En usko, että porrastus on kovin suuri loppupeleissä - ainakaan alaspäin vähän ajavilla. Enemmän ajavia (minua) tollanen vituttaa, mutta mielenkiintoista olisi myös tietää mitä silloin kun on 4 autoa ja useita prätkiä? Nehän on kaikki meillä melko pienessä käytössä kahden hengen taloudessa vaikka yhteensä kelataankin jotain 100tkm vuodessa.
Tästähän voisi kuvitella, että mun maksut laskisi? Yksi laite käytössä kevään ja muut käytöstäpoistolla "hyllyllä" kesällä seuraava vehje käyttöön jne.. Keksivät ehkä vielä jonkun aikamuuttujan tuohon, eli jos ajaa saman päivän aikana Ouluun ja takaisin, niin silloin vasta onkin kalliita ilometrejä.
Entäpä kun auto tai prätkä kulkee autojunalla Lappiin, tuleeko tuostakin lasku? Jos ei, silloin voisi ajella metsiä ja sähkölinja-alueita pitkin endurolla ilman laskutettavia kilometrejä jos homma perustuu vain merkittyyn tiestöön.
Tuossa olisi siis pakko olla jonkinlainen anturi, kulkeeko laite omin avuin vai onko se kuljetuksessa. Tällöin voisi asentaa toisen johtosarjan peliin, jolla ohitettaisiin nämä tunnistukset ja ajeltai "trailerilla" mutkapätkiä ees taas..
Jos tällainen tulee prätkiin, tulee myös katsastukset, koska eihän laitteiden koskemattomuutta ym. voida muuten valvoa.
Uskonpa, että "vikoja" ja "häiriötä" tulee olemaan laitteissa paljon, ainakin minun ajoneuvoissani.