• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XI / PK-torstaiajot 8.7.2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kuten muut jo tuttavani (Reiska_SB, riittaliisa tai VMatti) tekevät kaveruuttaan minuun, ihmettelen syvästi, koska emme ole tavanneet ja tehneet minkäänlaisia sinunkauppoja kanssasi. Se, että kaverini morkkaavat minua, se kuuluu meidän keskinäiseen naljailuun, jonka otan lähinnä kunnianosoituksena.
Aivan oikein Masa "otettu", sellaiseksi se on tarkoitettukin  
bowdown.gif

Kokeiluista(ni) ainakin minä toivoisin palautetta, joko hyvää tai huonoa mutta jotainmuuta kuin hiljaisuutta, sillain ne asiat selviää.
Palautetta: Eiliset "piirustuskokeilut" iltakasteen rapaaman takkini selkään taukopaikalla -> mikäli jatkossakin koet pakottavaa tarvetta kesken ajon päästä piirtelemään, eikä mitään muuta piirustelupaikkaa ole tarjolla, niin anna palaa  
biggrin.gif
Jäi vähän hämärän peittoon mikä kuvio sinne ilmestyi, kun oli kotiin päästessä jo hävinnyt. Olisko ollut se perinteinen "kirkkovene"?

Mutta pyörään ei sitten piirrellä, oli se miten paskainen tahansa  
mad.gif

Kovasti ihmetyttää se, että jos ette kestä kuulla kommentteja tuntemattomilta pannutuksestanne, niin miksi sitten mainitsette ja varsinkin selittelette sitä julkisella keskustelupalstalla.

Kuten aikaisempien pannutuksien jälkipeleissä joku nimeltä mainitsematon, saatte itse arvata kuka, hyvin asian ilmaisi:
sanoi:
Joka lipassa on aina kyse liian suuresta tilannenopeudesta, kuten tuolla aiemmin jo viisaasti joku totesi. "niin mutta multa puhkes rengas ja kaaduin siksi". > Aivan, nopeutesi oli liian suuri ajettavaksi puhjenneella renkaalla. (rautalankaesimerkki)

Ei muuta, tapelkaa keskenänne. Keskityn ajeluun ja vaikka pillusta keskusteluun.

Ei muuta, tapelkaa keskenänne. Keskityn ajeluun ja vaikka pillusta keskusteluun.[/QUOTE]
ROCK-ROCK
tounge.gif

Vain olennainen on tärkeää
tounge.gif

Ei muuta, tapelkaa keskenänne. Keskityn ajeluun ja vaikka pillusta keskusteluun.
ROCK-ROCK  
tounge.gif

Vain olennainen on tärkeää  
tounge.gif
Sanopa muuta. Mistä näitä oikein sikiää vuosi vuoden jälkeen aina vaan uudelleen, uusine raikkaineen ajatuksineen...

-M
Pillujuttuna helvetin huono, en lähde tähän. Vittuiluna otettu vastaan, enkä lähde siihenkään.

Pakko penkoa kusiaspesää vielä...

Ei tarvi koko ajan tietää mitä tapahtuu, missä ja miksi, minne mennään. Riittää kun seuraa veturia (jonka habituksen toki painaa starttipaikalla mieleensä). Jos pysähdytään, jää venailemaan valmiina lähtöön. Jos veturi vetää kypärän pois päästä, voi niin tehdä itsekin. Mutta SILTI seuraa samalla taukoillessaan milloin siellä etupäässä aletaan ajokamoja taas pukemaan. Tuskin virallisista taukopaikoista epäselvyyttä jää, niillä yleensä sitten on kaffetta tarjolla
wink.gif

Ja risteysten merkkaamisesta - Jäädään siihen mahdollisimman LÄHELLE risteystä (turvalliseen paikkaan), eikä 30 metriä käännöksen jälkeen. Viime ajelussa jossa itse olin mukana, täräytin iloisesti ohi yhdestä merkkaajasta joka seisoskeli kauempana käännöksen jälkeen. Sattumankaupalla satuin vilkaisemaan sinnepäin ja hokasin mokan, eikun uukkari ja takaisin.

