• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli sitten pitkän mietinnän jälkeen ostettua FZS  
062802jumpie_prv.gif
Tuontipyörä ja ajettu 22tkm. Tietäskö kukaan että mistä vois saada suomenkielisen ohjekirjan ja/tai huoltokirjan?
smile_org.gif
Onneks olkoon LOISTAVASTA valinnasta !
Käyttöohjekirjasen saat todennäköisesti Konekeskolta. Suomenkielistä huoltokirjaa en ole koskaan löytänyt, mutta täältä saat englanninkielisen.
Konekeskolta oli käyttöohjekirjat loppu, eikä tietoa uusista. Täytynee kopioida jostain. Itsekin olen ohjekirjaa vailla, kun olen omani hukannut. Jos saat jostain, niin en panisi pahaksi, jos kopioisit mulle yhden sarjan. Korvaan luonnollisesti kulut.
Olisin myös kiinnostunut jos joku pystyisin kopioimaan suomenkielisen ohjekirjan, maksua vastaan  
thumbs-up.gif
Oliskos kellään kiinnostusta pientä rahallista korvausta vastaan tehä  ko. temppua?  
smile_org.gif
Voishan sitä vaikka joskus ruveta, kunhan vaan löytyy semmoinen aika joskus...

Voiko FZS:n tunnistaa päällepäin jostain tuontipyöräksi? Jäin miettimään tuota, kun osassa näistä on etukatteessa "fazer" tarra ja osassa ei. Vanhemmissa malleissa ilmeisesti on aina yamaha-tarra tankissa.
nixweiss.gif

Onko näissä mitään tyyppivikoja mitä katsella ~30tkm ajetuista?
Pikaisia vastauksia kiitoksia :P

Voiko FZS:n tunnistaa päällepäin jostain tuontipyöräksi? Jäin miettimään tuota, kun osassa näistä on etukatteessa "fazer" tarra ja osassa ei. Vanhemmissa malleissa ilmeisesti on aina yamaha-tarra tankissa.
nixweiss.gif

Itse olen sellaisen tarinan kuullut ja sitä tainnut jopa eteenpäin kertoa, että Suomen maahantuonnissa pelätty turhia nimiriitoja suklaatehtaan kanssa ja siksi meille tulleet mallit olisivat ilman "Fazer" tekstiä. Toisaalta taas noita tarroja on voinut itse kukin vapaasti jälkikäteen ostella, että siitäkään ei tuota enää pysty aukottomasti selvittämään. Ehkä jos alat tutkia onko tuo tarra lakan alla vai päällä, niin voit saada tiedon selville. Itsellä se pelkkä pimpparauta tuossa tankissa ja jos olisi tarra liimattu lakan päälle, niin sekin jo olisi poistettu.

Tyyppivikana voi olla se vaikea käynnistyminen ja heikohko keuliminen.  
tounge.gif

Tarvis renkaat hankkia fasuun. Kattelin että metzelerin z6:sia sais hyvään hintaa. Onko kokemuksia noista?  
smile_org.gif
Mulla on z6, ja ei ole valittamista

tounge.gif

Tuota.. onkohan "vanhan" mallin fasussa(kin) jotain tehonrajoittimia/vast. 2 ja 3 vaihteella??

Näin vaan surffatessa Tämmöisen  
omg.gif
Älkää, jätkät, älyttäkö!  
biggrin.gif
No tuota taas nyt ei älyttäny kukhaan  
tounge.gif

Mulla ei keulinut ennen ilmanputsarin vaihtoa. Nyt keulii +90 kiloisen alla 1:llä väkisin, vaikka kuinka nojailisi eteenpäin.

Tuli sitten pitkän mietinnän jälkeen ostettua FZS  
062802jumpie_prv.gif
Tuontipyörä ja ajettu 22tkm. Tietäskö kukaan että mistä vois saada suomenkielisen ohjekirjan ja/tai huoltokirjan?
smile_org.gif
Onneks olkoon LOISTAVASTA valinnasta !
Käyttöohjekirjasen saat todennäköisesti Konekeskolta. Suomenkielistä huoltokirjaa en ole koskaan löytänyt, mutta täältä saat englanninkielisen.
Konekeskolta oli käyttöohjekirjat loppu, eikä tietoa uusista. Täytynee kopioida jostain. Itsekin olen ohjekirjaa vailla, kun olen omani hukannut. Jos saat jostain, niin en panisi pahaksi, jos kopioisit mulle yhden sarjan. Korvaan luonnollisesti kulut.
Olisin myös kiinnostunut jos joku pystyisin kopioimaan suomenkielisen ohjekirjan, maksua vastaan  
thumbs-up.gif
Oliskos kellään kiinnostusta pientä rahallista korvausta vastaan tehä  ko. temppua?  
smile_org.gif
Voishan sitä vaikka joskus ruveta, kunhan vaan löytyy semmoinen aika joskus...
Multakin puuttuu vielä, joten mulle voi kopsata samalla kans. Tilinumeron voi laittaa vaikka orgboxiin, niin korvaan vaivannäön.

tounge.gif

Tuota.. onkohan "vanhan" mallin fasussa(kin) jotain tehonrajoittimia/vast. 2 ja 3 vaihteella??

