• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha TRX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
herätetään TRX kuskit unesta,

TDM / TRX kokoontuminen vehoniemellä 12.9. lisätietoa TDM otsikon alla.
Itse olen estynyt jälkikasvun ristiäisten vuoksi (saman syyn takia sininen TRX on saatettu bongata Hämeelinnan seudulla kun annoin sen veljelleni päivähoitoon)

Jaksaisiko joku TRX pilotti mitata matkan jalkatapin yläpinnasta penkin yläreunaan, suht suoraan ylöspäin. Kiinnostaisi verrata nykypyörään, jossa se on 43cm.

herätetään TRX kuskit unesta,

TDM / TRX kokoontuminen vehoniemellä 12.9. lisätietoa TDM otsikon alla.
Itse olen estynyt jälkikasvun ristiäisten vuoksi (saman syyn takia sininen TRX on saatettu bongata Hämeelinnan seudulla kun annoin sen veljelleni päivähoitoon)
Moro! Vähän on unessa menty. Aika rientää ja kilsat on jääny tosi vähiin tältä kesältä...kele.

En valitettavasti pääse Vehoniemelle(kään).

Sais ees öljyt vaihdettua niin pääsis taas ajaa. Mutku aina tulee jotain hässäkkää... Ehkäpä perjantaina sais aikaa.

Ei kellään ois nurkissa lojumassa ylimääräistä etukatetta, etulokaria, kytkinkahvaa ja/tai etuvilkkua?

Tuli tänään kokeiltua miltä tuntuu liukua Ahveniston asfaltilla ja hiekalla persluisua.

Japsiraudassa on myynnissä omaperäiseksi ( näyttää joltain uudelta bemulta hyi hel.... ) modattu TRX!

ja nettimotossa musta fighteroitu jossa näyttäisi olevan suoravetokaasarit ja ainakin Over putkisto.
tietääkö tunteeko kukaan näitä laitteita / omistajia/ yms ?

Mä kävin viime kesänä Japsiraudassa katsomassa museopyöriä ja omistaja - mukava mies muuten - tinkasi koeajon mun TRX:llä kovin sitä kehui silloin ja näemmä on ostanut moisen myyntiin jostain.
smile_org.gif

minulla tuo punainen on viihtynyt pisimpään, hain sen 97/98 talvella moto raumalta n 30 tkm ajettuna ja laitoin eteenpäin 01 syksyllä n 75 tkm mittarissa( vantaan bike world, hävettää sanoa että vaihdoin 600 hornettiin jonka onneksi sain kaupaksi keväällä), pari vuotta sitten se oli vaihtorivissa vantaan yamaha centerissä vähän nuhjaisena, teki mieli pyytää sitä viikonlopuksi koeajoon ja oisin kiillottanut sen vielä loistoonsa ...onneksi järki voitti ja jätin sen sinne.
nyt siihen on näköjään vaihdettu jotkut tarvikelaikat etujarruihin.
tuskin tuolla viritysasteella kone ihan hevillä antautuu
062802moto_prv.gif

Morjesta kaikki!

Mielenkiintoista kuulla, että TRX:illäkin pystyy ajamaan tuollaisia metrimääriä. Tuolla perusteella, tuolla mun omalla olis vielä ainakin 60tkm edessä..  
062802moto_prv.gif

Tuo musta fighteri on mun mielestä ihan ok verrattuna siihen siniseen, joka oli jokin aika sitten myynnissä aika korkealla pyynnillä ja ykspuolisella takahaarukalla yms. Tuo japsiraudassa myynnissä oleva on kyllä onnistuttu pilaamaan tuolla katteella täydellisesti.  
nixweiss.gif

Onko "suoravetokaasarit" nyt ne mikunin "viriviri-kaasarit", joita nähnyt TRX:ään kaupattavan maailmalla?

TomiF: mulla on periaatteessa ylimääräinen etukate, tosin on joskus lasikuidulla korjattu ja sininen et tarviis pientä fiksausta ja maalin, mutta on siis "ehjä". Kytkinkahvanhan saa stormiltakin. eikös etuvilkku ole sama kuin jossain tyyliin FZR:ässä?

