• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XJR:n kulutus!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guaglione
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ei oo XJR:ää mutta edeltäjä FJ 1200 ja sen saa viemään 8,5 l/sadalla kaks päällä autobaanalla ajonopeus 170 -180 km/h, muuten jää 6 - 6,5. Mutta toi varaosien saanti ihmetyttää. Ollaan kaverin kanssa (TRX) tilailtu osia Yamaha-Centeristä (harvinaisiakin) eli bensaletkuja (muotoonoprässätty, pakko olla orggis) ja jotain vastaavia, aina on tullu neljässä päivässä ja tekstari perään että voi hakea !

Mulla oli XJR:ssä givin pieni pleksi. Nyt otin sen pois ja kulutus tippui noin puolellalitralla. Ennen meni 7l/100km nyt menee noin 6,5l/100km. Eli kyllä se totta on että jos pyörä on nakupyöräksi suuniteltu niin ei sitä kannata mennä pilaamaa millään millään tuuliohjaimilla.

Kävitkö säädättämässä kaasarit?

Oma 05 vie karvan yli 7 omasta mielestä rauhallisella ajolla.

Kaverin -01 SP vei myös siinä 8,5l / 100km. Siihen olin tosin asennettu Akran täysrööri, vapaavirtaussuodatin, kaasarit avarrettu + neuloja nostettu sekä isommat suuttimet. Ajotyyli oli kaikkea muuta kuin taloudellista.

-06 malli ('vika kaasari') ja 5-6 litraa sadalla, ihan vakio, kaasarit oli edellinen heepo säädättänyt (ovat tehtaalla säädetty kuulemma rikkaalle) eli syytä onkin olla huolissaan jos 8 litraa vie ...

2006 mallinen XJR ja viimeiseltä 1000km matkalta keskikulutus on 5.58litraa/100km. Tämä on ajettu kaksipäällä + matkatavarat.

Juu ei, säädöt on nyt päin männikköä jos vakiopelistä kyse, onko? Oma `03 vie normaalissa ajossa joka koostuu lähinnä 90-120km/h maantieajosta sekä pikkuteiden gruisailusta keskimäärin 5.2-5.5l/100km enkä tiedä millä ilveellä tuon 8.5l saisin kulumaan.
omg.gif

Noitten vakiokäyrien ei kyllä juuri pitäisi sinistyä, mulla ei merkkiäkään 30tkm jälkeen...
Joo, vakiopelistä on kyse. Ihmetyttää vaan, kun eivät ole 10tkm:n huollossa mitään huomanneet...
joo ei ne huolloissa mitään huomaa, ellei omistaja/haltija/haltia/hyvä/pikkupaha/kapulakeiju tiedä asiasta erikseen painokkaasti mainita. jotkut tosin huomaavat: motoville ja jv ainakin, ovatkin harvoja asiantijahuoltoja mitä tiedän.

mullakin tusinakwakio vie soolona maantieajossa n.8 litraa ja työmatka-ajossa 17 litraa sataselle. kärryn kaa matka-ajossa pääsee 6,2 - 7,5 tuulesta riippuen. siis millä tuulella ite oon ja mistä nyt tuulee, hehiö.

aika paljon on nopeusrajoitukselliseen ajoon 8,5 satkulle matalavireiselle nakulle. säädöntarpeesta kielii pakokäyrien lämpöerot. niistä kielii värierot.

Mullakin -06:nen xjr,ei kyllä ole ikinä vieny 8,5 litraa satasel.Matka ajossa on menny noin 6 litraa satasella,joku on kyllä pahasti pielessä

Kyllä se paljolta kuulostaa. Toi meikän ikivanha XJ 900 kaasareineen söi ihan hiukan alle 5l ensimmäisenä päivänään kun valtatie 2:sta ajelin Porista alas, nyt kaupunkiräppäilyssä on noussut jo 5,5l/100km tuntumaan.

Back