Näin vaan surffatessa Tämmöisen  
omg.gif
Älkää, jätkät, älyttäkö!  
biggrin.gif
No tuota taas nyt ei älyttäny kukhaan  
tounge.gif

Eihän se ole ihme ettei keuli.  
sad_orig.gif
Jaa niin mikä ei keuli  
tounge.gif

Ei vaineskaan...kyllä ainakin meikäläisen fasu keulii ihan kiitettävästi, ykkösellä ja kakkosella.

Mutta ihan vaan uteliaisuuttani kiinnostais tietää onko tossa vanhan mallin fasussa tosiaan jotain rajoittimia 1 ja 2 vaihteella? Uudemmassa mallissahan on kuulemma jonnin näköset tehonrajottimet  
nixweiss.gif

Mutta ihan vaan uteliaisuuttani kiinnostais tietää onko tossa vanhan mallin fasussa tosiaan jotain rajoittimia 1 ja 2 vaihteella? Uudemmassa mallissahan on kuulemma jonnin näköset tehonrajottimet
nixweiss.gif
biggrin.gif
tounge.gif
wink.gif

TÄH!
Jonkinnäköinen mekaaninen kaasarin luistinrajoitus?
ghostface.gif

Ruiskukartalle on helppo määritellä rajotuksia ja siten saan myytyä kaiken maailman commandereita
lookaround_orig.gif

nixweiss.gif

Itse olen sellaisen tarinan kuullut ja sitä tainnut jopa eteenpäin kertoa, että Suomen maahantuonnissa pelätty turhia nimiriitoja suklaatehtaan kanssa ja siksi meille tulleet mallit olisivat ilman "Fazer" tekstiä. Toisaalta taas noita tarroja on voinut itse kukin vapaasti jälkikäteen ostella, että siitäkään ei tuota enää pysty aukottomasti selvittämään. Ehkä jos alat tutkia onko tuo tarra lakan alla vai päällä, niin voit saada tiedon selville. Itsellä se pelkkä pimpparauta tuossa tankissa ja jos olisi tarra liimattu lakan päälle, niin sekin jo olisi poistettu.

tounge.gif
Mulla on 05 mallia oleva fasu ja tarrat katteessa. Uutena oon sen viralliselta yamaha kauppiaalta ostanu,joten vaikeeta on tarrojen perusteella päätellä onko tuontipyörä.

nixweiss.gif
biggrin.gif
tounge.gif
wink.gif

TÄH!
ghostface.gif

Ruiskukartalle on helppo määritellä rajotuksia ja siten saan myytyä kaiken maailman commandereita  
lookaround_orig.gif
gp-y618_1_0610_86d.jpg

"G-Pack Eliminoi joissain malleissa 300 km/h rajoittajan, muuttaa sytytystä, ruiskua määrätyillä kierroksilla ja vaihteilla sekä poistaa määrättyjä rajoituksia. Pääasiallisesti muuttaa 2-3 vaihteilla sytytystä sekä polttoaineensyöttöä."

Saatavana:

FZS 600 Fazer 98-03 (kaasarimalli)
FZS 1000 Fazer / 01-05 (kaasarimalli, ainakin -04 saakka)

Tiedä minäkään ja siks kyselenkin
wink.gif

Btw. piuhoista päätellen taitaa tulla penkin alla olevan sytkäboksin ja sen johdon "väliin". Täytynee jokupäevä tiedustella jammusentterissä asiaa, ehkä ne tietää...

nixweiss.gif
biggrin.gif
tounge.gif
wink.gif

TÄH!
ghostface.gif

lookaround_orig.gif
gp-y618_1_0610_86d.jpg

"G-Pack Eliminoi joissain malleissa 300 km/h rajoittajan, muuttaa sytytystä, ruiskua määrätyillä kierroksilla ja vaihteilla sekä poistaa määrättyjä rajoituksia. Pääasiallisesti muuttaa 2-3 vaihteilla sytytystä sekä polttoaineensyöttöä."

Saatavana:

FZS 600 Fazer 98-03 (kaasarimalli)
FZS 1000 Fazer / 01-05 (kaasarimalli, ainakin -04 saakka)
Aika ihmeelliseltä taas kuulostaa?
Kyllä tuolla potikalla varmaan saa sytyksen jotenkin sekaisin mutta onhan se nyt taivahan tosi ettei sillä ole mitään tekemistä polttoaineensyötön kanssa kaasari(01-05) fasuissa.

-B52-

Hlökohtaisesti kyllä myös kiinnostaa mitä lisäarvoa g-pack voi kaasaripyörään antaa. Mielummin ostaa sitten erilaisia syttöpyöriä ja kokeilee niistä mieluisinta.

Asiasta kolmanteen. Onko kukaan kuullut/tietoa kaasuttimen vaijerien välitysten vaihtamisesta. Sitäkin oluen ääressä pähkäilty jospa sitä niin laiskasti tuppea kääntää, ettei se pyörä siksi jaksa parahtaa pystyyn. Ajattelin josko sitä vaijerin kiristämiseen tarkoitettua tupen liikerataa lyhentäisi niin ehkä rivakammin saisi hitaampikin mies kierrokset ylös. Jos tällaisesta kenelläkään kokemusta niin mielelläni kuulisin.

Ja ei ole kukaan vieläkään ilmoittanut, että olisi paloja missään huollossa fazuun laitettu. Tätä voi taas käyttää pönöttäessä hyvänä iskuaseena tietyillä merkeillä ajavia tuttavia vastaan.

Back