• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

YCC 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeroT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos videota tulee jonnekin jakoon, niin laita linkkiä. Vaikka startti on kauheaa katsottavaa, niin toivottavasti se kuitekin opettaa jotain.
Pyydän Mikkoa tekemään tuosta koosteen (etu- ja takakameroiden synkronointi + selostus). Jotta saadaan Mikolle pientä tekopalkkaa, niin poltetaan levyille ja saa sitten ostaa johonkin omakustannehintaan tyyliin 10 euroa/DVD. Voi ostaa sitten meidän tapahtumien yhteydessä tai allekirjoittaneelta kun jossain tapahtumassa olen.

Noita on mukava katsella talven pimeinä hetkinä.

Jukka
Kuullostaa todella hyvältä! Niin ja onneksi olkoon synttäreistä.

Kaudelle asetettu ykköstavoite eli kisaneitsyys menetetty.

Ja todennäköisesti pääsin ennätysten kirjaan kahdella lipalla yksissä aika-ajoissa? Ekat Las Palmasissa josta pääsi jatkamaan ja toiset nopeassa oikeassa jossa pyörä ja kuski teki kuperkeikkaa. Kippausten välissä olevalla ehjällä kierroksella aika-ajojen 5. sijaan oikeuttava aika.

Kisassa sitten odotetusti täysin hanurista oleva lähtö ja todella varman päälle körököröä ja 13. sija.

Eka muttei varmasti vika kisa.

Lähdöt pitää saada kuntoon ja ohituksiin rohkeutta. Jukan perässä ajaessa sai noihin ohituksiin liittyen hyvää oppia.

Kaiken kaikkiaan jäi positiivinen fiilis, kaikesta huolimatta.

Erityiskiitokset Salmen Jyrkille mekaanikkoavun hommaamisesta, Vehniäisen Karille mopon kasaan parsimesta ja Kaisanlahden Petelle noihin talkoisiin osallistumisesta.

Alla linkki tiimisivun blogiin jossa muutama sana enemmän ja pari kuvaa.

http://team40plus.com/category/blogi-mri/
"Sunnuntaiaamun warmupissa peli tuntui muutoin toimivan paitsi, että 8-9 krmp jälkeen veto loppui ja kone rupesi pätkimään."

R1? Jos, niin mikä on vuosimalli ja mikä on sifteri? Mulla oli täsmälleen sama vika ja revittiin shifteri irti ja laitettiin uudelleen paikalleen ja vika hävisi. Itselläni Translogikin laite ja R1 vm. 2008. Maahantuoja oli sitä mieltä, että olisi sähköpuolen vika. Vikaa ei löydetty koskaan ja minua alettiin pitämään jo vähäjärkisenä.

Jukka

Kuullostaa todella hyvältä! Niin ja onneksi olkoon synttäreistä.
Kiitän. Paula lärppä Linden oli vuotanut tiedon (oli jostain saanut tietää kun pyöri samassa kämpässä vajaat seitsemän vuotta) Vahalinnalle joka osaa vaieta kuin iltapäivälehden toimittaja. Tieto siis vuoti jotenkin aina niin ystävälliselle Paavo-sedälle (joka täyttänee lähiaikona 70 vuotta).

No, ei sitä joka päivä täytä 22 vuotta, joten pitihän sitä juhlia näytösluontoisella voitolla, josta toivoakseni Vauhdin Maailma tekee parin sivun jutun otsikolla superlupaus löytynyt.

Jukka

sanoi:
R1? Jos, niin mikä on vuosimalli ja mikä on sifteri? Mulla oli täsmälleen sama vika ja revittiin shifteri irti ja laitettiin uudelleen paikalleen ja vika hävisi. Itselläni Translogikin laite ja R1 vm. 2008. Maahantuoja oli sitä mieltä, että olisi sähköpuolen vika. Vikaa ei löydetty koskaan ja minua alettiin pitämään jo vähäjärkisenä.

R1 -08. Shifterin merkki jäi tutkimatta. Toivottavasti Motoville löytää vian keskiviikkona jonne oli aika jo etukäteen varattuna muista syistä. (Tuo kun ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä ennen kuin vähän on lämmennyt. Saattaa tosin olla kittisähköllisten ominaisuus.)

