JMH sanoi:
Matkapyöristä:
Mihis hintaan saa käytettyä bemarin XR:ää...?
En selaillut nettimotoa.
Nyt halvin +70tkm ajettu 12900e pyyntinen, 20ke saa "uudenkarhean kaikilla herkuilla": 3/2018 ostin itselle paria kuukautta vailla 2-vuotiaan, 3300km ajettuna, takuu voimassa, just huolettu priima peli. Kaikilla tehdashilppeillä ja -avustimilla kahvasuojia ja led-päivävaloa myöden (paitsi hälyä ei oo), lisäksi 3xorkkislaukut, sisälaukut, Navi 5, HP:n kahvat ja penkki, tumma pleksi yms. Maksoi alle 20ke.
Nyt on mittarissa vajaa 38tkm ja parhaimmillaan/pahimmillaan on tullut 2100km 24 tuntiin.
Plussaa:
* kulkee tarpeeksi niin ei jää jalkoihin. Semmotti kivan pyrkivä luonne kun tuuppaisee pientä silmään.
* ihan kiva ajaa
* kivoja hilppeitä kuten esa-alusta, sifteri, ajotilat, vakkari yms.
* kaks päällä ei mitään ongelmaa ja eukkokaan ei valittanut
* ihan kelvollinen ajaa hiekkatiellä, ei toki mikään metsälaite varsinkaan sport-tourinki-kumit alla.
* ei ruma
Miinusta (?)
* stongan värinää monet moittivat, ei ole haitannut minua ja mulla ei ole muutettu kahvapainoja tai stongankumeja mitenkään.
* tankki / toimintasäde sais olla piirun isompi
* paskat ajovalot, siis oikeesti paskat. Niin kuin melkein kaikissa mopoissa. Laiton jälkiasennus-xenon lähivalossa ja lisäpitkät niin pärjää. Vakiovaloilla pelotti ja vitutti ajaa pimeällä maantiellä.
* omalle 181cm pituudelle ok, lyhyemmille voi olla madallettu parempi. Mulla ei ongelmaa.
* pleksejä on jengi vaihdellut, MRA lippamallilla kuulemma tosi hyvä, itselle kelvannut ihan vakiona.
* orkkislaukut kauniit mutta ei kovin isot tai käytännölliset.
* ei kaunis
* vakiovälityksellä kutosvaihde sais olla pidempi. Pidin silti orkkisvälitykset, noita on porukka vaihdellut.
Ei mitään hajua miten pysyy nipussa, ketjut ja rattaat meni 32550km kohdalla vaihtoon ja mulla ei rasvaria. Menty normi huolloilla (10tkm välein) + vaihdan itse öljyt+suodattimen kerran kesken huoltoväliä ku ei ne mitään maksa. Ei isompia ongelmia. Jakoketju näissä rallattelee startissa, itsellä ei vielä pahasti niin en ole vaihtanut sitä ketjunkiristäjän "tulppaa" hopeiseen versioon, odottaa hyllyssä. Kai sen huomaa sitten kun tämä hajoaa, uskon että varmasti hajoaa jossain vaiheessa. En ole keksinyt mihin vaihtaisi. Kai tätä pidetään leluna oikeiden matkabemaristien keskuudessa joten ei jatkoon...