• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitkä renkaat sulla oli alla tossa lipassa?
Pilot Power 2CT... mutta lähes samaa vauhtia olen ajellut perus (ei Corsa) Diabloillakin.
Ok. Kohtalaisen o.t mutta Kertooko noi olleenkaan ennenkuin irtoaa lopullisesti. z6 mm saa ajaa aivan "holtittomassa" sladissa ja jos pitää pään kylmänä niin aina korjaantuu/korjaantunut.
Muutenkin kuullut metzlereistä hyvää myös sporteceistä. Lähinnä rengas kokemuksia siellä rajalla kuulostelen.

Ok. Kohtalaisen o.t mutta Kertooko noi olleenkaan ennenkuin irtoaa lopullisesti. z6 mm saa ajaa aivan "holtittomassa" sladissa ja jos pitää pään kylmänä niin aina korjaantuu/korjaantunut.
Muutenkin kuullut metzlereistä hyvää myös sporteceistä. Lähinnä rengas kokemuksia siellä rajalla kuulostelen.
En uskalla sanoa tohon mitään... ei oikein ole vertailukohtaa, enkä ole mikään ratakingi muutenkaan. Ja pyörän alusta vaikuttaa, luulisin että löysä alusta ja pitävä rengas ei oe oikein toimiva yhdistelmä. Niissä lipoissa kyllä ei ehtinyt tehdä mitään kun perän pito irtosi ja nappasi siten takaisin, yhtäkkiä tajusi vaan nyt tehdään volttia... ja samalta se näytti jälkikäteen nauhalta katsottuna.

Juu itsekään mikään ratasuhari ole! Muutamana suvena vasta käynyt, mutta se on vedetty mikä uskallettu ja sladeja nyt vaan on tullut useasti ja koskapa pystyssä on aina pysytty on tultu siihen tulokseen että metzlerit on hyvät renkaat koska niillä voi liukua rauhassa ja pyöräkin on säädetty sopivaksi. Taitoa tuskin on niin paljoa että liukua jotenkin osaisi. Tosin monesti kyllä on liuttu ja sen suurempia enää edes vaikuta pulssiin kun tietää missä raja menee. Kiinnostaisi siirtyä sportti renkaisiin radalla ja sitä kautta kasvattaa nopeutta.

No menee niin pitkälle z kawasta jotta olkoon. Kiitoksia vaan tiedoista. Katsellaan keväästä mitä siellä tallin perukoilla oikein on. Z vai joku muu.
biggrin.gif

Ihan normi hylsylläkö ootte vetäny ton eturattaan mutterin auki? Kohta mutteri entinen tai sitten katkee päästä verisuoni.
Tiukassa on, ja hylsy vähän väljä.
crazy.gif

Ihan normi hylsylläkö ootte vetäny ton eturattaan mutterin auki? Kohta mutteri entinen tai sitten katkee päästä verisuoni.
Tiukassa on, ja hylsy vähän väljä.
crazy.gif
Laita puolien välistä (jos et ole vielä laittanut) joku rautakanki tms. ja tue se swingiin niin ettei mikään kohta anna yhtään periksi. Tämän jälkeen vartta tarpeeksi ja pitäisi lähteä.

Joo näin oon tehny. Jos vaan joku muistais, ja kertois mikä on sen mutterin avainkoko? Taitaa olla tuumanen?

Nyt ois -07 Z1000:sessa huggeri, belly pan, carbon sivupaneelit, Renthalin stonga ja kilpiteline kohta kiinni. Toi omasta mielestä ihan kivasti näköä lisää, vaikka oli kyllä aivan hanurista laittaa kiinni...kuvia laitan kun kerkeän ottaa ja joku neuvoo miten ne laitetaan...
withstupid.gif

Nyt ois -07 Z1000:sessa huggeri, belly pan, carbon sivupaneelit, Renthalin stonga ja kilpiteline kohta kiinni. Toi omasta mielestä ihan kivasti näköä lisää, vaikka oli kyllä aivan hanurista laittaa kiinni...kuvia laitan kun kerkeän ottaa ja joku neuvoo miten ne laitetaan...
withstupid.gif
Kuvia ja HETI !
bowdown.gif

Meinasin josko iskis talven aikana Mivv gp-style carbonit kiinni. Miten lie soivat tuossa zetassa.

