• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taitaa ravistaminen olla yhdistelmä liiallista puristamista ja pyörän herkkyyttä ravistamiseen.

Pitää huoltaa ohjausiskari, jostain kun löytäisi vaan tiedon montako millilitraa sinne evästä laitetaan. Voi tietysti koittaa mitata saman verran mitä siellä on nytkin, jää vaan mietityttämään, että onko siellä kaikki liemet sisällä.
Puristamista koetetaan kanssa välttää, mutta tekee mieli kiinnikin pitää, sen verran kiskoo ylärekisterissä... Ei ole yhtä "aloittelijapyörä" kuten vastaava Hånda :WAZAAP:

Nitrous sanoi:
Ettei sulla olis mittaristolle tuleva johtonippu jostain kohtaa hankautunu puhki, että sen takia sytyttelee eri valoja randomisti?

No tuo tuli mieleen kanssa. No se anturihan viimeksi paloi ja koko operaatio 300e.. Ihan pelottaa jos en saa tota itse korjattua sen hinta lappua.. No onneks on hienot ilmat korjailla ettei tarvii hikoilla ajaessa..

tidnab sanoi:
Taitaa ravistaminen olla yhdistelmä liiallista puristamista ja pyörän herkkyyttä ravistamiseen.

Pitää huoltaa ohjausiskari, jostain kun löytäisi vaan tiedon montako millilitraa sinne evästä laitetaan. Voi tietysti koittaa mitata saman verran mitä siellä on nytkin, jää vaan mietityttämään, että onko siellä kaikki liemet sisällä.

Itsellä oli ongelmaa R1-07 ravistamisen kanssa ja kun avasin ohjausiskarin, niin laihaa likaista litkua oli sisällä. Tilalle laitoin todella paksua moottoriöljyä ja hyvin toimii. Ei siinä mittaamista tarvita, ihan täyteen vaan ja täyttäessä kannattaa liikutella mäntää varovasti, ettei tule kuplia. Itse tietysti tein tuon virheen ja sitten odottelin pari tuntia kuplien nousua pinnalle.
Siinä männässä on sisäänrakennettuna kuulasysteemi, joka sallii ihan lyhyen vapaan liikkeen. Ensin ajattelin tukkia sen, mutta ei siitä ole haittaa radalla ollut.

ctank75 sanoi:
No tuo tuli mieleen kanssa. No se anturihan viimeksi paloi ja koko operaatio 300e.. Ihan pelottaa jos en saa tota itse korjattua sen hinta lappua.. No onneks on hienot ilmat korjailla ettei tarvii hikoilla ajaessa..

Juu ei oo piuhat välissä.. Eli syy yamahan syvimmissä syissä.. Taitaa vaan olla ihan torso tuo mun mopo.. Nappasin sulakkeen pois nii sain sen valon ja sinisen ihanan valon pois.. Mutta ilman valoa ei saa ajaa sanoo karpo ja enska.. Laitan kypärään otsa lampun nii enköhän pärjää.. Seuraavaksi varmaa syttyy lämpövalo.. Sitten tuota odottaa Tauno palo..:ohmy:

tidnab sanoi:
Puristamista koetetaan kanssa välttää, mutta tekee mieli kiinnikin pitää, sen verran kiskoo ylärekisterissä... Ei ole yhtä "aloittelijapyörä" kuten vastaava Hånda :WAZAAP:

Pyörästä pitäs pystyä pitämään avauksissa kiinni jaloilla ja perseellä. Ei käsillä. Jos ei onnistu muuten niin sitten satulan takaosaan vaan kunnon patti, jota vasten voi nojata avauksissa ilman, että perse pääsee liukumaan taakse. Mulla on toi patti tehty kilpuriin ja helpottaa kyllä pirusti käsien rentouden kanssa.

juhis_ sanoi:
Mitäs mitäs :) Onko rykkösen vakio ohjausiskarissa jotain säätöjäkin? ei ainakaan omassa ollu kun vaihdatin sinne WP:n tilalle.

