• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yläputket ja jalkatapit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _ja_
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkälaisia virityksiä olette tehneet, että jalkatapit ja yläputket on saatu sovellettua samaan pyörään? (ss 750)?

Ja mikä on muuten ton ducatin keltaisen värin värikodi?

Ducatin kuvastossa on oma jalkatappisarja noille yläputkille. Mutta vastaavan virityksen voi tehdä itsekin ja säästää Euroja. Eli tappien (ja putkien) kiinnityspisteestä n.10cm "jatkopalat" ja tapit niihin kiinni (vaatii luonnollisesti pidemmät pultit)! Muistaakseni jossakin aikaisemmassa viestiketjussa oli oikein kuvatkin tälläisestä virityksestä.

Moni on koneistanut itse jalkatappisarjan 750S:sään. Hyvin on toiminut...
Mitenkäs tuo koneistaminen tapahtuu, menenkö kuvan ja alkuperäisten tappien kanssa koneistamoon ja sanon että tälläiset
tounge.gif

Vai tarvitaanko pyörä mukaan?

Ei kenelläkään satu olemaan mittoja/kuvaa ko. tapeista niin olisi varmasti helpompaa selittää siellä kun pyörän saaminen sinne on aika mahdotonta. Haulla ei löytynyt oikeen löytynyt.

Moni on koneistanut itse jalkatappisarjan 750S:sään. Hyvin on toiminut...
Mitenkäs tuo koneistaminen tapahtuu, menenkö kuvan ja alkuperäisten tappien kanssa koneistamoon ja sanon että tälläiset  
tounge.gif

Vai tarvitaanko pyörä mukaan?

Ei kenelläkään satu olemaan mittoja/kuvaa ko. tapeista niin olisi varmasti helpompaa selittää siellä kun pyörän saaminen sinne on aika mahdotonta. Haulla ei löytynyt oikeen löytynyt.
Aika harvalla on koneistamoon sopivaa 2D-kuvaa valmiina koko jalkatappisarjasta... Mutta silti olen ulos tulevia virityksiä nähnyt noissa SuperSporteissa joissa on yläputket.

Mitenkähän noiden putkien lämpiäminen vaikuttaa matkustajan mukavuuteen?
Vaikka itsellä on hiilikuituset ylävaimentimet, niin silti ne tuppaa välillä käymään lämpösinä
tounge.gif

Entäpä toi rungon kestävyys, käsittääksenihän rungossa oleviin kiinnityskohtiin kohdistuu aikaisempaa kovempi vääntö, koska tapit on huomattavasti paljon ulompana, kuin aiemmin?
Onko murtumisvaaraa?

Back