Moneen PK-ajeluun olet osallistunu, kun olet täällä "niin aisantuntijana" minua ja muita neuvomassa?
What the hell, Taajuuden kirjotushan oli pelkkää asiaa? Mitä merkitystä sillä on kuinka monella ajolla on ollut, jos tajuaa miten se homma toimii. En mäkään ole ollut kuin viime vuonna ehkä neljällä, tällä kaudella kaikilla -1. Eli ihan muutamalla vaan. Silti en mm. odotuta itseäni, osaan jäädä letkassa peremmälle tarpeen vaatiessa, osaan merkata risteyksen näkyvällä paikalla, osaan käsimerkit, ja erään veturin nuhtelusta osaan nykyisin jopa turvaväliä pitää. Olen myös lukenut pk-ohjeet, joita Taajuuden kirjoitus komppaa täysin.

Vai onko parempi jos uudet eivät tule mukaan eivätkä esitä mielipiteitään avoimella keskustelufoorumilla. Mäkin olen ihan tuore näissä kuviossa, joten mäkin voin jättäytyä nillitys-kerhon ulkopuolelle.

Viime torstaina oli alkujännityksen jälkeen kiva fiilis ajolla ja reitti oli loistava, jonka Ouza poikkeuksellisesti muuten kokonaisuudessaan etukäteen tarkisti lainatarakkaharakan kera. Kiitos siitä Ouzalle, aikaa ja rahaa palaa tähän harrastukseen sen verran paljon meidän(kin) perheessä että minä osaan arvostaa sitä panostusta, samoin kuin arvostan muiden vetureiden työpanosta, eli riisor, tr3 ja Masa, kiitos. Omat kiitoksensa ansaitsee peränpitäjät eli Mr. Sikiviki the Peräpukama ja Suopo viime aikoina. Ei se herkkua ole siellä perälläkään aina.

Ohhoh, onpas täällä ollut maittavat kädenväännöt  
biggrin.gif

Olisinpa yhtä maltillinen kuin suuresti arvostamani veturikollegat jotka ovat euroopan valloituksellaan, ja naureskelisin partaani moista messua, vaan kun en ole.

Pari pikkuasiaa kun näyttää jäytävän, niin poksautanpas ne tähän.

1) pannu on pannu, oli se syy saatana ihan mikä vaan. Mitä enemmän sitä yrittää selittää milloin minkäkin ulkoisen syyn niskaan, sitä syvemmälle uppoaa selittäjän saappaat saveen. Koskee myös suuresti kunnioittamaa ystävääni, jolle se bad hair day sattui tällä erää. Ensi kerralla se olen ehkä minä.

2) Jos on mukana julkisella foorumilla käytävissä keskusteluissa, antaa samalla oikeuden kritiikin kohdistamiseen nikkiänsä ja sen tekstejä kohtaan, siitä on turha nillittää, piste.

3) Reittien teko vie aikalailla vapaa-aikaa ja rahaa, joka ei sellaisenaan haittaa, koska iloisesti pajattavat kanssamotoristit kivan retken jälkeen palkistee kaiken.

4) jos omaa taipumuksen ruikuttaa ja valittaa kaikesta ja kaikille, on ainakaan minun retkilleni enää turha tunkea. Nyt se nähtiin etten edes minä kykene 100%:n täydellisyyteen, hyvästä yrityksestä huolimatta. Teen siis virheitä, joten pysykää poissa niistä letkoista joissa olen veturina. En vedä letkaa saadakseni siitä kunniaa tai rahaa, vaan lähden ajelemaan omaksi ilokseni ja toivotan kaikki ne tervetulleeksi mukaan jotka ottavat viihtyvyysasenteen takapakkarille mukaan.

5) Suhteellisuudentaju ryhmähauskan tiimoilta on pahasti heitteillä jos parin päivän ennakkovalmisteluista ja yli 50 motoristin puoli päivää kestävän retken iloisesta annista jää päällimmäisenä mieleen 3 minuuttia kestävä tauolta lähtö.

6) jonopaikoista, tai niiden "menetyksestä" on turha edes keskustella, jos ei itse omaa halaistun häivääkään omasta oikeasta paikasta jonossa. Ihan sama mikä vingutin allasi on, jos edestä karataan ja takana hiostetaan, VAIHDA PAIKKAA ! Muistaakseni mitään jonotuslappuja ei letkapaikkojen suhteen ole käytössä.

