Varmaan tuo tavaran katoaminen reissussa korreloi jonkin verran sen asian kanssa,
että osa porukasta onnistuu melkein missä tahansa hommaamaan itsensä
melkein minkälaiseen kiipeliin tahansa.... ja kaupan päälle saa vielä turpaankin

.
Siis ihan vakavasti puhuen.
Ei ihmisellä tarvitse olla mitään yliluonnollisia kykyjä tai täysin kyseenalaistamatonta
katu-uskottavuutta..... eikä liion ylikorostunutta turvallisuushakuisuutta, tai
kulkea joka paikassa pakki löysänä seinänvierustoja pitkin kadun aurinkoisellakin puolella.
Mutta..... jos puuttuu ihan totaalisesti ympäristön ja sen viestien hvainnointi- ja hahmotuskyky.....
silloin seilataan kuin ilmapallo kaktuspuistossa.
Joku ymmärrys kun on, missä liikkuu, koska liikkuu ja miten missäkin voi tavaroitaan säilyttää,
homma on aika lailla fifty-sixty.... eli 80/20.... eli olennainen hallussa.
Aina ei toki voi voittaa, eikä välttyä mustapekan käteen jäämiseltä.
Ihan helvetin vähällä vaivalla ja huolella tuolla kuitenkin menee varsin turvallisesti.
Naiivi ajatus siitä, että kun mä voin... ja varsinkin se, että mulla ON OIKEUS....

.....
Ei vittu... nyt ei pysty tuota tuosta jatkamaan.
Totean vaan, että sitten saa nauttia ihan just siitä mitä tilaa

.
Eli ihan legendaarinen classikko: Mä voin ja mulla on oikeus.....
mennä Pohjanmaalla lauantai-iltana paikalliseen kuppilaan.....
kiivetä pöydälle, viheltää... ja todeta kuuluvalla äänellä:
Kaikki painijat on homoja... TOISTAN: KAIKKI PAINIJAT ON HOMOJA

.
Näin voi "käyttäytyä" reissussakin ja toki helvetin paljon diskreetimmin.... mutta yhtä vitun tyhmästi
asiaa välttämättä oikein edes tiedostamatta.... mutta kuitenkin aivan samalla tekniikalla erilaisia ikävyyksiä pyytäen

.
Toki tuolla maailmalla on aina mahdollisuus sattua väärään aikaan väärään paikkaan.... ja se on siinä.
Ja kyllä, on porukkaa ollut "Mäkkärissä" ihmettelemässä ikkunassa kuinka muutama isompi poika kaivaa kangilla
kuljetusauton ovet auki ja siirtää ilmeettömästi kalustoa omaan pakuunsa keskellä päivää jne.
Aina ei auta, vaikka tavara olisi kuudella pultilla kiinni kivitalossa ja kannat hepissä.
Sehän lähtee, jos on vaivan ja riskin arvoista.
Vaivan ja riskin nostaminen, tavalla tai toisella, edes kohtuullisissa määrin lienee niitä tehokkaimpia
keinoja pitää tavarat omassa hallinnassa..... joka puolella maailmaa.