• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

YZF1000R Thunderace

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on -00 mallissa 1040 setti Wisecoja. Ihan sama motti se on kuin nuo vanhemmat. Kohta tulis Tbo setti myyntiin... Passaa suoraan Aceen kiinni. Kaikki muut osat paketissa paitsi öljynsuodattimen siirtosarja. Tulee kummasti kulkua lisää ahtamalla
wink.gif

Oisko kellään kokemusta ässän mittariston purkamisesta?
Lähinnä mittariston taustojen ja ledejen vaihto mielessä.
Onko hankalakin homma?

Mittariston taustavalon polttimet (muistaakseni) on ihan tavallisissa kumituteissa jotka saa pois paikaltaan avaamatta mittaristoa.

Mittariston joutuu kyllä melko varmasti irrottamaan kiinnityksistään.
[En tiedä varmaksi koska olen vaihtanut polttimoja vain Aceen jossa ei ole orggis katteita.]

Meinasitko virittää taustavalot ledeillä toimiviksi ?

Meinaan vaihtaa nuo mittarin taustat ja oletusarvoisesti ajattelin, että siellä on ledivalot, mutta jos näin ei ole niin en tiedä mitä teen, hmm.

Eli tälläiset ajattelin laittaa ja samalla tuli mieleen mittariston valojen värin vaihto. Tosin kai noitten kanssa kirkaskin valo toimii.
Vinkkejä otetaan vastaan...

Täältä saa melkein millä kannalla vaan ledejä. Itsekin suunnitellut jos vaihtaisi mittariston valaistuksen väriä, mutta vielä en ole saanu aikaiseksi katsoa millaiset polttimot pitäisi hommata.

eipä ole vaikea homma tuo taustojen vaihto.
itse tilasin tuolta www.newtacho.de valkoiset taustat,paypal maksu,tais mennä 4päivää ja taustat kotona.
ja mittariston kimppuun,"lasi" on kiinni ruuveilla mittariston takaa,itsellä oli jo mittaristo valmiiksi irti katteista,viisarit lähtee irti helpoiten vastakkaisilta puolilta nostamalla esim.2 lusikkaa toimii hyvin(sairaan tiukassa ainakin mulla),ja ne pienet ruuvit vielä ja sitten homma selvä.
polttimoiksi motonetin siniset ledimallit,polttimo on "iso" lasikanta,sama mikä on acen parkkipolttimo ja siis polttimot on kiinni sellasilla kumituteilla.
ulkonäkö sinisillä valoilla makee,kirkkailla ei minkään näkönen.

Miten monta polttimoa siellä mittaristossa on? Osaa sitten ostaa kerralla oikean määärän ledejä, kun Motonet on tässä ihan vieressä ja mopo 200km:n päässä.

Moro,

withstupid.gif

Onko Thunderacen perän nostaminen paha homma?
Entäs jos ajattelee vaihtaa Rykkösen takakatteen Tunturiässään?

Onnistuuko millään/onko kukaan tehnyt moista?

Jos tää onnistuu, niin pitäis enää tietää mistä vois löytää halvalla käytettyjä R1 muoveja...

Kiitos!

Perä nousee eri mittaisilla koiranluilla jotka voi tehdä vaikka itse.
Jos perää nostaa kannattaa vakavasti harkita ohjausiskaria - ainankin minkään agressiivisemman profiilin renkaiden kanssa.

On noihin R1 periä pantu mutta takahäkki voi muodostua haasteeksi - veikkaa ett muovit ei mene Acen putkikehikon päälle heittämällä ja takahäkki on hitsaamalla kiinni rungossa joten TIG liima voi tulla tarpeen.

Rytkösen muoveja saa hajottamolta tai tarvikkeena ja varmaan aika monella lasikuitumaakarilla on muotitkin.

Ok, kiitos tästä.

Epäilin itsekin ettei muovit heittämällä mene, pitää tutkailla tuota toista vaihtoehtoa. Voi mennä vaikeaksi, ja kalliiksi.

Harmi, sillä pyörä on muuten kaunis, perä on vaan vähän ysäriä mun mielestä.

Mut näillä mennään...