Meinasin josko iskis talven aikana Mivv gp-style carbonit kiinni. Miten lie soivat tuossa zetassa.
Mä ostin nuo kyseiset putket titaani versiona.
Ja kyllä muuten soi,jopa noice-killerin kanssa...
Sekä sopivan sirot,eli jäävät ns."renkaan sisään".
Eli ei ole turhan pitkät.
Kannattava ostos..  
biggrin.gif

Mutta luulen ettei noilla putkilla kannata lähtee Virtasalmelle,
kokeilin killerin kanssa db mittarilla ja tulos oli 99-100db, ~5000 kierroksella.

Mä ostin nuo kyseiset putket titaani versiona.
Ja kyllä muuten soi,jopa noice-killerin kanssa...
Sekä sopivan sirot,eli jäävät ns."renkaan sisään".
Eli ei ole turhan pitkät.
Kannattava ostos..
biggrin.gif

Mutta luulen ettei noilla putkilla kannata lähtee Virtasalmelle,
kokeilin killerin kanssa db mittarilla ja tulos oli 99-100db, ~5000 kierroksella.
Joo epäilinkin että voi olla kovat äänet.. Ois vaan pirun nätin näköset kun on noin pienet eli lyhyet
smile_org.gif

Joo epäilinkin että voi olla kovat äänet.. Ois vaan pirun nätin näköset kun on noin pienet eli lyhyet
smile_org.gif
Eihän niissä nyt NIIN kovat ole etteikö voisi ostaa.
Suorilla putkilla en db mitannut,mutta matalalta se laulaa.
Ja jos sattuu asumaan kerrostalossa ja pitää ikkunoiden alla laitetta, ilman minkäänlaista päätylaippaa tai killeriä, saattaa naapurit alkaa vinkumaan.
Mä tein välimallin "killerin" niihin,ja nyt alkaa olla ääntä muttei liian...
buttrock.gif

Otin mitat killereistä ja tein töissä vastaavat laipat mutta reikäkoko on nyt 37mm.
Vielä pitää tehdä laippoihin pienet (20-30mm) putkenpätkät kun pelkillä laipoilla pakoäänet "tuputtaa".
Esim. tyhjäkäynnillä kuuluu kun pakokaasut "lyö" laippaan (kai?).
Ja pienellä putkella sen äänen saa kuulemma poistumaan.
Laitan kuvia kun saan nuo valmiiksi.

Otin mitat killereistä ja tein töissä vastaavat laipat mutta reikäkoko on nyt 37mm.
Vielä pitää tehdä laippoihin pienet (20-30mm) putkenpätkät kun pelkillä laipoilla pakoäänet "tuputtaa".
Esim. tyhjäkäynnillä kuuluu kun pakokaasut "lyö" laippaan (kai?).
Ja pienellä putkella sen äänen saa kuulemma poistumaan.
Laitan kuvia kun saan nuo valmiiksi.
Oliskohan se joku tämän näköinen
nixweiss.gif

No joo,periaate on sama.
Mutta mä meinasin tehä semmottis jotta siinä olis laipan molemmin puolin "putki".
Pienemmällä halkasijalla oleva tulis vaimentajan sisään ja isommalla oleva tulis putken "päätytorveen" jolloin pystyy käyttämään alkuperäistä db-killerin lukitusreikää.
Anteeksi ku termistö on hukassa..
wink.gif

Pörssissä myytävänä -03 zeta. Takapyörältä ilmotuksen mukaan mitattu 158hp. Kuka uskoo? Kuulostaa aika hurjalta.
Oisko kellään tietoo pyörän taustoista? Jos lukemat pitää kutinsa, niin hattua nostan.
bowdown.gif

Back