• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

YLE 24 Alueelliset uutiset.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samu69
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minä en kyllä ymmärrä tota vatvomista ollenkaan, toi holhoojavaltio meininki on muutenkin jo aivan perseestä. Moottoripyörät on vaan nyt kunnon silmätikkuna tän kuolemat pois tavoitteen takia, vaikka autoilijoita taitaa kuolla suhteessa ihan sama määrä, ellei enemmän. Kielletään moottoripyörät, jos nopeusrajoitukset on mittarina niin 99.8% autoistakin on ylitehoisia, aletaan kaikki ajaa T-fordeilla niin ei autoilijat loukkaannu, eiku nekin voi ajaa jalankulkijan yli, kielletään autotkin, entä aseet? Samalla veneet ja osa on kuollu pyöräillessäkin, kielletään nekin, lopuksi kaikki voi istua kotona sängyn päällä lyijykopissa ettei vaan mikään tule koskaan loukkaamaan. Kyllä politikot on sit iloisia kun kukaan ei kuole, vaikka lopuksi kaikki tekee itsemurhan tekemisen puutteen takia.

Osalla kuskeista on asennevika, sitä ei käy kieltäminen, mutta moottoripyörien rajoittaminen/kieltäminen varmasti auttaa, kun ne vaan keksii toisia tapoja tappaa itsensä. Bodomlenkin varrelle kun menee istumaan hetkeksi ei tartte kauaa odottaa ennenku tulee joku RS6 vaarallisemmin mutkista kuin mikään moottoripyörä. Vaaralliset kuskit tulee aina olemaan ongelma ja sille ei yksinkertaisesti voi mitään, ellei joka toinen ihminen ryhdy poliisiksi ja seuraa sitä toista. Itse toivon että ne jotka ajaa päättömästi tekis sen paikassa jossa ne ei loukkaa ketään muuta. Sen takia kun rangaistuksakin jaetaan liikenteessä ois mun mielestä parempi suhteuttaa ne tilanteen mukaan eikä mitä itse asiassa teki.

ajakaa turvallisesti ja nauttikaa siitä moottoripyöräilystä.

Vaan entäs nämä mopot, joissa on neljä - viisi hevosvoimaa ja voimansiirrolla rajoitettu huiput? Kun aikoinaan pärjättiin sillä puolellatoista.

kalannaama puhuu paljon ja asiaa.
tounge.gif

Lautakunnan hepulla on varmasti omat syynsä kommentteihin olivatpa ne kuinka järkeviä/alyttömiä tahansa, mutta muutamalle kommentoijalle vain huomautuksena: se, että en ole omistanut taikka olen omistanut/ajanut ja olen kokenut "ylitehoiset" pyörät turhiksi ja tarpeettomiksi on kohtalaisen järjetön peruste lähteä puolustamaan jotain kieltoa. Se että meikäläisen mielestä punaiset autot ovat rumia ja sotivat omaa esteettistä silmääni vastaan ei tarkoita sitä ne pitäisi kieltää (tarviiko viitata erääseen punaiseen italialaiseen autoon joka menneellä viikolla pääsi oikein lehteen aerodynaamsen uudelleen muotoilun takia). Tässä pohjoisen ihanassa paratiisivaltiossa kun nyt vaan ollaan totuttu kieltämään kaikki mahdollinen kaikilta. Perkule että se suoraan sanoen v&%¤&%aa!
mad.gif
Kannattaisi varmaankin siirtää keskustelu kokonaan siihen mitä liikkuu kahvan ja kypärön välissä eikä jupista siitä pitäisikö kuulakärkikynät kieltää kun joku voi puhkaista niillä silmän.

pikkupointtina näissä ylitehoisissa pyörissä se että ei >100kW tehoja saa ulosmitattua nopeusrajoitusten puitteissa. tehoalue ykkösvaihteellakin on tyypillisesti nopeusrajoitusten yläpuolella.

oma valinta osui rykköseen sen takia kun oletin sen sopivan käyttötarkoitukseeni. päivittäiseen työssäkulkemiseen matkojen taa + oletettavasti toimiva alusta + riittävät jarrut "tilanteita" varten. boonuksena nyt sitten tuli konetehoakin jota en ole käyttänyt maantiellä - sitä varten on keksitty ratapäivät.

nimimerkki eilen EAK 2:lla

No puhtaisiin huipputehoihin vetoaminen on aikas ahdasmielistä. Mun äiti valitti mulle miks ostin älyttömät stereot joskus "kuunteletko sittä kokoajan täysillä niitä". Vai voisko olla että paremmilla stereoilla pienemmät äänevoimakkuudet kuulostaa paremmalta?

Olen nyt ajanu paljon mun K2lla ja aniharvoin käytän niitä yli sataa kilowattia, mutta en pystyis mitenkään vaihtamaan kuusataseen kun alavääntö ja pyörän vastaus kaasuun on niin parempi. Vaikka sillä pääsis "ihan yhtä hyvin". Kukin tyylillään, pyörä on fiilisasia, ja en ymmärrä miks mun pitäis vähentää mun ajofiilistä (omasta mielestä) vain koska joku politikko/poliisi, joka ei muutenkaan ymmärrä koko harrastusta sanoo niin.

Ja vielä tarkennuksi, ennenku joku sanoo mulle asiasta, olen itsekkin sitä mieltä että radalla se kaahailu kannattaa suorittaa.