R1 -08. Shifterin merkki jäi tutkimatta. Toivottavasti Motoville löytää vian keskiviikkona jonne oli aika jo etukäteen varattuna muista syistä. (Tuo kun ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä ennen kuin vähän on lämmennyt. Saattaa tosin olla kittisähköllisten ominaisuus.)
Sama peli, tosin itselläni orkkissähköt. Kerrohan sitten mitä Ville löysi vai oliko löytämättä. Viat näet kuulostavat aika samoilta. Mullakin ajoittain pientä ongelmaa ollut tyhjäkäynnin kanssa, pitää hieman rundia pitää päällä ennen kuin alkaa käymään itsekseen.

Omassa mopossa vika ilmeni juuri tuolla 8.000-9.000 kierroksen välillä ja kun rumpattiin ensin toinen sifteri kiinni (sen kanssa ei käynyt kuin kolmella pytyllä) ja sitten pois ja vanha tilalle, homma lähti rokkaamaan. Mystinen vika, toivottavasti ei krooninen.

Juna toimii onneksi hyvin, terveisiä Lapista. Juna tosin otti varaslähdön, mutta onneksi valppana olin varautunut siihenkin ja kyttäsin laiturilla 15 min etuajassa. Olisi voinut lämpökerroin olla kohdillaan kun olisin saanut ajella Rolloon autolla.

Loppuun mainostettakoot, että Pirellin uutuus (200/55-17) toimii kuviollisena ihan hyvin. Lauantain +34c -kelissä SC2 vähän lipsutteli, mutta sunnuntaina pito oli jo ihan hyvä (+30c). Kemoran keikan jälkeen on hyviä treenirenkaita taas kaupan.

Jukka

Lunastan mielelläni tuon DVD:n jos sellainen markkinoille tulee. Taisin patsastella jonkun aikaa kuvissa.

Oma kisa meni perinteisen kaavan mukaan. Surkea lähtö (hohailin visiiri auki punavalon syttyessä) ja liian pehmeästi ekat mutkat. Sen jälkeen ajo lähti kuitenkin kulkemaan kohtuullisesti. Muutamat hyvät ohitukset. Jukan perässä peesailin muutaman kierroksen ja oli tarkoitus ohittaa pääsuoran jarruissa, mutta sitten nopean oikean avauksessa tulin kuin vahingossa rinnalle ja samalla vauhdilla ohikin. Sorri olikin sen verran kaukana etten lähtenyt edes yrittämään kiinni. Köröttelin vaan maaliin välillä taakse vilkuillen ja varmistellen.

Talven kuntotreenit ovat tehneet tehtävänsä ja olisi jaksanut ajella vielä lisäkierroksiakin. Kemorassa onkin sitten kotikisa ja tavoitellaan parempia sijoituksia.

Kiitokset kaikille järjestelyissä mukana olleille sekä kisakavereille mukavasta viikonlopusta.

Upea tunnelma aina tuolla isoissa kisoissa, eihän siitä mihinkään pääse. Tällä kertaa tuli itse oltua pujottelukeppinä, eturengas syystä tai toisesta pääsi tyhjenemään niin että ajaminen oli kokemuksena samanlaista kiemurtelua kuin käärmeen saaminen pulloon. Ensi kerralla toivottavasti pelit kunnossa ja mahdollisuus kunnon vääntöön! Kiitokset kanssakisaajille.

Mukavaahan tuolla taas oli. Lauantain kisa meni sen verran hyvin (sijoitus viides, kuudenneksi tulleeseen eroa huikeat 0.041 sekuntia) että pääsin vielä sunnuntain A-lähtöönkin kokeileen. Siinä lopputulos suht onnistuneesta startista huolimatta oli sama kuin lähtöruutukin, eli viimeinen. Kuitenkin mukavaa vääntöä oli parinkin pyörän kans koko kisan, ettei ihan terveisiä tarttenu vaan ajella.

Palataan asiaan Kemoralla.

Veli

Moi!

