• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FJR madallutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Esa572
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
piitka sanoi:
Moi!
08:mallisessa koiran luiden silmäväli on 190 mm.

08 on gen2, siinä on tiettävästi eri takahaarukka ja varmaan koiranluutkaan ei ole samat. Ainakin varaosanumerot on eri.

Viimeksi muokattu:
Terve Kotkasta.

Minä ostin viime syksynä 2007 vuoden FJR:n ja olen ollut tosi tyytyväinen. Nyt haluaisin hankkia siihen uuden geelipenkin :) llmeisesti porukka on ollut tyytyväisiä Topsellerien penkkeihin?? Jos mielipiteitä/kokemuksia niin kerro. Onko esim. asentaminen ongelmallista? (katselin, että hintaa penkille tulisi noin 315€ kun lähetän originaalipenkin heille saatuani uuden).

Olen 186cm pitkä ja ajattelin ostaa madalletun penkin geelillä, onko madallus järkevää? Nykyään normipenkillä tuppaa kädet herkästi puutumaan.

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne. 🙂
T. Eero

On hyvä. Omassani on Topsellerien madallettu geelipenkki. Oma pituus 182.
Asennuskysymystä en oikein ymmärrä, samalla tavalla se laitetaan paikalleen kuin aiempikin.
Minulla on myös palat joilla tankoa on siirretty hieman ylös ja lähemmäs kuskia. Käteni eivät ole tällä setupilla puutuneet, mutta en tiedä olisiko puutunut tehdasasetuksilla kun en ole tällä sellaisilla ajanut.

Harald Hirmuinen sanoi:
On hyvä. Omassani on Topsellerien madallettu geelipenkki. Oma pituus 182.
Asennuskysymystä en oikein ymmärrä, samalla tavalla se laitetaan paikalleen kuin aiempikin.
Minulla on myös palat joilla tankoa on siirretty hieman ylös ja lähemmäs kuskia. Käteni eivät ole tällä setupilla puutuneet, mutta en tiedä olisiko puutunut tehdasasetuksilla kun en ole tällä sellaisilla ajanut.

Kiitti vastauksestasi. Ai, että uusi penkki asentuu niin helposti, hieno homma. Pitää ehkä harkita korotuspaloja tankoon jossain kohtaa. Mites, paljonko "Harald Hirmuinen" penkkisi tuli maksamaan jos saan siis kysyä? Laitoitko alkuperäisen penkin firmaan? (saatoin katsoa hinnan jotenkin väärin firman sivuilta)

FJR-Eero sanoi:
Kiitti vastauksestasi. Ai, että uusi penkki asentuu niin helposti, hieno homma. Pitää ehkä harkita korotuspaloja tankoon jossain kohtaa. Mites, paljonko "Harald Hirmuinen" penkkisi tuli maksamaan jos saan siis kysyä? Laitoitko alkuperäisen penkin firmaan? (saatoin katsoa hinnan jotenkin väärin firman sivuilta)

En enää tarkkaa summaa muista, mutta en laittanut omaani sinne, vaan heidän pohjaansa se tehtiin. Jossain 400€ +/- jotain se oli.

FJR-Eero sanoi:
Terve Kotkasta.

Minä ostin viime syksynä 2007 vuoden FJR:n ja olen ollut tosi tyytyväinen. Nyt haluaisin hankkia siihen uuden geelipenkin :) llmeisesti porukka on ollut tyytyväisiä Topsellerien penkkeihin?? Jos mielipiteitä/kokemuksia niin kerro. Onko esim. asentaminen ongelmallista? (katselin, että hintaa penkille tulisi noin 315€ kun lähetän originaalipenkin heille saatuani uuden).

Olen 186cm pitkä ja ajattelin ostaa madalletun penkin geelillä, onko madallus järkevää? Nykyään normipenkillä tuppaa kädet herkästi puutumaan.

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne. 
T. Eero

Sinulla kun tuota mittaa on ihan komeasti, niin en penkkiä lähtisi madaltamaan. Polvikulma menee tuosta entistä kireämmäksi, joka taas tuottaa yhtä ongelmaa ratkaisten uuden ongelman. Mikäli sarvia haluat ylemmäs vs. istuinpinta, hommaa sarviin pienet korotuspalat.

Top Sellerien madallettu geelipenkki on nyt FJR:ssä ja ensimmäisten ajolenkkien jälkeen tuntuma on pelkkää plussaa. Istuinkorkeutta penkki ei tiputtanut ihan niin paljon kuin odotin. Penkki tehtiin heidän alustalleen, eikä sen paikalleenlaitossa ollut ongelmia. :thumbup:

Moro. Topsellerin geelipenkki saapui eilen lopulta kolme pv etuajassa DHL:llä. 
Hyvältä vaikuttaa ja todella tyylikäs penkki, koitan liittää kuvan jos onnistun...

Liitetiedostot

• CF04813D-6B76-42D4-A829-2C795F0E7732.jpg
    CF04813D-6B76-42D4-A829-2C795F0E7732.jpg
    19,7 KB · Katselut: 71
  • CD1BBD88-891A-4F3B-8405-019CDE4C7A52.jpg
    CD1BBD88-891A-4F3B-8405-019CDE4C7A52.jpg
    20,5 KB · Katselut: 63
Esa572 sanoi:
25mm,,,,Z1 Yamaha FJR1300 A AS 06-16 Lowering Kit 25mm Dog Bones Suspension Linkages

Vaihdoit siis koiranluut 25 mm pidemmiksi. Entäs keula, pudotitko sitä kuinka paljon? Millaiseksi pyörän ajettavuus muuttui? Paljonko pätkäisit sivujalasta pois? Kertoisitko operaation vaikutuksesta pyörääsi, sillä olen itsekin harkinnut madallusta.
Toki muidenkin FJR:nsä madaltaneiden kokemukset kiinnostavat.

Tupla sanoi:
Vaihdoit siis koiranluut 25 mm pidemmiksi. Entäs keula, pudotitko sitä kuinka paljon? Millaiseksi pyörän ajettavuus muuttui? Paljonko pätkäisit sivujalasta pois? Kertoisitko operaation vaikutuksesta pyörääsi, sillä olen itsekin harkinnut madallusta.
Toki muidenkin FJR:nsä madaltaneiden kokemukset kiinnostavat.

Ota nyt huomioon se että pyörän ETUJÄTTÖ muuttuu jos vain toista päätä lasketaan. Pyörän etu/takäpään korkeuksien suhde on määritelty niin että pyörä käyttäytyy ääritilanteissa oikein. Maantieajossa muutos ei välttämättä tunnu suurelta.
Elikkä AINA jos madalletaan niin MOLEMPIA päitä yhtä paljon, se on turvallisinta.

Back