• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XX:n ahtaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopokuume
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En nyt halua lannistaa, mutta ton lisäksi tarvitaan myös päästömittaus. Niitä ei tällä hetkelle tehdä Suomessa ja kuulemma tuolla ruotsinmaalla tehdyt mittaukset ovat aika hinnoissaan. Halvin tarjous mistä olen intternetistä lukenut, oli 1600€+ todistus 350€. Ja toinen tarjous oli 3400€.
No niin itsekin tavailin tuolta palstoilta...

Mutta niinhän ne sliparitkin pitäisi muutoskatsastaa... Ja vilkut... Ja kilpiteline... ja...

"Nimimerkillä virkavalta ei oo pysäyttäny kertaakaan vielä XXllä ajaessa"

En nyt halua lannistaa, mutta ton lisäksi tarvitaan myös päästömittaus. Niitä ei tällä hetkelle tehdä Suomessa ja kuulemma tuolla ruotsinmaalla tehdyt mittaukset ovat aika hinnoissaan. Halvin tarjous mistä olen intternetistä lukenut, oli 1600€+ todistus 350€. Ja toinen tarjous oli 3400€.
No niin itsekin tavailin tuolta palstoilta...

Mutta niinhän ne sliparitkin pitäisi muutoskatsastaa... Ja vilkut... Ja kilpiteline... ja...

"Nimimerkillä virkavalta ei oo pysäyttäny kertaakaan vielä XXllä ajaessa"
Tämä ajatus on itsellänikin.
biggrin.gif

Toissa suvena jututin erästä turbo XX:än omistajaa. Sillä oli kaasari versio ja aivan ensimmäiseksi sano, että ei kannata alkaa kaasarien kanssa tuohon leikkiin ollenkaan. Oli ollu melko hermoja rassaavaa saada sitä kunnon säätöihin. Vakiomännät siitä oli sulanu kun oli juoksuttanu sitä vähän pitemmästi... ja vakio kytkin ei kuulemma ala toimiin vaikka levyjä ja jousia kokeilee kaikkia mitä löytää. Kytkin loppuu kun kolmosella nousee keula niin hetken menee hyvin mutta sitten keula tippuu tiehen ja se on sitämyöten selvä. Sillä oli joku "kisakytkin" suunnitelmissa laittaa siihen, mutta en oo nähny tyyppiä jälkeenpäin.  Sadekelistä tuo pyörä ei pitäny yhtään, kuulemma kone saa vettä turhan paljon turbon vuoksi. No kaveri tuumasi mulle lopuksi, että älä mee hyvää pyörääs pilaamaan turbolla. kyllä olis kuitenki aika mielenkiintonen laite...

Anna mennä turboa vaan itellä oli bläkkäri turbolla
tosin kaasari versio,omat männät ei kestäny ja visekoiden jälkeen ei sitten muita ongelmia ollutkaan,kunnes vak yhtiö lunasti sen mutta se ei ollu pyörän vika vaan omistajan taitamattomuutta.Ai ei tbo vehkeet kestä eikä voi ajaa radalla
paska puhetta ainakin eräs herra bomber tyrkkää kaasari rykkösellä aivan vitun kovaa radalla ja kuulemma useita tuhansia ongelmattomia kilsoja takana eli ei muuta kun solmua mottiin.

kiva että ketju elää.

kovasti kiinostaa että kuinka tupla äksän ahtaminen edistyy.

terveellä ja asiapohjallahan tässä ollaan likkeellä, eikä millään poskenlouskutusmeiningillä?

kiva että ketju elää.

kovasti kiinostaa että kuinka tupla äksän ahtaminen edistyy.

terveellä ja asiapohjallahan tässä ollaan likkeellä, eikä millään poskenlouskutusmeiningillä?
Itselläni vielä pyörä ajossa, menossa talviteloille tuossa joulun alla.
Sitä seuraavat kolme-neljä kuukautta välimatka itseni ja pyörän välillä tuottaa ongelmia.
Eli jonkun muun pitäisi rakennella se valmiiksi --> liian kallis.

Ja sittenhä onkin jo taas kevät
062802moto_prv.gif

Tuo krooninen pelimerkkien, ajan ja rakentelupaikan puute luultavasti siirtää ainakin mun mopon turbottamista hamaan tulevaisuuteen
sad_orig.gif

edit asiavirheet

Omalla kohdalla mitään ei tapahdu ennen joulua, harkintaan on pantu ruottailais pajan kitti, mutta jos siihen päädyn siirtyy projekti kesän alkuun. Muutoin alan väkertää talvilomalla.