Kiitos varikkoapureille, kanssakisaajille ja ennen kaikkea järjestäjille, lippumiehille ja kaikille muille avustajille jotka tekevät näistä tapahtumista mahdollisia. Isot kiitokset Jukalle ja kumppaneille, jotka ovat aikoinaan "kannustuksesta" huolimatta laittaneet jokkiksen pystyyn ja näin mahdollistaneet kisaamisen aloittamisen.

Viikonloppu meni omalta osalta niin hienosti kuin se vain saattoi mennä. Torstai-iltana leiri pystyyn ja perjantai muiden treenaamista katsellessa. Lauantaiaamuna sitten olikin kaikki valmista aika-ajoon ja eikun ajamaan. Porukkaa oli radalla paljon, mutta siitä huolimatta sain pari hyvää kierrosta aikaan ja varikolle kuulemaan väliaikoja. Vuorela näyttikin varikolla sijoitukseksi kakkosta ja aika 1:24,8. Olin sijoituksesta ja ajasta erittäin positiivisesti yllättynyt, koska tällä kaudella ei ollut vielä Alastarossa alle 1:26 mennyt. Totesin että kyllä tuolla ajalla pitäisi olla A-lähdössä ja lähdin ottamaan ponderia pois. Ponderia poisotettaessa tuli mieleen että mahdoinkohan ajaa 5 kierrosta kun ei tullut edes perjantaina ajettua, ja eikun ratavarikolle uudestaan ja kysymään Mikalta kierrosmäärää. 7 aikaa löytyi, joten ponderi pois ja varikolle.

Sunnuntai olikin sitten jäitä poltellessa kun kisa vasta klo 15.40. Lämpöä oli varsin mukavasti ja kovasti toivoin että sunnuntaina olisi ollut vielä lämpöisempi ilma kun minua ei niin kovasti lämpö haittaa edes ajaessa, ja jutuista päätellen moni muu ei ollut ihan niin innoissaan kuumuudesta. Kisaan kakkosruudusta, eikä ollut kyllä täälläkään mikään hyvä startti. Ainakaan se ensimmäinen kytkimen kiinniotto, mutta toisella yrityksellä ja kohtuu nopeasti kuitenkin pääsin liikenteeseen. Siposen Jari otti ihan varmasti varaslähdön
biggrin.gif
kun tuli todella hyvin ja kovaa takaa rinnalle ja puoliksi ohi ekaan mutkaan mentäessä. Katsoin kuitenkin että ulkoa on tila kiertää vaikka mutkaan mennänkin, ja eikun rinnalle ja välisuoralle tullessa pääsinkin ohi ja siitä sitten hämmästelemään tyhjää rataa edessä. Jännä fiilis kun edessä on tyhjä baana, mutta samalla tietää että takana on porukkaa ruuhkaksi asti ja jokainen vaan haluaa kantaan ja ohi. Eipä siinä voinut muuta kuin yrittää ajaa omaa ajoa niin hyvin kuin mahdollista ja koittaa pitää vauhtia yllä.

Sen tiesin etukäteen että jos Laurilla ei ole tekniikkaongelmia tai ei jää pitkäksi aikaa jumiin ohitettavien kanssa, niin vauhti ei vielä riitä vastaamaan. Jossain kohtaa sitten kuulinkin äänestä että kontissa on joku kiinni, mutta jatkoin vaan omaa ajoa ilman peittelyjä, ja seuraavalla kierroksella pääsuoran auetessa Lauri sitten kuittasikin tyylipuhtaasti ohitse. Vauhtiin yritin vastata sen minkä pystyin ilman suuria riskinottoja, mutta haastamiseen asti se ei vielä riittänyt. Puoli kierrosta ennen maalia nopean oikean jälkeen, kurkkasin ensimmäisen kerran taakseni, enkä nähnyt ketään edellisellä suoralla. Epäuskoisena jatkoin Palmasiin täysillä ja ulostulossa uusi kurkkaus taakse, ei ketään. Sitten näin että nopean oikean ulostulossa oli Jari tulossa, ja löysäsin loppukierroksen ajaksi vauhdit pois ja ajelin nautiskellen maalisuoralle ja ruutulipun ohitse aika-ajon mukaisesti sijalla kaksi! Lippumiehille kiitos-vilkutukset,  ponderi pois ja Laurille onnittelut, ja sitten palkintojenjakoon.

