksen alle 3000rpm. Eli en huomaa ajossa oikeastaan mitään eroa onko tuo TFI käytössä vai pois. Käytän sitä siksi, ettei nuo 3/4 kaasun kiihdytykset jossain 4-8000 alueella mene laihalle. Täyskaasulla rikastusta ei tarttis siis ollenkaan.
Alle 3000rpm toiminta on edelleen huonompaa kuin vakioputkella. En sitten tiedä miten muilla toimii, mulla on modattu vähän sekä sliparia että ilmaboksia. Huomanna saan db-killerin, niin pitää taas käydä säädöt uusiksi...

Edit: siis säädän sitä itse "ajossa", eli lambda kiinni pyörään ja ajamaan. Sitten pysähdytään, säädetään ja ajetaan taas...
Okay.

Zpete:
Mitenkäs sitten, jos laittaa vaikka PC:n ja siihen valmiin kartan esim. omalle sliparille ja K&N filsulle. Meinaatko että toimisi mahdollisesti paremmin kuin tuo TFI osakaasulla ja kaasuunvastaavuudessa, vaikka EI käy säädättämässä missään kunnon penkissä...

Ei taida löytyä oikotietä että saisi halvalla hyvän.....
confused_orig.gif

Mitenkäs sitten, jos laittaa vaikka PC:n ja siihen valmiin kartan esim. omalle sliparille ja K&N filsulle. Meinaatko että toimisi mahdollisesti paremmin kuin tuo TFI osakaasulla ja kaasuunvastaavuudessa, vaikka EI käy säädättämässä missään kunnon penkissä...

Ei taida löytyä oikotietä että saisi halvalla hyvän.....
confused_orig.gif
En osaa sanoa... En ole ajanut Zetaa jossa olisi PC. Voi olla tuurista kiinni, että miten hyvä se kartta on juuri sun pyörälle. Säätämällä penkissä kyllä yleensä saa vedon tasaiseksi läpi koko kierrosalueen.
Itse laskeskelin PC+säädöt tulis niin kalliiksi ja hyöty jäisi pieneksi, etten viitsinyt siihen lähteä. Eikä se käytös huono ole pelkällä sliparillakaan, ajoin itse yhden kesän niin. Laitoin ton TFI:n ainoastaan uteliaisuudesta, kun sain sen tosi halvalla.

Nyt on takaiskari vaihdettu 6ärrän malliin. Perä nousi hieman ja tuli todella napakan tuntuiseksi. Täytyy nyt löytää vain oikeat säädöt. Pakko jättää aika löysäksi, kun tuo keula on aivan vakio. Tästä on varmaan keskusteltu aikaisemminkin, mutta mitä sille keulalle voi tehdä? Riittäisikö jos laittaisi vähän nestettä lisää? Mitä olette tehneet?

madagi: Katsoppa tämän topicin sivu 18... Siellä loppupäädyssä joku (krhm) kertoo omasta etujousitusprojektistaan.

tounge.gif

Jay

Back