• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha R6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VKR6R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko muilla ollut ongelmia R6R:n etupään kanssa!? 10000km ja vasemman etuputken stefa pamahti ja öljyt pihalle. Nyt 15000km ja oikean puolen pumppu sama homma... Tulee muuten toi eturengas melko liukkaaks tosta öljystä...('
omg.gif
')

Aivan aluksi voisi tiedustella seuraavaa asiaa, eli onkos tullut harjoiteltua wheelareita?

Tahtoo nuo uudet vakioväliset kusiaiset olla aika huonoja aloittelijan wheelie reenaukseen. Keula nousee nätisti ylös, mutta rajottajan osallistuessa peliin keula pamahtaa mukavan nopeesti alas...

Tämä kyseinen toimi vaikuttaa oleellisesti stefojen kestoikään...

Muutama tuollainen on kaveripiirissä, enkä ole niissä kuullut olevan vikaa stefoissa.

Eipä ole ollut ongelmaa.

Rataa olen tahkonnut kahdella eri pelillä ja toinen on uudella omistajalla jo eikä hänelläkään ole tietääkseni stefojen kanssa ongelmia ollut. Kilsoja on tullut ihan kohtuudella.

Vaikka keuloja onkin huollettu, ei stefoja ole vaihdettu.

Ilman ongelmia siis mennyt.

Mulla kanssa vasen stefa rikki. 10 000 ajettu. Takuuseen menee.
Juuri ostin pyörän ja itse en oo sitä stefaa keulimisella hajottanut. Edellisen omistajan ajotavasta ei ole tietoa.
Luultavasti sitä keulaa on kyllä kaveri sijoittanut tonttiin hieman kovasti.
biggrin.gif

Nimimerkillä: Hytti pystyyn.

Onko muilla ollut ongelmia R6R:n etupään kanssa!? 10000km ja vasemman etuputken stefa pamahti ja öljyt pihalle. Nyt 15000km ja oikean puolen pumppu sama homma... Tulee muuten toi eturengas melko liukkaaks tosta öljystä...('
omg.gif
')
mulla kans vasen putki vuotaa,huollos parhaillaan!

Jahas, nyt sitten talven jälkeen vuotaa toinenkin stefa. Ja takuukin meni umpeen 30.3
sad_orig.gif

Täytyy huomenna soitella Saloselle että, antaako ne armoa vai meneekö omasta pussista.
Olis pitäny käydä tarkistelemassa helmikuussa pyörää.

Eipä tuon pitäisi vaikuttaa asiaan. Jos sen osan oletettu kestoikä on pidempi, niin käsittääkseni sen pitäisi mennä "takuuseen" taikka onko se nyt tämä virhesydeemijuttu?
Emmäätiedä sitten päteekö näissä niin?

"Takuu ei rajoita lakisääteistä virhevastuuta

Ostajalla on hänelle kuluttajansuojalain 5 luvun mukaan kuuluvat oikeudet, joita takuu ei rajoita.

Ostaja voi vedota myyjän ja aikaisemman myyntiportaan lakisääteiseen virhevastuuseen esimerkiksi silloin, jos virhe ilmenee sellaisessa tavaran osassa, joka on rajattu takuun ulkopuolelle tai jos virhe havaitaan vasta takuuajan päätyttyä.

Jos virhe ilmenee kuuden kuukauden aikana tavaran luovutuksesta, virheen oletetaan olleen tavarassa jo luovutushetkellä. Vastuu virheestä kuuluu myyjälle, jos hän ei osoita, että tavara oli luovutettaessa virheetön tai jos kyse ei ole esimerkiksi tavanomaisesta kulumisesta, tapaturmasta tai vääränlaisesta käsittelystä."

Tuollainen stefa voi, mun käsityksen mukaan, pullahtaa hajalle huonon huollon takia tai sitten kun keula rysäytetään planeettaan takaisin ja voimalla. Eli osaamattomasti keulittu ja pamautettu keula takaisin alas.

Noita stefojakin kannattaisi huoltaa itsekseen niin niille saa paremman kestoiän. Pölysuojan vaikka laskee alas, puhdistaa liat sieltä putken ja stefan välistä pois negatiivin palasella varovasti hieromalla sekä sen jälkeen hiukan vaikkapa wd40:sta perusöljyä stefan ja liukuputken väliin. Pumppailee sen paskan sieltä kunnolla ulos, puhdistaa rätillä liat pois liukuputkesta ja suorittaa saman uudelleen.

Tuolla tavoin ainakin pitäisi päästä hiukan pidemmälle. Tosin jos stefa on jo päässyt kuivuman ja halkeillut niin ei sitä korjaa muu kuin stefan vaihto.

Back