• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

YZF1000R Thunderace

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ässässä käynnistysongelmia, missä vika? Saako liikaa ainetta? Lähti käyntiin vasta ku käänti kahvasta ja starttas.
Mulla tekee samaa, mutten ole vielä asiaan perehtynyt. Onhan tuo noinkin vielä ihan hyvin lähtenyt käyntiin..
wink.gif
Normaalia kaasarikoneille, samahan tuo kaasarikoneisissa autoissakin.
Mites sitten se ryyppy? Käynnistyy, käy pari sekkaa, ja sammuu. Sitten joutuu vähän antamaan kaasua käynnistäessä, vaikka ryyppy onkin päällä.
Ja sitten sen ryypyn kanssa joutuu kikkailemaan "lämpimisvaiheen" aikana.Ensin kierrokset nousee vähän liikaa, vähennetään ryyppyä vähän...sitten käy nätisti vähän aikaa. SItten kierrokset alkaa pikkuhiljaa laskea, ja koneen kierrokset laskee niin alas että pyörä sammuu, ellei taas säädä ryypyn asentoa vähäsen.

Onko tämäkin normaalia, vai pitäiskö ottaa meisselin kauniiseen käteen ja ruveta säätämään jotain?

Mites sitten se ryyppy?
Hyvin maistuu ajon jälkeen, kiitos kysymästä.
033102beer_1_prv.gif

Olen ainakin itse tottunut pistämään kylmän kaasari koneen aina hieman kaasulla käyntiin. Ryypyn olen pistänyt about puoleenväliin ja vähentänyt jos kierrokset nousee liian ylös.
No rikastin sitten, jos ryyppy-sana on liian vaikea homonyymi tulkittavaksi kyseisessä tarkoituksessa  
tounge.gif

Eli ongelma ei ole siinä, ettei kierrokset nousisi kun laittaa ryypyn päälle, vaan siinä, että ne nousee ja pysyy ylhäällä vähän aikaa, sitten laskevat ja pyörä sammuu, ellei anna kaasua. Kun sitten roplaa sitä kahvaa vähän, niin motti pysyy taas vähän aikaa käynnissä, ja taas lähtee kierrokset laskemaan. Eli ryypyllä ei pysy päällä, vaan sammuu pikkuhiljaa. Ja jos suoraan vaan avaa rikaistimen enemmän, niin pyörä sammuu siitäkin, eli vähän pitää nostaa kierroksia samalla kun avaa ryypyn. Tietääkseni se ei pitäisi toimia niin, joten jossain taitaa olla joku vika.

No niin nyt tuli uusi ongelma.
Kävin kurvailemassa mutkaradalla ja ne jalkatappien päissä olevat tuntosarvet, "hero blobs" tai mitkä lieneet alkoivat hipoa tantereeseen.

Onko kokeneemmilla Ässäkuskeilla havaintoa mikä on seuraava juttu joka ottaa tantereeseen jos lyhennän niitä tapukoita ??

Ride heightia on vaikea saada lisää koiranluihin puuttumatta kun takapumpun esijännitys on jo toiseksi tiukimmalla.

Koiranluita en taas uskalla mulkata, esim. JP_445 esimerkistä opppineena, kun minulla ei ole ohjausiskaria.

Onko kukaan muuten kokeillut tehdä niiden levystä värkättyjen koiranluiden paikalle vanttiruuvien kaltaista rakennetta, yhdenlaista kotikutoista ride height säätöä ?

Ne tapit saa ruuvattua irti jalkatapeista, niissä on kierre sen jälkeen ei mikään raapinu maata (onneksi). Vaihdoin tosin alumiinitapit missä on pää viistetty. En nyt ihan varma oo mut eikös siellä iskarin alapäässä ole toiset kiinnitysreiät millä sitä perää sais vähän korotettua.

Ei ole mulla kuin yhdet reiät. Pyörä on '96.

Mutta muistelisin että jossain vaiheessa pumppu muuttuu ainakin siltäosin että vaimennuksien säätö on jaettu suuremmalla napsumäärällä - skaalahan voi olla vaikka ihan samakin.

Edelleen en tiedä mutta onhan se mahdollista että "toisenmallisessa" pumpussa oiskin kahdet reiät. (?)

Pitää varmaan roikkua enemmän ja pähkäillä sitä ohjausiskarin ostamista. Sinällään en ohjauksen puolesta kaipaa perseen nostamista - crossitangosta jaksaa minunkin pulkannaruilla kammeta pyörää kallelleen oikein hyvin.

No mulla 01' ja ne toiset kiinnitysreiät olikin siinä alumiinikappaleen toisessa päässä mihin iskari tulee kiinni. Siis sitä alumiinikappaletta saa siirrettyä mihin iskari tulee kiinni, eikä iskaria.

Ja nyt meni etuiskareiden stefat...rupeaa pikkuhiljaa usko menemään tuohon yammuun...Wanhat suskanruoskat toimivat paremmin
mad.gif

Pyörä seissyt viikon päivät pihalla, pari päivää sitten kun tarkistin, niin kaikki oli kunnossa, tänään sitten katsoin että oli valunut tavaraa eturenkaan kohdalle. Tarkemmin kun katsoin, niin etuiskareista valui öljyt pihalle...
mad.gif
ja sitten se rikastinhässäkkä...