Varmaat tas mut tyrmätään 100-0lla koska en kirjoita kovinkaan selkeästi mut eipä ekakerta...
minusta tuo oli ihan hyvä clippi  
thumbs-up.gif
tehokkaista pyöristä kerta suomessa rajoitukset on mitä on ni mitä niillä tehoilla tekee tieliikenteessä tai jollain 300km nopeudella  
nixweiss.gif

ajelee tiellä fiksusti ja jos kaahaa haluaa ni kaahaa radalla ja jos radalle halajaa ni sinnehän kannattaa ostaa sit 2s kamppeex vaik joku 750 - 1000 r pyörä mitä ei ees laita kilpiin ..huomatavasti halvempaa hankkia .. eikö  
lookaround_orig.gif

itse en ole tyhmä mutta en mikään fiksukaan silti ajattelen asiasta että motoristi punnitaan siinä miten käyttäytyy ja missä tiellä rauhallisesti muut huomioiden ja radalla antaen muille kyytiä se on fiksu motoristi eikä toisin päin että radalla köröttelee ja kokeilee sit liikenteenseassa kui kulkee välittämättä siitä aiheutuuko kokeilusta kenties jonkun kanssa tielläliikkujan kuoleman kenties tai oma

Tavalliselle ihmisellekin kilokyykky on erittäin sopiva. Esim. minulle.
Vaikka 10R on tehokas, niin se on samalla huippuhelppo ajettava, turvallinen. Ominaisuudet ovat niiiiiin hyvät: käyttäytyminen on sivistynyttä ja helposti aistittavaa, on luistokytkin, loistavat jarrut, onnistunut ergonomia, näppärät kaarreominaisuudet jne.

Ja pyörässä ominaisuudet loppuvat paljon paljon myöhemmin kuin kuskissa.

Eli näitä nykykyykkyjä on kenenkään turha syytellä. Kuskeja voi syytellä. Eli väärää puuta ei pidä haukkua.
mad.gif
. EIKÄ AINAKAAN MUN PARASTA YSTÄVÄÄ .
033102ass_1_prv.gif
.

kuskeja paha syytellä, kun ne on kuolleet.

Paras ystäväsi on semmoinen, että kun sille käännät pariksi sekunniksi selkäsi, niin se tappaa sut
crazy.gif

Hoh, täällä kiistellään, että mitä järkeä 100kW pyörällä...miettikääs nyt pikkusen tarkemmin: Mitä järkeä koko koko moottoripyöräilyssä, kuutioista riippumatta?
Lievällä mieleikuvituksen käytöllä keksii muutamia. Pysäköity moottoripyörä vie vähemmän tilaa kuin auto. Tehokkaasti rakennetuilla alueilla autojen pysäköinti on melkoinen kaavoituksellinen ongelma.

Liikenteessä moottoripyörällä on mahdollista antaa esim. pientareella kulkeville jalankulkijoille/ polkupyöräilijöille turvallisesti tilaa oman ajokaistan puitteissa jopa melko kapealla tiellä.

Oikean tilannenopeuden pitäminen on helppoa, kun jopa moottorijarrutus on melko tehokas tapa vähentää nopeutta tarvittaessa. Nykykotilot puolestaan tuntuvat jatkavan samaa nopeutta loputtomasti isolla vaihteella kaasun noston jälkeenkin. Toisaalta menetetyn liike-energian takaisin saaminen ei ole mopottimella mikään suuri ongelma, voisi jopa väittää sen olevan jossakin määrin hauskaakin...

Eli mielestäni moottoripyörällä on helpompi liikkua siten, että muutkin tiellä olijat tulevat huomioiduiksi. Kotilo puolestaan on jyrä.

Se että esim veneilyssä menee joka vuosi yli 100 ihmistä ja veneilyä ei pidetä mitenkään epähyväksyttävänä harrastuksena on minusta ihmeellistä.

En siis halua sanoa että veneilyäkin pitäisi alkaa "vainoamaan" vaan sitä, että yleisen mielipiteen syntyyn ei ainakaan vaikuta ongelman laajuus tai vakavuus mitenkään!

Mistä ihmeestä tollanen tieto on muka peräisin. Että muka veneilyssä kuolee yli 100 ihmistä vuosittain. No hoho-hoo ja hah päälle. Ei pidä paikkaansa.

Ettet vaan puhu yleisesti hukkuneista? Silloin luku alkaa olla lähellä totuutta. Mutta älä silti rupea vääriä tietoja sentään antamaan.
 Hukkuneistakin suurin osa kuolee kännissä uintireissulla tai putoaa jäihin. Esimerkiksi tänä vuonna toukokuun loppuun mennessä on hukkunut 26 ihmistä, joista vaan seitsemän veneen kanssa - eli 19 hukkunut jotenkin muuten, jäihin, laiturilta jne. Mikä positiivisinta, niin hukkuneiden määrä on sitäpaitsi 25 vähemmän ku viime vuonna tähän aikaan...
 Ja onko jollain savolaismallisella soutuveneellä kännissä kalareissulla hukkunut mökkiläinen varsinaisesti veneilijä, siitäkin voidaan olla varmaan monta eri mieltä.
 Joo, ei ny liity prätkiin just mitenkään, mutta pitää kai täälläkin eri asioista esittää sentään totuudenmukaisia tietoja...
cool.gif

"Ja onko jollain savolaismallisella soutuveneellä kännissä kalareissulla hukkunut mökkiläinen varsinaisesti veneilijä, siitäkin voidaan olla varmaan monta eri mieltä."

onhan ensimmäistä koeajoaan vetävä kypärätön mp testaajakin motoristi, joten eiköhän tuokin ole veneilijä.

Back