• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla edelleen kuuluu ihmeellinen kilahdus etupäästä töyssyssä ja varsinki mukalakadulla se alkaa suorastaan vi***tamaan. Kaikki pultit on kiristelty (pakosarja ja moottorin kiinnitykset), vai onkohan vielä joku moottorin kiinnityspultti joka on jääny huomaamatta? montako niitä on? Aika kummalta tuntuu, jos ääni lähtee jarrusatulasta. ei mun mielestä voi olla ominaisuus. Pitänee viedä JV:hen ja saavat selvittää mikä kilahtelee. Prkl...
mad.gif

Mitenkäs Zetan omistajat, tuntuuko teillä moottorin resonanssi miten selvästi? Itsellä jossain 4000rpm kohdalla resonoi eniten ja tuo kuulemma on ihan normaalia. Sarvissa tuo ei tunnu niinkään mutta jalkatappien kautta tuntuu.

taitaa olla 50/60 tilanne että kannattaako alkaa vaihtaan USD keulaa pikkuzetaan. Samaan hintaan vaihtelee jo tonnista zetaa alle... Mutta mikäpä näissä pyörähommissa yleensä kannattaa..
nixweiss.gif
, erilaisuus on rikkautta
biggrin.gif
Näin taitaa olla... Osista tulee jo niin paljon hintaa ettei kannata. Muuten tuo olis tehty jo aikaa sitten
tounge.gif

Ja mun omasta mielestä sen sain sen keulan ihmeen hyväksi noilla nykyisillä muutoksilla. Nyt se tuntuu paljon "luotettavemmalta" ja radallakin uskaltaa ajaa vähän peremmin. Jonkun summittaisen USD-keulan keulan vaihtamalla ei välttämättä paranna ajo-ominaisuuksia hirveästi.. voi olla että sekin pitäisi säätää kohdalleen sopivilla jousilla ja shimmaamalla (jos ne pamput on kevyemmästä pyörästä).

sanoi:
Mitenkäs Zetan omistajat, tuntuuko teillä moottorin resonanssi miten selvästi? Itsellä jossain 4000rpm kohdalla resonoi eniten ja tuo kuulemma on ihan normaalia. Sarvissa tuo ei tunnu niinkään mutta jalkatappien kautta tuntuu.

Itsellä tuo 6-7000 rpm on pahin alue, jalkatapeissa sen tuntee ja myös kytkinkahva sirittelee kivasti
sport05.gif
Mutta eipä se menoa ainakaan itsellä haittaa, muistaa vaan kiristellä joskus pakosarjan, rungon jne. pultteja ja muttereita. Kaippa tuohonki sais isosta maailmasta kaikenlaisia vaimennuskittejä jos nuo tärinät häiritsee...

Kyllähän siellä resonoi jossain satasen paikkeilla 6. vaihteella, oiskohan se sitten 4500 rpm luokkaa, korostuu tangolle kun on alumiinitupit eikä tangonpainoja. Olen korjannut asian - asian häiritessä korotan nopeuden yli 120 km/h.
tounge.gif

Kyllähän siellä resonoi jossain satasen paikkeilla 6. vaihteella, oiskohan se sitten 4500 rpm luokkaa, korostuu tangolle kun on alumiinitupit eikä tangonpainoja. Olen korjannut asian - asian häiritessä korotan nopeuden yli 120 km/h.
tounge.gif
Joo ei tuo enää oikeastaan häiritse, kun tietää että se kuuluu asiaan eikä johdu mistään epänormaalista
smile_org.gif
Lisätärinät tulee varmaan vielä renkaasta kun alkaa olla merkissä takanen.

Yli 120km/h nopeuksissa ei tosiaan enää tärise, saattaa tosin johtua siitäkin, että mies alkaa tärisemään
biggrin.gif

Kytkinkahva on helppo fixata: ohje On saksaksi, mutta kuvat kertoo riittävästi.
Mitäs matskua toi renkula tonne kahvan väliin oikeen on? Mitä sä oot itte Zpete käyttäny? Mulla kans sirisee niin pirusti ja ois kiva saada kuntoon.
Minun ei ole tarvinnut laittaa sinne mitään... jostain syystä ei resonoi. Mutta sinne voi kokeilla laittaa melkein mitä vaan: teflon tms. ohut levy olis varmaan paras. Joku muovipalakin kävis, kun voitelee sen niin eiköhän se kesän kestä. Pika-apuna kokeilisin ilmastointiteippiä
biggrin.gif

Olen kuullut, että 6ärrän takaiskari käy suoraan zetaan. Oletteko vaihdelleet? Käykö myös uusimmat mallit (-05-06)?

