• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin tuo kysyjä ei kyllä maininnut että savu tulisi nimenomaan pakoputkesta
tounge.gif
mutta tuskinpa tässä nyt kumminkaan koneremontin paikka on
biggrin.gif
No, jos syö öljyä ja pölläyttelee, niin ei se hauskaa ole.. Yamahoissa se on usein ollut näin ihan uudesta asti. Hivenen soikeat pytyt aika monessa Yammussa.. FZR, Ace, R1 ja FZS ovat ainakin kuuluisia tuosta "ominaisuudestaan". Tuohon auttaa kun porauttaa ja pistää Wisecot.

Omassa R1:ssä hajosi kiertokangen alapään laakeri kun sillä oli 2000km ajettu. Meni takuuseen ja uutta osaa tuli kampiakselia myöden.

Ei noita vikoja kuitenkaan kaikissa Yammuissa ole, mutta liian monessa kuitenkin. Oma R1 ei onneks syöny juurikaan öljyä, hivenen kuitenkin.

Joo, eiköhän tuo kohtuullisen pitkä huoltoväli anna jo viitteitä siitä mitkä moottorit on oikeasti suunniteltu kunnolla ja mitkä ei. Onkohan wingi ainoa mopo jolla voi ajaa pidempää tarkistamatta venojen välyksiä. Eli Jammussa tuo väli 40 tkm ja wingissä taitaa ensihuolto olla vasta 52 tkm kohdalla. Muissa taitaa se ropeltaminen alkaa jo 6, 12 tai 20 tkm kohdalla. Nyt sitten puhutaan vain huolto-ohjeen mukaisista tarkistuksisa ei mitään mutu asiaa että ei niitä tarvitse xyz mallissa sitä aiemmin tarkistella.
033102bebe_1_prv.gif

Joo, eiköhän tuo kohtuullisen pitkä huoltoväli anna jo viitteitä siitä mitkä moottorit on oikeasti suunniteltu kunnolla ja mitkä ei. Onkohan wingi ainoa mopo jolla voi ajaa pidempää tarkistamatta venojen välyksiä. Eli Jammussa tuo väli 40 tkm ja wingissä taitaa ensihuolto olla vasta 52 tkm kohdalla. Muissa taitaa se ropeltaminen alkaa jo 6, 12 tai 20 tkm kohdalla. Nyt sitten puhutaan vain huolto-ohjeen mukaisista tarkistuksisa ei mitään mutu asiaa että ei niitä tarvitse xyz mallissa sitä aiemmin tarkistella.  
033102bebe_1_prv.gif
No, sukulaismies osti samaan aikaa uuden FJR:n kun ostin itse sen R1:n. Siinä meni takuuseen kaikki pakovenat ja ohjurit. Ohjurit kulu sika nopeesti ja venttiilit alko kalkattamaan.

Kyllä noita tyyppivikoja on ollu Yammuissa ihan tarpeeks.

Joo voi vitsi meinasin paskoo housuuni kun kattoin
crazy.gif
ei siinä mitään komee suitsa muttei kyä mun pyärä, joo vähän näköjään linkitys epäonnistu mutta siis löytyy tuolta albumista tää käppyrä.
Miten sen muuten saa tälle sivulle
withstupid.gif

Minkäslaisia alustan eli jousituksen säätöjä käytätte,onko aivan alkuperäis säädöissä vai korjailtu itselle paremmaksi ja millälailla.Mulla on nuo perus säädöt ja kiinostais kyllä tietää minkä painoiselle henkilölle nuo säädöt on mahdettu tarkoitaa,tuntyy kyllä aika urheilullisen jämäkältä
sport05.gif

Hieno on,nyt asia on varma itseltäkin tuo heijastin härpäke lähtee ja vielä tänään,tuliskohan vielä parempi jos tuota lyhentäs vielä niin että ei jäisi kuin n.1cm rekkarin alapuolelle tuota lokasuojaa,tuohon kun vielä minivilkut sellaiset nuolenpää mallit niin.Mitähän muuten laki sanoo pitääkö takapäässä olla heijastin,tietääkö kukaan

Ai ai.. Taitaa olla venttiilinohjurin kumit paskat, tai sitten sama juttu mikä monessa muussakin Yammun koneessa; hivenen soikeet pytyt.

Syökö paljon öljyä? Pölläyttääkö ainoastaan kun käynnistää, vai puskeeko savua myös ajossa kovassa kiihdytyksessä? Ensimäisessä tapauksessa luultavasti ohjurin kumit, toisessa tapauksessa pytyt soikeet tai männänrenkaat ei jostain muusta syystä tiivistä kunnolla.

Onko se savu tosiaan sinistä ja haisee palaneelta öljyltä? Kylmällä ilmalla valkoista pakokaasua tuleekin tietysti ihan kunnolla, kun käynnistää aamulla.

Tuossa taitaa olla pinnoitetut pytyt, joten tuskin liian varovaisella sisäänajolla on voitu tuota aiheuttaa.
Syökö paljon öljyä? Pölläyttääkö ainoastaan kun käynnistää, vai puskeeko savua myös ajossa kovassa kiihdytyksessä? Ensimäisessä tapauksessa luultavasti ohjurin kumit, toisessa tapauksessa pytyt soikeet tai männänrenkaat ei jostain muusta syystä tiivistä kunnolla.

Onko se savu tosiaan sinistä ja haisee palaneelta öljyltä? Kylmällä ilmalla valkoista pakokaasua tuleekin tietysti ihan kunnolla, kun käynnistää aamulla.

Tuossa taitaa olla pinnoitetut pytyt, joten tuskin liian varovaisella sisäänajolla on voitu tuota aiheuttaa.