Tervehdys täältä Tampereen läheltä Hämeenkyröstä. Talliin ilmestyi pitkän mopottoman kauden jälkeen 850 TRX, ja täytyypä sanoa että vaikka oli pakkasta ja lunta niin pieni siirto ajokin tuntui kuin olisin kotona jälleen  
sport05.gif
. Uutta ystävää tutkiessani ja pientä kuntokartoitusta tehden havaittuja uusimistarpeita löytyi lähinnä eturengas takarenkaassa olisi kyllä pintaa mutta on tosi vanha ja hieman liian leveä (170)  muuten kaikinpuolin ok, siisti, ei kaatumisen jälkiä ja erittäin nätti käynti. Etummaiset jarruputket muovia? samanlaista kuin kuormaautoissa ilmaputkina. Toki käyn pyörän läpi normaalin huollon ja nesteiden vaihdon merkeissä. Niinpä kysyisinkin Teiltä paremmin ko mallia tuntevilta kommentteja esim:
- Renkaat, ajattelin laittaa Pirelli diablot alkuperäis kokona siis pelkkä diablo ei rosso eikä corsa.
- Mikähän olisi öljynä käypästä, entisessä (VFR Honda) käytin Mobil 1 rally formulaa 5w 50 synteettistä.
- Kaikki vinkit kiitollisena vastaanotetaan.
- Myös ajovarusteita olen vailla (188 cm / 110 kg) kun vanha nahkapukuni on kummallisesti kutistunut vatsan kohdalta.

kommentteja esim:
- Renkaat, ajattelin laittaa Pirelli diablot alkuperäis kokona siis pelkkä diablo ei rosso eikä corsa.
- Mikähän olisi öljynä käypästä, entisessä (VFR Honda) käytin Mobil 1 rally formulaa 5w 50 synteettistä.
- Kaikki vinkit kiitollisena vastaanotetaan.
Nää on vaan mun mielipiteitä, kolme kautta ja 18tkm TRX:llä ajaneena.

1.) Mulla toimi erinomaisesti Michelin Pilot Road II rengastus vakiokoossa. Pitävät, kestävät ja edulliset.

2.) Öljynä käytin Motulin 5000 - 10W/40. Nyt laittaisin ehkä sitä esterimallia, olikos se sitten 5100 samalla viskolla. (Sattumalta mulla olisi moista 4l avaamaton kannu.)

3.) Etujousitusta noissa on hiukan haukuttu (omassa ei valittamista), teräspunosletkut on hyvä lisä ja jos on valuuttaa R1:n siniset jarrusylinterit vielä parempi. Takajarru on hyvä.

Lisää löytynee haulla. Omaa tarinaa:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=64572

JuKoS,

onkos se laite -611 rekkarilla. Siinä etujarruletkut on Speiglerin tekemät teräspunosletkut joissa on muovipäällyste.

tiedän kun itse laitoin
smile_org.gif

sanoi:
onkos se laite -611 rekkarilla. Siinä etujarruletkut on Speiglerin tekemät teräspunosletkut joissa on muovipäällyste.
 Laite on rekkarilla 213. Mutta etujarruletkut on teräspunosletkut, kun tarkemmin katsoo voimakkaalla valolla niin sinisen muovin läpi hieman kuultaa teräs"kierre" , hämäsi kun on samaa sinistä kahvalta satuloihin asti (banjot päissä)
tounge.gif

Harmi sinänsä että ei ollut RHR:n vanha olisi ollut hauska kysellä ko laitteen historiasta.

biggrin.gif

peläästytti kun katsoin noita kuviasi, ensin tuli mieleen että veljeni on pistänyt minun pyörän lihoiksi, noita sinisiä kun ei ole liiemmin ollut liikenteessä.
Tervetuloa onnellisten omistajien joukkoon, täällä on pieni mutta sitäkin asiantunteva joukko.
Tämän aiheen kun jaksat kahlata läpi niin olet saanut jo rautaisannoksen TRX tietoutta.
Kevättä odotellessa.
062802moto_prv.gif

Onkos toi muuten se mikä on oli Turussa myynnissä liikkeessä jo 2006 ja varmaan ollut jo jonkin aikaa ennenkin? Kävin sitä tuolloin katsomassa, mutta välirahaa ei saatu kohdilleen. TRX kuitenkin tuli myöhemmin kesällä mullekin.

