• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha TRX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Fakta lienee, etteivät kaikki halukkaat pääse paikalle miittiin, mutta jos edes suurin osa pääsisi. Itse kanssa annan äänen vkl, toki usein lauantaisin on ohjelmaa joten ehkä sunnuntai olisi itselleni mieluisampi. Tuo Vehoniemi on minusta ehkä hieman kaukana, riippuu tietty, että jos on muualtakin kuin täältä pk-seudulta porukkaa tulossa niin lienee ihan reilua, että päätepiste on jossain keskivaiheilla. Mites esim. HML-seutu? Olisko TDM-puolella innostusta tapaamiseen?

Lähtökohtanahan täytyy olla että löytyy kahvipaikka. Mites Parolan Panssarimuseo tai Paippisten Moottorikahvila?

Tulipa ratailukausi avattua 9.5 Ahvenistolla. Talven ruosteiden karistua (kuskista) :) ja pienellä keulan esijännitysten säädöllä alkoi taas maistua maukkaalle. Turpaanhan siellä lähinnä tuli, mutta annetaan itselle anteeksi, koska noin 90% oli ratapyöriä slickseillä. Seuraavaksi kyllä pehmeämpää rengasta alle kun noi normi diablot tuntuu vähän liukkaalle :grin:

Hui, kävitkö siis vapaaalla "kisa"-vuorolla ? Apparalla on kiva nautiskella mutta en kyllä uskalla mennä pujottelukepiksi.

RHR sanoi:
Hui, kävitkö siis vapaaalla "kisa"-vuorolla ? Apparalla on kiva nautiskella mutta en kyllä uskalla mennä pujottelukepiksi.
Olis kyllä hauska nähdä kerrankin, kun joku vetää T-Rexillä polvea maahan. Itse en noilla alla olevilla Shinkoilla kyllä varmaan uskaltaisi kuin katsella maisemia tutustumisajossa. :p

Mites muuten se miitti, olisko esim. apparalla toukokuun lopussa tai kesäkuun alussa joku eventti, jossa voisi treffata porukalla? Mulla on muuten jo 650 km nautiskelua takana tälle kaudelle. :orgmp:

Viimeksi muokattu:
Cona sanoi:
Olis kyllä hauska nähdä kerrankin, kun joku vetää T-Rexillä polvea maahan. Itse en noilla alla olevilla Shinkoilla kyllä varmaan uskaltaisi kuin katsella maisemia tutustumisajossa. :p

Mites muuten se miitti, olisko esim. apparalla toukokuun lopussa tai kesäkuun alussa joku eventti, jossa voisi treffata porukalla? Mulla on muuten jo 650 km nautiskelua takana tälle kaudelle. :orgmp:

Keskiviikkoisin ne järjestää niitä vapaaharjoitteluvuoroja. Autot/formulat/mp:t. Eihän siinä muuta kun kurkkii välillä olan yli ja päästää nopeammat vauhtiveikot ohi suosiolla :grin: Ahveniston ratakahvila voisi olla hyvä tapaamispaikka toukokuun lopussa tai kesäkuun alussa... :thumbup:

Nonii laitetaan ehdotusta kehiin trx kokoontumisesta jos vaikka sattuis suurimmalle osalle sopimaan... Kesäkuun toinen päivä (2.6) klo 12 Ahveniston ratakahvila???

Pystyy heti sanoon että ei onnistu. On silloin tyttäreni ylioppilasjuhlat ja voipi olla että tulee aika paljon sanomista jos jään niistä pois kun tyttö on koulunsa priimus ja yhden pisteen verran vajaa kuuden ällän ylioppilas, nyt vaan viisi ällää ja yksi e.

xs2jammu sanoi:
Pystyy heti sanoon että ei onnistu. On silloin tyttäreni ylioppilasjuhlat ja voipi olla että tulee aika paljon sanomista jos jään niistä pois kun tyttö on koulunsa priimus ja yhden pisteen verran vajaa kuuden ällän ylioppilas, nyt vaan viisi ällää ja yksi e.

Joo kävi mielessä, että saattaa olla noita koulun loppumisjuhlia... :) Unohdetaan siis 2.6... Heittäkää jotain ehdotusta... :jpstyle:

Ihan vaan ohimennen sellasta, että kannattaa käyttää puolisynteettistä 10/40w öljyä eikä mitään 10/50 täys-synteettistä kuten minä. Nyt pitää ilmeisesti kampiakselin laakeri ääntä :sad3: tai joku muu laakeri tiedä noista sitten :sad: Se on varmaan kone auki ens talvena...

motomaster sanoi:
Ihan vaan ohimennen sellasta, että kannattaa käyttää puolisynteettistä 10/40w öljyä eikä mitään 10/50 täys-synteettistä kuten minä. Nyt pitää ilmeisesti kampiakselin laakeri ääntä :sad3: tai joku muu laakeri tiedä noista sitten :sad: Se on varmaan kone auki ens talvena...