Savu on sinertävää, selkeästi. Sitä tulee vain koneen ollessa kylmänä, lähinnä siis kun ryypyn kanssa käynnistelen. Kun kone lämpenee, niin savua ei enää tule. Eikä myöskään kiihdytettäessä. Mielestäni öljyä kone ei syö, olen tihrustanut siitä öljyikkunasta, mutta eihän se mitään kirurgin tarkkaa vastausta anna.
smile_org.gif

Sisäänajoa olen suorittanut maltillisesti, pitänyt pääasiassa kierrokset alle viiden tonnin. Muuten kone toimii hyvin. Ei kolise eikä rämise, kulkeekin ihan kivasti.
smile_org.gif

Huomenna keskiviikkona pitäisi olla eka huolto, jos siellä saisi selvyyden savuttamiseen.

Ai ai.. Taitaa olla venttiilinohjurin kumit paskat, tai sitten sama juttu mikä monessa muussakin Yammun koneessa; hivenen soikeet pytyt.

Savu on sinertävää, selkeästi. Sitä tulee vain koneen ollessa kylmänä, lähinnä siis kun ryypyn kanssa käynnistelen. Kun kone lämpenee, niin savua ei enää tule. Eikä myöskään kiihdytettäessä. Mielestäni öljyä kone ei syö, olen tihrustanut siitä öljyikkunasta, mutta eihän se mitään kirurgin tarkkaa vastausta anna.
smile_org.gif

Sisäänajoa olen suorittanut maltillisesti, pitänyt pääasiassa kierrokset alle viiden tonnin. Muuten kone toimii hyvin. Ei kolise eikä rämise, kulkeekin ihan kivasti.
smile_org.gif

Huomenna keskiviikkona pitäisi olla eka huolto, jos siellä saisi selvyyden savuttamiseen.
Niin, siis meinasin sillä mokaamisella sisäänajossa just sitä, että on ajettu liian hiljaa -> pytyn paine ei koskaan nouse tarpeeks, että männärenkaat ottais kunnolla pyttyy kiinni ja hioutuu sen mukaan. Mutta tuossa kun on pinnoitetut pytyt, niin ei pitäs olla niin kriittistä.

Perinteisillä sylinteriputkilla on kyllä syytä antaa happea alussa, että saa parhaat tehot eikä ala syömään öljyä.

Sininen savu käynnistyksen jälkeen viittaa kyllä niihin venanohjurin kumeihin.

On koneelle happea annettu, matka-ajossa on alta viiden tonnin kierrokset pysyneet. Ei siis kiihdytyksissä yms. No, jos venaohjureiden kumeissa tms. on feilua, niin eiköhän ne takuun piikkiin mene. Huomenna pitäisi saada savuttamisasiaan selvyyttä.

Miten sen muuten saa tälle sivulle
withstupid.gif
Mä on yhtä uuno, mutta jos linkität suoraan kuvaan, ei tuohon positioon, niin sitte pitäs näkyä. Siis

SUN FASU TÄSSÄ

Ja MUN FASU TÄSSÄ

Aikas samannäköisiä käppyröitä.
Kiitti tarvii varmaan vähän reenata
wink.gif
joo samallaisia käppyröitä on piirrelly vääntöö löytyy sulta pikkasen enemmän, mulla jäi vähän rikkaalle ja siten sais ehkä pikkasen puristettua mutten taida viittiä tuntuu olevan "riittävästi" jo nytkin mittaaja oli sitä mieltä että parempi pikkasen rikkaalla kun laihalla, näinhän se taitaa olla
smile_org.gif

Hieno on,nyt asia on varma itseltäkin tuo heijastin härpäke lähtee ja vielä tänään,tuliskohan vielä parempi jos tuota lyhentäs vielä niin että ei jäisi kuin n.1cm rekkarin alapuolelle tuota lokasuojaa,tuohon kun vielä minivilkut sellaiset nuolenpää mallit niin.Mitähän muuten laki sanoo pitääkö takapäässä olla heijastin,tietääkö kukaan
Mä laitoin tailguardin, mutta jos tekisin uudestaan, niin leikkaisin varmaan noin kuin sanoit. Ei nyt kuvaa, tai näkeehän TOSTA ettei paljoa ole jäljellä.

Niin mitähän jos sillä nyt on kauheasti merkitystä niin mitä se laki sanoo tuosta heijastimesta pitääkö se lainmukaan olla
tounge.gif
.Ja sitten onko kellään käynyt mielessä että pitäis tuosta mra:n tuplakupla pleksistä ottaa hiukka eli n.4cm ylä reunasta pois,perusteluina että kypärä melu vois vähetä aikas lailla,tietenkin riippuu jonkinverran ajajan pituudesta mutta

Hoplaa los satsumos.... Liityn kerhoon. Pitänee täälläkin vähän tuulettaa, kun olen niin ylypee omasta fasusta. Onkos kellään muulla omana yhtä hienon väristä ku mulla, elikkäs punasta.  
inlove.gif

ps. ei malta olla ajamatta vaikka vettä ja räntää sataa...
062802moto_prv.gif

Hoplaa los satsumos.... Liityn kerhoon. Pitänee täälläkin vähän tuulettaa, kun olen niin ylypee omasta fasusta. Onkos kellään muulla omana yhtä hienon väristä ku mulla, elikkäs punasta.  
inlove.gif

ps. ei malta olla ajamatta vaikka vettä ja räntää sataa...  
062802moto_prv.gif
Jep varmaan tuut olemaan tyytyväinen,ett todella tehnyt huonoa valintaa värin saatika yleensä pyörän suhteen,ei muutakuin hanaa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
sport05.gif

Back