• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Fasufisu sanoi:
Soitin huoltoon: Kipinäkin kuulemma tulee ja kaasarit on korjattu. Eivät oikein ymmärrä missä vika. Tekis mieli hakea pois ja viedä muualle, mutta kun vaihtoivat renkaatkin vaikka sanoin huoltomiehelle, että turha laittaa uusia renkaita ennen kuin ajokunnossa. PRKL!!!

Joko johdot puolille, puolat, johdot puolilta ja tulpanhatut tarkistettu. Jos kipinä on sen verta heikkoa, ettei kuorman alla jaksa.

huollossa on pirullista löytää joku vika joka voi olla ollut pitempään. kun voi olla esim suuttimia vaihdeltu yms ja seokset on pielessä ja siksi vetää jonkun pytyn pimeäksi. kun se voi vaatia kaasarit palasiksi, kokooon, koeajoa. laajakaistalambdan, koeajoa, palasiksi, eri suuttimet, kokoon, koeajoa. ja ensin ne kaasarit pitäisi korjata läpi todella huolellisesti ja sillä silmällä, että niissä on joku vialla. Eli jokainen kohta ja kanava katsoa läpi ja varmistaa, että toimii.

esim jos on joku ihme äänenvaimennin tai ilmanputsari, niin älytön homma. Lähinnä paras lähteä menemään kohti sitä orggista, jos toiminta löytyisi sieltäpäin.

Tää on siitä harvinainen Fasu, että kaikki on orggista. Nyt soitti huoltomies, että kaasareiden synkronoinnilla olisi alkanut pelittää ok. Epäilen vähän mutta haen pois jos sillä voi sen 50 km ajaa. Jos ei pelaa niin vien isommalle pajalle Ouluun. Suuttimista ei muuten ole ollut huollon kanssa mitään puhetta. Oisko voinut joku suutinvika olla? Tosin eikö ne menisi tukkoon ja polttoainetta tulisi liian vähän? Kaasarikone siis.

Ihime!! Ajoin vähän mutkan kautta kotiin n. 80 km ja koko ajan Fasu pelasi hienosti. Pysähtelin välillä ja annoin käydä tyhjäkäyntiä, että näen tuleeko vika päälle - ei tullut ainakaan tänään. Yes:jippikaijee:

-05 tonninen, vilkut siirretty laukkutelineisiin, huomasin että vilkuttaessa himmeästi vilkkuu myös ajovalot, parkit ja takavalot. Oon kattonut akulta miinuksen, koneen kyljestä maadoituksen, sulakkeet ja vilkun releen. Eli pitäis ilmeisesti ettiä johto mikä ottaa oikkaria.....kuinka paha on purkaa toi takapää että pääsee näkeen takavilkkujen johdotukset kokonaan?

Jalluniemi sanoi:
-05 tonninen, vilkut siirretty laukkutelineisiin, huomasin että vilkuttaessa himmeästi vilkkuu myös ajovalot, parkit ja takavalot. Oon kattonut akulta miinuksen, koneen kyljestä maadoituksen, sulakkeet ja vilkun releen. Eli pitäis ilmeisesti ettiä johto mikä ottaa oikkaria.....kuinka paha on purkaa toi takapää että pääsee näkeen takavilkkujen johdotukset kokonaan?

Himmeneekö kun vilkku syttyy?

Jalluniemi sanoi:
Ei, samanlailla vilkkuu ja uutta akkuakin jo kokeilin.

Sitten veikkaisin että laturin piuhoissa jotain häikkää tai laturi moro. Maadoitus kannattaa kanssa tarkastaa.
Jos on mittaria niin kokeile mitä antaa akun navoilta kun käynnissä ja vilkku päällä.

mun xj ja rf teki tota. Aja enemmän ja mieti vähemmän. Ratkaisua hohon et tule löytämään, kokemusta on. Olen miettinyt että johtuuko se siitä että vilkun merkkivalo saa sähkönsä samasta kun piiristä kuin itse vilkku ja se merkkivalo maadoittuu aina vastapuolen vilkkujen plussapuolelle. Eli vilkun merkkivalo vilkuttaa aina vilkutit vasemmalle tai oikealle. Pelaano toi systeemi uutena paremmin ja iäkkäänä alkaa imeä poweria kun vilkkuu.

Vai miten se ny lli, menikö vilkun merkkivalon piuhat vilkkujen miinusjohtoihin. Vaikuttais loogisemmalta.

Jalluniemi sanoi:
Kävin kokeilemassa ja vilkkuu myös kierroksilla.

Mulla loppu kun nosti kierroksia ja ite ajattelin että ei vaan sähkö riitä mutta jos tekee kun kierroksia on niin kato nyt ainakin se maadoitus johto että ei ole hapettunut. Otat irti ja putsaa kunnolla jos ei auta niin kovaa ajoa vaan. Mulla tuo alkoi muistaakseni 40tonnin kohdalla ja kun mittarissa oli160 tonnia niin teki samaa ja mikään ei ollut mennyt rikki.

Vaihdoin Fasuun eilen öljyt ja meni näköjään vähän liikaa. Tarkistusluukku on käytännössä kokonaan öljyssä kun pyörä on suorassa. Kannattaako päästää vähän öljyä pois vai onko tuosta haittaa?

Fasufisu sanoi:
Vaihdoin Fasuun eilen öljyt ja meni näköjään vähän liikaa. Tarkistusluukku on käytännössä kokonaan öljyssä kun pyörä on suorassa. Kannattaako päästää vähän öljyä pois vai onko tuosta haittaa?

Turhaan antaa huohottaa putsarikoteloon. Ruutta ja letkua jne. ja imaisee ylimääräiset siististi täyttöaukosta pois.

Tietty, ajaa sen lämpöseks ja tarkistaa määrän vasta sitten (jos ei niin tehty)

Vaihtaa öljynsuodattimen niin saa pois jonkun verran. Propusta voi koittaa lorauttaa, mutta se on vähän semmosta tarkkaa ja em systä sotkuista yms.

Back