Ei ole Turuust, ole Raisiost. Anyway sitä varmasti tarkoititkin, hieman jo odotinkin että kyllä sen joku pian hoksaa. Ilmeisesti ollut tosi kauan myynnissä kun esim takarengas on melko kulumaton mutta paistettu lähes kymmenen vuotta sitten. Kilometrit karttuneet  huoltokirjan mukaan lähinnä viime vuosituhannen puolella. Tuontipyörä on hän.
Itseasiassa en ollut varsinaisesti pyörää ostamassakaan kun on vielä talorakennuskin kesken ym, mutta tulee kuitenkin seurattua "markkinoita" ja jo vuosia sitten ihastuin TRX:n persoonallisuuteen, uskoisin sen jopa keräilyarvoonkin nousevan. Niinpä asioiden ollessa tapana mennä oman tahtonsa mukaan tuli TRX taloon, monet hyvät asiat tuntuvatkin muodostuvan omalla painollaan.
Pää asiallinen käyttötarkoitus tulee olemaan "rauhallinen" nautiskelu kesäisillä mutkateillä johon tiedän pyörästä potentiaalia löytyvän. Tarkoituksena on pitää pyörä alkuperäisenä jollainen se nyt vilkkuja ja etujarruletkuja lukuunottamatta onkin.

Ei ole Turuust, ole Raisiost. Anyway sitä varmasti tarkoititkin, hieman jo odotinkin että kyllä sen joku pian hoksaa. Ilmeisesti ollut tosi kauan myynnissä kun esim takarengas on melko kulumaton mutta paistettu lähes kymmenen vuotta sitten. Kilometrit karttuneet  huoltokirjan mukaan lähinnä viime vuosituhannen puolella. Tuontipyörä on hän.
Itseasiassa en ollut varsinaisesti pyörää ostamassakaan kun on vielä talorakennuskin kesken ym, mutta tulee kuitenkin seurattua "markkinoita" ja jo vuosia sitten ihastuin TRX:n persoonallisuuteen, uskoisin sen jopa keräilyarvoonkin nousevan. Niinpä asioiden ollessa tapana mennä oman tahtonsa mukaan tuli TRX taloon, monet hyvät asiat tuntuvatkin muodostuvan omalla painollaan.
Pää asiallinen käyttötarkoitus tulee olemaan "rauhallinen" nautiskelu kesäisillä mutkateillä johon tiedän pyörästä potentiaalia löytyvän. Tarkoituksena on pitää pyörä alkuperäisenä jollainen se nyt vilkkuja ja etujarruletkuja lukuunottamatta onkin.
Onnea Jukosille ja uudelle ostokselle. Ei ole liikaa noita sinisiäkään orggiksena Suomessa. Ja kuvaamaasi "rauhalliseen" mutkatienautiskeluun TRX sopiikin hyvin ja ei haittaa vaikka ajoseurana on hieman tehokkaampiakin pyöriä, hyvin pysyy kyydissä.
sport05.gif

Pitkästä aikaa tulee tännekin kirjoiteltua. Ajattelin kysäistä asiasta tietäviltä, että onkos noita teräspunosletkuja saatavilla muualta kuin saksanmaalta? Lähinnä ebaystä olen niitä bongaillu..

Toinen mikä kiinnostaisi on ne progressiiviset jouset noihin etuiskareihin. Onko niistä kellään kokemuksia? Paitsi tietenkin Evilillä.  
wink.gif

Tarkoitus olisi tässä talven aikana tehä jarrut ja vähän moottorihuoltoa. Onkos kokemuksia, et kannattaako laittaa ihan orggikset jarrupalat vai ostaa tarvikkeet esim. stormilta? Suodattimet taidan hakea ihan jammusentteriltä.

Tarkoitus olis tihentää myös välitystä takarattaan hammaslukua pienentämällä joten saako noita erilaisia ratastuksia mistä osoitteesta?

Elä Cona pienennä takaratasta, tulee aavikkovälitykset ja ykkäselläkin pitää työntää vauhtiin
biggrin.gif

Aikanaan hommasin kaksi piikkiä isomman takarattaan ihan Yamahalta, Japanin versiossa on 41 piikkinen. muistaakseni se meni niin että rattaan varaosanumero oli muuten sama kuin eu versiossa mutta viimeiset numerot vaihtui 39:stä 41:ksi

Back