Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mutta on liian vaikea selvittää a)mikä polttimo b)mikä jännite.Höpö höpö..
Ei voi olla liian vaikea homma tehdä itse.
Ammattimies ottaa taas sen 80 € / H ja sitä on sit kiva itse maksella.
Ja lomalla kun vielä on.
Tietosi pitää osittain paikkansa, minulla oli aikoinaan Jawa jossa oli 6voltin sähköjärjestelmä. Kyllä nykyisissä moottoripyörissä kaikissa on jo 12 voltin sähköt.Miten ku sain käsityksen et noi menis vain autoihin 12 V
Ja mopossahan mun käsityksen mukaan on 9 vai 6 V järjestelmä ?
Löytyy..Löytyko H 4 polttimoita Xenonina![]()
Mä laittelin omat ballastit (boxitSemmoinen kymysys tuli vastaan, et mihin te ootte sen boxin työntänyt joka tulee xenon sarjan mukana.
Kyseessä itsellä on Z1000 ja siinä ei katteita liikaa ole, joten täytyy alkaa soveltaan.
Ja onko noi MP xenonien boxit pienempiä kuin "auto käyttöön" tarkoitetut ?
Häh? Ymmärsinkö oikein että ballast on nyt pyörän perässä? Silloinhan sinun on ollu jatkettava kaapelia jossa kulkee tuhansia voltteja? Toivottavasti et kuitenkaan ole tehnyt niin...Ei se vaikea homma ollut,itse laitoin ballastin katteen väliin perään. Johtoa piti vähän vetää,mut ei se vaikeaa ollut.
Häh? Ymmärsinkö oikein että ballast on nyt pyörän perässä? Silloinhan sinun on ollu jatkettava kaapelia jossa kulkee tuhansia voltteja? Toivottavasti et kuitenkaan ole tehnyt niin...Ei se vaikea homma ollut,itse laitoin ballastin katteen väliin perään. Johtoa piti vähän vetää,mut ei se vaikeaa ollut.
Olen antanut sähköalan ammattilaisen kertoa itselleni, että niitä piuhoja ei saisi jatkaa perinteisellä halpiskaapelilla, koska niissä ei välttämättä riitä johtimen suojan paksuus eli syntyy läpilyönnin riski. Tämä taas ensimmäisenä vaikuttaa siten, että lamppu ei yksinkertaisesti syty, kun se ei saa perille tarpeeksi voltteja alkukipinälle. Voi olla, että johtojen sijainnista riippuen tulee muitakin haittavaikutuksia tai vahinkoja, mutta näistä vois joku toinen valaista lisää.Häh? Ymmärsinkö oikein että ballast on nyt pyörän perässä? Silloinhan sinun on ollu jatkettava kaapelia jossa kulkee tuhansia voltteja? Toivottavasti et kuitenkaan ole tehnyt niin...Ei se vaikea homma ollut,itse laitoin ballastin katteen väliin perään. Johtoa piti vähän vetää,mut ei se vaikeaa ollut.![]()
niitä korkeajännitejohtoja EI JATKETA!
<span style='color:red'>It typically takes up to 25,000 volts to start a xenon bulb</span>, but only about 80 to 90 volts to keep it operating once the initial arc has formed. The normal 12 volts DC from the vehicle's electrical system is stepped up and controlled by an igniter module and inverter (ballast), which also converts the voltage to AC (alternating current) which is necessary to operate the HID headlamps.[/b]
läpilyönnit voivat rikkoa myös ballastin tai polttimon.Olen antanut sähköalan ammattilaisen kertoa itselleni, että niitä piuhoja ei saisi jatkaa perinteisellä halpiskaapelilla, koska niissä ei välttämättä riitä johtimen suojan paksuus eli syntyy läpilyönnin riski. Tämä taas ensimmäisenä vaikuttaa siten, että lamppu ei yksinkertaisesti syty, kun se ei saa perille tarpeeksi voltteja alkukipinälle. Voi olla, että johtojen sijainnista riippuen tulee muitakin haittavaikutuksia tai vahinkoja, mutta näistä vois joku toinen valaista lisää.
Motonetistä ainakin saa sitä samaa silikonipäällysteistä piuhaa, mitä noissa polttimoissa on ja samoilla vesitiiviillä liittimillä, en uskoisi ongelmia tulevan niillä jatkettaessa.
hyvä vertausei kai kukaan tulpanjohtojakaan jatka kaiutinkaapelilla...![]()
kyllä se on tarkka nimen omaan alijännitteen suhteen.xenonihan ei ole siitä käyttöjännitteestään niin tarkka kuin normi polttimo...
mulla on sellasia xenon sarjoja joiden ballisteissa lukee 8-32V joten ne käy myös melkein moposta kuorma-autoihin...
hyvin tuntuu pelaavan vaikka on ihan suoraan oman liittimen perässä,strobottaa kyllä startatessa mutta ei se haittaa.
nyt kun katsoin tuon vuosimallin, niin on todennäköistä että siinä on valorele jo. mulla ei ole zetan kaavioita käsillä nyt, mutta ainakin tuon ikäisissä pienemmissä ninjoissa, joissa on myös ecu, on rele ajovaloille. - ei siis tarvetta erilliselle relesarjalle, jos pyörässä ei ole itsediagnostiikkaa joka valvoo polttimoita (ilmeisesti ei ole).Nyt kysyn kun en tiedä (lue tyhmä kun olen)![]()
Pyörän valot ei syty suoraan kun virrat laittaa päälle, eikä pyörässä ole erillistä valokatkaisijaa, onko mahdollista kun valot syttyvät vasta koneen lähtiessä käyntiin, että pyörässäni olisi jo rele ?
Ja kyl mä vaan jatkoin sitä suurjännite piuhaa.
Ainut minkä riskin itse näin siinä olevan, on se, et piuha murtuu / lyö läpi jostain kohti ja suurjänite purkautuu runkoon.
Ja jos ballisti tai lamppu hajoo, onhan noita toinen viel jäljellä![]()
Kuinka suurista jännitteistä muuten puhutaan xenon valojen "käynnistyessä" sekä silloin kun ne ovat päällä.
Jos olen oikeen ymmärtänyt lamppu tarvii suur jännitteen syttyäkseen, mutta kun se on syttynyt jännitteen määrä pinenenee ?
Sori en tiedä niin pitää kysyä![]()
PS.
Valojen suuntaus, antakaa joku hyvä kikka.
Nyt tuntuu siltä, et valot toljottaa liian ylös...
sanoi:This motorcycle adopt the daylight system and have a
headlight relay in the relay box. The headlight does not
go on when the ignition switch and the engine stop switch
are first turned on. The headlight comes on after the starter
button is released and stays on until the ignition switch is
turned off. The headlight will go out momentarily whenever
the starter button is pressed and come back on when the
button is released.