• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha R1:sen kunnostus projekti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaska_73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taas olis yläkate kunnossa, kitti vain uupuu.
Kuva1
Kuva2
Kuva3

Kyrsii vielä kuitenkin tuommonen ylimääräinen työ. No huomenna kittiä päälle niin sitten se on omalta osalta valmis.

Tuosta seat coverin ratustuksesta sen verta, että on ne vaan aika kalliita kun niillä on hintaa 200$ ja enemmänkin.  Aihiona mulla on tohon valmis pohja jossa on kaikki kiinnikkeet ja lukko jutut. Päällinen vain puuttuu. Niin ja aikaa saa vaikka vähän mennäkkin kun on kyse harrastamisesta.  
tounge.gif

Ja edelleen se on täysi mysteeri missä vaiheessa katteeseen on tommonen vika tullut. Olisko tosiaan joku hattivatti käynyt siihen tekemässä tuommosen jekun. Ei oikein uskaltanut omia muksujakaan syytellä kun ne ei pahemmin tallissa käy, ja tasan varmaan tietävät kuinka isäukon lelujen kanssa pelataan. No talveehan on vielä aika pitkästi jäljellä.

Taas olis yläkate kunnossa, kitti vain uupuu.
Kuva1
Kuva2
Kuva3

Kyrsii vielä kuitenkin tuommonen ylimääräinen työ. No huomenna kittiä päälle niin sitten se on omalta osalta valmis.

Tuosta seat coverin ratustuksesta sen verta, että on ne vaan aika kalliita kun niillä on hintaa 200$ ja enemmänkin.  Aihiona mulla on tohon valmis pohja jossa on kaikki kiinnikkeet ja lukko jutut. Päällinen vain puuttuu. Niin ja aikaa saa vaikka vähän mennäkkin kun on kyse harrastamisesta.  
tounge.gif

Ja edelleen se on täysi mysteeri missä vaiheessa katteeseen on tommonen vika tullut. Olisko tosiaan joku hattivatti käynyt siihen tekemässä tuommosen jekun. Ei oikein uskaltanut omia muksujakaan syytellä kun ne ei pahemmin tallissa käy, ja tasan varmaan tietävät kuinka isäukon lelujen kanssa pelataan. No talveehan on vielä aika pitkästi jäljellä.
Tuolta näyttäis saavan 65 punnalla seat cowlin Rytköseen.
Kiitos muuten projektipäiväkirjasta. Erittäin mielenkiintoista luettavaa!
033102beer_1_prv.gif

Jotakin uuttaakin on tapahtunut. Kilpitelineen laittelin tänään kiinni. Tossa näkyy rekkarikilevenkin valo.

Nyt ei huuda kuin etuyläkatetta ja sen maalari lupasi mulle  tällä viikolla. Näillä näkymin pyörä on täysin valmis viikonloppuna. Nin tai ketjut pitäis saada niitattua. Ei vaan tekis mieli niittaria ostaa, elikkä jos joku motoristi s-joen suunnalla tätä lukee ja sattuu kyseiset vimpaimet omistamaan ja vielä niitä malttaisi lainata niin voisipa vaikka laitella viestiä tännepäin. Niin tai saa ne tulla niittaamaankin paikan päälle.  
033102beer_1_prv.gif
kyllä tarjoon.

Tuommonen siitä yläkatteesta tuli kun sen kittasin. Olemattoman asian takia joutu senkin sitten loppuviimein maalarille kiikuttamaan.

Hienoo kyllä kattoa kun joku osaa.
thumbs-up.gif

Tekisi mielii purkaa ja kasata TRX - vaikkei siinä mitään varsinaista vikaa olekaan - ihan noin niin kuin opiksi, mutta kun on nuo peukalot väärin sijoittuneet, niin parempi olisi jos menisi vaan kaupaksi tällä viikolla Yammu.

Osaa ja osaa, riittävän monta kertaa kun tekee väärin ja hakkaa päätään seinään ja ymmärtää viisaammilta kysyä neuvoa, niin sillä sitä oppii aina jotakin.  
smile_org.gif

Juu tähän vastaan että itse olen vielä kehitysasteella ja teen mitä osaan, mutta isäukkoa on pakko kehua semmoseksi sepäksi että se kyllä kuuluu tohon jälkimmäiseen kategoriaann. Moniko olisi moottoripyörän etuvanteen oikonu ja sorvannu omassa "sorvissa" suoraksi, epäilen että ei kovin moni. Eikä ole tarkoitus sitten millään lailla ruveta retostelemaan sen kummemmin omilla tai toisten tekemisillä. Ei oikein kuulu tänne pohojanmaalle semmonen tyyli, vaikka toki niitä poikkeuksisakin on.
bowdown.gif

Tämä on kyllä täysi tosi, vaikka sitä ei aina nuorena koltiaisena voinut myöntää. Se oli vaan se typerä äijä mikä kielsi aina kaiken hauskan. Aika kultaa onneks nuo muistot ja ikää kun tulee lisää niin osaa katsoa hieman laajakatseisemmin eri asioita.
tounge.gif