Jumankekka että tuntui kivalta, tulos oli paras mahdollinen johon omalla ajolla oli mahdollisuudet, joten olen erittäin tyytyväinen koko viikonloppuun vieläpä kun ukko ja kalustokin ovat ehjänä. Ja onhan mullakin killvellinen pyörä jossa ainoat suoranaiset viriosat ovat pienempi eturatas ja isompi takaratas, ja kyllä edelleen se on ukko itse joka kyytiä rajoittaa. Jannen kanssa kyllä vähän sovittiin että yritetään yhdessä siellä palkintopallilla olla maistelemassa kuohujuomaa...

Korkkaa seuraavassa kisassa Kemorassa sitten
wink.gif
, pidän peukkuja!

Kaikille hyviä ajoja ja nähdään taas!

Terveisin,

Toni #94

Jannen kanssa kyllä vähän sovittiin että yritetään yhdessä siellä palkintopallilla olla maistelemassa kuohujuomaa...

Korkkaa seuraavassa kisassa Kemorassa sitten
wink.gif
, pidän peukkuja!
Joo eipä päässyt maistelemaan kuohujuomaa kuin varikolla sinun pullosta, mutta hyvältä se maistui siitäkin. Oli todellakin ansaittu hopea! Kemorassa taas ihan uusi kisa eikä mitään tietoa omasta tasosta siellä. Mahdollisimman korkealle tietysti tähdätään. Seuraavassa kisassa, kun ollaan samaan aikaan viivalla, niin yritän päästä sun perään, että saadaan kunnon kisailua aikaiseksi.

Sama peli, tosin itselläni orkkissähköt. Kerrohan sitten mitä Ville löysi vai oliko löytämättä. Viat näet kuulostavat aika samoilta. Mullakin ajoittain pientä ongelmaa ollut tyhjäkäynnin kanssa, pitää hieman rundia pitää päällä ennen kuin alkaa käymään itsekseen.
2006 vakio R6R:n tyhjäkäyntiongelmat poistuivat uuden akun avulla. Välillä starttasi normaalisti ja joskus joutui kaasulla pitämään kierroksia ettei sammu. Muita käyntiongelmia ei tosin ollut kuten teillä.

On se vaan pöljää hommaa katsella vierestä kun muut ajaa. Blogiin silti ängin kisaraporttia.

A lähtö jäi valitettavasti näkemättä, kun kävin luovuttamassa oman gixxerin uuteen kotiin. Ehkä kohta nähdään uusi kuljettaja samalla pyörällä viivalla
smile_org.gif
. Seuraava kilpuri olis hakusessa, jos vielä joku hakis tuon katumoponkin pois. Kovasti vähiin on jäänyt kadulla ajot tänä kesänä.

Botnian kaadosta oli tullut pidempi setti kasakuviin. Kivasti näyttää kanttarit pyöräyttävän mopoa... Kuski hoiti pyörimisen ihan itsekin.

Lukaisin tuossa Mikan blogikirjoituksen Alastaron kisasta ja pakko nostaa aihe täälläkin esille, eli missä ne B-kuskit oikein ovat? Ei sitä omaa kierrosaikaa kannata verrata nuihin tuloslistoissa oleviin. Oma ennätykseni Alastarolla ennen kisaviikonloppua oli viime kaudella ajettu 1.34. Ja tänä vuonna en ehtinyt ajamaan päivääkään tuolla ennen kisoja. Nyt viikonloppuna sitten ajoin 1.29, vaatimattomat 5sek lähti ajasta pois. Eli ei muutakuin heti kisaamaan kun siltä tuntuu, sillä se aika paranee kuin itsestään ja kyllä sieltä aina löytyy samantasoisia kavereita kilvanajoon.

