Mulla on -05 R1 nopeimmalla värityksellä eli hopealla. Pari kuukautta ollut nyt ja mittarissa kohta 8000km
Tuohon sisältyy Norjan reissu, siitä tuli mukavasti lukemaa.
Pyörä on yllättävän hyvä tuommoisessa touring tyyppisessäkin ajossa, itse ajoin kerralla n. 1100km Kilpisjärveltä Tampereelle ilman suurempia ongelmia. Mutkapätkillä pyörä on sitten tietysti äärimmäisen nautinnollinen. Erittäin vakaa kaikissa tilanteissa mutta silti kevyt ja näppärä käsitellä. Alussa jouduttiin takuuseen pesemään kytkinlevyt koska eivät irroittaneet kunnolla (tyyppivika, jotain varastorasvaa jäänyt levyihin). Pesun jälkeen kaikki kunnossa.
Moottori on erittäin tasaisesti käyvä eikä tankoon välity juuri lainkaan häiritsevää värinää (n.4500rpm on hieman värinää mutta sekin aika pientä verrattuna esim. Honda CBR 600F -04 joka mulla oli aiemmin). Ala- ja keskivääntöä on hieman moitittu mutta itselleni se on kyllä riittänyt ainakin toistaiseksi. 5K kohdalla alkaa kohtuullinen veto, 7-8K mennään jo aika ärhäkkäästi ja 9-10K kierroksen kohdalla/jälkeen kiihtyvyys on brutaalia.
Omasta mielestäni tämä uusi rykkönen on ehdottomasti parhaimman näköinen nykyisistä litraisista supersporteista. Äänet ovat myöskin jo vakiona aika kohdallaan ainakin omaan korvaan. Laatu on myöskin materiaalien ja kokoonpanon osalta erittäin hyvää.
Kulutus noin 6 litraa sadalla. Penkinlämmitin on aika "perseestä" jos ajelee paljon kaupungissa hidasta ajoa kuumilla keleillä. Sitten kun nopeudet saa 80km/h paremmalle puolelle suurin ongelma poistuu vaikka olisi hellettäkin. Viileämmillä keleillä lämmitin on oikein mukavakin.
Itse olen hieman yllytyshullu eli uudempaa ja tehokkaampaa pärrää pitäisi saada vähän väliä alle. Nyt meinaan varmuudella ainakin seuraavan kauden ja kenties enemmänkin ajella tällä pyörällä koska ei ole yksinkertaisesti syytä laittaa uutta. Voin suositella kyllä lämpimästi tämän pyörän hankintaa.
Edit: piti vielä lisätä huonona puolena että kortinmenetys on aika helppoa jos ei ole tarkkana, kulkupuoli on sitä luokkaa. Välillä kyrsii kun ei oikein uskalla revittää, pyörä kaipaa kunnon kuritusta ja on parhaimmillaan silloin. Kerran radalla pyörähtänyt ja mukavaahan siellä oli hieman reippaammin ajella