IMG_5933.jpg

Hö... Mulla on :jpstyle: Mä en tiedä tästä kyllä mitään... Eiks kaikilla ookkaan öhläriä vakiona rykkösessä:)-

Ettei Juhiksen -07 olis vaan oikeesti wanhempi malli? Isotpojat väitti, että -07 rykkösessä oli öhlärin vaimennin, joka sai erityisesti kehuja silloisessa kilokyykkyvertailussa.:)

Viimeksi muokattu:
sky sanoi:
Hö... Mulla on :jpstyle: Mä en tiedä tästä kyllä mitään... Eiks kaikilla ookkaan öhläriä vakiona rykkösessä:)-

Ettei Juhiksen -07 olis vaan oikeesti wanhempi malli? Isotpojat väitti, että -07 rykkösessä oli öhlärin vaimennin, joka sai erityisesti kehuja silloisessa kilokyykkyvertailussa.:)
Juu ei ole vakiona Öhläriä eli joku on päivittänyt asialliseen ohjausiskariin sen sun pyörään.

sky sanoi:
IMG_5933.jpg

Hehe :) Joo ei kyllä taida paljon Öhlinssiä olla vakiona... :)-

Tällästä kuraa sieltä usein löytyy:

damper2h.jpg

Hö, mäkun luulin et se on täysin vakio:D

Mä oon pyörän kolmas omistaja ja ensimmäinen omistaja oli kuulemma orientoitunut jonkin verran ratailuun. Eli liekö sit todennut et täys paska toi vakio, et laitetaan hetpaikalla kunnollinen tilalle:)

Täytyy todeta, että mä en oo osunut kyseenailaistaa sitä, ettei tossa -07 mallissa olisi voinut olla öhläri vakiona. Just tuohon -07 malliin on tehty huomattavia parannuksia ja ymmärtääkseni sitä on pidetty parhaana ratapyöränä ko vuoden testeissä.

No mitähän kummaa, ajojen jälkeen pyörä katokseen, päivän parin seisomisen jälkeen lähdet lykkimään pyörää taaksepäin--> pari metriä ja vetää takasen jumiin? eteenpäin liikkuu kyllä? Taisi kerran ihan ajossakin tehdä tuon, ihmettelin rusahdusta ketjujen paikkeilta, luulin silloin et joku kivi vain meni ketjujen ja rattaiden väliin.
Laatikko hajoamassa? :wanna: ei kai näissä 07-> pitäs semmosia vikoja olla?

Bardo sanoi:
No mitähän kummaa, ajojen jälkeen pyörä katokseen, päivän parin seisomisen jälkeen lähdet lykkimään pyörää taaksepäin--> pari metriä ja vetää takasen jumiin? eteenpäin liikkuu kyllä? Taisi kerran ihan ajossakin tehdä tuon, ihmettelin rusahdusta ketjujen paikkeilta, luulin silloin et joku kivi vain meni ketjujen ja rattaiden väliin.
Laatikko hajoamassa? :wanna: ei kai näissä 07-> pitäs semmosia vikoja olla?

Ratas-ketjusetti vaihdon tarpeessa?

Murtuneita/vääntyneitä hampaita rattaissa?

Murtunut / vääntynyt takarattaan "runko"?

Takarattaan mutterit löystynyt?

Ketju liian löysällä ja "hyppää" hampaiden päälle?

Itse aloittaisin vian etsinnän juurikin ketjusta, etu ja takarattaasta. Käy ketju lenkki lenkiltä läpi, että kaikki varmasti kunnossa ja tallella. Kuten myös rattaat huolella läpi.

Takapukki helpottais niin pääsisit ilmassa pyörittelemään ja ihmettelemään.