No pahus sentään. Itse heitin just viime syksynä Motulin täyssyntettisen 10W50:sen koneeseen kun vahingossa pari kannua tuli hommattua vaikka piti 10W40:set ostaa. No en ole kyllä mitään erikoista huomannut edellisiin öljyihin verrattuna, pitänee seurata. Paljonkos sulla oli veivattu?

TwinTenox sanoi:
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1332282 Mun kaunis ja ihana exäni on saanut tavallaan arvoisensa lopun. Silti harmittaa - vaikka onkin järjetöntä kiintyä rautaan.. :itkupilli:

Toivottavasti joku vielä kunnostaa tuon.

Toivotaan, että joku kunnostaa tuon, noita 99-mallisia ei taida olla Suomessa kovin montaa kappaletta. Harmi, kun on muitakin harrasteita ja syödäkin pitää jne, muuten ostaisin tuon ja laittaisin tuosta ratapyörän itselleni.

xs2jammu sanoi:
No pahus sentään. Itse heitin just viime syksynä Motulin täyssyntettisen 10W50:sen koneeseen kun vahingossa pari kannua tuli hommattua vaikka piti 10W40:set ostaa. No en ole kyllä mitään erikoista huomannut edellisiin öljyihin verrattuna, pitänee seurata. Paljonkos sulla oli veivattu?

Saattaa olla että toimii normi katuajossa ihan ok. Korkeammilla kierroksilla (rata) saattaa olla liian litkua. No noi on vaan arvailua mistä ääni kuuluu, mutta asiaan kuulumaton ääni kuitenkin :kääk:

Cona sanoi:
Toivotaan, että joku kunnostaa tuon, noita 99-mallisia ei taida olla Suomessa kovin montaa kappaletta. Harmi, kun on muitakin harrasteita ja syödäkin pitää jne, muuten ostaisin tuon ja laittaisin tuosta ratapyörän itselleni.

Minun moponi :D pieni vahinko kävi :D Saa nähä mitä tuon kanssa tekee... Jos ite laitan niin sit laitan kunnolla koneet ja alustan ja kaikki :)

motomaster sanoi:
Minun moponi...

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että onko pyörän historiapaperit löytyneet? Myydessäni tuon, siinä oli kirjattuna aukoton huoltohistoria alusta siihen reiluun 40tkm asti, mitä mittarissa oli myydessä (ostaessa n. 24tkm). Minulta pyörän ostanut kaveri ilmeisesti hukkasi nuo liput ja laput.. Oli dynokäyrää, huoltokuitteja, huoltokirja jne.

TwinTenox sanoi:
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että onko pyörän historiapaperit löytyneet? Myydessäni tuon, siinä oli kirjattuna aukoton huoltohistoria alusta siihen reiluun 40tkm asti, mitä mittarissa oli myydessä (ostaessa n. 24tkm). Minulta pyörän ostanut kaveri ilmeisesti hukkasi nuo liput ja laput.. Oli dynokäyrää, huoltokuitteja, huoltokirja jne.

Sain mukaan jonkun motoforssan pienen kirjasen ja joitain rengaskuitteja kun ostin pari vuotta sitten. :blink: Olisihan nuo ollut mukava saada mukaan jos vielä joku alkuperäinen huoltokirjakin olisi ollut... :thumbup:

Jos joku haluaa ostaa tuon minun kipatun raadon niin laittakaa nettimotoon tarjouksia. Vaikka varaosiksi tai aihioksi rakentelulle yms yms. :thumbup:

RHR sanoi:
TenereHeikin TeeReX.... http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1304524

niin tuolla on menty aikanaan polvimaassa ja apparan teräskaiteiden välissä

Tuota voi rehellisesti suositella - kunnossa ja paranneltu, missä parannettavaa ollut.

Näin jälkikäteen jopa pikkaisen harmittaa, kun vaihdoin viime syksynä TRX:n matkajuhtaan ja nyt "sattuneesta syystä" pitemmät reissailut vain haaveissa muutaman vuoden... Pitäsköhän käydä yrittämässä käänteistä vaihtokauppaa... ;)

Back