• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

X-lite 801 pikalukolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Elikkä tilasin tossa liikkeestä x-lite 801 kypärän ja kun menin ostamaan sitä siinä oli pikalukitus. Hieman ihmetetty kun ne esillä olleet oli DD-lukituksella. Tosin olivat pari kymmentä euroa kalliimpia malleja. Omani on mattamusta siis halvin malli tosta kypärästä.
Kun kysyin että mikä on ku tässä on pikalukitus ja noissa ei, myyjä sanoi että tässä halvemmassa yks värisessä mallissa on pikalukko ja noissa kalliimmissa DD-lukitus.
Ei minua suuremmin toi pikalukitus haitannut kun tuntui hyvin toimivan, mutta epäilyttää vaan et sainko sen kypärän mitä halusin.

Eli onko totta että tossa yks värisessä mallissa tosta x-801 on pikalukko ja vain niissä kalliimmissa on DD-lukitus ? (vai ostinko halvemman kypärän väärillä merkinnöillä)

Minä oon niin **tun kriittinen asiakas että olis jäänyt potta kauppiaan käsiin. Ihmettelen ettei tuosta varsin "merkityksettömästä" asiasta tullut puhetta aiemmin?

Siitä ei tosiaan ollu ihmeemmin puhetta. Kyllä se myyjä sillon ku se sitä kypärää myi sano et siinä on tällänen kisa hyväksytty lukko. Sitä se ei sitte sanonu ku pitkän miettimisen jälkeen päädyin siihen halvempaan että siinä on toi pikalukko. Kun sitä siinä kaupassa sitte ennen ostoo koitin se tuntu mukavalta se pikalukko. En oo kisoihin osallistumas et siinä en mitään häviä.

Kiitos mielipiteestä, mutta edelleen epäselvää onko tossa 801 mallissa pikalukolla ne halvemmat. 801 R kaikki mallit on ainaki x-liten sivujen mukaan DD-lukolla. Onko toi 801 sitte joku vanhempi malli ?

Ainakin Stormin kataloogi väittäisi että kaikissa niiden myymissä pitäis olla DD:t, mutta tiedä sitten. Olen jotenkin ollut siinä uskossa että kyseinen putka on myös maahantuoja, tosin se että olisivat "virallinen" maahantuoja ei sano vielä mitään siitä reitistä, mitä pitkin se ostamasi kypärä on todellisuudessa päähäsi asti uinut...

Jos X-Litellä on sama kuvio kun esim Shoeilla, niin käytännössä kaikkia malleja tehdään sekä pikalukoilla että DD:llä ja se on sitten tukkurien, maahantuojien ja jälleenmyyjien asia valkata että mitä ne myy.

Siis mitä V####a eiks muka oo DD lukkoa
crazy.gif
Kaveri on kans ostamassa kyseistä pottaa mut taitaapa jäädä ostamatta
033102ass_1_prv.gif
Miten voi noin huippu potta olla pikalukolla
nixweiss.gif

Tossa kun tarkemmin luin X-liten sivua niin siellä oli et uudessa parannetussa mallissa siis x-801R (ei x-801) on kaikissa malleissa DD-lukko. Tossa x-801 on kai noissa yksvärisissä sitte se pikalukko.
Taitanu kauppias saada maahantuojalta vanhan mallin ja myyny sen samaan hintaan.

Hyvä pikalukko on mielestäni ok. Huonojakin niitä on, mutta minusta tupla D ei ole sen parempi kuin kunnon pikanenkaan, hankalampi kylläkin...
Kunnon pikalukko on kätevä ja huomattavasti nopeampi.

Just samaa ot:ta ajattelin kuin köpikin... Se pikalukko ei ole rakenteeltaan sen halvempi kuin kaksi rautarenkulaa... Turvallisuudestakaan tuskin tarvii tinkiä. Tuntuu vaan olevan kovasti muotijuttuja kisahyväksytyt ym. Itsellä Shoein Z-one tupla D:llä, mutta en pahastuisi vaikka olisi pikalukolla.

No joo, tästä on taidettu jauhaa jo useammassa topikissa eli minä vaikenen  
blush.gif

Ottamatta kantaa kypärän merkkiin, minulla on sellainen tunne että kaksois-D tulee aina sopivan kireälle, koska se kiristetään joka kerta. Itselläni ei tosin ole ollut koskaan kuin pikalukkoisia (2 kpl) ja ne tuntuvat hiljalleen aina löystyvän. Ne on sitten aika hankala sovitella oikeaan kireyteen ja varmaan osa ajasta tulee ajeltua turhan löysälle lukolla. Tuossa oikeassa kireydessä on varmaan se kaksois-D:n taika ?

Ottamatta kantaa kypärän merkkiin, minulla on sellainen tunne että kaksois-D tulee aina sopivan kireälle, koska se kiristetään joka kerta.
Tuo on aivan totta.

Mutta toisaalta hyvä pikalukkokin kiristetään joka kerta. Esim. mun Nolanin pikalukon pitää mennä viisi kliksausta minimissään (turvaohjeiden mukaan), tällä hetkellä - ilmeisesti pään turvotuksesta riippuen? - klikkauksia menee 5 tai 6. Kävin juuri tarkistamassa: 9 klikkausta on maksimi, eli siinä vaiheessa kun normaaliturvotuksella klikkauksia menee 8, pitää säätää se perusasetus uudestaan.

Itse en ottaisi tupla-Deetä, jos tämä Nolanin kielekesysteemi olisi vaihtoehtona.

Se lukkojuttu ei liity siihen väriin, vaan nimenomaan tuohon malliin (ks Antmanon viesti).

Mulla oli ihan vastaava tilanne Stormilla keväällä - uutta kypärää etsimässä ja x-liten 801 tuntui parhaalta vaihtoehdolta. Halusin mattamustan myös, ja sovittamani oli dd-varustettu (mun 'aataminomena' ja pikalukko ei sovi yhteen, kun päätä taivuttaa eteen+alaspäin). Myyjä haki ostoa varten uuden mattamustan paketissa, ja kun avasin tiskillä paketin, oli siinä pikalukko. Selvisi, että mattaa sai sillä hetkellä heiltä vain pikalukollisena ja dd:t on R-mallisia.

Jäi sellainen mielikuva, että noi mallimuutokset täksi vuodeksi olis saanu tän lukkosotkun aikaan (kun visiirikiinnitykset ynnämuukin muuttui tän vuoden malleihin), tiedä sitten.

Listahinta näytti olevan R-mallissa hippasen kalliimpi.

Back