Millasia välityksiä tyypeillä on Zetassa?? Tarkotus olisi laittaa vähän tiheemmät välit tohon mopottimeen talven aikana kuitenkin siten, että sen 150 pystyy ajaan vielä tarvittaessa motaria kohtuudella.
sport05.gif

edit. tuolla aikasemminhan olikin jotain juttua noista, mutta mitkä rattaat menee vielä yleiskäytössä kohtuudella?

Millasia välityksiä tyypeillä on Zetassa?? Tarkotus olisi laittaa vähän tiheemmät välit tohon mopottimeen talven aikana kuitenkin siten, että sen 150 pystyy ajaan vielä tarvittaessa motaria kohtuudella.  
sport05.gif

edit. tuolla aikasemminhan olikin jotain juttua noista, mutta mitkä rattaat menee vielä yleiskäytössä kohtuudella?
vaihdoin just ite 14/46 rattaat paikalle... liian pieneks menee mun mielestä. tulee rajotin vastaan kutosellakin... keulii kyllä kivasti. ite ajattelin vaihtaa ton eturattaan takaisin normaaliksi.

sanoi:
vaihdoin just ite 14/46 rattaat paikalle... liian pieneks menee mun mielestä. tulee rajotin vastaan kutosellakin... keulii kyllä kivasti. ite ajattelin vaihtaa ton eturattaan takaisin normaaliksi.

khyyl. Taidanpa tilata itselle vaikka 14/45 satsin. Ei oo kovin järkevät noi vakiovälitykset kun ei tolla aja susikaan noita huippuja ku ehkä hetkellisesti.

Varmaan joutuu ens kesäks heittää kans uutta ratastusta kehiin. Ois kiva saada keulaa kevyemmäks, ku ei tota yli 200 ajoo tuu juurikaan harrastettua.

Rupeeko keula kevenee huomattavasti helpommin miten pienillä muutoksilla? riittääkö jos heittää vaan taakse esim 45 vai kandeeko myös eturatasta heittää 14?
withstupid.gif

Mun mielestä 14-43 tai 15-46 on sopiva, minusta joku 14-45 tai 14-46 on ihan liian lyhyt normiajoon. Yli satasen nopeuksissa alkaa kiekat olemaan turhan korkeella.

Onko kukaan löytänyt Suomesta paikkaa, mistä noita pienempiä ja suurempia rattaita löytyisi? Olen kysellyt, mutta eipä ole löytynyt. Ulkomailta tilaamalla tietenkin saisi.

Mun mielestä 14-43 tai 15-46 on sopiva, minusta joku 14-45 tai 14-46 on ihan liian lyhyt normiajoon. Yli satasen nopeuksissa alkaa kiekat olemaan turhan korkeella.
Joo, varmaan ton 15-46 joutuu heittää, on vissiin ainaki helpompi vaihtaa taakse, ku eteen. Sitte jos haluu esim. pitemmälle matkalle heittää vakiot, ei tarvii vaihtaa ku toinen ratas.

Onks tol käytännös mitään eroa paneeko 14-43 vai 15-46?

Onks tol käytännös mitään eroa paneeko 14-43 vai 15-46?
No sen verran, että tuskin menee samoilla ketjuilla molemmat vaihtoehdot. 15-46 luulen ettei mene 112-lenkkisellä vakioketjulla.
Ostin uudet ketjut, 114-lenkkiset. Ajatus oli että laitan taakse 46-rattaan kun saan sellaisen, sain Suomesta vain 43:n. Oli kuitenkin pakko lyhentää ne ketjut, kun ne oli liian pitkät vakioväleille. Laitoin sitten 14-rattaan eteen...

Back