Botnian kaadosta oli tullut pidempi setti kasakuviin. Kivasti näyttää kanttarit pyöräyttävän mopoa... Kuski hoiti pyörimisen ihan itsekin.
Kuvassa 35/90 taitaa olla pyörä ns. huoltoasennossa. Ainakin ketjut ois helppo rasvata...
biggrin.gif

Joo, itse olen samaa mieltä tuosta B-lähdön kadosta. Sekaan vaan ajamaan, sillä kyllä siellä hitaammatkin kisailla saa. Välillä katsomostakin käsin oli enemmän seurattavaa häntäpään kamppailuissa kun keulilla erot oli niin selvät.

Huomenta!
Yksi potentiaalinen b-lähdön kuski, ainakin tällä harjoittelumäärällä, lupaa olla mukana loppukauden kahinoissa.

Kalenteriin on merkitty ja vapaat anottu Kemoraan, Räyskälään ja Motoparkkiin.

Olen samaa mieltä muiden asiasta kirjoittaneiden kanssa siitä, että reippaasti vaan mukaan. Taitaa vaan tuo kynnys koko ajan vaan nousta kun kärki vetää jo SM:n B-luokan vauhteja. Ja joillakin on niin valtava menestymisen nälkä, ettei ilman top5-sijoitusta viitsitä edes osallistua.

Ei itselläkään ole vasta kuin pari kisaviikonloppua takana, joissa itse kisailukin oli vähän sitä sun tätä. Eka kerta jännitti aivan saatanasti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna oli hyvä että lähdin mukaan. Kauhea polte siitä on vaan jäänyt...=)

//Andy

Juu, täältäkin tulossa yksi kuski lisää B-lähdön kahinoihin loppukaudeksi - Kemoralla heinäkuun alussa on tarkoitus aloittaa kisaura.

Toivotaan siis muitakin ensikertalaisia mukaan Kemoraan, ettei tarvii olla varikolla ainoana hyperventiloimassa
biggrin.gif

Huomenta!
Yksi potentiaalinen b-lähdön kuski, ainakin tällä harjoittelumäärällä, lupaa olla mukana loppukauden kahinoissa.

Kalenteriin on merkitty ja vapaat anottu Kemoraan, Räyskälään ja Motoparkkiin.

Olen samaa mieltä muiden asiasta kirjoittaneiden kanssa siitä, että reippaasti vaan mukaan. Taitaa vaan tuo kynnys koko ajan vaan nousta kun kärki vetää jo SM:n B-luokan vauhteja. Ja joillakin on niin valtava menestymisen nälkä, ettei ilman top5-sijoitusta viitsitä edes osallistua.

Ei itselläkään ole vasta kuin pari kisaviikonloppua takana, joissa itse kisailukin oli vähän sitä sun tätä. Eka kerta jännitti aivan saatanasti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna oli hyvä että lähdin mukaan. Kauhea polte siitä on vaan jäänyt...=)

//Andy
Muistanet, että Kemoralla on sitten kahdet kisat.

Menestymisen paine on yksi selittävä tekijä, muita tekijöitä on B-lähtöjen paaluaikojen tuijottelu. Nyt olin itse paalulla ajalla 1:28.1. Indeksin perusteella paalulla olisi ollut 1:30.5 alkuisella ajalla oleva, mutta koska sitä hitaampia kuskeja oli vain 3, niin eihän sellaista lähtöä viitsi ajattaa eikä varmaan kukaan viitsi ajella tarkoituksella hitaammin kuin mihin taidot riittävät.

Toinen selittävä tekijä voi olla isompien kisojen arastelu. Vuosien kokemuksella voi sanoa myöskin sen, että hitaammat ja ensikertalaiset heräävät vasta kauden loppupuolella.

Kerhokisassa näyttäisi nyt olevan ainakin kolme kuskia, jotka ehdottomasti B-lähtöihin kuuluvia ja toivottavasti tuo kerhokisa toimii kynnyksen madaltajana.

