• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mitäs tangonpainoja porukka on käyttänyt renthalin krossistongan kanssa? Ajattelin tommosen tilata mutta jäi arveluuttamaan että mistäs siihen passelit painot löytää!
062802moto_prv.gif

Nyt sitten olen ilman zetaa..
meni tänään uudelle omistajalle..
jatketaan tolla er6n harrastamista sit.
Saako kysyä että miksi sen möit?
Näin tänään sen sun entisen zetan noin klo. 16:30 riistaveden tienoilla olevalla linja-autopysäkillä jonkun harmaan auton kanssa.
Möin ihan sentakia että raha sanelee taaskin elämää..ei voi mitään.
Ja iisalmeen meni zeta.
Ajellaan tolla er6n:llä emännän kanssa vuoron perään
smile_org.gif

Putki siihen pitää ainakin vaihtaa
smile_org.gif

sanoi:
mitäs tangonpainoja porukka on käyttänyt renthalin krossistongan kanssa? Ajattelin tommosen tilata mutta jäi arveluuttamaan että mistäs siihen passelit painot löytää!

auttakaas ny
nixweiss.gif

onko ne tangonpainot ihan yleiskamaa vai jotain spesiaalivirityksiä. Liikkeessä eivät tunnu tietävän mitä painoja niihin voi laittaa!!!

En ole varma onko tätä jo aikasemmin kyselty..Mutta pystyykö tuohon zetaan laittamaan leveämpää rengasta taakse? Olisi vaan renkaan vaihdon aika niin sen takia vaan kyselen.
Eli onko kukaan laittanut 190 rengasta? Tiedä sitten onko siinä enää mitään järkeä, mutta eikö se ulkonäkö ole aina tärkeämpi
biggrin.gif

En ole varma onko tätä jo aikasemmin kyselty..Mutta pystyykö tuohon zetaan laittamaan leveämpää rengasta taakse? Olisi vaan renkaan vaihdon aika niin sen takia vaan kyselen.
Eli onko kukaan laittanut 190 rengasta? Tiedä sitten onko siinä enää mitään järkeä, mutta eikö se ulkonäkö ole aina tärkeämpi
biggrin.gif
Mulla oli 190/50 r17 metzeler sportec m1 rengas ja kävi hyvin.

Ostin hetki sitten Allrightistä Drop-ledivilkut ja nyt pitäisi saada ne kiinni Zetaan. Kuinka kauan moinen operaatio kestää? Kysyn lähinnä siksi, että aion pyytää jotakuta ammattilaista tekemään vaihdon, muuten mulla ei oo vilkut tänä kesänä paikoillaan.

Saa myös antaa vinkkejä mistä kandeisi homman teettää.
bowdown.gif

Olen ostamassa -04 mallista zetaa jolla ajettu 21 tkm. Kertokaahan kokeneemmat onko mallissa jotain erityisiä tarkistuskohteita, tyyppivikoja tms. Kiitos!

Itellä on myöskin -04 zeta, ollut uudesta asti ja nyt mittarissa about toi sama eli reilu 20tkm. Toisen peilin vaihdatin takuuseen kun alkoi pitää ihme meteliä (sisäosat irtosi jotenkin) - muuten on ollut täysin "viaton". Ei edes takaiskarin yläpää oo ruostunu kuten toisilla kuuluu tapahtuvan. Sumeko on noitakin vaihtanu takuuseen.

Muistaa vaan normaalien huoltojen lisäksi ketjut säännöllisesti rasvailla ja "alkukäyrän" mutterit silloin tällöin kiristellä - niin muuten Z on vain kovaa ajoa vailla ;-)

Voin kokemuksella suositella...

Onkos kellään kokemusta Z 750:n 24 tkm huollosta? Mitä siihen kuuluu ja kuinkahan paljon se kustantaa noin suunnilleen?
nixweiss.gif

Venttiilien säätö kuuluu ainakin 24tkm huoltoon, sen normaalin huollon lisäksi. Tein itse tuon juuri (jo 20tkm kohdalla), 12 kappaletta piti hommata uusia säätöpaloja. Paikallisessa Kawa-liikkeessä ne oli 13 euroa kappale... Ostin muualta, paitsi pari oli pakko ostaa Kawa-liikeestä kun ei muualta sopivia löytynyt.
Jos olisin liikkeessä huollon teetättänyt, olis varmaan tullut kalliiksi: normaali huolto + pari tuntia säätötöitä n. 100euroa ja 12x13euroa säätöpaloja...  
crazy.gif
Niin ja olisko ruiskurunkojen synkkaus myös tuossa huollossa?

JV Motorsportin sivuilla näyttää olevan arvio 7,4h töitä...

Mitenkähän, jos tekis aikanaan 24tkm huollon kanssa siten, että tarkistaisi ja säätäisi itse venttiilit ennen huoltoa. Ei tarvitsis huoltomiesten kuin tarkistaa vain tilanne ja huoltoaika vähentyisi, olettaen että veloitus tapahtuu tuntien mukaan.

Jos osaat/pystyt tuon homman itse tekemään, niin miksi enää yleensäkään veisit huoltoon? Vai onko takuu vielä voimassa?

Jos osaat/pystyt tuon homman itse tekemään, niin miksi enää yleensäkään veisit huoltoon? Vai onko takuu vielä voimassa?
Takuu on voimassa. Tekisinkin mieluummin itse. Mutta ehdottamallani tavalla säästäisi rahaa ja tulisi venttiilivälykset varmasti säädettyä.

Ei tosin ole ajankohtainen asia mulle, ku pyörä on 4 viikkoa vanha, mutta muille ehkä vinkiksi.

Back