7) Toivottavasti joku jaksaa järjestää LT-ajot (lastentarha-ajot) joille voivat osallistua kaikki ne jotka eivät osaa pukea rukkasia käteen ilman äitiä, tai jotka eivät saa kypärän remmejä kiinni ilman 5 minuutin taukojumppaa. Näiden ajojen henkeen sopii vallan mainiosti se että ruikutetaan vellin ja puuron laadusta, liian kovista tai hitaista vauhdeista, sen ja sen siitä ja siitä tekemisestä, ja nillitetään jarruvalon polttamisesta muille, kun itse ei eroteta jalkatappia jarrupolkimesta, perkele.

Häntä pystyyn nyt vaan  
thumbs-up.gif

"Rehdit, reippaat ja puolivallattomat" on oman lajinsa huippua  
062802jumpie_prv.gif
.

Sitä paitsi... luontohan on hoitanut asiat tässä maailmassa niin, että "peräpäästä" kuuluu aina rutinaa... ja ilmakin on siellä välillä "huononlaista"  
tounge.gif
.

....että Sou Not  
tounge.gif
.

Vissiin nestehukkaa porukalla kun sen verta kiukkusta ilmapiiriä  
cool.gif

Muistakaa juoda riittävästi näillä helteillä  
tounge.gif

Huh, onneksi missasin reissun ruotsin risteilyn takia, karmeeta tilitystä tullut vaan reissusta. Selkeesti ollu paska reissu kaikilla  
wink.gif
wink.gif
, no eihän kaikkia voi tietenkään tyydyttää, mutta eikö siinä tapauksessa kannata suosiolla olla poissa pk torstai ajoista jos ei saa tyydytystä??

Heh, pakko kanssa vähän heittää tekstiä kun palasi maukkaita muistoja mieleen.
Olen ollut tuossa juniorifudisvalmennuksessa mukana muutaman vuoden ja elävästi muistui mieleen nuo jatkuvat marinat kun meiän Tuomo pelas kyllä nyt paljon vähemmän kun Virtasen Esko. Sitten jotkut selkeästi vähemmän liikuntaa harrastaneet Kelan luukkurouvat tulivat neuvomaan miten tehdään parhaat ja oikeudenmukaisimmat kokoonpanot turnauksiin. Jatkuvaa valitusta milloin mistäkin. Faijat raivosivat kun ei voittoa tullut, vaikka niinhän puhe oli treeneissä. Hekään eivät muistaneet, että valmentajat uhrasivat paljon valmennukseen täysin pyyteettömästi; vain kiinnostuksesta lajia kohtaan ja ilosta saada toimia juniorien kanssa (on muuten hauskaa..). Kesälomatkin järjestettiin Hesa-Cupin ajaksi, jotta pojat ja tytöt pääsisivät pelaamaan.
Jos kyseessä ei olisi ollut lasten ilo ja etu olisin haistattanut paskat kaikille ja sanonut jotta hoitakaa itse saatana.
Niin, aasinsillan kautta voisin myös yhtyä tuohon, jotta on ihan vitun turhauttavaa järjestää/panostaa omalla vapaa-ajallaan omaksi ja muiden iloksi tapahtumia ihmisille, jotka eivät sitä osaa arvostaa.
Onhan noita firmoja, jotka järjestävät tilauksesta mitä vaan; lompakko vaan esille niin on varmaan stripparitkin hoidettu.

ps. muutaman kerran ollut pk-ajeluilla ja näin aloittelijan silmin (1 kausi menossa) olen varsin positiivisesti yllättynyt/hämmästynyt tällaisesta hauskasta (ilmaisesta!) kerhotoiminnasta.
Joo, et sillee...
sport05.gif

On teillä näköjään hauskaa pk ajeluilla  
tounge.gif
no onneksi on keskari ajelut  
cool.gif
On meillä ainakin 99 %:lla, ammattivalittajat on sitten erikseen
smile_org.gif
Mutta aina mulla on hauskaa keskari ajeluillakin eikä vähiten justiinsa sen porukan takia. Vaikkakin viime keskiviikkona ennen lähtöä siinä terdellä oli sikakuuma, ja ihmettelinkin kuinka joku pystyy olemaan kokonahoissa
wink.gif
Mä meinasin sulaa....

