• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha xj 600 diversion -94

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamichu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei vain tännekin

Olen tuossa liittynyt moottori pyöräilevään kansaan ja hankin ekaksi pyöräkseni tuollaisen Yamaha xj 600 diversionin, koskapa sitä moni tarjosi ekaksi pyöräksi (kiitoksi kaikille siitä) ja se oli aika passeli "käteen".

Nyt kuitenki tarvitsisin hieman vinkkiä/kautta tukea pyöräni kanssa.

eli

Onko pyörän ominaisuus että nelos vaihde pitää "ulinaa" vedätettäessä? ääni kuulostais hieman hammasvälysääneltä eli onko laatikoissa ollut huolia?

Onko polttoaine tankille olemassa joku suoja-aine? lueskelin ja nyttemmin myös huomasin että tankki on ruostunut sisältä, ei pahasti mutta kuitenkin, joten onko moiseen asiaan olemassa apua?

Tarvitseeko pyörästä sulkea polttoainehana kun pistää parkkiin?

Muilta osin pyörä on aikalailla mukava kapistus ainakin ekana pyöränä, mutta jos on asioita mitä pitäisi huomioida niin olisin kiitollinen vinkeistä, ja jos on myös vinkkejä rakentelusta kyseiselle pyörälle niin nekin kelpaisi ;o)

Jos jollakin olisi ylimääräisenä manuaali ja korjauskirja moiselle härdellille niin olisin kiinnostunut ostamaan.

Itsestäni kerron vielä sen että olen ammatiltani raskaskalustomekaanikko eli asioita ei tarvitse selittää ihan pohjamutia myöden mutta pyörien kanssa olen ihan vihreä joten olkaa helliä :oD

Pyörä on tosiaan xj600 diversion vm 94 ja ajettu 37000km

Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka auttavat nuorenmiehen oikean harrastuksen tielle ;o)

Mulla on Service Repair manual PDF-tiedostona. Voin lähettää jos 43 Megaa mahtuu postilaatikoosi. Laita email-osoite niin lähetän.

Tankista, jotkut on puhalluttanut ja vuorannut muovipinnoitteella, täältä olen lukenut. Eikä tarvitse laittaa hanaa kiinni, ainakaan XJ900:ssa

Kannanpa minäkin korteni kekoon kun itsekin juuri samanlaisella aloittelin motoristin urani. Onko sinulla katettu vai kattamaton, itsellä oli keltainen täys naku.
Ja sitten sinun kyssäreihin, ainakaan minulla ei kuulunut mitään ylimääräistä ulinaa millään vaihteella. Ainoana ongelmana vaihdelaatikon kanssa oli että kolmen kesän ja 30000km aikana löysin muutaman kerran (max. 5 kertaa) ylimääräisiä välivapaita.
Tankin suoja-aineita en itse käyttänyt mutta tankki oli kyllä ruosteessa sisältä, jopa niin paljon että yhtenä talvena puhdistelinkin sitä. Ja bensahanasta sen verran että minun pyörässä ei kiinniasentoa hanassa edes ollutkaan.
Haynesin korjausmanuaali löytyy multa kirjahyllystä, voisin siitä luopua sopuhintaan, jos saadaan sovittua toimitus katevästi.

Juuh eli mun pyörä on katettu joskin mietin että jos onnistun sen torppaamaan nurin niin veistelen katteet pois ja rakentelen nakun...

Kiitoksia tiedosta tiedän vain alkaa suunnittelemaan laatikon tutkimusmatkaa... joskin koitan ensin ihan klassisen öljyjen vaihdon koska edellinen omista ei edes muista moista toimintoa... :o)

Ilmoittelen kun manuaali ilmestyy meiliin...

Tuli mieleen. Katsoitko roskapostilaatikon?
crazy.gif

moi
minulla oli -95 mallinen 600s, ajelin sillä noin 20000km. hyvä eka pyörä. minun pyörässä oli vobblausta 60-70kmh.ssa, nokkaketju piti ääntä alakierroksilla ja etustefat ja jarrut vaihdoin. muuten oli pelkkää huoletonta ajoa. bensahana minulla ei koskaan ollut kiinni.
062802moto_prv.gif

moi
minulla oli -95 mallinen 600s, ajelin sillä noin 20000km. hyvä eka pyörä. minun pyörässä oli vobblausta 60-70kmh.ssa, nokkaketju piti ääntä alakierroksilla ja etustefat ja jarrut vaihdoin. muuten oli pelkkää huoletonta ajoa. bensahana minulla ei koskaan ollut kiinni.
062802moto_prv.gif
Minulla samoilla nopeuksilla voblauksen aiheutti kulunut eturengas, uutta kumia alle ja taas mentiin tukevasti kuskin valitsemaan suuntaan.

Juuh kävin tuossa ajolla vielä ja kyllä se ääni tulee 4. vaihteella... kuulostta ihan hammasvälykseltä joten koitan vaihtaa öljyt... edellinen omistaja ei tiennyt milloin olisi vaihdettu joten ehkäpä olisi aika ;o)

Pyörästä pakko sanoa että aika hyvä aloittelupyöräksi... ei ole tullut kertaakaan tilannetta etten olisi pärjännyt sen kanssa kaupungissa.

Manuaalia ei vielkään näkynyt laatikossa joten pitänee miettiä muita siirtotapoja.. onko sulla messengeriä? siellä voi lähettä tiedostoja.

062802moto_prv.gif

Kummallista. Laitoin nyt neljännen yrityksen gmailiin, katso tunnin päästä sieltä. Minulla ei edes ilmoita etteikö viesti olisi lähtenyt oikeaan paikkaan. Ei mulla ole meseä
nixweiss.gif

Juuri kävin gmailissa eikä näkyny viesti roskapostissa eikä muuallakaan...

voisin toki pistää sulle muistitikun kylään jos palauttelet sitä sitten manuskan kanssa??

Itellä samanlainen kapistus tallin perällä oottamassa huoltoa (kampiakseli koitti vissii irtautua koneesta aiheuttaen nyrkin mentävän reiän 1.sylinterin seinämään).

Bensahanasta sen verran että siinähän ei sitä OFF-asentoa edes ole, koska on alipainetoiminen. Eli vaikka vedät bensaletkun irti kaasarista niin sieltä ei mitään pitäisi tulla, jos hana on kunnossa.
Yks hyvä päivitys tohon on sähköllä toimiva bensapumppu (alkuperäisenä alipainepumppu).
Toinen hyvä päivitys olisi teräspunosjarruletkut. Tulee parempi tuntuma jarruihin.. Tosin toi on vain mun mielipide. Itellä oli ainakin melkoisen "pehmeä" jarrutuntuma ennen letkujen vaihtoa.

Nyt ei tule muuta mieleen..

Back