• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän viiden jälkeen tuli tuusulan motarilla vastaan punainen zeta- sinäkö?
biggrin.gif
Ajoin sitä sinistä
062802moto_prv.gif

Kawasaki Z/750 ´04-06 akran SP Slip-On vaimennin
Onko kellään kokemuksia tosta akran SP sarjan slipareista?
Toinen mitä olen katsonut on mivvi gp-style slipari

Nyt tarvittaisiin mielipiteitä, kummassa on paremmat murinat ehdoituksia,kumpikampi!

joo tuolta mäkin ton mivvin löysin, mutta niin mites toi acra? onko kellään heittää edes villiä veikkausta, hinta tosin on jo 100e kalliimpi kun toi mivvi..

Itsellä on nuo Ixilin tuplaputket ja on kyllä hyvät mörinät.
Tässä muutama kuva:
kuva 1
kuva 2
Onhan nuo melkein tuplasti kalliimmat kuin yksipäiset putket, mutta ainakin itse tykkään noista sen verran että piti sitten hankkia.

Laitoin tonne ostetaan osastollekkin ilmoituksen, mutta jos joltakin sattuisi löytymään 14piikkistä eturatasta niin olisin kiinnostunut.

Tuli hankittua 14-piikkinen eturatas ja nyt sitten pitäisi saada se paikalleen. Eilen yritin, mutta eihän siitä tullu ei sitten lasta eikä paskaa. Pultti on vedetty aivan saatanan tiukkaan. Olisko jopa ensiasennus ratas kun on sen verta kuluneen oloinen.

Laitoin helvetin paksun puukalikan vanteen puolan ja takahaarukan väliin ja väänsin puolen metrin pituisella vääntimellä eikä mitään. No lisää vartta kehiin. Metri rauta putkea eikä perkele vieläkään mitään. Kyllä vähän vityttaa
033102ass_1_prv.gif

Olenko tosiaan heikko vaiko väännän väärään suuntaan. Vai olisko mahdollista että se pultti on todellakin niin tiukassa että pitää johonkin huoltamolle viedä että löystää pulttia. Ei hirveästi huvittaisi maksaa siitäkin että joku avaa muutamat pulsat ja kääntää koneella auki sen pultin.
Ja mitään aikaa en halua varata koska tarkoitus olis päästä ajelee uudella rattaalla vielä tänä vuonna
biggrin.gif

Ei siinä eturattaan irrotuksessa ole muuta jekkua kun lisää vartta vain vääntimeen. Metristä vartta itekin oon aina käyttänyt. On älyttömän tiukassa. Kaveri mukaan joka pitää pyörää pystyssä niin voi keskittyä siihen vääntämiseen itse kunnolla.

No niin sehän tässä sitten mättää
biggrin.gif
olen koko ajan vääntänyt väärään suuntaan perkele
mad.gif
edellisessä pyörässä nimittäin oli väärän suuntaiset kierteet tossa eturattaassa. Mutta näinpä sitä oppii taas. Nyt se on sitten erittäin tiukassa kun olen sitä vielä vähän kiristänyt
tounge.gif

Onko kenellään tiedossa mistä löytäisin huolto-oppaan -06 Z750:een?
Pikasurffailulla en löytänyt talli-osiosta linkkiä mistä löytysi manuaali..

Talliin eksyy tällä viikolla pikkukolhuinen Zetori, jota on aikomus paikkailla talven aikana. Jos jollekin on jänyt nurkkiin oikean puolen vakiopeiliä ja vakioetumaskia, saa tarjoilla.

Kiitos ja kumarrus.  
bowdown.gif

Juu niimpä onkin oikeankätinen eikä väärän.
bowdown.gif

Itsekkin väänsin molempiin suuntiin ihan raivona, mutta sitten päätin luottaa tekniikan riemuvoittoon eli paineilmatyökaluihin ja johan irtos. Ei tullut pantua loppupelissä merkille kumpaan suuntaan se oli, vai miten se nyt oli...
lookaround_orig.gif

Pirun tiukassa oli ja on taas.

Itse vaihdoin kylläkin 14 piikkisen tilalle normi 15:sen, kun ei kiinnostanut huudattaa matkakäytössä. Lisävoimaa sitten tuli kokoputkistolla ja vähän säätelemällä vastaavasti tilalle
talktohand.gif

Itsekin vaihdoin 14 piikkisen eteen. Ei kyllä mitään massiivista vaikutusta. Ei vieläkään keuli suoraan kaasusta kunnolla
sad_orig.gif
Kiekat nousee vain aika lailla. Taitaa vaihtua takas 15...

Jos ei mitään pitkiä motarisiirtymiä harrasta, niin suosittelen eteen -1 ja taakse +2. Pyörän luonne muuttuu aika radikaalisti alkuperäiseen ratastukseen verrattuna.
Ainoa haittapuoli on se että kiekat tosiaan ovat turhan korkeella maantie- ja motarinopeuksissa.
Ripeään mutka-ajoon omiaan...
062802moto_prv.gif

Lisävoimaa sitten tuli kokoputkistolla ja vähän säätelemällä vastaavasti tilalle  
talktohand.gif
Mitäs koko putkella + säädöllä saa irti?
Kerrotaan, kunhan on dynolappua dokumentiksi.

Persdynolla ja valmiilla kartoilla toimivinta olen hakenut. Ainakin näillä keleillä tuntuis parhaiten toimivan Akran kokoputkistolle ja avarretulle ilmanputsarikotelolle tehty kartta.

Putkisto on kylläkin muzzy's, mutta ei se pc sitä taida tietää, kun en ole kertonut...

Back