On se niin ahdistavaa, kun ämmätkin paiskoo pyörällä kahtapuolta ohi semmoista kyytiä, että hirvittää. Itsellä kaikki uskallus lasissa mitä taidot antaa myöten. Riskirajat ovat menneet aikoja sitten ja rako edelliseen vain kasvaa. Käyhän se toki tosi motoristin itsetunnolle sellainen
smile_org.gif

On teillä näköjään hauskaa pk ajeluilla  
tounge.gif
no onneksi on keskari ajelut  
cool.gif
smile_org.gif
Mutta aina mulla on hauskaa keskari ajeluillakin eikä vähiten justiinsa sen porukan takia. Vaikkakin viime keskiviikkona ennen lähtöä siinä terdellä oli sikakuuma, ja ihmettelinkin kuinka joku pystyy olemaan kokonahoissa
wink.gif
Mä meinasin sulaa....
biggrin.gif
no mä en saanut niitä pois päältä(uudet) sen takia olin koko nahoissa  
ghostface.gif

biggrin.gif

smile_org.gif
Vaikkakin viime keskiviikkona ennen lähtöä siinä terdellä oli sikakuuma, ja ihmettelinkin kuinka joku pystyy olemaan kokonahoissa
wink.gif
Mä meinasin sulaa....
Ammattivalittajii löytyy kaikkialta, joka harrastuksesta. Ittellä muuten liimautu ajohousut perseeseen, kun Jämijärvellä piti pitää housut jalassa. Olis saattannu seurata syyte siveettömästä esiintymisestä julkisella paikalla. Tuli samalla keikalla sit yllytettyy jokunen motoristi jonottamasta ilmailutapahtumaan lane splittingillä, noin 2 km auto jono seisoi paikallaan matkalla ilmailutapahtumaan. Hyi mua
eek.gif

Niin, aasinsillan kautta voisin myös yhtyä tuohon, jotta on ihan vitun turhauttavaa järjestää/panostaa omalla vapaa-ajallaan omaksi ja muiden iloksi tapahtumia ihmisille, jotka eivät sitä osaa arvostaa.
Onhan noita firmoja, jotka järjestävät tilauksesta mitä vaan; lompakko vaan esille niin on varmaan stripparitkin hoidettu.
Tätähän se aina on ollu ja tulee olemaan  
sad_orig.gif
, vapaaehtoistyön muistelu.....

"kymmenen vuotta laitoin kaiken vapaa-ajan, osan työaikaa ja
omaa rahaakin paloi.....

haukut sain kiitokseksi ja paskaa silmille......

MUTTA PÄIVÄÄKÄÄN EN VAIHTAISI  
tounge.gif
"

Samapa tuo, vaikka tilataan ja laitetaan käsi taskuun...
On sitten huono kun tyttö onkin sheivattu eikä posliini.
Olis saanu olla mielummin sellanen ja tällänen kun tollanen.

Katos... sitte kun maksaa... sitte vasta saakin marista  
tounge.gif
.

jeah, mulla ei muuta onkelmaa kun että mun ei sheivattu persus hikoaa satulaan kiinni...
sad_orig.gif

kirvelee..
bawling.gif

Koirapiireihin tutustunnu hieman syvällisemmin ja todennu että vapaaehtoistyön palkka on aina haukut ja kiittämättömyyts järjestelyista. Tosin niinkuin Anu jo totesi ammatin valinta olisi ollut valittaja, tiedä sitten mitä ne töikeen oikeasti tekee.
Pyyteetöntä hyvää työtä veturit ja peränpitäjät tekevät joten iso hatunnosto siitä, kaikkia ei voi kuitenkaan tyydyttää, joten paskaa sataa aina niskaan, teit niin tai näin. Rakentavaa kommentointia harvoin tulee kuitenkaan.

Ensimmäistä kertaa mukana olleina pitää kyllä ihmetellä mitä v...tua täällä valitetaan.

Keli oli hyvä, reitti oli loistava, veturia en pysty kylliksi kiittämään ja koko muukin jengi oli mukavaa.

Tullaan jatkossakin aina kun mahdollista...
sport05.gif

Back