Viimeksi muokattu:
Tango sanoi:
Itsellä oli ongelmaa R1-07 ravistamisen kanssa ja kun avasin ohjausiskarin, niin laihaa likaista litkua oli sisällä. Tilalle laitoin todella paksua moottoriöljyä ja hyvin toimii. Ei siinä mittaamista tarvita, ihan täyteen vaan ja täyttäessä kannattaa liikutella mäntää varovasti, ettei tule kuplia. Itse tietysti tein tuon virheen ja sitten odottelin pari tuntia kuplien nousua pinnalle.
Siinä männässä on sisäänrakennettuna kuulasysteemi, joka sallii ihan lyhyen vapaan liikkeen. Ensin ajattelin tukkia sen, mutta ei siitä ole haittaa radalla ollut.
Kiitoksia vinkistä!
Samaa harmaata veden ja jäljellä olevan öljyn sekaista oli omassakin, kun tänään tarkistin. Ei paljoa enää vaimentanut ihan kädelläkään kokeillessa ja lotina vaan kuului. Nyt on 10w-30 ölpät sisällä, ei ollut mitään hipohipo-tavaraa laittaa tilalle :p
Manuskan mukaan ohjausiskarin toiminta pitää tarkastaa 20tkm välein, taitaisi sopivampi ohje olla vaihtaa öljyt 10tkm välein.
Jospa nyt olisi mukavampi ajella.
PS. Muille vaihtajille tiedoksi, että tulpan kuusiokolo on 7mm.

Kuukausi sitten ostin muutaman pahvilaatikollisen R1 -01 rojua ja tänään pääsin ensimmäistä kertaa koeajolle ja voin sanoa että v*ttu että vetää. Olin selättää kun hyppäsi kaasulla 3 tai 4-vaihteella pystyyn varoittamatta :WAZAAP:

Snipers sanoi:
Kuukausi sitten ostin muutaman pahvilaatikollisen R1 -01 rojua ja tänään pääsin ensimmäistä kertaa koeajolle ja voin sanoa että v*ttu että vetää. Olin selättää kun hyppäsi kaasulla 3 tai 4-vaihteella pystyyn varoittamatta :WAZAAP:

Kerros vähän mitä vaihdoit, että 3-4 vaihteella keulii kaasusta :thumbup:

Snipers sanoi:

Nyt tais lipsahtaa vähän hyvän miehen lisää tähän juttuun. Ellet sitten just tullut sopivan nyppylän yli tahi ruuvannut mutkaa putkeen. -01 Rytkönen ei nimittäin vahingossa keuli kolmosella saati sitten nelosella (paitsi jos on stunttivälit kiinni).

Nitrous sanoi:
Nyt tais lipsahtaa vähän hyvän miehen lisää tähän juttuun. Ellet sitten just tullut sopivan nyppylän yli tahi ruuvannut mutkaa putkeen. -01 Rytkönen ei nimittäin vahingossa keuli kolmosella saati sitten nelosella (paitsi jos on stunttivälit kiinni).

16/45 taitaa olla välitykset ja kyllähän tuo tasasellakin pomppii pystyyn joka vaihteella. Asiaan saattaa hieman vaikuttaa ruotsalaisten seppien lisävarusteet...

juhis_ sanoi:
Kerros vähän mitä vaihdoit, että 3-4 vaihteella keulii kaasusta :thumbup:

Eipä tullut vaihettua juuri mitään mutta kasasin koko laitoksen takaisin käyntikuntoiseksi kun oli ollut reilut 2 vuotta pahvilaatikkoon purettuna.

Snipers sanoi:
16/45 taitaa olla välitykset ja kyllähän tuo tasasellakin pomppii pystyyn joka vaihteella. Asiaan saattaa hieman vaikuttaa ruotsalaisten seppien lisävarusteet...

Ruotsalaiset sepät laittaneet siihen turbon/remmin lisävarusteeksi ilmeisesti, koska en muuta syytä keksi jos keulii viel nelosellakin tasasella. :D

Snipers sanoi:

Eli kunnon vanhanliiton turbo, jonka kanssa ei alhaalla tapahdu mitään ja siinä 6000 paikkeilla hirvee tehopiikki?

Back