Hienoo kyllä kattoa kun joku osaa.
thumbs-up.gif

Tekisi mielii purkaa ja kasata TRX - vaikkei siinä mitään varsinaista vikaa olekaan - ihan noin niin kuin opiksi, mutta kun on nuo peukalot väärin sijoittuneet, niin parempi olisi jos menisi vaan kaupaksi tällä viikolla Yammu.
Ei tartte vaan kattoa; Ajoneuvovahinkokeskuksella olis -08 vuosimallinen musta R1 taas paalaamotavarana
wink.gif

Hyvin jaksat pyörää korjailla. Jos itsellä olisi tilaa, taitoa, aikaa ja rahaa, niin joku tuollainen puuha iltoihin olis ihan kivaa. Tai museopyörän laittelu..
smile_org.gif

Tänään oli sitten se juhlallinen hetki kello 23.25 kun pyörän viimeinenkin muovinpala napsahti paikoilleen. No ketjut puuttuu veilä, kun ei ole sitä niittausapua mistään saanu, ilmeisesti ostettava omat työkalut. Hyllyyn kun katsoo niin eipä ole jäänyt sinne varaosia. Turhia kiinnike nippeleitä vaan tuli muutama hommattua jenkeistä, mutta josko niille joskus vaikka ois käyttöä. Tässä nyt muutama kuva lopputuloksesta.

Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Kuva5

Saapa nähdä pitääkö siihen jotakin commanderia vielä laittaa ennen kevättä, vaikka epäilen kyllä että tuossa on aivan riittävästi voimaa mun tarpeisiin, niin tai rehellisyyden nimissä sitä taitaa olla jopa liikaakin.
wink.gif

Tulipa kerrassaan todella asiallisen näköinen kulkine, onneksi olkoon vaan. Muutaman viikon päästä
062802moto_prv.gif
Ja malttia sitten ;)

Tulipa kerrassaan todella asiallisen näköinen kulkine, onneksi olkoon vaan. Muutaman viikon päästä  
062802moto_prv.gif
Ja malttia sitten ;)
Kiitos kiitos. Maltilla lähdetään liikkeelle. Sen kun pitää mielessä ketkä kotona odottaa, niin on ainakin itselle aika hyvä lääke maltin ylläpitämiseen. No joskus hetkellisesti saattaa unohtua.  
tounge.gif

Käsittämättömän hieno tekele!
thumbs-up.gif

Täytyy tilata omaankin pyörään noi kirkkaat etuvilkut, näyttää hyvältä.

Mitä liimaa käytit liimatessasi katetta kasaan? Oliko katteen takapuolella mainintaa muovinlaadusta ? Minulla olisi tuo Agustan katteidenkorjaus nyt tapetilla, täytyy vain varmistua oikeasta liimasta. Yläkatteen ostin uuden, sivukatteet voi hyvin korjata.

Mitä liimaa käytit liimatessasi katetta kasaan?  Oliko katteen takapuolella mainintaa muovinlaadusta ?  Minulla olisi tuo Agustan katteidenkorjaus nyt tapetilla, täytyy vain varmistua oikeasta liimasta.  Yläkatteen ostin uuden, sivukatteet voi hyvin korjata.
Enpä ole mitään liimoja käyttänyt. Tinakolvilla sulattanut päällypuolelta osat yhteen. Ensin vetänyt kolvinpäällä kunnon uran ja sitten sivuilta sulattanut uraan muovia tai sitten rikkinäisestä katteeesta sulatttanut muovia. Takapuolelle olen laittanut lasikuitkangasta ja hyvin on pelittänyt. Kyllähän katteidenm korjaukseen on omat liimansakkin, mutta omasta milestä tuo sulattaminen on ollut kätevää, kun siinä saa saman tien halkeamta jämähtämään kiinni. Voihan olla että liimakin toimmi aivan OK.
nixweiss.gif

Mitä liimaa käytit liimatessasi katetta kasaan?  Oliko katteen takapuolella mainintaa muovinlaadusta ?  Minulla olisi tuo Agustan katteidenkorjaus nyt tapetilla, täytyy vain varmistua oikeasta liimasta.  Yläkatteen ostin uuden, sivukatteet voi hyvin korjata.
Enpä ole mitään liimoja käyttänyt. Tinakolvilla sulattanut päällypuolelta osat yhteen. Ensin vetänyt kolvinpäällä kunnon uran ja sitten sivuilta sulattanut uraan muovia tai sitten rikkinäisestä katteeesta sulatttanut muovia. Takapuolelle olen laittanut lasikuitkangasta ja hyvin on pelittänyt. Kyllähän katteidenm korjaukseen on omat liimansakkin, mutta omasta mielestä tuo sulattaminen on ollut kätevää, kun siinä saa saman tien halkeamat jämähtämään kiinni. Voihan olla että liimakin toimii aivan OK.
nixweiss.gif
Lisätään nyt vielä että katteissa oli merkintä ABS ja se on ymmärtääkseni sen muovin laatu.

Back