No jos kokee siviilirohkeuden täyttävän mielensä niin voihan sitä ostaa keularutatun rytkösen koko takahäkin muoveineen, valoineen ja akkukoteloineen ja sovittaa sen Aceen.

Sahausta, TIG hitsausta ja mahdollisten välipalojen valmistustahan se voi vaatia mutta ei se nyt mikään ylikäymätön ameriikkan teko ole - joskin muutosten palauttaminen vaatii siiten uuden kierroksen hitsailua jne.

Perus setti ja siitä sitten kotona selittämään syksyllä ajattelin josko nyt ei tämän talven jälkeen ehkä enää ensi kesänä tai jos vaikka pitäis nyt vain tuon jos joskus innostuu..tai kuitenkin reissut jo mielessä.. työnnellessäni hondaa tallin lämpimään olin jo varma päätöksestäni.Kuitenkin jo jouluna poltteli ja sitten hätäpäissäni kauppaan ja nyt on sitten tuollanen yamaha.näin jälkeenpäin rouva jo tyyntynyyt ja ei ole hondalla yksinäistä.

Ei kellään olisi Thunderacen takapenkkiä ylimääräisenä? Pieneen rakenteluprojektiin aihioksi.. Pitäisi saada kamera ja vähän muuta elektroniikkaa piiloon - suojaan ja tuon penkin kehikon päälle olisi hyvä kuidulla taiteilla kyttyrää.

t.Ville

Ei kellään olisi Thunderacen takapenkkiä ylimääräisenä? Pieneen rakenteluprojektiin aihioksi.. Pitäisi saada kamera ja vähän muuta elektroniikkaa piiloon - suojaan ja tuon penkin kehikon päälle olisi hyvä kuidulla taiteilla kyttyrää.

t.Ville
Kyytsis, jos meinaat jotain asennella takajakkaran tilalle niin miten olis PyramidPlastic:sin valmis koppa? Kun se ei ole "satulanpäällinen" kuten Ermax vaan toi tulee takasatulan paikalle ja sen sisään saisi helposti mahtumaan kaikenlaista roinaa ( jos hieman "avartaa" sisärakenteita). Itselle löytyi tuollainen valmiiksi maalattuna joten helpolla pääsi

withstupid.gif
...miten v*tussa niitä kuvia sai linkitettyä suoraan viestiin

itse tilasin tuolta www.newtacho.de valkoiset taustat,paypal maksu,tais mennä 4päivää ja taustat kotona.
Miten oikein onnistuit tekemään tuon mittarintaustojen tilauksen?

Itse suoritin tilauksen sivujen kautta ja viikon odottelun jälkeen pistin perään sähköpostia ja kyselin tilaukseni perille saapumisesta. Kaveri vastasi, että hän ei voi lähettää taustoja, koska ei ole saanut pankkisiirtoa tai paypal-suoritusta tuotteista.
eek.gif

Tähän sitten vastailin, ettei tietenkään ole saanut suoritusta, koska hän ei ole lähettänyt mitään informaatiota siitä, miten maksu suoritetaan.
No sen jälkeen taas viikon odottelun jälkeen tilasin tuotteet uudestaan kaverin sivujen kautta - eipä vieläkään mitään kontaktia myyjän suunnalta.
Taas sähköpostia perään odottelun jälkeen, tällä kertaa jo anelevaan sävyyn. Mutta ei mitään elonmerkkejä Newtachon suunnalta.
Ja mielestäni siellä nimenomaan sanotaan, että tilauksen jälkeen hän ottaa tilaajaan yhteyttä, jotta saadaan homma rullaamaan.
nixweiss.gif

Mä ainakin tein sen oston Ebay.de kautta, jossa ne noita myös myy/myi, nyt en löytänyt. Sen kautta ainakin sai nuo maksut hoidettua heti ja ei montaa päivää toimitus kestänyt.

Nyt ei löytynyt kuin <a href="http://cgi.ebay.de/Yamaha-yzf-1000r-Thunderace-TACHOSCHEIBE-tacho_W0QQitemZ400037835775QQcmdZViewItemQQptZMot
orrad_Kraftradteile?hash=item400037835775&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A4|65%3A12|39%3A1|240%3A1318" target="_blank">näitä</a>.

Back