Ei se vauhti kuitenkaan loppupelissä ole mitenkään erityisen paljoa kasvanut. Esimerkiksi Kemoralla 2007 kolmen kärki meni 1:11 pintaan ja 2010 kukaan ei päässyt 1:11 puolelle kummassakaan kisassa. Nuo "vauhdit ovat kasvaneet" -kommentit ovat aika lähellä kolmattatuhatta vuotta toistuneita kommentteja joissa nykynuoriso on aivan karmeaa verrattuna edellisiin sukupolviin. Sitten kun kaivetaan tilastot esiin, huomataankin, että henkirikosten määrä nuorison parissa olikin isoisien aikaan viisinkertainen verrattuna nykytilanteeseen. Sama näiden YCC:n kierrosaikojen kanssa. Aina nousee joku muihin nähden ylivoimainen jonka kierrosaikoja sitten päivitellään. 2006 se oli Viinikan Timo, 2007 Heikkilän Kari, 2008 Hyyrönmäki loisti ylivoimaisuudellaan, 2009 Kyynäräisen Ville oli kalustonsa huomioiden ylivoimainen, mutta 2010 olikin sitten jo vähän tasaisempaa kärjessä ja 2011 on tilanne vielä täysin auki. Lauri oli ylivoimainen Alastarossa, mutta Kemorat ja Räyskälä jäänee väliin, saa nähdä miten Motoparkissa ajaa.

Itse voitin elämäni ensimmäisen kultamitalin judossa joskus 80-luvun alkupuolella. Painoluokkaan -27 kg ei ollut muita ilmoittautunut. Seuraava painoluokka jossa oli kilpailijoita, taisi olla -55kg. Siellä en pärjännyt. Voitin vain yhden ja senkin siksi kun kävi nauramaan minulle ja hylättiin. Vaikken enää olekaan aktiivisesti treenannut, uskoisin pärjääväni nyt SM-tasollakin painoluokissa -27kg ja jopa -55kg.

Nostan hattua niille jotka ajelevat siellä häntäpäässä sen enempiä sössöttämättä kuinka millään muulla ei ole väliä kunhan ei viimeiseksi tule. Koska jonkun pitää olla aina viimeinen, olen itse ottanut tuon roolin ja ruotsin tunneilla olen ollut pistesijoissa viimeinen niin yläasteella, lukiossa, kauppaopistossa, ammattikorkeassa kuin yliopistollakin. Reserviupseerikoulustakin tulin ulos kaikkien aikojen huonoimmilla pisteillä (0,25 pistettä huonommat tulivat maitojunalla).

Minua ei ole koskaan erityisen paljon vituttanut olla viimeinen. Lauantaina vitutti joutua B-lähdön paalulle. Ei siksi, että olisin kokenut suureksi häpeäksi ajaa B-lähdössä vaan siksi, että tiesin edessä olevan tylsän kisan, koska olen vähintäänkin kohtuullinen lähtijä ja melkoisen varmasti ensimmäisenä mutkassa ja sen jälkeen ajelen possujunavauhtejani odotellen kunnes joku ohittaa jotta pääsen ajamaan kilpaa. Vitutti myöskin se, että tuo puolesta välistä poikki pistäminen vei voittamisen mahdollisuudet niiltä joille se mielestäni kuuluu. Itse en saa mitään suurempaa riemua olemalla B-lähdön voittaja, ensikertalainen saisi varmastikin. Itse saan kiksit siitä jos pääsen omaan henkilökohtaiseen ennätykseeni, saan hyviä vääntöjä kisan aikana ja ehkäpä pisteen, pari noukittua.

Siksi toivonkin, että kokeilemista miettivät lopettavat sen miettimisen ja tulevat mukaan. Jos mukaan tulee vähintään 10 vähemmän nopeaa kuskia, niin varmasti indeksin mukaan porukka jaetaan eikä B:n kärjen vauhti muodostu liian kovaksi.

Nyt siis ilmoittautumaan Kemoran kisaviikonlopulle niin heinäkuun alkuun kuin loppuunkin. Tässä on hyvää aikaa tutustua rataan meidän tulevana viikonloppuna, välipäivinä Kososen Martin päivillä ja reilun viikon päästä pe-su Orgin päivillä. Ei pitäisi kynnyksen olla suuri kun on mahdollisuus treenatakin.

Mukaan siis nyt eikä ensi kerralla.

Jukka

Back