• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha fzs600 '03

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karban
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Njoo helvetin hieno.. sulla on vähän samantyylinen teippaus kun mulla, mutta vaan stp. Itsellä on Gulf väritys ja teippaus.
biggrin.gif

Oliko vittumaista puuhaa teippailla? Itsellä meni hermot saatana kun välillä ei ollut suorassa ja välillä missä sattuu, mutta kyllä ne siihen jotenkin istui
smile_org.gif

Njoo helvetin hieno.. sulla on vähän samantyylinen teippaus kun mulla, mutta vaan stp. Itsellä on Gulf väritys ja teippaus.  
biggrin.gif

Oliko vittumaista puuhaa teippailla? Itsellä meni hermot saatana kun välillä ei ollut suorassa ja välillä missä sattuu, mutta kyllä ne siihen jotenkin istui
smile_org.gif
No EI stana ollu helppoa. Onneks otin sen verran ylimääräistä että piti riittää. Mutta tuo ei sitten taittunutkaan pyöreisiin kulmiin niin ku piti. Puoltoista metriä oli tuota raitaa, ja yli puolet meni roskiin. Sen takia tossa munien edessä ei ookaan raitaa - tai on siinä nyt, mutta se on hiilikuitua.

Eilen tein elämäni ensimmäisen (no okei, toisen mutta kymmenen vuoden takaista kevarin änkkäriä ei lasketa) eloksoidun alumiinin kiillotuksen. Kiillotin lampunpidikkeet, ja vain ulkopuolelta. Meni 2h. Koneella vedin ensin 240-400, sitten käsin märkänä 600-800-1000. Ihan hyvät tuli. Olis voinut vaan vähän karkeemmalla alottaa mut eipä sattunut oleen tuon karkeempaa tohon hiomakoneeseen.

Tilasin vielä Poly26:lta "pulkan", se on tollanen:
http://www.poly26.com/produits/photos/2195.jpg. Alaosasta tulee punaiseksi ja yläosa siniseksi.

Niin hei tekis mieli nähdä kuvia tuosta sun Gulf-teemaisesta moposta. Kaveri rakentaa kans sellaista. Mulla oli tuo Gulf-teema ensin mielessä mutta se olis vaatinut koko mopon uudelleenmaalausta, STP-teemaan sopi tuo alkuperäinen väri (ja se on vaan niiiiin hieno väri)

Täytyy tsiigailla jos saisi kuvia tuosta nyt viikonlopun aikana.

Eikös toi sun sininen ole suht lähellä gulf sinistä, siis tarkoitan sitä "uudempaa" tummempaa Gulf väritystä, eli ei sitä vaalean sininen / oranssi, Ford gt40 tyylistä.

njoo tosiaankin, noi tarrat ei taivu pal yhtään, vähänki pyöreä pinta, niin heti tulee ilmakuplaa ja noissa mun katteissa kun ei paljoa ole suoraa pintaa.

Eikös toi sun sininen ole suht lähellä gulf sinistä, siis tarkoitan sitä "uudempaa" tummempaa Gulf väritystä, eli ei sitä vaalean sininen / oranssi, Ford gt40 tyylistä.

njoo tosiaankin, noi tarrat ei taivu pal yhtään, vähänki pyöreä pinta, niin heti tulee ilmakuplaa ja noissa mun katteissa kun ei paljoa ole suoraa pintaa.

Oli ainakin tarpeeks lähellä STP-sinistä.

Kyllä mun mielestä Gulf-värit pitää olla just sitä vanhaa Porsche917(?)/Ford GT40 -väritystä.

Vaikka kyllä toikin menis. Pitää pitää mielessä jos alkaa stp kypsyttämään.
940501.jpg

njoo, mun mielestä toi uudempi on kyllä julmasti hienompi, se Ford GT40 väritys näyttäisi todella vanhalta, sopisi sekin kyllä ihan ok, mutta itse pidän enemmän tuosta tummemmasta.

Teinkin omaan pyörään mahdollisimman pyöreät muodot vanhaan tyyliin, lähinnä teippien tarkotus on tuossa omassa laitteessa korostaa muotoja
biggrin.gif

Tästä otin vähän mallia..
gtmcl.jpg

njoo, mun mielestä toi uudempi on kyllä julmasti hienompi, se Ford GT40 väritys näyttäisi todella vanhalta, sopisi sekin kyllä ihan ok, mutta itse pidän enemmän tuosta tummemmasta.

Teinkin omaan pyörään mahdollisimman pyöreät muodot vanhaan tyyliin, lähinnä teippien tarkotus on tuossa omassa laitteessa korostaa muotoja
biggrin.gif

Tästä otin vähän mallia..
gtmcl.jpg
Se on vähän mitä hakee. Kattamattomaan sopii ne vanhat värit mun mielestä paremmin. Vanhaa ainakin itse hain.

Yks hieno vanha kisaväriteema on kans Martini.

Mut tosiaan tuo pistämäs kuvan väritys on aika hieno. Mihin pyörään tulee?

Tuossa DR projektissahan ne ovat, viimeisimmät kuvat ovat tosin parin viikon takaa, sen jälkeen on tapahtunut kaikenlaista.

Kun tuo talvi kerran jatkuu niin kävin äsken repimässä etupumput irti. Sunnuntaina varmaan ehdin vaihtamaan jouset niihin.

Löytyi hieno patentti miten saada etupää ilmaan; Ensin ruuvasin keskiseisontatuen paikalleen sormikiristyksellä vaan, sitten laudanpätkä sen alle ja mopo tuelle. Sitten varikkopukki etukautta runkoputkien alle ja mopo lepää tukevasti pukin, keskituen ja takarenkaan varassa.

135e carpimotolta italiasta.
Mut sä saat about satasella tai vähän päälle Stormilta Progressive suspensionin etujouset

Tänään otin eka kertaa ajoon. Vaikka onkin aika paska keli mut ehti jo huomaamaan että on ihan kuin eri pyörä ton keulajousien vaihdon jälkeen. Voin suositella kaikille.

Tossa pari kuvaa kännykameralla tallista työnnettäessä.

yamaha-fazer-03-bikepics-332305.jpg

yamaha-fazer-03-bikepics-332303.jpg

Ton tyyliseen olis tarkoitus pyrkiä:
01_Sport_1000_500x375.jpg

buttrock.gif
Ei oo huono... Aikalailla tyylilleen uskollinen. Joitain kohtia meikäläinen muuttas, mutta muutenkin varmaan erilainen maku.

Etuputket on kyllä hienot... kollektorin kun saisi vielä kiiltämään.

Laitoitko etujousten kanssa jäykempiä öljyjä tms. ?

buttrock.gif
Ei oo huono... Aikalailla tyylilleen uskollinen. Joitain kohtia meikäläinen muuttas, mutta muutenkin varmaan erilainen maku.

Etuputket on kyllä hienot... kollektorin kun saisi vielä kiiltämään.

Laitoitko etujousten kanssa jäykempiä öljyjä tms. ?
Ei sillä kollektorilla oo niin väliä kun se tulee peittoon bugispoilerin myötä.

Laitoin 15W öljyä. Vakiossa on 10W. Mutta sekin saa jo etupäätä jämäkämmäksi kun vaihtaa öljyt painavampiin.

Parantelin tänään vielä hiukan tuota mittarikoteloa, nyt se on hiukan vähemmän massiivinen.

Kun nyt saisi ton takapäästään vielä näyttämään kahvilakilpurilta..

Oikean käden katkaisijan piuha meni vahingossa väärälle puolelle etutolppaa, pitäis sekin vielä korjata jossain välissä.

Back