• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z 750 omistajat hoi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Missäs sait 12 tkm:n huollon saturaisella? Kattelin vaan bw:n hinnastoa ja siellä seiso 2,5 kertaisia arviohintoja huollolle. Käsittääkseni se suurempi remontti (venttiilit...) tulee vasta 24 tkm kohdilla...
sport05.gif

Mitäs gummeja olette muuten vaihdelleet? Noi Pilotit ja Diablot on ainakin jossain kohdin vaihtolistalla vilahdelleet. Näillä keleillä urasyvyyttä saisi hippasen nykyistä enemmän olla...ettei vaan käy...
crazy.gif
vahinko.
Aika jännä juttu juu, pakko oli oikein kuiteista tarkistaa kun näin tuon BW:n hinnaston, mutta kyllä kuitissani tosiaan lukee 100e ja 12.000 huolto. Lisäksi tuossa lukee Raision Bikeworld. ...pitäisköhän käydä kysymässä mitä tuolle tekivät,sillä tuossa on vain yhden tunnintyöveloitus... tosin, silloin on riski että huomaavat veloittaneensa väärin...
nixweiss.gif

Renkaat hommasin vastaavat kuin alkuperäiset, eli mallia BT012 hintana 185e ja 255e.

Missäs sait 12 tkm:n huollon saturaisella? Kattelin vaan bw:n hinnastoa ja siellä seiso 2,5 kertaisia arviohintoja huollolle. Käsittääkseni se suurempi remontti (venttiilit...) tulee vasta 24 tkm kohdilla...
sport05.gif

Mitäs gummeja olette muuten vaihdelleet? Noi Pilotit ja Diablot on ainakin jossain kohdin vaihtolistalla vilahdelleet. Näillä keleillä urasyvyyttä saisi hippasen nykyistä enemmän olla...ettei vaan käy...
crazy.gif
vahinko.
Aika jännä juttu juu, pakko oli oikein kuiteista tarkistaa kun näin tuon BW:n hinnaston, mutta kyllä kuitissani tosiaan lukee 100e ja 12.000 huolto. Lisäksi tuossa lukee Raision Bikeworld. ...pitäisköhän käydä kysymässä mitä tuolle tekivät,sillä tuossa on vain yhden tunnintyöveloitus... tosin, silloin on riski että huomaavat veloittaneensa väärin...
nixweiss.gif

Renkaat hommasin vastaavat kuin alkuperäiset, eli mallia BT012 hintana 185e ja 255e.
No kelpo hinta huollosta. Ei voi muuta sanoa. Käväsin tänään hiukka noita huoltohintoja kyselemässä ja taidanpa päätyä JV-Motorsporttiin täälä Tsadissa (ellei sitten Raisio tarjoa edelleenkin palvelujaan sillä satasella). 3tuntia arvioivat nimittäin aikaa operaation vievän ja tuntiliksa 52 eeroa eli ainakin kakkosella joutuu kertomaan Raision hinnan. Eipä silti, Tuusmotorissa arvioivat hommaan kuluvan 4 tuntia a la 55 eeroa tunti. Ja noihin tietty ne osat päälle. Huh ku on halpaa...
bawling.gif

Samaisessa JVMP:ssa takanakin vaihto 190 € Metzelerin Sportecciin. Aikas sopu hinta...

Onko kenelläkään sinisen zetan omistajalla näitä maalihuolia?
Kun mulla ei oo.
hyvin on tankissa maalit pysyny.  ja pyörä on muutenkin toiminut loistavasti. kaverilla on musta zeta ja sille on tankkia vaihdettu jo muutamaan otteeseen takuuseen.
Pari naarmua lukuunottamatta ei ole huolia tuolla osastolla. Ei ainakaan ole samaan malliin hankautunut mattapintaiseksi polvien/reisien kohdalta kuten joissakin mustissa olen nähnyt.

tounge.gif
tuntuu olevan toi 100€ BW:n standardi....
tosin alkukesästä oli tuntitaksa noussut hieman yli euron samoin pientarvike lisä & Öljyn hinta... 6kilokilometrin huolto siis tasaraha....josta taas kerran  
veryangry.gif
tuntiveloitus  teki sen leijonan osan ........ mutta mutta mikään ei oo koskaan ilmaista....ja  ihan hyvää palvelua sieltä oon saanu.

veryangry.gif
?Mitä ihmeen maaliongelmia?  
biggrin.gif

pftroest.gif

Omat kokemukset Z-kawasta:

+Hinta
+Helppo ajettavuus
+Ajoasento
+Etumaskin toiminta->ei uskoisi ajavan nakupyörällä

-Löysä keula
-Moottorin tärinä motarinopeuksessa->käsien puutuminen
-Tehoton alakierroksilla,tämä häiritsi eniten
-Yleisyys, no kyllä sekin vähän merkitsee  
biggrin.gif

-Mustan maalipinnan mattaantuminen (tosin korjattavissa myllyttämällä)
-Vaihteiston toiminta (en tiedä oliko vaan oman pyörän ominaisuus)

Edellä mainituista syistä en ollut pyörään aivan tyytyväinen, vaikka hinta tosin oli kohdallaan. Ensi kesänä sitten jotain muuta.

