• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha MT-01/03 kuskit huomio!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Qwert
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Yamaha MT-01/03 kuskit huomio! - Mallikartoitus ja kokoontuminen

• Omistan MT-01 - voisin osallistua kokoontumiseen

Ääniä: 3 100,0%
  • Omistan MT-03 - voisin osallistua kokoontumiseen

Ääniä: 0 0,0%
  • Omistan MT-01 - en ole kiinnostunut kokoontumisista

• Omistan MT-03 - en ole kiinnostunut kokoontumisista

• Olen omistanut MT-01/03 olen kiinnostunut kokoontumisesta

• Olen hankkimassa MT-01/03 olen kiinnostunut kokoontumisesta

• Ääniä yhteensä
    3
Jaa-a, auttaa en valitettavasti osaa. Tarkentaisitko kuitenkin vielä onko tuo varoitusvalo siis palanut/vilkkunut vain kerran vai palaako se edelleen/koko ajan? Entäs tuo moottorin sammuminen - vain kerran vai useammin?

Oma MT-01 oli myös juuri huollossa. Oireet kuitenkin erilaiset. Ei myöskään ilmoittanut mitään vikakoodeja, mutta ei myöskään vilkutellut mitään valoja. Sammuili vain mystisesti esim liikennevaloihin tultaessa, moottorijarrussa kun painoi kytkimen pohjaan niin pudotti kierrokset todella alas (~500rpm) tai sammui kokonaan. Huollossa vaihdettiin uusi TPS sensori, siis se sama sensori joka vaihdettu jo kertaalleen aikaisemmin virallisessa Yamahan takaisinkutsussa. Nyt näyttäis taas pelittävän.

moro, niin valo on syttynyt 5-6 eri kertaa palamaan kun on laittanut käyntiin, palanut n.10s ja kun on antanut kierroksia niin se valo on sammunut ei kone.
ja kerran on se valo vilkkunut kun oon laittanut käyntiin
ja valo sammui kun lisäsin kerroksia.

ja muutaman kerran on sammunut kun oon tullut esim. valoihin
ja kierrokset laskenut kans n.500 s
confused_orig.gif
?

eipä oon mua kukaan kutsunut mihinkään tps:n vaihtoon
ja tietenki takuu loppu keväällä
-mikä se tps sensori on
confused_orig.gif
?

sen takajousi homman kyllä ne vaihto

moro, niin valo on syttynyt 5-6 eri kertaa palamaan kun on laittanut käyntiin, palanut n.10s ja kun on antanut kierroksia niin se valo on sammunut ei kone.
Ahaa, jotenkin ymmärsin et kone.
withstupid.gif

ja kerran on se valo vilkkunut kun oon laittanut käyntiin
ja valo sammui kun lisäsin kerroksia.
ja muutaman kerran on sammunut kun oon tullut esim. valoihin
ja kierrokset laskenut kans n.500 s
confused_orig.gif
?
Tuon valonvilkunnan tarkistuttaisin kyllä jammun huollossa. Tuosta kierroston putoamisesta ja sammumisesta voisi sitten samalla kysyä. Tiettyyn pisteeseen asti tuollaisen ison veekakkosen oikuttelu tyhjäkäynnillä on jopa "normaalia", mutta jos se alkaa tavaksi tulemaan niin onhan siinä jotain vikaa. Omalla kohdalla ajoin toista kautta ilman ainuttakaan sammumista, mutta sitten yks kaks alkoi tekemään sitä lähes säännöllisesti. Aina risteykseen tultaessa joutui kahvalla pitämään kierrokset yli 1000rpm.

eipä oon mua kukaan kutsunut mihinkään tps:n vaihtoon
ja tietenki takuu loppu keväällä
-mikä se tps sensori on
confused_orig.gif
?
sen takajousi homman kyllä ne vaihto
TPS (Throttle Position Sensor) eli kaasun asennon tunnistin. Sulla taitaa olla sen verran uudempi mopo et se on tullu jo tehtaalta uudemmalla sensorilla?? Rungosta ja takuuvihosta löytyy pyörän tunnistenumero. Mikäli se ei osu seuraavien tunnistenumeroiden väliin JYARP121000000301 - JYARP121000006312 niin sitten se ei kuulu tuohon takaisinkutsun piiriin. Mutta kuten todettu vika voi silti olla tepsissä oli se sitten uudempi tai vanhempi, vaihdettu tai ei.

Kiitos tiedoista, ei osunut oman numero numerosarjojen väliin
-täytyy käydä kyselees jos ne sen tps:n vaihtais voihan se
varoitusvalon vilkkuminen ja palaminen johtuu siitä??
-mitähän se tps maksaa jos on tietoa.

moro, kävin kyselemässä paikkallisessa yamaha huollossa
ei kuulemma muuta kuin kovaa ajoa.....
la kävin porissa 750km yht. ja ei mitään vikaa pari kertaa valo vilahti kun laitto käyntiin...mut sit sammu valo,
taidan ajaa niin kauan kun toimii ja sit vasta saa yamaha
huolto kivan työ
sport05.gif

kiitos vaan vastauksista.

Moro
Nyt oma mt sekoilee vikakoodi 38 näkyy ja vika valo palaa
aika usein ja aika kauan, välillä sammuu nopeesti. joskus jopa,
ei syty palamaa ollenkaan
confused_orig.gif
mut kuitenkin on toiminut ihan hyvin,mutta...
Eilen laitoin virrat päälle niin mitään ei tapahtunut, ei palanut mitkään valot mittarissa ja ei puhunut mitään.... sitten rämpläsin seis katkasijaa niin tuli virrat ? sit lähti just ja just
käyntiin mut rinkimittari sekoili ei toiminut,välillä jäi jumiin
johonkin 3000 ja sit taas toimi.
Kun lähin ajamaan yski ja pätki ihan vitusti pari, kolme kertaa luulin että nyt hajoo! vittu lisää kaasua niin toimi ihan ok ja taas vikavalo sammu, niin kuin ei mitään.
Pitkä stoori mut ei auta mikähän on 38 vikakoodi ??
ens viikolla täytyy mennä yamaha huoltoon.

Jep vika löytyi, decompressoin solenoid eli ehkä joku puristuksen vähentäjän solenoidi, kun starttaa.
Mut toi eilinen, kun ei lyöny virtoja päälle, oli ihan oma
moka. (ensimmäinen kesä kun on prätkä)no ei ehkä eka vaan oliskohan 20:s kevät!!!  Vittu mikä
moka +JOHTO OLI löysällä ei vittu nyt hävettää......
no helposti korjaantui !
Mut 38 vika koodi kyllä taas ilmaantui, mut lähtee hyvin
käyntiin ja pyörittää ihan normaalisti.
En ymmärrä mikä mättää, mut kattellaan ........
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif

Back