• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha YZF600R thundercat---->vaihteet paukkuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla ei pauku vaihteet muutakuin 2 vaihde aina kun laittaa 2 vaihteelle rasahtaan erittäin ikävästi ja kun antaa vähä yli pintakaasun verran vaihde hyppää aina vapaalle tai menee suoraan 3 vaihteelle epäilen että vaihteensiirtäjässä vika mutta kuinka paljon moottoria täytyy ruveta purkamaan että saa tarkistettua vaihteensiirtäjän ?

Pahinta mun  tietääkseni laatikolle on se että varoo sitä pauketta eli vaihteen siirtämistä. Juuri se varovaisuus kuluttaa "sormet" ja "kolot" rattaiden kyljissä pikkasen pyöreäksi, jolloin vaihde voi luiskahtaa ja jäädä vähän huonosti päälle. kunnon reipas veto sisään, ei tietty apinan raivoa tai Tarzanin voimalla, mutta ei varomalla ääniä. Paukahdus johtuu siitä että vaihdelaatikon rattaan sivussa olevat tapit tai sormet menee viereisen rattaan sivussa oleviin koloihin. Ja jollei ne mene sinne kunnolla, niin se on hanompi juttu ja kuluttaa laatikkoa.

Mää tierän, olen nähny Youtupe-videon aiheesta joskus!  
talktohand.gif
talktohand.gif
talktohand.gif

Back