Omat kokemukset Z-kawasta:

+Hinta
+Helppo ajettavuus
+Ajoasento
+Etumaskin toiminta->ei uskoisi ajavan nakupyörällä

-Löysä keula
-Moottorin tärinä motarinopeuksessa->käsien puutuminen
-Tehoton alakierroksilla,tämä häiritsi eniten
-Yleisyys, no kyllä sekin vähän merkitsee  
biggrin.gif

-Mustan maalipinnan mattaantuminen (tosin korjattavissa myllyttämällä)
-Vaihteiston toiminta (en tiedä oliko vaan oman pyörän ominaisuus)

Edellä mainituista syistä en ollut pyörään aivan tyytyväinen, vaikka hinta tosin oli kohdallaan. Ensi kesänä sitten jotain muuta.
Takin kääntäjä  
033102ass_1_prv.gif

biggrin.gif
Älkää nyt helwetissä kehuko  kohta ei oo mitää saumaa ajaa lenkkiä ilman että vastaan puhaltaa tusina Z 750  suharia  
smile_org.gif

*toisaalta kohta ei oo mahkuja ajaa ollenkaan,perkleen talvet*

Hyvin on peli kestänyt. Vaihteisto oli aluksi vähän kova ääninen. Kilometrien karttuessa on vaihteistokin alkanut toimimaan jouheammin.

Hyvinhän nuo vaihteet on toiminut. Mulla tosin kävi pari päivää sitten niin, että alamäessä kun mulla oli vapaa päällä, niin vaihde "tipahti" ykköselle.
crazy.gif
No ei siinä mitään, stop -merkille mä olinkin juuri pysähtymässä.

Tuntuu noihin japsipyöriinkin saadun sitä "Italialasta luonnetta"

Z 750 omistajia tuntuu jo harmittavan, kun joka toisella on samanlainen.
Arvatkaa miksi en ostanut Kawaa vaan S 620 FF. Tuossa on luonnetta eikä tule joka kadunkulmalla vastaan. Vikoja eli ominaisuuksia tulee varmaan riittämään ja huolto on hankalaa, koska paikkakunnalla ei ole huoltoa.

Onhan tossa ducatissa luonnetta, harkitsin itsekkin sitä kuvien perusteella, mutta sitten käväsin Bike Point:ssa tuota istumassa ja voin sanoa, että en pitänyt siitä yhtään. Liian paljon katetta myös
tounge.gif

Tuntuu noihin japsipyöriinkin saadun sitä "Italialasta luonnetta"

Z 750 omistajia tuntuu jo harmittavan, kun joka toisella on samanlainen.
Arvatkaa miksi en ostanut Kawaa vaan S 620 FF. Tuossa on luonnetta eikä tule joka kadunkulmalla vastaan. Vikoja eli ominaisuuksia tulee varmaan riittämään ja huolto on hankalaa, koska paikkakunnalla ei ole huoltoa.
Joo mahtaa blackbird omistajia harmittaa vielä enemmän, niitä kun myytiin zetoja enempi.

Aika hyvin keskittyy zetat tietyille paikkakunnille, kotokulmillani porissa taitaa pyöriä yksi zeta (omani lisäksi, mikä vierailee siellä ajoittain)

Onnex ei ittellä ressaa noi "näitä on kaikilla" ja "haluun thyynata sen persoonallikseks" kun mopo on mulla ihan muista syistä kuin bostailuun tai elämäntapaintiaani-meiningiksi.

Viestini oli lähinä se että itse olen tyytyväinen omaan valintaani ja tuo keskustelu Z:sta vahvisti tyytyväisyyttä. Nakupyörällä on varmaan nautinto vetää yli 200 km/h, eikä tarvitse valittaa katteen yläreunasta irtoavista pyörteistä.

Onneksi meille jokaiselle on jotakin ja näiden keskustelujen perusteella aika moni pyörä eroaa loppupelissä vakiosta.

Tarkoitus ei siis ollut ylistää Ducatia; eihän tuo minun halpisversio ole lähelläkään niitä todellisia, eikä haukkua Z:taa. Edelleenkin joskus tuntuu siltä että olisi ollut kiva edes kokeilla, mutta kun ei ollut mahdollisuutta. Järjellähän ei näissä hommissa ole mitään tekemistä.

Tän "kesän" oon Zetaa ajellu, tosin vaan n.3500km
sad_orig.gif
, Mut ei oo mitään haukuttavaa, paitsi kaasukäden puutuminen pitemmässä ajossa, orkkis stonga resonoi jonkun verran.
Kone ja laatikko toiminu alusta asti moitteettomasti.

Back