Ja nyt meni etuiskareiden stefat...rupeaa pikkuhiljaa usko menemään tuohon yammuun...
Älä luovuta
biggrin.gif
Nehän on kulutustavaraa..
pftroest.gif

No mulla taasen seiso viikon mopo tuossa taivasalla ja vettä tuli välillä ihan kivasti. Kun sitten höräytin sen tulille niin aivan kuin ois kolmella käyny siis röpötti vaan eikä oikein jengaa ottanu, mutta nyt toimii taas kuin unelma.
biggrin.gif
Johtopäätöseni oli että kosteutta menny johonkin, mihin ei ois pitäny mennä. Muilla mielipiteitä??

Ja nyt meni etuiskareiden stefat...rupeaa pikkuhiljaa usko menemään tuohon yammuun...
Älä luovuta  
biggrin.gif
Nehän on kulutustavaraa..  
pftroest.gif

No mulla taasen seiso viikon mopo tuossa taivasalla ja vettä tuli välillä ihan kivasti. Kun sitten höräytin sen tulille niin aivan kuin ois kolmella käyny siis röpötti vaan eikä oikein jengaa ottanu, mutta nyt toimii taas kuin unelma.  
biggrin.gif
Johtopäätöseni oli että kosteutta menny johonkin, mihin ei ois pitäny mennä. Muilla mielipiteitä??
Varmaan jotain sellasta, eli kosteutta hiipinyt vääriin mestoihin. Nyt kelitkin ovat olleet sellaset, että kondenssia syntyy paikkaan kun paikkaan.
Itse sain pamput vedettyä irti, ja toimitettu huoltoon. Sain semmoisen kuvan, että nuo liukuholkit mennöö äkkiä rikki jos ei ole homma täysin hanskassa. Uudet jarrupalat asennettua, ja uudet kateruuvit tilattua.
Pitäis myös mennä vetäämään sitä edellistä omistajaa/pyörän huoltajaa kuonoon...oli sitten etuakseli kiinni melkein 200 Nm väännöllä
confused_orig.gif
Puhumatta sitten noista kuusikoloruuveista millä etupamput ovat kiinni...

Minkäs merkkisiä ohjausiskareita Ässäkuskeilla on pyörissään ?

Tarjonta tuntuis olevan suht. rajoitettua - kaipa kiitos Rytkösen ;)

En näe erityistä aihetta murehtia keulan liukuholkeista, ne kannattaa vaihtaa joka tapauksessa kun sen avaa.
Ei ne nyt niin paljoa maksa.

Mites porukoilla on kestäny noi etustefat? Itse vaihdoin viimekesänä ja taas on alkanu kusee. Ei kai ne nyt vuodessa pitäs hajota ko ei edes oo mitkään tarvike osat?
nixweiss.gif

Mites porukoilla on kestäny noi etustefat? Itse vaihdoin viimekesänä ja taas on alkanu kusee. Ei kai ne nyt vuodessa pitäs hajota ko ei edes oo mitkään tarvike osat?
nixweiss.gif
Ilmeisesti huonosti. Itselläni meni kanssa stefat äsken, eikä suomesta löytynyt hyllystä, vaan piti belgiasta tilata. Meni pari viikkoa ennen kun stefat tuli perille, prkl...
mad.gif

nixweiss.gif
Ilmeisesti huonosti. Itselläni meni kanssa stefat äsken, eikä suomesta löytynyt hyllystä, vaan piti belgiasta tilata. Meni pari viikkoa ennen kun stefat tuli perille, prkl...
mad.gif
Kerran kesässä ne tuntuvat menevän varsinkin jos on tapana ajaa eturengas ylöskytkettyä.... Sehän on sellanen 40 setti plus öljyt... Toisaalta voipi ajatella että vaimennin öljyt on vaihdettu ajoissa... Mulla meni noita stefoja yhdet per kausi, kunnes löysin tieni enempi tuonne radan tuntumaan... Sen jälkeen niitä meni enään yhdet per kausi kun aihdoin öljyt ja puhdistin kaikki paikat kunnolla (rikki ne ei olleet).

Ja S@@T@N@!!! Ja nyt kun vihdoinkin sain pyörän kasaan ja ajoon, niin rupes samantien kiekkamittari peilaamaan 0 ja 7000 rpm välissä, eli exupissa jotai häikkää...menee just hermot tähän *piip* pyörään...
mad.gif

Ja S@@T@N@!!! Ja nyt kun vihdoinkin sain pyörän kasaan ja ajoon, niin rupes samantien kiekkamittari peilaamaan 0 ja 7000 rpm välissä, eli exupissa jotai häikkää...menee just hermot tähän *piip* pyörään...
mad.gif
Onko polttoaine mittarin anturin johto paikallaan?
Mites toi liittyy exupin toimintaan? No eni vei, mulla ko mopo kasattiin tossa keväällä niin kiekka mittari ilmotti vähän aikaa että exupissa ois jotain häikkää, mitään vikaa ei löytynyt ja n.10min käytön jälkeen kaikki oli taas kunnossa.. On se niin hieno peli että se korjaa itse vikansa, korjaispa nuo mun vuotavat stefatkin
tounge.gif

mulla kerran oikutteli samaa exuppi häiriöö rankkasade ajon jälkeen
crazy.gif
ja vähän puolitehoselta tuntui
mad.gif
mutta muutama kilometri kuivaa paanaa ja häiriö poistui
062802moto_prv.gif

Back