En nyt halua lannistaa, mutta ton lisäksi tarvitaan myös päästömittaus. Niitä ei tällä hetkelle tehdä Suomessa ja kuulemma tuolla ruotsinmaalla tehdyt mittaukset ovat aika hinnoissaan. Halvin tarjous mistä olen intternetistä lukenut, oli 1600€+ todistus 350€. Ja toinen tarjous oli 3400€.[/QUOTE]
Onnistunee VTT:llä ja Stadiassa?

Onnistunee VTT:llä ja Stadiassa?[/QUOTE]
Ei onnistu.

Ei onnistu.[/QUOTE]
No miksei? Autopuolella ainakin kelpaa?
withstupid.gif

Ei onnistu.
No miksei? Autopuolella ainakin kelpaa?
withstupid.gif
[/QUOTE]
Joo, kelpaahan se lappu kyllä. Mutta niillä on kuulemma liian painavat rullat mopoille, sen takia ne ei mopoja mittaa.

Juu olen talven aikana suunnittelemassa Hontan piristämistä ahtimella, onko joku muu täällä kyseistä operaatiota tehnyt, lähinnä kiinnostaa toi ruiskutuksen tuomat säätö ongelmat, olenko hakusessa jos kuvittelen että riittää voimakomentajan hankkiminen ruiskun säätöä ajatellen, kaiken muun aattelin väkertää itse. Ilmeisesti ilman komentajaa säätöjä ei saa kohilleen olen itselleni antanut ymmärtää.
Kovasti noita busseja on turbotettu, mutta vähempi löytyy netistä XX:n turbottamisesta.
No niin XX:n piristäminen alkaa tulevana viikonloppuna, ahdin tuli myytyä pois ja tilalle on hommattu iloisetkaasut, kaikki tarvikkeet hankittu ja suunnitelmat on tehty. Nyt voi iloisinmielin ruveta matkalehmää piristämään.
biggrin.gif

Juu olen talven aikana suunnittelemassa Hontan piristämistä ahtimella, onko joku muu täällä kyseistä operaatiota tehnyt, lähinnä kiinnostaa toi ruiskutuksen tuomat säätö ongelmat, olenko hakusessa jos kuvittelen että riittää voimakomentajan hankkiminen ruiskun säätöä ajatellen, kaiken muun aattelin väkertää itse. Ilmeisesti ilman komentajaa säätöjä ei saa kohilleen olen itselleni antanut ymmärtää.
Kovasti noita busseja on turbotettu, mutta vähempi löytyy netistä XX:n turbottamisesta.
sanoi:
No niin XX:n piristäminen alkaa tulevana viikonloppuna, ahdin tuli myytyä pois ja tilalle on hommattu iloisetkaasut, kaikki tarvikkeet hankittu ja suunnitelmat on tehty. Nyt voi iloisinmielin ruveta matkalehmää piristämään.  
biggrin.gif
Hmm.. kaasut on kivat mutta oma täyttö pullo kannattaa hommaa. Ohjeita, apuja ja muuta asiaan liittyvää tietoo saat vaikka multa. Hmm.. pullotkin voin täyttää tarvittaessa.

Harmi että luovuit turbotuksesta mutta kyllähän kaasutkin on kivat.

Hmm.. toivottavasti käännät vielä takin ahtamisen suuntaan.

Siitä apuja

http://www.raaseri.fi/

Klikkaa varaosat ja rullaa sivu alas.

Näyttäs XX olevan turbotettujen joukossa

sanoi:
biggrin.gif
Hmm.. kaasut on kivat mutta oma täyttö pullo kannattaa hommaa. Ohjeita, apuja ja muuta asiaan liittyvää tietoo saat vaikka multa. Hmm.. pullotkin voin täyttää tarvittaessa.

Harmi että luovuit turbotuksesta mutta kyllähän kaasutkin on kivat.

Hmm.. toivottavasti käännät vielä takin ahtamisen suuntaan.

Siitä apuja

http://www.raaseri.fi/

Klikkaa varaosat ja rullaa sivu alas.

Näyttäs XX olevan turbotettujen joukossa
Täyttöpullo tulee varmasti hommattua, kysymyksiä varmasti vieläkin herää, joten jelppi ei ole ikinä pahaksi.

Ahtaminen tulee varmasti kuvioihin kenties jo ensi talvena, kunhan (tahdon sanan) aiheuttama talousvaje saadaan täytettyä.

Kysymys, kovin yksinkertainen mutta kumminkin niin vaikea.
Kaasun vienti putsarikoteloon, ennen vai jälkeen suodattimen?

Back